تبلیغات

تبلیغات

iOS 14 : بررسی و ویژگی های iOS 14 سیستم عامل جدید آیفون

iOS-14

iOS 14 به صورت رسمی معرفی شد و اپل به تازگی ویژگی های جدیدی را که در آیفون خود به دست می آورید تأیید کرده است. همه اینها در نمایش WWDC 2020 تأیید شد است (iOS چیست).

در ادامه همه ی ویژگی هایی که iOS 14 اپل تاکنون برای بروزرسانی بزرگ بعدی آیفون خود اعلام کرده است پیدا خواهید کرد. به احتمال زیاد این سیستم عامل برای بسیاری از دستگاه های آیفون که قبلاً خریداری کرده اید، عرضه می شود. با تک تیپ همراه باشید.

کدام دستگاه ها iOS 14 را دریافت می کنند؟

در حالی که اپل هنگام معرفی iOS 12 همه دستگاه های خود را پشتیبانی کرد، اما هنگام معرفی iOS 13 دو نسل گوشی های آیفون ، دستگاه های قدیمی تر از آیفون 6S یا آیفون SE آپدیت جدید را دریافت نکردند.

با این حال ، شایعات فعلی نشان می دهد که تمام دستگاه هایی که قادر به اجرای iOS 13 هستند نیز از iOS 14 پشتیبانی می کنند.

صفحه اصلی iOS 14

صفحه اصلی iOS 14

ابزارک های جدید در آیفون با iOS 14 شروع به کار خواهند کرد. اینکه اکنون در اندازه های مختلفی ارائه شده است و به نظر می رسد بسیار جذاب تر از گزینه های موجود در نسخه های قبلی iOS هستند. این شرکت می گوید که از نحوه کار ابزارک در اپل واچ آموخته است و می خواست این موارد را به آیفون منتقل کند.

می توانید اندازه های مختلفی انتخاب کنید ” اگرچه هنوز تأیید نشده است ” و از ابزارک ها هم اکنون می توانید در صفحه اصلی و همچنین در بخش امروز در تلفن خود استفاده کنید.

یک گالری ویجت خاص وجود دارد که می توانید این موارد را در تلفن خود پیدا کنید. دقیقا چه برنامه هایی این مورد را ارائه می دهند ، نامشخص است ، اما ما مواد بازاریابی را از اپل دیدیم که شامل ساعت های شما ، اخبار اپل ، آب و هوا ، تقویم و موارد دیگر می باشد.

برنامه کتابخانه فضای جدیدی در انتهای صفحه اصلی شما است که بطور خودکار برنامه ها را در پوشه های بزرگتر و شیک تر قرار می دهد. یک نوار جستجو در قسمت بالا وجود دارد و اپل از هوش دستگاه استفاده می کند تا برنامه های پیشنهادی و برنامه های پرکاربرد را با یکدیگر جمع کند.

همچنین بخوانید  معرفی و ویژگی های آیفون 10 یا آیفون X

دسته بندی برنامه ها در iOS 14

دسته بندی برنامه ها در iOS 14

یک ویژگی جدید به نام App Library نیز در انتهای صفحه اصلی شما در iOS 14 عرضه می شود.

این روشی بهتر برای سازماندهی برنامه های شما است ، و اساساً خدمات مختلفی را بدون اینکه شما به صورت دستی مجبور به انجام آن شوید ، به دور از برنامه های مختلف ثبت می کند. به عنوان مثال ، تمام برنامه های اجتماعی شما یا تمام بازی در یک پوشه مخصوص نمایش داده می شوند.

این فولدر ها همه به صورت خودکار کار می کنند ، و فقط در انتهای صفحه خانه شما ظاهر می شود.

به علاوه ، اکنون می توانید برنامه های خاصی را که نمی خواهید در صفحه اصلی خود پنهان کنید و به جای آن در کتابخانه برنامه ظاهر شوند. برنامه ها را مخفی کنید و بعداً می توانید برنامه ها را در کتابخانه پیدا کنید.

یک به روزرسانی جدید دیگر شامل عملکرد تصویر بهتر در تصویر است. این به شما امکان می دهد همزمان با استفاده از برنامه های دیگر ، تماشای ویدیو را ادامه دهید. وقتی در وسط یک برنامه تلویزیونی هستید ، از طریق تلفن خود پیام دریافت کنید؟ اکنون می توانید بدون توقف به فیلم پاسخ دهید.

iOS 14 App Clips

iOS 14 App Clips

آیا تا به حال به یک برنامه نیاز دارید اما نمی خواهید آن را دانلود کنید؟ Clips App یک قابلیت جدید است که در iOS 14 به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانلود برنامه ، از یک برنامه استفاده کنید.

اپل این قابلیت را “سبک و سریع” صدا می کند ، و آنها با کارت کار می کنند که در پایین صفحه شما ظاهر می شود. سپس می توانید بدون نیاز به دانلود آنها از فروشگاه اپ استور، از ویژگی های خاص برخی برنامه ها استفاده کنید.

سیری در iOS 14

سیری در iOS 14

سیری برای iOS 14 مجددا طراحی شده است ، و اکنون واکنش های دستیار صوتی شما تمام صفحه نمایش را به خود اختصاص نمی دهد. درعوض ، آنها مانند نوتیفیکیشن های عادی در بالای تلفن شما به عنوان اعلان های کوچک ظاهر می شوند.

به نظر می رسد که استفاده از سیری به راحتی استفاده از آیفون را برای شما آسانتر می کند. ما هرگز واقعاً نفهمیدیم که چرا عملکرد سیری مجبور است تمام صفحه نمایش شما را بگیرد ، و ممکن است باعث شود شما از این استفاده بسیار استفاده کنید.

همچنین انواع مختلفی از بروزرسانی ها در پشت صحنه وجود دارد که اپل معتقد است سیری را به دستیار صوتی به مراتب بهتر از گذشته تبدیل می کند. سیری همچنین ترجمه های به مراتب بهتر از گذشته را نیز به همراه خواهد داشت و هم اکنون می تواند برای اولین بار نیز پیام های صوتی ارسال کند.

همچنین بخوانید  برنامه پادکست گوگل در iOS و اندروید معرفی شد

برنامه پیام در iOS 14

برنامه پیام در iOS 14

برنامه پیام ها به روزرسانی های مختلفی را انجام می دهد ، از جمله این واقعیت است که اکنون می توانید پیام ها را پین کنید. آیا می خواهید همیشه یک شخص خاص در بالای برنامه پیام رسانی خود داشته باشید؟ حالا می توانید.

از طرف دیگر پیشرفت های این محصول می توان به 20 سبک جدید مو و لباس برای Memoji اشاره کرد که به شما امکان می دهد شخصیت خود را بهتر تنظیم کنید. همچنین برای افرادی که ظاهر سال 2020 را می خواهند ، روکش صورت نیز وجود دارد.

گروه ها نیز در حال پیشرفت هستند ، از جمله پاسخ های درون خطی برای پیام های خاص و همچنین mentions (تگ ها) که به شما امکان می دهد بیشتر از آنچه که قبلاً می خواستید از برنامه پیام شخصی خود باشد .

برنامه نقشه در iOS 14

برنامه نقشه در iOS 14

پس از ادعای عجیب مبنی بر اینکه اپل مپ بهترین راه برای کشف جهان است ، انواع مختلفی از پیشرفت های جدید وجود دارد که در طول نمایش WWDC بیان شده است.

این شامل راهنماهایی است که مطالب سرمقاله ای در مورد یک مکان دارند. مانند یک کتاب مسافرتی که احتمالاً قبلاً خریداری کرده اید ، به آن فکر کنید. اکنون می توانید آن را مستقیماً در برنامه Maps دریافت کنید.

دوچرخه سواران خوشحال می شوند! نقشه ها به طور مستقیم برای شما پیشرفت می کنند ، مانند جستجو برای جاده های خلوت تر یا خطوط چرخه ، باید به شما بگوید که آیا این یک شیب تند نیز هست یا خیر.

این ویژگی های دوچرخه سواری فقط برای شهرهای نیویورک ، لس آنجلس ، سان فرانسیسکو و برخی از شهرهای چین در حال حاضر خاص است. اپل گفت اینها برای شهرهای دیگر نیز عرضه می شوند.

اگر ماشین برقی دارید ، در حال حاضر نیز مسیرهای مشخصی برای شما در اپل مپ نیز وجود دارد. این به شما می گوید شارژرها در سفر شما کجا هستند.

iOS 14 CarPlay

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که کلید های ماشین خود را را در خانه فراموش کرده اید؟ خوب ، اگر یک ماشین خاص دارید ، اکنون می توانید کلیدهای دیجیتالی دریافت کنید که به شما امکان می دهد ماشین خود را از طریق آیفون خود باز کنید و روشن کنید.

بیشتر بدانید:

اپل در حال توسعه CarKay در iOS14 به جای کِی لس ماشین های BMW

این مخصوصاً برای سری های بعدی BMW 521 سال 2021 است ، اما این احتمال وجود دارد که در آینده به مدل های دیگر اتومبیل نیز برسد. اپل هنوز نتوانسته است مدل های دقیقی از تولید کنندگان را تأیید کند ، اما انتظار دارد این چیزی باشد که شرکت های خودروسازی از آن هیجان زده شوند.

همچنین بخوانید  ویندوز 10 به کاربران هشدار می دهد برنامه CCleaner را نصب نکنند

حریم شخصی iOS 14

اپل همیشه از نظر حفظ حریم خصوصی بسیار بزرگ بوده است و با iOS 14 این کار را انجام می دهد ، با این که همه برنامه ها باید قبل از ردیابی مجوز از شما درخواست کنند.

علاوه بر این ، اکنون می توانید به جای مکان دقیق خود ، مکان تقریبی خود را با برنامه ها به اشتراک بگذارید و شفافیت بیشتری را در استفاده برنامه ها از میکروفون و دوربین تلفن خود انتخاب کنید.

کنترل های خانه هوشمند iOS 14

سیستم عامل iOS 14 همچنین با کنترل گسترده خانه هوشمند در مرکز کنترل گوشی ، کنترل بیشتری بر خانه هوشمند شما خواهد کرد.

برنامه هوم همچنین پیشنهادات اتوماسیون بیشتری را ارائه می دهد ، بنابراین به هیچ وجه لازم نیست دستگاه ها را به همان اندازه کنترل کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *