رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید شوفاژ برقی و بررسی عملکرد آن

راهنمای خرید شوفاژ برقی به شما کمک می کند که بهترین مدل شوفاژ مناسب مکان موردنظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

با نزدیک شدن فصل سرما، برخی از افراد به دنبال خرید تجهیزات و سیستم های گرمایشی مناسب هستند. انتخاب تجهیزات و سیستم های گرمایشی باید با درنظر گرفتن عوامل متعددی انجام شود تا تأمین گرمایش مکان موردنظر با راندمان بسیار خوب صورت بگیرد.

شوفاژ برقی ، یکی از بهترین تجهیزات گرمایشی است که گرمایی مطبوع و یکنواخت را بدون هیچ دردسری در اختیار شما قرار می دهد. در زمان انتخاب شوفاژ باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

عملکرد شوفاژ برقی چگونه است؟

راهنمای خرید شوفاژ برقی را با بررسی عملکرد آن شروع می کنیم. هر یک از تجهیزات و سیستم های گرمایشی شامل بخاری، شومینه، رادیاتور قرنیزی، شوفاژ برقی، داکت اسپلیت، هیتر گازی، چیلر و … از عملکرد متفاوتی برخوردار هستند و بر اساس سازوکار خاص به تأمین گرمای محیط می پردازند.

عملکرد شوفاژها بدین صورت است که المنت های گرمایشی داخل شوفاژ گرم می شوند و سیال موجود در پره ها گرم شده و به حرکت درمی آید و گرمای ناشی از آن به طرف بالا حرکت کرده و سبب گرمایش محیط می شود. شوفاژ برای گرم کردن محیط فقط به نیروی برق نیاز دارد و به هیچ سوخت دیگری نیازمند نمی باشد.

مزایای خرید شوفاژ برقی چیست؟

مسلماً استفاده از هر یک از تجهیزات گرمایشی شامل بخاری، شوفاژ برقی، داکت اسپلیت، هیتر برقی، هیتر گازوئیلی و … دارای مزایا و معایبی است و نمی توان دستگاه یا سیستمی را نام برد که هیچ نقطه ضعفی نداشته باشد. این واقعیتی است که باید درباره تمام دستگاه های گرمایشی بدانید تا واقع بینانه به خرید آنها اقدام کنید. مزایای خرید شوفاژ برقی که در راهنمای خرید شوفاژ برقی به آنها اشاره می کنیم، شامل موارد زیر است:

  • استفاده از شوفاژ برقی بسیار آسان است و بدون هیچگونه پیچیدگی می توان از این دستگاه استفاده نمود.
  • شوفاژ برقی سبب آلوده شدن محیط زیست نمی شود و از این حیث، استفاده از آن سودمند است.
  • شوفاژ برقی در ابعاد و اندازه های گوناگونی تولید می شود تا متناسب با وسعت محیط موردنظر بتوان از ابعاد مناسب آن استفاده نمود.
  • روغن موجود داخل دستگاه دائمی است و به شارژ و تعویض نیاز ندارد.
  • نصب این دستگاه بسیار ساده است و با رعایت نکات فنی به آسانی امکان‌پذیر است.

محصول پیشنهادی: رادیاتور برقی میدیا

 

معایب خرید شوفاژ برقی چیست؟

در راهنمای خرید شوفاژ برقی به معایب این دستگاه می پردازیم تا با دانستن این موارد درباره خرید آن تصمیم گیری کنید. معایبی که برای شوفاژ برقی عنوان می شود، موارد زیر می باشد:

  • شوفاژ برقی، اندکی مصرف برقی بالایی دارد و برای کسانی که دغدغه مبلغ قبوض برق خود را دارند، مناسب نیست.
  • این شوفاژ در زمان کار کردن، کمی صدا تولید می کند.
  • برای ساختمان هایی که بسیار قدیمی هستند و سیم کشی های آنها قدیمی است، ممکن است نصب این دستگاه مناسب نباشد.
  • این شوفاژ، ضمن تولید گرما به میزان بسیار کمی رطوبت تولید می کند.
  • برای محیط های بسیار بزرگ که اتلاف انرژی زیادی دارند، شوفاژ برقی پاسخگوی تأمین گرمای موردنیاز نیست. به طور مثال سالن های ورزشی که اتلاف انرژی زیادی دارند، با شوفاژ برقی گرم نمی شوند.
  • برای استفاده از شوفاژ برقی حتماً به عایق کاری نیاز است.

انواع شوفاژ برقی کدامند؟

در راهنمای خرید شوفاژ برقی به انواع شوفاژهای برقی اشاره می کنیم. شوفاژهای برقی در سه نوع سیال حرارتی (پر از روغن)، حرارتی خشک (بدون روغن) و سنگ خشک (سرامیک) وجود دارند.

شوفاژ سیال حرارتی به صورتی است که دارای روغن ترمودینامیکی است و گرمای یکنواخت و ثابتی را تولید می کند. روغن، سیال بسیار خوبی برای هدایت گرما می باشد و با جذب گرما از المنت ها، گرما را در کل شوفاژ توزیع می کند.

شوفاژ حرارتی خشک بسیار سریع گرم می شود و به همین اندازه می تواند سریع سرد شود. در واقع با کاهش یا افزایش دما از سوی کاربر سریعاً با دمای تنظیمی هماهنگ می شود. برخی از این شوفاژها به صورت متحرک هستند و قابل جابه جایی می باشند.

شوفاژ سنگ خشک با استفاده از گرمای تابشی به گرم کردن فضای بیشتری اقدام می کند. این شوفاژ به آسانی سرد نمی شود. برای تولید این شوفاژ از سنگ های سرامیکی استفاده شده است. برای محیط های بزرگ، این شوفاژ بسیار مناسب است.

نکات مهم در راهنمای خرید شوفاژ برقی

  • نصب انواع شوفاژها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به مکان موردنظری که برای نصب شوفاژ برقی درنظر گرفته اید، مدل شوفاژ را انتخاب کنید. شوفاژهای برقی متحرک به نصب نیازی ندارند و تنها کافیست که دوشاخه آنها را به پریز وصل نمود. اما سایر شوفاژها باید به دیوار نصب شوند.
  • انتخاب اندازه شوفاژ برقی بسیار مهم است. در صورتیکه شوفاژ بسیار کوچک باشد در گرم کردن محیط ناتوان است. همچنین اگر شوفاژ زیاد بزرگ باشد، محیط زیاد گرم می شود و مدام به خاموش و روشن کردن آن نیاز دارید تا گرمای زیاد محیط را کاهش دهید. لذا سایز شوفاژ را متناسب با وسعت محیط انتخاب کنید.
  • در زمان انتخاب شوفاژ توجه کنید که مدل افقی یا عمودی آن مناسب شما است. شوفاژهای افقی دارای ظاهری کلاسیک هستند و امکان نصب آنها در هر فضایی وجود دارد. شوفاژهای عمودی برای دیوارهای بلند و باریک ایده آل هستند. ظاهر شوفاژهای عمودی بسیار خاص است و می تواند دکوراسیون مکان موردنظر را زیباتر کند.

 

دماتجهیز؛ بهترین قیمت ها و برندهای تجهیزات تأسیسات ساختمان

دما تجهیز

امیدواریم راهنمای خرید شوفاژ برقی برای شما سودمند بوده باشد و بتوانید با توجه به آن به خرید شوفاژ مناسب اقدام کنید. دما تجهیز، ارائه دهنده انواع تجهیزات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی است و سالهاست در این زمینه فعالیت دارد. با خرید انواع تجهیزات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی و تهویه مطبوع از این مجموعه، اطمینان خاطر خواهید داشت که دستگاه های باکیفیت و اورجینالی را خریداری کرده اید که از راندمان بسیار بالایی برخوردار هستند. تمامی محصولات عرضه شده از سوی دماتجهیز، دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد که این مسئله نشان از اصالت آنها دارد.

خرید شوفاژ برقی

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا