آموزش شبکه اجتماعی

نحوه محاسبه قیمت پیج اینستاگرام چگونه است؟

امروزه در بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، خرید و فروش پیج و برنامه اینستاگرام صورت می‌گیرد. قیمت پیج اینستاگرام بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می‌شود. یکی از معیارهای برآورد قیمت پیج اینستاگرام، نرخ تعامل است. به طور قطع اگر صاحب پیج اینستاگرامی هستید، می‌دانید که میلیونی شدن یک پیج کار ساده‌ای نیست. همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد به فکر خرید صفحه اینستاگرامی باشند که فالوورهای واقعی و میلیونی دارند.

در غیر این صورت دیگر نیازی نبوده که یک پیج اینستاگرام را از صفر به میلیون‌ها نفر فالوور برسانید. حال اگر قصد خرید یا فروش پیج اینستاگرام را دارید، اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید آن است که محاسبه قیمت پیج اینستاگرام چگونه انجام می‌گردد. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت گذاری آن بپردازیم تا به کمک نحوه محاسبه قیمت اینستاگرام، بتوانید روی پیج مورد نظر خود قیمت بگذارید تا پیج را گران نخرید یا پیج خود را ارزان نفروشید.

منظور از نرخ تعامل برنامه اینستاگرام چیست؟

در بررسی نحوه محاسبه قیمت پیج اینستاگرام با نرخ تعامل آشنا می‌شوید. نرخ تعامل بیانگر آن است که چند درصد از دنبال کنندگان با محتوایی که در بخش گوناگون پیج بارگذاری می‌شود، تعامل دارند. شمار لایک‌ها و کامنت‌های یک پست نسبت به شمار همه دنبال کنندگان دریافتی سنجیده می‌گردد. در واقع شمار اشتراک گذاری ذخیره‌ها و نمایش‌ها ممکن است بر نرخ تعامل پست در اینستا اثرگذار باشد.

هر چقدر درصد فالوورهایی که با پست‌ها، استوری و پیج شما در تعامل هستند بالاتر باشد، نرخ تعامل آن صفحه هم بیشتر خواهد بود. همچنین تعداد اشتراک گذاری ذخیره‌ها و نمایش هم روی نرخ تعامل پست در اینستاگرام تاثیر دارد. نرخ تعامل بالاتر به معنای ارزش بالاتر محتوا و همچنین محبوبیت بیشتر پیج خواهد بود. بنابراین در مدیریت برنامه اینستاگرام، نرخ تعامل اهمیت بسیار بالایی دارد.

عوامل موثر در قیمت گذاری پیج اینستاگرام

همانطور که می‌دانید ارزشمندی پیج‌های واقعی به تعاملی است که از سمت مخاطبان آنها دریافت می‌شود. چون محاسبه میزان تعامل دریافتی از سوی مخاطبان پیج ممکن است کمی سخت باشد، تعیین قیمت این پیج‌ها نیز پیچیده‌تر از پیج‌های فیک است. تعیین قیمت پیج‌های واقعی اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها در اولویت بالاتری نسبت به دیگر موارد قرار خواهند داشت. در ادامه مطلب قصد بررسی عوامل موثر بر قیمت برنامه اینستاگرام را داریم.

قیمت پیج اینستاگرام

تعداد فالوورهای پیج

اولین عامل موثری که در قیمت گذاری پیج اینستاگرام نقش فراوانی دارد، تعداد فالوورهای آن است. شاید اینطور به نظر برسد که در تمامی پیج‌های اینستاگرام، معیار تعیین قیمت صرفاً تعداد فالوور خواهد بود، اما در مورد پیج‌های واقعی چنین نیست. در پیج‌های واقعی تعداد بازدیدکنندگان پیج و دریافت بازدید از اکسپلور هم نقش بسیار مهمی در محاسبه قیمت خواهند داشت. به این نکته توجه داشته باشید چون در پیج‌های واقعی تعیین قیمت پیج فقط به تعداد فالوور بستگی ندارد، نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای هر هزار فالوور در نظر داشت.

کل بازدیدهای پیج

آمار بازدیدهای برنامه اینستاگرام نشان می‌دهد که در طول یک دوره مشخص از پروفایل، پست و استوری‌های شما چه میزان بازدیدی انجام شده است.

تعداد بازدیدکنندگان پیج

از دیگر فاکتورهای موثر در محاسبه قیمت پیج اینستاگرام مربوط به تعداد بازدیدکنندگان پیج است. اگر یک کاربر ده‌ها بار یک پیج را بازدید کند، تنها یک بار محاسبه می‌شود. در واقع این آمار نشان می‌دهد چه تعداد کاربر از پست‌ها یا پیج شما بازدید داشته‌اند.

بازدید کنندگان یونیک

گزینه Account Reach در واقع تعداد بازدید کننده‌های یونیک و جدید را برای شما مشخص می‌کند. یعنی اگر یک نفر چندین بار از محتوای برنامه اینستاگرام شما بازدید نماید، فقط یک بازدید کننده یونیک به آمار این بخش اضافه می‌شود. اهمیت این بخش به این دلیل است که شما تعداد واقعی مخاطبانتان را می‌فهمید نه تعداد بازدید کننده‌های تکراری. پس هنگام تعیین قیمت پیج اینستاگرام به این نکته حتماً توجه خاصی داشته باشید.

میزان بازدید از پروفایل در برنامه اینستاگرام

در الگوریتم‌های جدید برنامه اینستاگرام، بازدید از پروفایل جزء فاکتورهای مهم محسوب می‌گردد. اگر آمار بازدید پروفایل پیجی بالا باشد، احتمال رفتن پست‌های این پیج به اکسپلورر هم بالا خواهد رفت. همچنین اگر پست‌های این پیج به اکسپلور راه پیدا کنند، متقابلاً آمار بازدید پروفایل هم افزایش می‌یابد. این چرخه می‌تواند باعث پیشرفت و افزایش مخاطبین یک پیج اینستاگرامی گردد. به همین دلیل در تعیین قیمت پیج اینستاگرام این مورد از موارد مهم به حساب خواهد آمد.

میزان اکانت‌هایی که با پیج در تعامل هستند

تعداد اکانت‌هایی که با محتوای پیج تعامل دارند، در بخش  Accounts Engaged نمایان می‌شوند. با استفاده از آمار این قسمت می‌توان تا حدودی به این نکته پی برد که آیا محتوای پیج برای مخاطبان پیج جذاب بوده یا خیر. اگر آمار این بخش زیاد باشد، نشان دهنده آن است که بسیاری از فالوورهای پیج به محتوای آن علاقه دارند و پیج پتانسیل پیشرفت را خواهد داشت. پس مطمئناً در افزایش قیمت پیج تاثیر مستقیمی دارد. اگر عددی که این بخش نشان می‌دهد کمتر از حد نرمال باشد، موجب کاهش قیمت پیج می‌گردد.

مطابق با آموزش ادمین اینستاگرام، نکته بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد، آن است که نمودار دایره شکلی در این قسمت قرار می‌گیرد. این نمودار به دو بخش تقسیم می‌شود که نشان می‌دهد چه نسبتی از تعامل کنند کنندگان جزء فالوورهای شما بوده و چه نسبتی هنوز شما را فالو نکرده‌اند.

بررسی نمودار ریزش فالوورها و جذب آنها

این نمودار که در برنامه اینستاگرام با Groww شناخته می‌شود، این امکان را برای کاربران فراهم کرده که روند جذب و ریزش فالوورها را به خوبی مشاهده نماید. این نمودار اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید در تعیین قیمت پیج اینستاگرام از آن بهره ببرید. از جمله مواردی که می‌توان از این نمونه نمودار استنباط کرد، شامل موارد زیر است.

واقعی یا فیک بودن فالوورها: به طور مثال یک پیج ۱۰۰ کا ممکن است روزی ۱۰۰ الی ۱۲۰ فالوور از دست دهد. اگر ریزش فالوورها در یک روز یا چند روز خاص بسیار بالا رود، سپس به روال عادی برگردد، احتمال وجود فالوور فیک در پیج زیاد خواهد بود.

تشخیص اکسپلور خور بودن محتوای پیج: معمولا پیج‌های برنامه اینستاگرام به صورت مستمر و منظم تولید محتوا انجام می‌دهند. در این حالت نرخ رشد فالوور مشخصی دارند و روزانه تعداد نسبتا ثابتی فالوور به پیج آنها افزوده می‌شود. حال اگر در یک یا چند روز خاص فالوورها بیش از حد معمول رشد کنند، به احتمال زیاد پست‌های آنها به اکسپلور راه پیدا کرده و بازدیدکنندگانی از این طریق وارد پیج می‌شوند و پیج را فالو می‌کنند. این مورد می‌تواند باعث افزایش قیمت پیج اینستاگرام گردد.

تایمی که فالوورها فعالیت فراوانی دارند

یک بخشی در برنامه اینستاگرام وجود دارد که به کاربران اطلاع می‌دهد که فالوورهای پیج بیشتر در چه ساعت‌ها و روزهای آنلاین بودند. این آمار علاوه بر اینکه می‌تواند در پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن کاربران را راهنمایی کند، داده‌های بسیار مفیدی در خصوص میزان فعال بودن فالوورها و واقعی بودن آنها در اختیار صاحب پیج قرار می‌دهد. اگر درصد زیادی از فالوورها در روزهای مختلف هفته آنلاین باشند، می‌توانید از واقعی بودن فالوورهای پیج مطمئن گردید. میزان فعال بودن فالوورها نیز به نوبه خود در تعیین قیمت پیج نقش فراوانی دارد.

میزان بازدید از استوری در برنامه اینستاگرام

از دیگر عوامل مهمی که در محاسبه قیمت پیج اینستاگرام نقش فراوانی دارد، تعداد بازدیدکنندگان استوری‌ها خواهد بود. در پیج‌هایی که تمامی فالوورهای آن واقعی هستند و تعامل قابل قبولی هم از سمت مخاطبانش دریافت می‌کنند، معمولاً تعداد بازدید استوری‌ها ۵ الی ۱۰ درصد کل فالوورها خواهد بود.

هر چقدر نسبت بازدید کنند کنندگان استوری‌ها به کل فالوورها بیشتر باشد، قیمت پیج هم افزایش پیدا می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید اگر پست‌های یک پیج به اکسپلور بروند و بازدیدکنندگان زیادی از این طریق جذب شوند، مطمئناً تعداد بازدید کنندگان استوری نیز افزایش قابل توجهی خواهند یافت. این افزایش حتی به ۴۰ تا ۷۰ درصد می‌رسد.

قیمت پیج اینستاگرام

روش‌های محاسبه قیمت پیج اینستاگرام

با نحوه محاسبه و عوامل موثر بر قیمت برنامه اینستاگرام آشنا شدیم. برای محاسبه نرخ تعامل آن باید یکی از دو روش زیر استفاده کرد.

روش اینگیجمنت اینستاگرام در تعیین قیمت

در این روش باید شماره کل لایک‌ها و کامنت‌های مختص یک پیج را یافت. سپس باید شمار آن را بر تعداد دنبال کنندگان پیج تقسیم نمود. در نهایت عدد حاصل را بر عدد ۱۰۰ ضرب کرد. عدد حاصل نرخ تعامل خواهد بود.

روش به کارگیری از سایت محاسبه نرخ تعامل

در این روش اصلاً نیازی نیست که شما کاری انجام دهید. زیرا وب سایت‌های محاسبه نرخ تعامل این کار را انجام خواهند داد. در این سایت‌ها بایستی نام کامل پیج وارد گردد تا سایت به صورت خودکار نرخ تعامل را به حساب آورد. سایت‌های مختلفی برای انجام این کار وجود خواهند داشت۰

سوالات متداول

نحوه محاسبه قیمت پیج اینستاگرام چگونه است؟

قیمت ‌گذاری پیج اینستاگرام به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعداد فالوورها، نرخ تعامل، تعداد بازدیدها و دیگر موارد در پیج‌های واقعی اشاره کرد.

نحوه بررسی نرخ تعامل پیج اینستاگرام چگونه خواهد بود؟

تعداد کل بازدید و لایک‌ها را تقسیم بر تعداد کل فالوورها و ضرب آن در ۱۰۰ همان نرخ تعامل است. همچنین ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که نرخ تعامل را به صورت خودکار محاسبه می‌کند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا