آموزش برنامه نویسی

دوره ری اکت آنلاین با مدرک معتبر

ری اکت یک کتابخانه جاوا اسکریپت به شمار آمده که در سال ۲۰۱۳ توسط فیسبوک معرفی گردید و توانست به وسیله دوره ری اکت در سال‌های گذشته رشد فوق العاده‌ای در میزان استفاده و علاقه برنامه نویسان به خود بیابد. این کتابخانه  در سال ۲۰۱۳ معرفی گردید، ولی معروفیت اصلی آن از ۲۰۱۷ شکل گرفت. این کتابخانه برای مدیریت لایه‌های نمایشی برنامه‌های تحت وب و تلفن همراه به کار برده می‌شود. همچنین به طراحان این امکان را می‌دهد تا کامپوننت‌هایی را طراحی کنند.

در واقع هدف این دوره آشنایی شرکت کنندگان با مفاهیم و تکنولوژی‌های این فریمورک است و مهارت‌های لازم برای پیاده‌سازی پروژه‌های وب را فرا خواهند گرفت. دپارتمان  ICTمجتمع فنی تهران یکی از بهترین مراکز آموزش ری اکت در کشور است که این دوره را برای علاقه‌مندان به توسعه وب، برنامه نویسان، طراحان وب و دانشجویان کامپیوتر تدارک دیده است.

بررسی وضعیت ری اکت در صنعت طراحی وبسایت

وب سایت‌ها و استارت آپ‌های فراوانی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، اوبر و دیگر موارد در حال حاضر در حال استفاده از دوره ری اکت هستند. برای مثال فیسبوک از ری اکت جهت عناصر کوچک همانند دکمه‌های لایک و ورود استفاده کرده و بهره کافی می‌برد. محبوبیت این نوع طراحی امروزه از همه فریم ورک‌های توسعه فرانت اند فراتر می‌رود. به همین خاطر این کتابخانه در طراحی سایت‌ها و تعداد زیادی از سازمان‌ها و کسب کارها محبوبیت فراوان پیدا کرده است. در ادامه مطلب علل محبوبیت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کارایی بسیار بالای ری‌اکت

دوره ری اکت به گونه طراحی شده که کاربری بالای آن را در طراحی سایت به خوبی به نمایش می‌گذارد. ری اکت از یک دام مجازی استفاده می‌کند که نسخه سبک‌تری از دام واقعی مرورگر است. تغییرات ابتدا روی این دام اعمال می‌شوند. سپس ری‌اکت تفاوت‌های بین دام مجازی و دام واقعی را محاسبه کرده و فقط تغییرات ضروری را به دام واقعی اعمال خواهد کرد.

 این روش باعث کاهش چشمگیر عملیات پرهزینه روی دام واقعی خواهد شد. ری اکت در آموزش جاوا اسکریپت به روز رسانی‌های متعددی را جمع‌آوری کرده و به صورت دستی اعمال خواهد کرد. این کار از به روز رسانی‌های مکرر و غیر ضروری دام هم جلوگیری به عمل می‌آورد.

دوره ری اکت آنلاین با مدرک معتبر

کامپوننت محور بودن در طراحی سایت

کامپوننت محور بودن یکی از ویژگی‌های کلیدی دوره ری اکت است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد رابطه‌های کاربری پیچیده را به صورت ماژولار و قابل مدیریت بسازند. کامپوننت‌ها بخش‌های مستقل و قابل استفاده مجدد از رابط کاربری هستند که در آموزش HTML – CSS هم به آن اشاره شده و هر کامپوننت می‌تواند شامل جاوا اسکریپت و html css مربوط به خود باشد.

 با کامپوننت محور بودن می‌توان در نقاط مختلف بارها از آن استفاده کرد. هر کامپوننت مسئولیت خاص خود را دارد که باعث می‌شود عیب یابی و به روز رسانی آسان‌تر انجام شود. همچنین کامپوننت‌ها می‌توانند درون یکدیگر قرار بگیرند و سلسله مراتبی را ایجاد کنند. این ساختار به ایجاد رابطه‌های کاربری پیچیده با حفظ کد کمک خواهد کرد.

مدیریت بهتر وضعیت طراحی سایت

ری اکت به وجود آمده تا مدیریت برنامه‌ها را آسان‌تر نماید. با استفاده از مفهوم وضعیت می‌توانید تغییرات در وضعیت برنامه را مدیریت کرده و به راحتی با آنها تعامل برقرار نمایید. علاوه بر این، با استفاده از کتابخانه‌ها و ابزارهای همانند MObx و Redux وضعیت‌های پیچیده‌تر را هم مدیریت خواهید کرد.

یادگیری آسان و راحت

دوره ری اکت نسبت به دیگر فریم ورک‌ها منحنی یادگیری بسیار ملایم‌تری دارد. مستندات رسمی آن بسیار جامع و کاربر پسند هستند که آموزش‌های گام به گام و مثال‌های عملی زیادی را در دسترس دارد. وجود ابزارهای توسعه قدرتمند در آن فرایند راه‌اندازی پروژه را خیلی آسان‌تر کرده و شما می‌توانید به تدریج مفاهیم پیشرفته را یاد بگیرید. بدون نیاز به دانستن همه چیز از ابتدا دوره ری اکت در کنار آموزش طراحی وب به خوبی کار با ابزارها و کتابخانه را به شما آموزش خواهد داد.

تست پذیری فوق‌العاده

برنامه‌های ری اکت تست پذیری بسیار عالی و آسانی دارند که به توسعه دهندگان این امکان را داده تا همزمان با اجرای رویدادها، توابع و دیگر موارد خروجی را بررسی نمایند. این ویژگی فرایند دیباگ را ساده و دقیق‌تر کرده به علاوه ویژگی دام مجازی در ری اکت می‌تواند عملکرد سایت‌ها به ویژه با رابط‌های کاربری بزرگتر و پویاتر را بهبود بخشد. برای غلبه بر مشکلات می‌توان از مجموعه ماژول‌های مختلف در رکت استفاده کرد و وابستگی‌ها را به طور خودکار تزریق نمود.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری ری اکت از ویژگی‌های برجسته و شناخته شده دوره ری اکت است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد در شرایط مختلف و برای پروژه‌های متنوع از آن استفاده کنند. ری اکت می‌تواند با اکثر کتابخانه‌های جاوا اسکریپت ترکیب شود و در وب سایت‌های ساده تا اپلیکیشن‌های پیچیده تک صفحه‌ای، اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ به کار برده شود.

 همچنین می‌توان از ری‌اکت برای تولید سایت‌های استاتیک بهره برد و امکان اضافه کردن تدریجی آن به پروژه‌های موجود بدون نیاز به بازنویسی کامل هم وجود دارد. این انعطاف پذیری به توسعه دهندگان اجازه داده ری‌اکت را با نیازهای خاص پروژه خود تطبیق دهند و از آن در طیف وسیعی از برنامه‌ها استفاده کنند.

پشتیبانی قوی

پشتوانی قوی از مزایای بزرگ دوره ری اکت هست که توسط فیسبوک ایجاد و پشتیبانی می‌شود. این پشتیبانی شرکت، ثبات و دوام توسعه را تضمین خواهد کرد. تیم ری اکت به طور مرتب نسخه‌های جدیدی را منتشر کرده که این به روز رسانی بهبود عملکرد، رفع باگ‌ها و معرفی ویژگی‌های جدید را به همراه دارد. کتابخانه‌ها و ابزارهای متعددی برای کار با ری‌اکت وجود دارند که این اکوسیستم به حل مشکلات رایج و افزایش بهره‌وری کمک خواهد کرد. پشتیبانی قوی این اطمینان را می‌دهد که توسعه دهندگان همیشه می‌توانند منابع مورد نیاز خود را پیدا کنند.

پیش نیاز حضور در دوره آموزش ری اکت آنلاین

از آنجا که دوره ری اکت دوره کتابخانه‌های پیشرفته زبان و برنامه نویسی جاوا اسکریپت است، به همین خاطر می‌فهمیم که یکی از پیش نیازهای یادگیری ری اکت، تسلط داشتن کامل بر روی جاوا اسکریپت است. اما از آنجا که بعد از مدت‌ها جاوا اسکریپت آپدیت شد و ورژن‌های ۶ الی ۱۱ را هم ارائه داد، در هر ورژن قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن افزوده گردید.

برای شروع ری‌اکت علاوه بر جاوا اسکریپت ۵ باید حداقل با نسخه ۶ هم آشنایی داشته باشید. برای شرکت کنندگان در این آموزش پیش نیاز خاصی تعریف نشده است. از جمله مواردی که قبل از یادگیری آن باید به آن تسلط کافی داشته باشید، فراگیری web Design pack  خواهد بود. البته تسلط نسبی بر html و css هم می‌توانند نکته کلیدی در این آموزش باشد.

دوره ری اکت آنلاین با مدرک معتبر

مزیت دوره ری اکت آنلاین نسبت به کلاس حضوری

دوره ری اکت آنلاین در مقایسه با کلاس‌های حضوری مزایای متعددی دارد که انعطاف پذیری زمانی یکی از آنهاست. امکان یادگیری در زمان دلخواه و تنظیم سرعت یادگیری متناسب با نیاز شخصی وجود دارد. دسترسی جغرافیایی دومین مزیت کلاس آنلاین است. با این مزیت عدم نیاز به رفت و آمد و امکان شرکت در دوره‌های با کیفیت و صرفه‌جویی در زمان هزینه‌های مرتبط با جابجایی را تجربه خواهید کرد.

 تعامل و همکاری آنلاین، منابع یادگیری متنوع، هزینه مقرون به صرفه و یادگیری در محیط راحت با ابزارهای پیشرفته از بهترین مزیت‌های آن به شمار می‌آیند. کلاس‌های حضوری هم مزایای مخصوص به خود را دارند. انتخاب بین دوره آنلاین و حضوری به ترجیحات شخصی، سبک یادگیری و شرایط فردی بستگی خواهد داشت.

ثبت نام در دوره ری اکت آنلاین برای چه مشاغلی لازم است؟

آموزش  ری اکت برای همه افرادی که به برنامه‌ریزی و توسعه وب علاقه فراوان دارند، مناسب خواهد بود، اما می‌توان گفت شرکت در آموزش ری اکت برای گروه‌های زیر اهمیت بیشتری دارد. چرا که در پیشرفت جایگاه شغلی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برنامه نویسان وب سایت: افرادی که در برنامه نویسی وب فعالیت می‌کنند و به این حوزه علاقمند هستند، با یادگیری دوره ری اکت مهارت‌های خود را افزایش می‌دهند و پروژه‌های بهتری را به دست خواهند گرفت.

توسعه دهندگان و برنامه نویسان فرانت اند: اصولاً افرادی که در زمینه فرانت اند تخصص دارند و قصد دارند که مهارت خود را در این زمینه گسترش دهند، بهتر است در دوره ری اکت شرکت کنند.

برنامه نویسان فول استک: افرادی که در بک اند و فرانت اند سررشته دارند و می‌خواهند مهارت خود را در این زمینه بهبود بخشند به کمک دوره ری اکت این امر موثر خواهد شد.

دوره ری اکت آنلاین مجتمع فنی تهران

لازم به ذکر است که مجتمع فنی تهران علاوه بر برگزاری دوره‌های حضوری ری اکت، این شرایط را برای علاقمندان به یادگیری مهارت ایجاد کرده که با استفاده از دوره ری اکت آنلاین مهارت و دانش لازم را در این زمینه به صورت مجازی فراگیرند. در این صورت هنرجو می‌تواند در محیط خانه در کلاس‌های غیرحضوری دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش مطالب، سوالات و مشکلات خود را نیز بپرسد.

لازم به ذکر است که در پایان دوره هنرجو می‌تواند مدرک دو زبانه و بین‌المللی کلاس مجازی ری‌اکت را هم از مجتمع فنی تهران دریافت نماید. این مدرک قابل ترجمه رسمی و مورد تایید قوه قضاییه و وزارت امور خارجه است. همچنین می‌تواند به عنوان معرفی مهارت‌های شما و همچنین جز رزومه کاری و مهارت دانش‌پذیر مورد توجه قرار گیرد.

سوالات متداول

در این بخش به مهمترین سوالات احتمالی شما در خصوص دوره ری اکت پاسخ داده شده است. همچنین در صورت نیاز میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۳۰۷ تماس گرفته و از مشاوره رایگان دپارتمان ICT شعبه مرکزی مجتمع فنی تهران بهره ببرید.

ری اکت چیست؟

React یک کتابخانه‌ی جاوا اسکریپتی است که برای ساخت یوزر اینترفیس یا همان رابط کاربری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای یادگیری ری اکت چه پیش‌نیازهایی لازم است؟

  • مبانی جاوا اسکریپت
  • برنامه‌نویسی شیء گرا
  • آشنایی با الگوریتم‌ها
  • آشنایی با Flex

پس از اتمام دوره چه مهارت‌هایی کسب می‌کنم؟

در انتهای دوره، با کسب تجربه عملی بر روی پروژه واقعی و حل تمرین‌ها به کمک مربی‌ها، آماده استخدام به عنوان توسعه‌دهنده فرانت‌اند می‌شوید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا