بررسی سخت افزار

بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب از راهکارهای مناسب برای کسب و کارهای کوچک به‌منظور بهبود بهره‌وری و افزایش کارایی مجموعهراهکاری موثر است. این دستگاه به طور دقیق زمان ورود و خروج کارکنان را ثبت می‌کند و با تهیه گزارش‌های کامل و تحلیل عملکرد می‌توان فرایندهای کاری را بهینه‌سازی کرد. سیستم‌های حضور و غیاب به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کنند تا زمان و منابع انسانی و مالی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. این سیستم‌ها انواع گوناگونی دارند و با فناوری‌های نوین مانع از تقلب کارکنان در ساعات کاری می‌شوند. برای آشنایی با بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و مزایا و ویژگی‌های دستگاه تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

کدام دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کار من مناسب است؟

کسب و کارهای کوچک و متوسط دارای تعداد پرسنل محدود هستند، با این حال ثبت تردد دقیق کارکنان و مدیریت منابع نیازمند دستگاه حضور و غیاب است و باعث می‌شود که اینگونه کسب و کارها در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. برای انتخاب سیستم حضور و غیاب ایده‌آل برای کسب و کارهای کوچک به موارد زیر توجه کنید:

۱.     شناسایی نیازهای سازمان

برای آن که بهترین خرید دستگاه حضور و غیاب را برای کسب و کار خود داشته باشید باید نیازها و خواسته‌های سازمان را شناسایی کنید. این نیازها می‌توانند شامل تعداد پرسنل، انواع شیفت‌ها و برنامه‌های کاری باشند.

۲.     نوع دستگاه حضوری و غیاب

دستگاه‌های کارتی، اثر انگشت و تشخیص چهره از بهترین دستگاه‌ها برای کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند. در این میان دستگاه اثر انگشت برای تعداد پرسنل کم انتخاب بهتری است و بدون آن که نیاز به پرداخت هزینه‌های زیاد داشته باشید می‌توانید با دقت و سرعت بالا تردد کارکنان خود را ثبت کنید.

۳.     کارایی دستگاه

اگر انتظارتان از سیستم حضور و غیاب تنها ثبت ساعت ورود و خروج پرسنل و مجموعه است دستگاه‌های کارتی و اثر انگشتی با قیمت مناسب انتخاب ایده‌آلی هستند. این دستگاه‌ها از کارایی لازم برای مجموعه‌های کوچک برخوردارند و استفاده از آنها بسیار آسان و بدون پیچیدگی است.

۴.     ظرفیت دستگاه

هر دستگاهی دارای ظرفیت مشخص است و اطلاعات تعداد کاربر مشخص را می‌تواند ثبت کند. مجموعه‌های کاری کوچک نیازی به استفاده از دستگاه‌های پیشرفته با ظرفیت فراوان ندارند و تنها کافی است دستگاهی را انتخاب کنید که امکانات متوسطی دارد.

۵.     نصب و راه‌اندازی

دستگاه‌هایی که به‌صورت رایگان نصب و راه‌اندازی می‌شوند برای کسب و کارهای کوچک مناسب‌تر هستند. دستگاهی را تهیه کنید که همراه با نرم‌افزار خدمات ارائه می‌شود و آموزش راحتی دارد.

۶.     قیمت

از مهمترین فاکتورها در انتخاب دستگاه حضور و غیاب برای مشاغل کوچک و متوسط قیمت دستگاه است. دستگاه‌های پیشرفته از امکانات بیشتری برخوردار هستند و طبیعتاً قیمت بالاتری دارند. تنها کافی است متناسب با نیاز مجموعه خود یک دستگاه با امکانات متوسط و با قیمت مناسب تهیه کنید.

ویژگی‌های مهم یک دستگاه حضور و غیاب خوب برای مشاغل کوچک

سیستم کنترل تردد برای کسب و کارهای کوچک و متوسط از ویژگی‌های متنوع برخوردار است که به مدیریت تردد کارکنان کمک می‌کنند:

 

دستگاه حضور و غیاب

·        ردیابی ساعات کار کارکنان

با این ویژگی مشاغل کوچک می‌توانند ساعات دقیق ورود و خروج، استراحت و اضافه کاری کارکنان را ردیابی و نظارت کنند. سیستم‌های بیومتریک و اپلیکیشن‌های موبایل بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به‌منظور ردیابی حضور کارکنان هستند.

·        زمانبندی ساعت کاری و مدیریت شیفت

از ویژگی‌های یک دستگاه حضور و غیاب خوب ایجاد و مدیریت زمانبندی ساعات کاری، تعیین شیفت و مدیریت درخواست‌های مرخصی کارکنان است. مشاغل کوچک با این خصوصیت می‌توانند از حضور تعداد کارکنان کافی در هر شیفت کاری اطمینان حاصل کنند.

·        گزارش‌دهی

از بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار حضور و غیاب برای مشاغل کوچک امکان تهیه گزارش و تجزیه و تحلیل داده‌های حضور و غیاب مانند ساعات کار و غیبت‌ها است. به این صورت مدیران می‌توانند الگوهای حضور و غیاب را شناسایی کنند و تصمیم‌های بهتری برای مدیریت مجموعه بگیرند.

·        یکپارچه‌سازی

یک دستگاه خوب می‌تواند با سایر سیستم‌های منابع انسانی و حقوق و دستمزد ادغام شود و به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می‌کند تا داده‌های حضور و غیاب را مدیریت کنند.

مزایای استفاده از دستگاه حضور و غیاب در کسب و کارهای کوچک

بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مزایای زیر را به دنبال دارد:

 

دستگاه حضور و غیاب

سهولت در ردیابی حضور و غیاب

ساده شدن روند ردیابی حضور کارکنان و نظارت بر ساعات دقیق کار از مزایای خرید دستگاه حضور و غیاب مناسب برای مشاغل کوچک است. با این مزیت خطاهای انسانی کاهش پیدا می‌کنند و در زمان تردد صرفه‌جویی می‌شود.

دقت بالا

ساعت ورود و خروج کارکنان توسط دستگاه حضور و غیاب به طور دقیق ثبت و ذخیره می‌شود. این مزیت باعث افزایش مسئولیت‌پذیری میان پرسنل می‌شود و با دسترسی به اطلاعات خود و شفافیت به کارفرما اعتماد خواهند کرد.

مدیریت حقوق و دستمزد

سیستم حضور و غیاب می‌تواند با سیستم‌های حقوق و دستمزد ادغام شود و به طور شفاف آن را محاسبه می‌کند. با این وضعیت رضایتمندی پرسنل افزایش پیدا می‌کند و در هزینه‌های مجموعه نیز صرفه‌جویی می‌شود.

افزایش انطباق حمایت قانونی

مشاغل کوچک و متوسط به واسطه سیستم‌های حضور و غیاب می‌توانند مطابق با قوانین و مقررات کار به فعالیت خود ادامه دهند. به این صورت با بروز اختلاف از سوی کارکنان به طور کاملاً قانونی و منصفانه جریمه می‌شوند و اختلافات بسیار کاهش پیدا می‌کنند.

بهبود ارتباط کارکنان با کارفرمایان

کارکنان توسط سیستم‌های حضور و غیاب می‌توانند درخواست‌های خود مانند مرخصی را به اطلاع مدیران برسانند و با اشتراک‌گذاری اطلاعات حضور و غیاب مدیریت و ارتباط میان کارکنان و کارفرمایان تسهیل می‌شود.

سخن پایانی

دستگاه حضور و غیاب از موثرترین و ارزشمندترین ابزار برای مشاغل کوچک و متوسط است که می‌توانند حضور کارکنان خود را به طور دقیق مدیریت کنند. ویژگی‌ها، مزایا و نحوه انتخاب بهترین دستگاه حضور و غیاب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به طور کامل در مقاله امروز بررسی شد. تمامی مشاغل با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فراتکنو می‌توانند به خرید دستگاه حضور و غیاب متناسب با نیازهای مجموعه خود بپردازند و در این راه از کارشناسان فروشگاه کمک بگیرند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا