رپورتاژ آگهی

نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی را بدانید

عکاسی دنیای بسیار جذابی دارد و نوعی هنر، مهارت و حرفه محسوب نیز می‌شود. برخی آن را برای سرگرمی دنبال می‌کنند و برخی دیگر از علاقه‌مندان به این حوزه، از طریق مهارت عکاسی خود، کسب درآمد می‌کنند. این مسیر پر پیچ و خم اما لذت‌بخش، نگاه شما را به محیط اطراف دگرگون خواهد کرد و با ذوق بیشتری، دنیای اطراف خود را تماشا می‌کنید و باعث ثبت لحظات بسیار زیبایی خواهید شد که ممکن است از دید افراد دیگر، کاملا پنهان بمانند.

برای اینکه نگاه هنرمندانه خود به جهان پیرامون را تقویت کنید و یک رزومه خوب، همراه با آرشیو عکس‌های حرفه‌ای داشته‌باشید، لازم است تجهیزات عکاسی مناسبی را برای کارتان تهیه کنید. اما پیش از اینکه به فروشگاه‌های آنلاین و حضوری تجهیزات عکاسی سر بزنید، نیازهای خود را باتوجه به حوزه کاری خود، بادقت بررسی کنید. آیا به یک دوربین فوق پیشرفته نیاز دارید؟ آیا لازم است، صفر تا صد تجهیزات عکاسی را تهیه کنید؟ برای پاسخ به این سوالات و دانستن نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی، در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی: از انتخاب لنز تا دوربین

هر یک از تجهیزات عکاسی به‌عنوان بازوی عکاس است و در انواع پروژه‌ها، هر یک نقش به‌خصوصی را ایفا می‌کنند. همچنین تجهیزات عکاسی موجب ثبت عکس‌هایی با کیفیت بالاتر خواهند شد. در نتیجه با فراهم کردن این تجهیزات ضروری، دیدتان به دنیای عکاسی نیز تغییر می‌کند و از این پس حرفه‌ای‌تر عکاسی خواهید کرد.

 

تجهیزات عکاسی

در ادامه با تمام نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی، از لنز گرفته تا دوربین، اکسسوری و سایر لوازم جانبی، به‌خوبی آشنا شوید.

دوربین‌ها

اگر می‌خواهید شروع به گذراندن دوره‌های عکاسی کنید، به‌تازگی می‌خواهید شروع به اولین کار حرفه‌ای خود کنید و یا پس از سال‌ها تجربه قصد عوض کردن دوربین عکاسی خود را دارید، بی‌شک هر کدام باید به دنبال دوربینی متفاوت باشید. پس انواع دوربین عکاسی را بشناسید تا بتوانید مناسب‌ترین آن را برای خود انتخاب کنید:

انواع دوربین عکاسی

توضیحات

دوربین بدون آینه

در این دسته از دوربین‌های فوق پیشرفته، تصویر به‌طور دیجیتالی و بدون آینه چشمی، در دوربین ثبت می‌شود. این دوربین‌ها با وزن و اندازه متناسب و خوبی که دارند، یک گزینه عالی برای عکاسی حرفه‌ای است.

دوربین کامپکت

این دوربین‌های عکاسی کوچک و جمع و جور، لنز جداگانه ندارند و بسیاری از تنظیمات مهم، مانند نوردهی و فوکوس را، خود به‌طور خودکار انجام می‌دهد و از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار هستند.

دوربین DSLR

این دوربین‌های دیجیتال تک لنزی بازتابی، یک گزینه حرفه‌ای با قیمت نسبتا مناسب‌تر از انواع بدون آینه است و یک گزینه مناسب برای افراد تازه‌کاری است که نمی‌خواهند به‌سراغ دوربین‌های بسیار مبتدی بروند.

همچنین بخوانید  لذت تجربۀ خرید از فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی با موبوگیفت



لنزها

در نکات خرید قبل از دوربین عکاسی برای عکاسی تبلیغاتی باید بدانید که نیاز به تهیه انواع لنز و جمع‌آوری یک کلکسیون کامل از لنز نیست. زیرا هر کدام کاربرد خود را دارند و بهتر است متناسب با نیاز و پروژه خود، بهترین آن‌ها را انتخاب کنید. لنزهای نرمال، زاویه دیدی مشابه چشم انسان و حدود ۴۵ درجی افقی است.

لنز واید، دسته‌ای دیگر از لنزهاست که فاصله کانونی کمتری دارد، سوژه‌های نزدیک را بزرگ ثبت می‌کند و اغلب برای عکاسی پرتره گزینه مناسبی نیست. لنز تله دارای فاصله کانونی بیشتری از لنز نرمال است و به کمک آن می‌توانید عکس‌های خوبی را از اشیا دور بگیرید.

لنزها در دسته بندی‌های مختلف دیگر وجود دارند که می‌توانید متناسب با نوع فعالیت خود، یک یا دو مورد را خریداری کنید.

فلاش‌ها

فلاش‌ها نوعی وسیله نورپردازی هستند و اغلب در محیط‌های کم نور کاربرد بیشتری دارند تا به‌کمک یک نور کوچک و قابل حمل، شرایط نامناسب برای عکاسی را، به وضعیتی مساعد تبدیل کرده و عکسی باکیفیت را ثبت کنید.

فلاش‌های اکسترنال، نور محیط را افزایش می‌دهد و فلاش بانس کمک می‌کند تا نوری نرم‌تر و ملایم ایجاد شود. با مطالعه کامل درباره انواع فلاش‌ها، آن را برای عکاسی‌های خود در شرایطی با نور کم تهیه کنید.

لوازم نورپردازی

انواع لوازم نورپردازی عباتنداز، مون لایت، سافت باکس، لایت باکس، پرده، رفلکتور، رینگ لایت، اسپید لایت، اسنوت و… که هر یک با هدف‌های گوناگونی مانند ایجاد نور مناسب در شب، تهیه نوری یکنواخت و ملایم برای عکاسی، ایجاد نوری کاملا متمرکز، کنترل کردن نور، حذف سایه‌های اضافی و… به‌وجود آمده است که باید باتوجه به مهارت و اطلاعات خود در نورپردازی، یک گزینه کاربردی را برای فعالیت‌های عکاسی خود انتخاب کنید.

اکسسوری عکاسی

اکسسوری‌های عکاسی دسته‌ای تکمیل کننده از تجهیزات عکاسی هستند که شامل مواردی مانند سه‌پایه، باتری اضافه، کارت حافظه، کیف دوربین، بک دراپ، دکوری‌های عکاسی چوبی، فلزی پارچه‌ای و… هستند.

شاید تصور کنید که داشتن لوازم جانبی عکاسی ضرورتی ندارد، اما این تصور کاملا غلط است و هر یک از تجهیزات به کیفیت عکاسی و خروجی تصویرتان، کمک بسیاری خواهد کرد.

در نهایت باید گفت که گاهی نیز باتوجه به میزان بودجه خود، می‌توانید تجهیزات سالم دسته دو را تهیه کنید تا با پرداخت هزینه‌ای کمتر، تجهیزات دسته دو، در حد نو داشته‌باشید. زیرا نیاز نیست که همه لوازم عکاسی را، دربالاترین مدل‌ها و به یکباره تهیه کنید. به‌مرور می‌توانید تجهیزات خود را کامل کنید.

 

تجهیزات عکاسی

مقایسه برندها و مدل‌های تجهیزات عکاسی: انتخاب مناسب برای نیازهای شما

صدها برند و مدل دوربین و سایر تجهیزات عکاسی هستند که هر کدام از ویژگی‌های مختلفی برخوردارند. خوب است که پیش از خرید، با عکاسان باتجربه‌تر مشورت کنید و یا اگر قصد خرید آنلاین دارید، تجربیات و میزان رضایت کاربران را از هر برند، به‌خوبی مطالعه کنید. در نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی، با انواع برندها آشنا شوید.

همچنین بخوانید  تفاوت بین GPU و کارت گرافیک در چیست ؟

انواع برندها

توضیحات

کانن

این برند قدیمی و معتبر، مدل‌های متنوعی از دوربین‌های DSLR و بدون آینه را برای مبتدیان تا عکاسان حرفه‌ای، طراحی و تولید کرده است. همچنین لنزهایی متنوعی را نیز به بازار عرضه کرده است که کیفیت لنزهای کانن، زبانزد است. تجهیزات کانن، جز محصولات مقرون‌به‌صرفه‌تر از برخی دیگر از برندها محسوب می‌شود.

نیکون

نیکون سابقه‌ای بسیار طولانی در تولید دوربین‌های دیجیتال تک لنزی دارد. همچنین لنزهای عریض و تله فوتو، نقطه قوت این برند محسوب می‌شوند. در این برند نیز می‌توانید دوربین‌هایی نسبتا ساده‌تر تا فوق پیشرفته تهیه کنید.

سونی

این برند، سابقه‌ای درخشان در تولید دوربین‌های بدون آینه فول فریم با فناوری فوکوس پیشرفته دارد. همچنین انواع دوربین‌های سونی کامپکت و دیگر دوربین‌های مناسب مبتدیان را در این برند خواهید یافت. تجهیزات سونی در مقایسه با سایر برندهای موجود در بازار، قیمت بیشتری دارد.

پاناسونیک

تجهیزات عکاسی به‌ویژه دوربین‌های این برند، در دسته بندی میان رده هستند و کیفیت بسیار خوبی در فیلمبرداری نیز دارند. با بودجه مناسبی که برای خرید تجهیزات پاناسونیک پرداخت می‌کنید، کیفیت خوبی نیز دریافت خواهید کرد.

 

راهنمای خرید تجهیزات عکاسی بر اساس بودجه‌بندی

پیش از بررسی نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی و بودجه هر یک از آن‌ها، سطح عکاسی و نوع فعالیت‌های خود را تعیین کنید تا بتوانید میان تجهیزات مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای از هر برند، گزینه مناسب را انتخاب کنید. اگر کاملا مبتدی هستید و قصد یادگیری دارید، به‌سراغ دوربین‌های کامپکت یا DSLR، از برندهایی مانند پاناسونیک یا کانن بروید تا بتوانید با زیر ۲۰ میلیون نیز دوربینی مناسب تهیه کنید.

اگر به‌عنوان یک مبتدی، بودجه بیشتری را درنظر دارید، به برندهای نیکون و سونی، سری بزنید. اگر نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای هستید، دوربین‌های بدون آینه و فول فریم با بودجه تقریبی ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون و بالاتر، گزینه‌های خوبی هستند.

 

تجهیزات عکاسی

نکات خرید از فروشگاه‌های آنلاین: خریدی مطمئن و امن

اگر قصد خرید آنلاین تجهیزات عکاسی را دارید، حتما به‌سراغ فروشگاه‌های معتبر آنلاین بروید که خدمات پس از فروش ارائه می‌دهند. درغیر این صورت، بهتر است به‌صورت حضوری اقدام به خرید کنید. در ادامه نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی را برایتان آورده‌ایم:

  • اعتبار فروشگاه آنلاین را از طریق نماد اعتماد الکترونیکی بررسی کنید.

  • فروشگاه‌هایی که قیمت‌هایی بیش از حد پایین دارند، احتمال فروش محصولات تقلبی وجود دارد.

  • مطمئن شوید که محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند.

  • نظرات کاربران درباره هر یک از محصولات را بادقت بخوانید.

  • امکان بازگشت و تعویض کالا درصورت وجود مشکلات و نقص فنی، وجود داشته‌باشد.

  • محصولات باید ضمانت اصالت کالا نیز داشته‌باشند.

  • اگر بودجه محدودی دارید، فروشگاه‌هایی با شرایط اقساطی، گزینه بهتری هستند.

  • از فروشگاه‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای خرید کنید که درگاه پرداختی امنی دارند.

همچنین بخوانید  کسب درآمد به شیوه دیجیتال

سخن پایانی

در نکات قبل از خرید تجهیزات عکاسی، باید گفت که تهیه هر یک از این محصولات، نیاز به دقت و تحقیق زیادی دارد. زیرا این محصولات به‌عنوان ابزار کار شما، نقش مهمی در میزان کیفیت تصاویر خروجی خواهند داشت. همچنین پس از مطالعه برندهای معتبر تجهیزات عکاسی، به‌سراغ فروشگاه‌های معتبر مثل بابافت که به عنوان یک فروشگاه بک دراپ در خصوص فروش اکسسوری های عکاسی به صورت حضوری و آنلاینی بروید که کالاهایی را با ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه دهند. با یک خرید آگاهانه، از هنر و حرفه عکاسی خود، نهایت لذت را ببرید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا