بررسی دوربین

چه دوربینی برای عکاسی تبلیغاتی مناسب تر است؟

با توجه به گسترش اینترنت و تغییر شیوه‌ی تبلیغات، یقینا تصاویر نقش مهمی را در بازاریابی و تبلیغ‌ها ایفا می‌کنند. کیفیت عکس و جذاب بودن سوژه و محیط، تاثیر فراوانی در شناخت و رغبت به محصول یا حتی خدمات دارد.

این موضوع علاوه بر مهارت و خلاقیت عکاس، به یک دوربین حرفه‌ای و مناسب وابسته است. انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی تبلیغاتی با توجه به تنوع دوربین‌های موجود در بازار، قابلیت‌ها،مزایا و معایب هر کدام کار سختی بوده و نیاز به شناخت کافی دارد.

 

عکاسی تبلیغاتی

اهمیت دوربین در عکاسی تبلیغاتی

بخش مهمی از تبلیغات و بازاریابی، مربوط به عکاسی از محصولات است؛ تبلیغات چه در فضای مجازی و چه به روش‌های سنتی نظیر چاپ کارت، کاتالوگ، بیلبوردهای تبلیغاتی و … نیازمند تصاویر با کیفیت است. عکاسی در همه‌ی زمینه‌ها نیازمند دوربین حرفه‌ای است اما این موضوع در عکاسی تبلیغاتی اهمیت دوچندانی دارد.

عکاسی صنعتی نسبت به عکاسی پرتره یا عکاسی از فضای باز برای ثبت تمامی جزئیات به قدرت زوم و فوکوس بالا نیاز دارد، همچنین گاها از عکس‌ها برای چاپ فرمت لارج نظیر بیلبوردها استفاده می‌شود که بایستی توسط دوربین‌های رده بالا با رزولوشن بالا انجام شوند.

نکات مهم در انتخاب بهترین دوربین عکاسی صنعتی

انتخاب دوربین‌های مناسب برای عکاسی تبلیغاتی نسبت به سایر ژانرهای عکاسی متفاوت بوده و نیازمند فاکتورهای خاص خود است؛ مهم‌ترین پارامترهایی که برای انتخاب بهترین دوربین برای عکاسی محصول باید در نظر گرفت، به شرح زیر است:

  • امکان تنظیم دستی یا منوال برای عکاسی خلاق
  • قابلیت عکاسی با فرمت خام
  • دارا بودن سنسور فول فریم با کیفیت بالا
  • سرعت شاتر بالا برای عکاسی خلاقانه

معرفی بهترین دوربین‌ها برای عکاسی تبلیغاتی

گرچه انتخاب بهترین دوربین عکاسی صنعتی به نوع سوژه، فضای موردنظر عکس‌برداری و عوامل دیگر بستگی دارد اما برخی از مدل‌های دوربین‌های عکاسی، عملکرد قابل قبولی در فاکتورهای مورد نیاز در عکاسی تبلیغاتی دارند. در ادامه شاخص‌ترین دوربین‌ها برای عکاسی تبلیغاتی آورده شده است.

  • دوربین سونی Sony a9

دوربین سونی Sony a9 یک دوربین بدون آینه با سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است. این دوربین با قابلیت تصویربرداری ۲۰ فریم بر ثانیه، برای عکسبرداری خلاقانه کاملا مناسب است. این دوربین فول فریم، قدرت فوکوس و تعقیب فوکوس فوق‌العاده‌ای دارد؛ به گونه ای‌که در این زمینه حتی نسبت به دوربین‌های DSLR نیز برتری دارد. این دوربین برای عکس‌برداری از سوژه‌های متحرک، یک دوربین فوق‌العاده مناسب برای عکاسی تبلیغاتی است.

 

عکاسی تبلیغاتی

  • سنسور ۲۴ مگاپیکسلی BSI-CMOS با پردازشگر BIONZ X
  • وزن ۴۵۰ گرم
  • فیلمبرداری۴K با رفرش ریت ۳۰ فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه
  • صفحه نمایش ۳ اینچ TFT-LCD لمسی با قابلیت تغییر زاویه در جهت عمودی
  • فوکوس خودکار با ۶۹۳ نقطه تشخیص
  • ISOاز ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ با قابلیت ارتقا به ۵۰ تا ۲۰۴۸۰۰

دوربین عکاسی Sony a7s III

این دوربین دارای یک سنسور تمام فریم ۱۲ مگاپیکسلی است که باعث می شود عکاسی در فضاهای بسته و حتی فضاهای کم نور آسان شود. بهره مندی از آخرین فناوری های شرکتAF و فوکوس ۷۵۹ نقطه ای باعث شده تا به یکی از بهترین گزینه برای عکسبرداری از محصولات تبلیغاتی تبدیل شود. دوربین Sony a7s III جزء اولین دوربین‌هایی است که قابلیت بهره‌گیری از کارت حافظه CFexpress را دارد.

مشخصات دوربین Sony a7s III:

  • سنسور ۱۲.۱ مگاپیکسلی از نوع Exmor RTM CMOS
  • لرزشگیر بر روی سنسور
  • از نوع هیبریدی سریع با ۷۵۹ نقطه تشخیص فازی با قابلیت تشخیص چشم
  • لرزشگیر ۵ محوره SteadyShot
  • فیلم‌برداری UHD 4K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • خروجی ۱۶ بیتی RAW با گامای HLG و S-Log3
  • وزن ۷۰۰ گرم

دوربین SONY A7R IV برای عکاسی تبلیغاتی

دوربین بدون آینه فول فریم سونی Sony Alpha7R IV یکی از برترین دوربین‌ها برای عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ۶۱ مگاپیکسلی، برای چاپ در قطعات بزرگ هم مناسب هستند. با استفاده از یک لنز ۲۴ تا ۷۰ میلیمتری می توانید عکس‌های بسیار باکیفیت برای تبلیغات خود بگیرید.

 

عکاسی تبلیغاتی

مشخصات :

سنسور فول‌فریم ۶۱ مگاپیکسل ۷×۲۳.۸mm

  • وزن ۶۶۵ گرم
  • پایداری تصویر داخلی ۵ محوره
  • فوکوس خودکار با ۹ فاز تشخیص
  • صفحه نمایش ۳ اینچ تاچ اسکرین با قابلیت تغییر زاویه عمودی tilting
  • سرعت شاتر با ۱۰ فریم در ثانیه
  • فیلمبرداری ۴k با رفرش ریت ۳۰ فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • پشتیبانی از Wi-Fi و بلوتوث

دوربین عکاسی Sony a6700

دوربین Sony a6700 یک دوربین بدون آینه باکیفیت است. این دوربین با سنسور و قدرت ۷۵۹ نقطه فوکوس بهترین گزینه برای عکاسی تبلیغاتی است.

مشخصات :

  • کیفیت فیلمبرداری ۴K و سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه
  • ارتباط WiFi و NFC
  • سرعت عکاسی پیاپی ۱۱ فریم در ثانیه
  • لرزشگیر ۵ محوره با تاثیر ۵ استاپ
  • اندازه مانیتور ۳ اینچ و قابلیت لمسی
  • حساسیت ISO 100-32000 قابل گسترش تا ۵۱۲۰۰
  • ۲۶ مگاپیکسل
  • پردازشگر تصویر BIONZ XR
  • تثبیت کننده تصویر در سطح پیکسل ۵ محور

دوربین عکاسی Nicon D850

دوربین نیکون مدل D850 یک دوربین با قابلیت‌های متعدد برای انواع عکس‌برداری تبلیغاتی است.

مشخصات :

  • سنسور فول‌فریم با رزولوشن ۴۵.۷ مگاپیکسل
  • اندازه سنسور ۹×۲۳.۹mm
  • وزن ۹۱۵ گرمی
  • سرعت شاتر ۷ فریم در ثانیه
  • نسبت تصویر سه حالت ۱:۱، ۳:۲ و ۴:۵
  • فیلمبرداری ۴k با رفرش ریت ۳۰ فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi
  • صفحه نمایش ۳.۲ اینچ تاچ اسکرین
  • فوکوس خودکار با دارا بودن ۹۹ فاز تشخیصی کراس تایپ
  • وایت بالانس قابل تنظیم

 

عکاسی تبلیغاتی

دوربین عکاسی Canon 90D

دروبین کانن Canon 90D یک دوربین DSLR است، این دوربین با سنسور ۳۲.۵ مگاپیکسلی خود، قادر به ثبت تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا است. از این دوربین می‌توان برای چاپ بر روی بروشورها در اندازه‌های مختلف، استفاده کرد اما مزیت اصلی این دوربین، سرعت شاتر بالای آن است.

مشخصات:

  • سنسور با رزولوشن موثر ۳۲.۵ مگاپیکسل
  • وزن ۷۰۰ گرم
  • سرعت شاتر ۷ فریم در ثانیه
  • نسبت اندازه‌ی تصاویر در چهار حالت ۱:۱, ۳:۲, ۴:۳ و ۱۶:۹
  • فیلمبرداری۴k با رفرش ریت ۳۰ فریم بر ثانیه و Full HD با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه
  • پشتیبانی از بلوتوث و Wi-Fi
  • صفحه نمایش ۳ اینچ تاچ اسکرین با قابلیت تغییر زاویه در تمام جهات
  • فوکوس خودکار قدرتمند همراه با ۴۵ کراس تایپ

دوربین Fujifilm GFX 50R برای عکاسی صنعتی

دوربین فوجی فیلم مدل GFX 50R یک دوربین قوی بدون آینه با سنسور ۵۱ مگاپیکسلی است. این سنسور بزرگ برای نصب بسیاری از لنزها مناسب است، همچنین بدنه مقاومی دارد که کار در گرد و غبار و رطوبت را آسان می‌کند.

مشخصات :

  • محدوده دینامیکی ۱۴ گام
  • پایه نصب لنز X-Mount
  • دامنه حساسیت ایسو ۱۰۰-۱۲۸۰۰
  • صفحه نمایش  TFT LCD ۳.۲ اینچی با قابلیت لمسی
  • داشتن انواع درگاه نظیر HDMI، اتصال میکرفون و هدفون

اما بهترین دوربین عکاسی صنعتی کدام است؟

دوربین‌ها مشخصات و قابلیت‌های متفاوتی دارند که شاید هر دوربین در یک یا دو بخش، عملکرد شاخصی داشته باشد و در باقی موارد، عملکرد متوسطی را ارائه دهد که البته برای دوربین‌های گران‌قیمت‌تر در مقایسه با مدل‌های ارزان‌تر، طبیعتا برتری‌های بیشتری وجود دارد. با این حال گاهی اوقات با توجه به نوع کاربری، یک دوربین ارزان‌تر می‌تواند مفیدتر باشد. به هر حال نوع سوژه‌ها، مکان درج تصاویر و تبلیغات، نوع استراتژی عکاس و سایر عوامل بایستی در انتخاب دوربین مناسب برای عکاسی تبلیغاتی، در نظر گرفته شوند.

دقت کنید که قیمت بالاتر یک دوربین، الزاما به معنای مناسب‌تر بودن آن برای کاربرد مورد نظر نیست و هر شخص بایستی بر اساس قابلیت‌های مورد نیاز خود، دوربین عکاسی صنعتی خود را گزینش کند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا