تبلیغات

تبلیغات

4 روش برای ترجمه متن در آیفون و آیپد

Translate-Text-on-Your-iPhone

این که آیا شما به عنوان زبان دوم از زبان انگلیسی استفاده می کنید یا به طور مکرر از وب سایت های خارجی بازدید می کنید ، احتمالاً می خواهید بدانید که چگونه متن را در آیفون یا آیپد خود ترجمه کنید. روش های زیادی در اختیار شما است که بیشتر آنها به برنامه های جانبی تکیه می کنند.

از روش های زیر استفاده کنید تا آیفون شما پیام های متنی ، وب سایت ها ، ایمیل یا حتی صدای کسی را ترجمه کند. شما نباید کورکورانه به این ترجمه ها اعتماد کنید ، آنها توسط الگوریتم ها (کمی مردم) ایجاد شده اند و ممکن است دارای اشتباه باشند. اما در بیشتر موارد ، آنها به اندازه کافی دقیق هستند.

پیشنهادی:

نحوه ترجمه خودکار سایت ها در مایکروسافت اج

1. گوگل ترنسلیت (Google Translate)

1. گوگل ترنسلیت (Google Translate)

برنامه گوگل ترنسلیت یکی از بهترین برنامه های مترجم که باید برای ترجمه متن در آیفون استفاده کنید. با بیش از 100 زبان مختلف کار می کند، بسیاری از زبان بصورت آفلاین در دسترس هستند. شما می توانید به لطف دوربین آیفون خود از آن برای ترجمه متن ، دست نویس ، گفتار و حتی اشیاء در دنیای واقعی استفاده کنید.

مانند همه محصولات گوگل، برنامه گوگول ترنسلیت (Google Translate) کاملاً رایگان است و هیچ چیزی در پشت پرده پنهان نیست. با این حال ، اگر نگران جمع آوری داده های شخصی از ترجمه های خود هستید ، باید به سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل توجه کنید.

پس از نصب برنامه در آیفون خود ، زبان هایی را که می خواهید از آن ترجمه کنید و در بالای برنامه قرار دهید ، انتخاب کنید. سپس نحوه ترجمه را انتخاب کنید. گوگل ترنسلیت حتی یک حالت مکالمه را ارائه می دهد تا شما و شخص دیگری بتوانید همزمان بین دو زبان مختلف صحبت کنید.

دانلود: Google Translate برای iOS (رایگان)

2. جی بورد (Gboard)

2. جی بورد (Gboard)

جی بود کیبورد گوگل است که می توانید آن را در آیفون و آیپد نصب کنید. این برنامه شامل دسترسی داخلی به جستجوی گوگل، گوگل مپ، یوتیوب و موارد دیگر است. همچنین می توانید از آن برای دسترسی به گوگل ترنسلیت از کیبورد خود در هر برنامه ای که استفاده می کنید، استفاده کنید.

این یک نسخه ساده شده از گوگل ترنسلیت است که به شما امکان می دهد متن را برای ترجمه به هر زبانی تایپ یا جایگذاری کنید. گزینه ای برای استفاده از دست نویس یا ترجمه گفتار در جی بورد وجود ندارد.

همچنین بخوانید  اموزش آپدیت کردن بایوس ویندوز 10

یک راه آسان برای ترجمه پیام های متنی در آیفون خود ، جی بورد عالی است. به شما امکان می دهد آنچه را که می خواهید برای گفتن در صفحه ترجمه در کیبورد تایپ کنید. روش دیگر ، پیام های موجود را کپی کرده و آنها را در جی بورد بچسبانید تا بدون ارسال هر چیزی آنها را ترجمه کنید.

پس از دانلود جی بورد از فروشگاه اپ استور ، باید به آیفون خود دسترسی کامل داشته باشید تا همه کارها به درستی انجام شود. به تنظیمات آیفون یا آیپد بروید سپس از برنامه جی بورد [Gboard] گزینه [Keyboard] را انتخاب و اجازه دسترسی کامل را برای این کار فعال کنید.

دفعه بعد که صفحه کلید را در آیفون خود باز کنید ، روی آیکون کره زمین ضربه بزنید و نگه دارید تا جیبورد را از میان صفحه کلیدهای موجود خود انتخاب کنید. سپس روی آیکون ترجمه ضربه بزنید تا مترجم باز شود.

دانلود: Gboard برای iOS (رایگان)

3. گوگل کروم (Google Chrome)

3. گوگل کروم (Google Chrome)

وقتی وب سایتی را که به یک زبان خارجی باشد مشاهده می کنید ، گوگل کروم به صورت خودکار پیشنهاد می کند که آن را به زبان شما یا پیشنهادی شما ترجمه کند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به زبانی که می خواهید در انتهای صفحه استفاده کنید ضربه بزنید و تمام متن سایت ترجمه خواهد شد.

بعد از انتخاب اولویت شما یک بار، کروم به طور خودکار وب سایت ها را بین این دو زبان در آینده ترجمه می کند. به این ترتیب ، می توانید سایت های خارجی را در آیفون خود مرور کنید و گوگل کروم بدون حتی متوجه شدن آنها ، آنها را ترجمه می کند.

بیشتر بدانید:

30 تا بهترین دستورات سیری که باید بدانید:

برای مشاهده تنظیمات ترجمه ، روی دکمه سه نقطه (…) در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید و به بخش [ترجمه یا Translate] بروید. سپس بر روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید تا بین زبان های مختلف انتخاب کنید یا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید گوگل کروم در آینده به طور خودکار ترجمه کند یا خیر.

ترجمه داخلی به شما کمک می کند تا گوگل کروم به یکی از محبوب ترین مرورگرهای آیفون تبدیل شود. اگر هنوز از آن استفاده نمی کنید ، ممکن است زمان شروع آن باشد.

دانلود: Google Chrome برای iOS (رایگان)

4. اپل ترنسلیت (Apple Translate)

4. اپل ترنسلیت (Apple Translate)

با انتشار iOS 14 در پاییز سال 2020 ، اپل یک اپلیکیشن ترجمه را به آیفون معرفی خواهد کرد.

همچنین بخوانید  چگونه از حساب یا اکانت توییتر خود خارج شویم؟(حذف تمام دستگاه ها از توییتر )

برنامه ترجمه اپل (Apple Translate) دارای یک طراحی مینیمالیستی است که به شما امکان می دهد خودتان روی ترجمه ها متمرکز شوید. اگر می خواهید مکالمه ای را با شخصی انجام دهید ، به ویژه هنگامی که با آیفون خود وارد حالت مکالمه می شوید ، این برنامه عالی است.

در حالت مکالمه ، ترجمه زبان متفاوتی را در هر طرف صفحه نشان می دهد. یک دکمه میکروفون وجود دارد که از تشخیص خودکار زبان استفاده می کند بنابراین مهم نیست چه کسی صحبت کند. همچنین می توانید بر روی دکمه پخش [Play] ضربه بزنید تا ترجمه ها با صدای بلند شنیده شود یا از دکمه [Fullscreen] استفاده کنید تا یک ترجمه بزرگ و واضح برای مردم نمایش دهد.

در حالی که برنامه اپل ترنسلیت بسیار عالی به نظر می رسد و کاربرد آن آسان است ، فقط بین 11 زبان از جمله انگلیسی ترجمه می شود. خوشبختانه ، همه آنها برای استفاده آفلاین در دسترس هستند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *