اخبار تکنولوژی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود | راهنمای جامع و کاربردی

ماشین لباسشویی‌های کنوود یکی از لوازم خانگی پرطرفدار کنوود هستند، ماشین لباسشویی کنوود همانند سایر برند ها بعد از گذشت مدتی با مشکلاتی روبرو می‌شوند؛ یکی از مشکلات رایج این دستکاه روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود است؛ ما در این مقاله سعی داریم به علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود و راهکار های مناسب در زمان مواجهه با این مشکل بپردازیم. 

علت روشن نشدن لباسشویی کنوود می‌تواند موارد ساده‌ای مانند: قطعی دربرق ورودی و خرابی دوشاخه برق یا موارد فنی و تخصصی مانند: خرابی برد الکترونیکی، خرابی موتور باشد، ما در این مقاله تمامی موارد را بصورت گام به گام مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم. 

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود 

زمانی که ماشین لباسشویی کنوود شما روشن نمی‌شود احتمالا در یکی از قسمت‌ها یا قطعات ماشین لباسشویی شما مشکلی بوجود آمده است. 

  • جریان برق در لباسشویی وجود ندارد. 
  • کابل برق معیوب است.
  • سیم کشی داخلی آسیب دیده است.
  • خارن برق لباسشویی آسیب دیده است. 
  • برد الکترونیکی معیوب است. 
  • موتور ماشین لباسشویی معیوب است. 
  • خطا یا ارور در لباسشویی وجود دارد. 

در ادامه در باره چونگی و راه حل و زمان نیاز به استفاده از خدمات تعمیر لباسشویی کنوود اطلاعات تکمیلی ارائه می‌شود.

قطعی جریان برق 

برای عیب یابی مشکل روشن نشدن لباسشویی کنوود در ابتدا باید به سراغ جریان برق ورودی برویم، در بسیاری از مواقع ممکن است در اثر عوامل مختلف برق ورودی پریز لباسشویی قطع شده یا محافظ برق لباسشویی آسیب دیده و جریان برق قطع شده باشد. 

برای اطمینان از وجود جریان برق می‌توانید از یک وسیله برقی مانند سشوار یا شارژ موبایل استفاده کنید و مطمئن شوید جریان برق وصل است. 

در ۵۰% مواقع کاربر با چک کردن جریان برقی ورودی مشکل دستگاه را متوجه و آنرا برطرف می‌کند. 

قطع شدن کابل برق لباسشویی 

 

کابل های ماشین لباسشویی

در مرحله دوم برای عیب یابی دلیل روشن نشدن لباسشویی کنوود به سراغ کابل برق دستگاه می‌رویم؛ امکان دارد در اثر بالا رفتن شدت جریان یا وارد شدن ضربه از بدنه لباسشویی به دیواره‌ها کابل ارتباطی در نقطه ای دچار قطعی شده باشد. 

درصورت مشاهده قطعی یا اتصال کوتاه در کابل برق، برای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی باید کابل برق را تعویض یا قسمت آسیب دیده را ترمیم کنیم. 

قطعی در سیم کشی داخلی دستگاه 

بعد از چک کردن کابل برق ورودی باید به سراغ سیم کشی داخلی برویم؛ امکان دارد سیم کشی داخلی در قسمتی دچار اتصال کوتاه یا قطعی شده باشد. 

پیشنهاد می‌شود بررسی سیم کشی داخلی به دست تعمیرکاران و متخصصان نمایندگی کنوود انجام شود، زیرا عیب یابی و اصلاح سیم کشی داخلی نیازمند تخصص وتجربه کافی در تعمیر لباسشویی است. 

خازن برق ورودی 

خازن برق ورودی لباسشویی وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز برای موتور لباسشویی را برعهده دارد، خرابی این قطعه، از بین رفتن عایق های دی الکتریک خازن میتواند دلیل روشن نشدن لباسشویی باشد. 

برای عیب یابی این قطعه تعمیر و تعویض خازن حتما از خدمات پس از فروش نمایندگی تعمیرات کنوود در تهران کمک بگیرید. 

خرابی برد الکترونیکی 

 

برد لباسشویی کنوود

برد الکترونیکی لباسشویی کنوود حساسیت بسیار بالایی دارد، در بیش تر مواقع نوسانات برقی باعث آسیب دیدین قسمت تغذیه برد الکترونیکی لباسشویی کنوود می‌شود. 

قسمت منبع تغذیه از تعداد خازن، دیود پل، ترانزیستور، ترانس سویچینگ، ترانس تشکیل شده است، خرابی یکی از این قطعات می‌تواند از دلایل اصلی روشن نشدن لباسشویی کنوود باشد. 

تعمیرات برد الکترونیکی لباسشویی کنوود کاملا تخصصی است و نیازمند علم و دانش و تجربه در زمینه بردهای الکترونیکی است، برای رفع این مشکل حتما از خدمات نمایندگی کنوود استفاده نمایید؛ شماره تماس ۰۲۱۶۷۵۴۹ 

خرابی موتور لباسشویی 

خرابی موتور و بروز مشکلات در موتور لباسشویی به یکی از اشکال زیر در موتور بوجود می‌آید: 

  • تمام شدن ذغال های موتور 
  • قطعی در سیم پیچ موتور 
  • خرابی اتصالات موتور و سوکت ها 

درصورت مواجهه با این موارد برای تعمیر موتور لباسشویی می‌توانید با شماره ۶۷۵۴۹-۰۲۱ تماس بگیرید. 

جمع بندی 

در این مقاله به بررسی دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی کنوود پرداخته شده است و گام به گام علت‌های مختلف این مشکل و راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن شرح داده شده‌اند. مشکلات متداولی که ممکن است باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شوند، شامل مواردی مانند قطع جریان برق ورودی، خرابی کابل یا سیم‌کشی داخلی، آسیب دیدن خازن برق ورودی، خرابی برد الکترونیکی یا موتور دستگاه هستند. برای هر یک از این موارد، توصیه شده که ابتدا جریان برق ورودی و کابل دستگاه بررسی شود. همچنین مشکلات فنی پیچیده‌تر مانند خرابی برد الکترونیکی و موتور نیز مطرح شده است که نیازمند تعمیر تخصصی و تماس با نمایندگی رسمی کنوود هستند. در نهایت، این مقاله به عنوان یک راهنمای جامع و کاربردی ارائه شده است تا کاربران بتوانند با بررسی اولیه مشکل و در صورت نیاز، با نمایندگی تعمیرات کنوود تماس بگیرید. 

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا