آموزشآموزش iOSآموزش کامپیوتر و لپ تاپآموزش ویندوز

چگونه رزولوشن صفحه نمایش ویندوز ۱۰ را تغییر دهیم؟ عوض کردن رزولوشن ویندوز ۱۰

آیا رزولوشن ویندوز ۱۰ تان دچار مشکل شده و به خوبی آیکون ها را نشان نمی دهد؟ آیا با اتصال به مانیتور جدید رزولوشن صفحه نمایش تان از آن چیزی که می خواهید دور است؟ از این رو می توانید با تغییر رزولوشن ویندوز ۱۰ و صفحه نمایش به درست شدن چگونگی آیکون ها و … کمک کنید.

در صورتی که از ویندوز ۷ یا ۸ استفاده می کنید ، میتوانید مقاله عوض کردن زرولوشن در ویندزو ۷ و ۸ را مطالعه کنید .

آموزش عوض کردن رزولوشن ویندوز ۱۰

کافیست برای شروع تغییر رزولوشن ویندوز ۱۰ روی آیکون Windows که در سمت چپ پایین قرار دارد کلیک کنید. همچنین می توانید با فشردن دکمه Windows هم از روی کیبورد به این مسیر بروید.

حالا عبارت “Display settings” را در قسمت جستجو نوشته و با نمایش نتیجه روی آن کلیک کنید.

آموزش عوض کردن رزولوشن ویندوز 10

با باز شدن صفحه جدید بخشی به نام Resolution وجود دارد که باید به آن مراجعه کنید. روی فلش کلیک کنید تا زیر منو و انواع رزولوشن ها نمایش داده شود. حالا کافیست رزولوشنی که قصد دارید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که انتخاب رزولوشن صفحه نمایش با توجه به مانیتوری که دارید متفاوت است ، معمولا بیشتر مانیتور ها هنگام روشن شدن رزولوشن پیشنهادی را در صورت اشتباه بودن اندازه نشان می دهند. در صورتی که نمی دانید چه اندازه ای باید برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید می توانید با جستجو کردن نوع و مدل مانیتور در گوگل به اندازه پیشفرض برسید.

توجه : اگر دقت کنید یک عبارت “Recommended” در کنار رزولوشنی نمایش داده می شود که این یعنی خود ویندوز توانسته بصورت اتوماتیک آن را برای مانیتورتان تشخیص دهد.

بیشتر بدانید :

حل مشکل عوض نشدن رزولوشن ویندوز

رزولوشن ویندوز ۱۰

زمانی که رزولوشن را انتخاب می کنید یک پاپ آپ همراه با اندازه جدید برای شما نمایش داده می شود ، اگر احساس می کنید رزولوشن جدید اعمال شده مناسب می باشد روی Keep changes کلیک کنید اما اگر رزولوشن انتخاب شده مناسب مانیتور تان نیست بهتر است روی Revert کلیک کرده و یک اندازه دیگری انتخاب کنید.

اگر بعد از ۱۵ ثانیه گزینه ای را انتخاب نکنید ، ویندوز بصورت اتوماتیک به حالت اولیه و قبلی بر می گردد ، این عمل به این دلیل است که در صورتی که اندازه انتخاب شده دارای مشکلی باشد با برگرشتن به حالت قبل بتوانید مشکل بوجود آمده را حل کنید.

همچنین بخوانید  بهترین روش های انتقال فایل در شبکه خانگی

مهدی

از اینکه با ما همراه هستید ، صمیمانه متشکریم :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا