تبلیغات

تبلیغات

آموزش ارز دیجیتال + معرفی آموزش های لازم برای ورود به بازار سرمایه

bitcoin-arz5

در این پست، به آموزش ارز دیجیتال (Criptocrrency) خواهیم پرداخت. امروزه با گسترش تکنولوژی در حوزه رمز ارزها، بسیاری از تریدرها به درآمد قابل توجهی دست یافته‌اند و در واقع، با ظهور بیت کوین (Bitcoin) و رواج خرید و فروش به سبک بلاکچین (Blockchain) بسیاری از افراد، مشکل بیکاری خود را حل کرده‌اند. اگر شما هم تمایل دارید؛ با استفاده از این تکنولوژی به درآمدهای کلان مالی دست پیدا کنید؛ تا انتهای این پست، با ما همراه باشید.

مقدمه آموزش ارز دیجیتال

دوستان، آیا تا به حال به این نکته فکر کرده‌اید که اگر در کنار شغل اصلی‌تان، به یک شغل دوم مجازی نیز مشغول شوید؛ تا چه اندازه روند پیشرفتتان سریع‌تر خواهد بود؟ اگر بیکار هستید و از نداشتن سرمایه کلان برای به راه انداختن یک کسب و کار جدید، رنج می‌برید؛ آیا تا به حال، کسی به شما گفته است که با سرمایه اندک هم می‌توانید شروع به درآمدزایی کنید؟ بله! ما در پست آموزش ارز دیجیتال، به شما یک روش تضمینی و مطمئن پول در آوردن و افزایش ثروت را معرفی خواهیم کرد. ارزهای دیجیتال، همان پول‌های مجازی هستند که به وسیله دانشمندان و برنامه نویسان علوم کامپیوتر ساخته شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا در یک فضای امن مجازی به خرید و فروش بپردازید. خرید و فروش رمز ارزها مشابه معامله سهام در بازار بورس است. همه شما عزیزان، به طور قطع تجربه خرید و فروش در بازار بورس را داشته و به خوبی می‌دانید که قبل از ورود به این بازار، باید اصول و فنون مربوط به آن را به خوبی بیاموزید.

 

آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

همراهان گرامی، ارزهای دیجیتال همان واحدهای پول الکترونیکی هستند که جایگزین ریال، دلار، درهم، دینار، لیر و سایر واحدهای پولی شده‌اند. شاید از خودتان بپرسید که این امر، چگونه ممکن است؟ در پاسخ به این پرسش، باید به اطلاعتان برسانم که با استفاده از تکنولوژی بلاکچین یا رمزنگاری بلوک داده، واحدهای پول ایمن با انواع نام‌های تجاری، طراحی و قابل معامله شده‌اند. برخلاف پول‌های کاغذی که تحت کنترل نهادهای دولتی، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ ارزهای دیجیتال به هیچ سازمان یا نهادی وابسته نبوده؛ به صورت غیرمتمرکز به سراسر دنیا عرضه شده و بدون واسطه خرید و فروش می‌شود. به آن معنی که برای استفاده از کریپتوکارنسی ها نیازی به افتتاح حساب در بانک‌ها نبوده و انتقال آن از فروشنده به خریدار از طریق اینترنت و به صورت مستقیم انجام می‌گیرد. اگر می‌خواهید در مورد ارزهای دیجیتال بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌شود حتماً از فیلم‌های آموزشی مرتبط استفاده نمایید. مجموعه فرادرس آموزش‌های مناسبی در این حوزه دارد که با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

تاریخچه کریپتوکارنسی

قبل از شروع به آموزش ارز دیجیتال، بهتر است نگاهی کلی به تاریخچه علم کریپتوکارنسی داشته باشیم. آیا می‌دانستید که ارز دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۰۸ میلادی شروع به ساخته شدن کرد؟ یعنی از ۱۴ سال پیش، ارزهای دیجیتال با رمز ارزی به نام بیت کوین به علاقه‌مندان این حوزه معرفی شد. ایده بیت کوین، برای اولین بار توسط وایت پیپر (White Paper) مطرح گردید. وایت پیپرها راهنماهایی از یک مفهوم پیچیده بودند که در آن سال‌ها، توسط دولت انگلیس و برای بالا بردن سطح آگاهی عموم مردم، تهیه و تدوین می‌گردید. در سال ۲۰۰۸ یک برنامه نویس گم نام با نام مستعار Satoshi Nakamoto بیت کوین را در وایت پیپرش، یک سیستم نقدینگی الکترونیکی بر پایه ارتباط یک به یک معرفی کرد.

این وایت پیپر با دو هدف منتشر گردید. هدف اول آن، معرفی این رمز ارز بود اما هدف مهم‌تری هم وجود داشت که آن، هموار کردن راه ترقی برای دیگر رمز ارزها عنوان می‌شود. اولین سکه‌های معاملات مجازی کریپتوکارنسی، در سال ۲۰۰۹ توسط ماینرها (Miners) استخراج شد و امروزه توکن (Token) های بسیاری هم در بستر فضای مجازی معامله می‌شوند که در سال ۲۰۲۲ میلادی و بر طبق آخرین آمارها، تراکنش‌های مالی آن، مبلغی بالغ بر چند صد میلیارد دلار در یک روز کاری، گزارش شده است.

تعریف علمی ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال، رشته‌های رمزگذاری شده‌ای از مجموعه عظیم داده (Data) یا هش (Hash) هستند که توسط کد نویسان کامپیوتری، برنامه نویسی شده‌اند و هویت یا موجودیت یک واحد مشخص از ارز دیجیتالی را مشخص می‌نمایند. تراکنش‌های مربوط به هر رمز ارز از طریق متدها و الگوریتم‌های مختلفی از جمله الگوریتم ساز و کارهای توافق جمعی یا همتا به همتا (P2P) که در اصطلاح نود (Node) نیز نامیده می‌شوند؛ انجام می‌گیرد.

دلایل طراحی کریپتوکارنسی ها

در این بخش از آموزش ارز دیجیتال، جالب است بدانید که ارزهای دیجیتال، بر پایه دو علت بی اعتمادی عموم معامله‌گران به اشخاص ثالث و مشکل دو بار خرج شدن موجودی‌ها در سیستم‌های بانکی، ساخته شده‌اند. راستش را بخواهید؛ همه ما از شنیدن دو واژه اختلاس و پول شویی خسته شده‌ایم. کشورهای غربی با فراهم کردن زیرساخت‌های معاملات ارزهای دیجیتال، تا حد قابل توجهی از تقلب‌های احتمالی در این حوزه پیشگیری کرده و افراد را از اعتماد کردن به بانک‌ها یا دیگر سازمان‌ها یا حتی نهادهای خصوصی یا دولتی برای نگهداری پول‌هایشان بی نیاز کرده‌اند. به این ترتیب، افراد بدون دغدغه و استرس بلوکه شدن حساب یا هر استرس دیگری، می‌توانند با استفاده از ارزهای دیجیتال به ثروت برسند و چه چیزی بهتر از این؟!

 

آموزش ارز دیجیتال

روند معامله ارزهای دیجیتال

دوستان و همراهان گرامی، زمانی که یک کاربر فضای ارزهای دیجیتال، درخواست تراکنش به سمت سرور ارسال می‌کند؛ این درخواست به شبکه‌ای از کامپیوترهای P2P که وظیفه نظارت بر صحت معاملات دیجیتال را بر عهده دارند؛ ارسال می‌گردد. پس از بررسی صحت درخواست و اعتبارسنجی آن توسط نودهای شبکه P2P، بلاک چین جدیدی از درخواست تأیید شده به بلاک چین‌های موجود اضافه شده و در سرور نگهداری می‌شود. بلاک چین رمزنگاری شده جدید، غیرقابل تغییر بوده و دائمی می‌باشد. از ویژگی بارز معاملات کریپتوکارنسی غیرقابل بازگشت بودن آن است. یعنی بعد از انتقال ارز دیجیتال و تأیید تراکنش توسط سیستم، دیگر نمی‌توان آن تراکنش را به عقب برگرداند. البته استثناهایی هم در این حوزه وجود دارد و یکی از آن استثناها این است که برگشت دادن تراکنش ارز دیجیتال، تنها در صورتی امکان پذیر است که گیرنده رمز ارز، با این عملیات موافقت نماید و در غیر این صورت، به هیچ عنوان هیچ برگشتی صورت نمی‌گیرد.

چگونگی تکثیر ارزهای دیجیتال

دوستان عزیز، همیشه به این بخش از آموزش ارز دیجیتال که می‌رسم؛ یاد مبحث فلسفی مرغ و تخم مرغ می‌افتم. این که ابتدا مرغ آفریده شد یا تخم مرغ؟! نظر شما در این مورد چیست؟ اگر به فلسفه تولید و تکثیر ارزهای دیجیتال برگردیم؛ پرسش این است که در ابتدا رمز ارزها تولید شده‌اند یا دستگاه‌های ماینر؟ یک بار، این پرسش را از استاد راهنمای خودم پرسیدم و او در پاسخ این چنین گفت که مسلم است؛ در ابتدا رمز ارز ساخته شده است. بعد از ساخته شدن رمز ارزها و تأیید ساختار آن توسط محققان علوم کامپیوتر، نوبت به ساختن ماینرها رسیده است.

ماینر چیست؟

دستگاه‌های استخراج رمز ارز یا پردازشگرهای ارزهای دیجیتال، ماینر نامیده می‌شوند. دستگاه‌های ماینر در کسری از ثانیه، میلیاردها هش را تولید کرده و عملیات پیچیده رمزنگاری بر روی رمز ارزها را پردازش می‌کنند. این پردازش‌ها به نحوی صورت می‌گیرد که هر دستگاه ماینر می‌تواند در عرض چند ثانیه، میلیون‌ها تراکنش بر پایه بلاک چین را تأیید کرده و با دیگر دستگاه‌های ماینر، همواره در حال رقابت باشد. در سال ۲۰۰۸ هر کسی که بر روی بیت کوین‌ها پردازش رمزنگاری و تأیید تراکنش را انجام می‌داد؛ به نوبه خود، یک ماینر به حساب می‌آمد. این کار، با توجه به کم بودن تعداد بیت کوین‌ها، یک عملیات ساده محسوب می‌شد و هر کسی با کامپیوتر ساده خانگی هم می‌توانست این عملیات را انجام دهد اما با افزایش رمز ارزها و پیچیده شدن فرآیند هشینگ مربوط به هر تراکنش، امروزه دیگر CPU ها و GPU های گرافیکی کافی نبوده و دستگاه‌های تخصصی استخراج رمز ارز ساخته شده‌اند.

دستگاه‌های غول پیکر استخراج ارزهای دیجیتال، روزانه به ازای استخراج هر بلوک جدید، به میزان قابل توجهی پاداش دریافت کرده و به آن‌ها کارمزد تعلق می‌گیرد. میزان تولید ثروت در دستگاه‌های ماینر به قدری زیاد بوده و با سرعت انجام می‌گیرد که استخراج کنندگان طلا در سراسر دنیا، به استخراج رمز ارز روی آورده‌اند. بنابراین به سرمایه داران ایرانی نیز توصیه می‌شود که تشکیل یک مزرعه یا Farm ماینر داده و این روش را هم برای افزایش ثروتشان، امتحان کنند. گرچه ممکن است که تحریم‌ها، روند واردات این دستگاه‌ها را سخت‌تر سازند ولی به قول معروف به سختی‌اش می‌ارزد.

 

آموزش ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

بیت کوین ابرقدرت و پرچم دار علم کریپتوگرافی (Cryptography) رمز ارز می‌باشد. پس از بیت کوین، ارزهای دیجیتال در دو گروه آلت کوین‌ها (AltCoin) و توکن ها (Token) دسته بندی می‌شوند. آلت کوین‌ها که با واژه کوتاه شده کوین، شناخته شده‌اند؛ زیرمجموعه‌ای از کدهای اولیه یا فورک (Fork) هایی از بیت کوین هستند. دوستان تا یادم نرفته؛ بگویم که وقتی صحبت از فورک به میان می‌آید؛ به دنبال چنگال یا انشعاب‌های لوله کشی در ساختمانتان نروید. به طور خلاصه، یک فورک از جمله راه‌های اصلی ایجاد تغییر، بهبود کیفیت و ارتقای یک بلاک چین خاص است که به واسطه این تغییر، کل پروتکل اصلی شبکه متحول خواهد شد.

آلت کوین ها

آلت کوین‌ها یا Alternative Coin ها (به معنای کوین جایگزین) تمام ارزهای دیجیتال نوین را شامل می‌شوند. بیشتر رمز ارزهایی که بعد از بیت کوین، پا به عرصه معاملات کریپتوکارنسی گذاشته‌اند؛ در دسته آلت کوین‌ها قرار می‌گیرند. رمز ارزهایی مثل ریپل (XRP) و لایت کوین (LTC)، استیبل کوین تتر (USDT)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، بایننس کوین (BNB)، کاردانو (ADA)، ترون (TRX)، دوج کوین (DOGE) از محبوب‌ترین های دسته آلت کوین‌ها هستند. تا جایی که بر طبق آخرین آمارها، به طور میانگین، افراد با معامله این رمز ارزها به درآمدی بالغ بر ۷ برابر درآمد خودشان در یک بازه ۹۰ روزه دست یافته‌اند.

توکن ها

توکن ها همان رمز ارزهای دیجیتالی هستند که برعکس آلت کوین‌ها، ساختار بلاک چین منحصر به فرد خود را ندارند. آن‌ها، بر پایه آلت کوین‌های مخصوص به خود و بر روی یک شبکه بلاک چین عمومی میزبانی می‌شوند. توکن ها از ابتدای سال ۲۰۱۷ شروع به تولید شدن کردند. ارزهای دیجیتال آوه (AAVE)، چین لینک (LINK)، تتا (THETA)، ماتیک (MATIC)، یونی سواپ (UNI) از جمله توکن های دیجیتال محبوب در عرصه معاملات دیجیتال هستند.

دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال

بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام شده است؛ امروزه دیگر مردم تمایلی به معامله با دلالان ندارند و به هر فرآیند خرید و فروشی که به طور مستقیم انجام شده و در الگوریتم آن خبری از دلال نباشد؛ علاقه نشان می‌دهند. یکی از عمده دلایل محبوبیت ارزهای دیجیتال، معامله مستقیم و بدون واسطه آن است که به این ترتیب، در این نوع از خرید و فروش، از هزینه‌های غیرضروری معاملات باواسطه خبری نیست.

دلیل دوم محبوبیت رمز ارزها، ترس مردم از روش‌های کلاه برداری موجود در معاملات واقعی است. با تکیه بر این نکته مهم که فناوری رمزنگاری ارزهای دیجیتال، پیچیده بوده و بر پایه ریاضیات انجام می‌گیرد؛ خریداران رمز ارز از آن به عنوان معامله ایمن، یاد می‌کنند.

دلیل سوم محبوبیت رمز ارزها، نوپا بودن تکنولوژی آن است. به نحوی که در سایه تبلیغات و اخبار، پر نوسان می‌باشد. یعنی در طول شبانه روز، هر رمز ارز ممکن است شاهد افزایش‌های چند صد میلیونی یا کاهش‌های چند ده میلیونی باشد و این برای معامله‌گران یک مزیت محسوب می‌شود.

 

آموزش ارز دیجیتال

پیش نیاز ورود به بازار رمز ارزها

دوستان عزیز، بنده بارها و بارها شاهد این قضیه بوده‌ام که افراد بدون داشتن اطلاعات کافی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده و با خرید و فروش هیجانی، کل سرمایه خود را از دست داده‌اند. توصیه اکید ما به شما همراهان گرامی این است که بدون کسب اطلاعات کافی و گذراندن دوره‌های معامله گری به هیچ عنوان وارد بازار رمز ارزها نشوید. از این که برای کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی هزینه کنید؛ هراسی نداشته باشید. چرا که این هزینه‌ها، نوعی سرمایه گذاری برای آینده شیرین مالیتان در بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. برای دریافت آموزش‌های بیشتر در مورد اصول سرمایه گذاری و جلوگیری از، از دست دادن سرمایه می‌توانید آموزش‌های فرادرس را تهیه نمایید. برای مشاهده سرفصل‌های آموزش بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کلام آخر در رابطه با آموزش ارز دیجیتال

در این پست آموزشی، با کلیات آموزش ارز دیجیتال آشنا شدید اما همان طور که در پاراگراف‌های قبل هم اشاره شد؛ قبل از ورود به بازار سرمایه، بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کرده و کتب روانشناسی پول را مطالعه بفرمایید. بسیار مهم است که شما بدانید؛ چگونه هیجانات خود را در بازارهای سرمایه مدیریت کرده و تصمیمات درست اتخاذ کنید. از طرف دیگر باید بیاموزید که چگونه از تغییر و تحولات سیاسی و اخبار مربوط به مشاهیر جهان، چگونه بهره برداری اقتصادی نمایید. با توجه به توصیه‌های اشاره شده در این مقاله، به صورت کاملاً تضمینی به ثروت، دست خواهید یافت. کامیاب باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *