تبلیغات

تبلیغات

حل ارور “Wi-Fi Doesn’t Have a Valid IP Configuration” در تمام دستگاه

Wi-Fi-Doesn’t-Have-a-Valid-IP-Configuration

حتما شما خطای ” Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration ” در ویندوز 10 مشاهده کرده اید ؟ این مشکل ناامید کننده است زیرا مانع از دسترسی به اینترنت شما می شود و جستجو در اینترنت می شود . ما توضیح خواهیم داد که چرا شما با ارور Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration مواجه می شوید و چگونه این ارور را برطرف کنید تا دوباره بتوانید به اینترنت متصل شوید .

ارور Invalid IP Configuration چیست ؟

قبل از اینکه ما به رفع مشکل بپردازیم ، به شما کمک خواهیم گفت دلیل نمایش ارور Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration چه چیزی است . به طور خلاصه ، وقتی به وای فای یا مودم متصل می شوید ، مودم شما یک آدرس آی پی را به سیستم شما اختصاص می دهد تا بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید .

اگر مشکلی در پیکربندی گرفتن آی پی برای سیستم پیش آید ، سیستم و مودم شما قادر به برقراری ارتباط نخواهند بود . به عنوان مثال ، سیستم شما ممکن است سعی کند از یک آی پی متفاوت از روتر که انتظار دارد استفاده کند. این مانع از رسیدن به اینترنت می شود و منجر به خطای ” doesn’t have a valid IP configuration ” خواهد شد .

بیایید ببینیم چگونه مشکل ” valid IP configuration ” را حل کنیم .

1- دستگاه خود را ریستارت کنید

مانند اکثر مشکلات ، اولین گام عیب یابی شما همیشه باید راه اندازی مجدد سیستم باشد . ممکن است به دلیل یک وقفه موقت ، پیام ” Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration ” را مشاهده کنید. قبل از اینکه وقت خود را صرف اصلاحات فشرده تر کنید ، باید سیستم خود را ریستارت کنید تا مجدد از مودم آی پی بگیرید .

اگر راه اندازی مجدد کردید و هنوز هم خطای ” valid IP configuration ” را مشاهده می کنید ، ادامه مراحل را دنبال کنید .

2- مودم خود را ریستارت کنید

راه حل ساده دیگر برای مشکلات شبکه ، راه اندازی مجدد مودم خود است . از آنجا که این خطا مستلزم انتقال مودم یک آدرس آی پی به سیستم شماست ، ممکن است با مشکل روبرو شده باشد . مانند راه اندازی مجدد سیستم ، یک راه اندازی مجدد سریع مودم همه اشکالات کوتاه مدت را حل می کند و اجازه می دهد تا دوباره شروع به کار کند .

اگر هنوز هم بعد از ریستارت کردن مودم با ارور مواجه می شوید ، ، مراحل بعدی پیشرفته تر را انجام دهید .

3- آدرس آی پی جدید بگیرید

با استفاده از ابزار Command Prompt در ویندوز ، می توانید آدرس آی پی فعلی رایانه خود را عوض کنید و درخواست یک آدرس آی پی جدید کنید . این یک روش خوب برای پاک کردن آدرس آی پی نامعتبر است.

همچنین بخوانید  بایوس (BIOS) چیست ? و بایوس چگونه کار می کنید ؟

برای انجام این کار در ویندوز ، بر روی دکمه Start فشار دهید . عبارت Command Prompt را جستجو و از لیست انتخاب کنید تا یک خط فرمان باز شود .

در خط فرمان عبارت زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهید:

ipconfig /release

3- آدرس آی پی جدید بگیرید

این خط کد به سیستم شما می گوید که آدرس آی پی فعلی خود را به آدرس های موجود مودم بازگرداند . در مرحله بعدی ، برای درخواست آدرس آپی پی جدید برای سیستم ، دستور زیر را وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید

ipconfig /renew

با آدرس آی پی جدید سیستم خود ، سعی کنید دوباره به اینترنت متصل شوید .

4- تنظیم مجدد پروتکل های شبکه

در ادامه ، می توانید از خط فرمان نیز برای تنظیم مجدد Winsock استفاده کنید ، Winsock همان مشخصاتی است که نحوه دسترسی سیستم شما به شبکه را مشخص می کند .

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، پنجره Command Prompt در ویندوز اجرا کنید ، سپس دستورات زیر را یک بار اجرا کنید :

netsh winsock reset

netsh int ip reset

پس از آن دوباره سعی کنید آنلاین شوید.

5- درایور بی سیم خود را به روز کنید

از آنجا که این خطای ” Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration ” شامل اتصال بی سیم است ، باید مطمئن شوید درایور سیستم شما برای وای فای به درستی کار می کند.

برای این کار ، عبارت ”  Device Manager ” در منوی استارت ویندوز جستجو کنید . آداپتورهای شبکه را باز کنید و درایور بی سیم خود را در لیست پیدا کنید . بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Update driver را انتخاب کنید از پنجره باز شده گزینه ” Search automatically for updated driver software ” را برای آپدیت خودکار درایور انتخاب کنید .

5- درایور بی سیم خود را به روز کنید

این ممکن است درایور جدیدی پیدا نکند. در این حالت ، می توانید بر روی نام دستگاه کلیک راست کرده و گزینه ” Properties ” را انتخاب کنید تا ببینید چه شرکتی آن را تولید کرده است (احتمال دارد اینتل باشد یا Realtek) . ممکن است بتوانید نسخه درایور وای فای به روز شده را در وب سایت ارائه دهنده سخت افزار پیدا کنید .

در صورت عدم موفقیت ، می توانید بر روی دستگاه بی سیم کلیک راست کرده و گزینه ” Uninstall device ” را برای حذف درایور از سیستم انتخاب کنید. هنگام راه اندازی مجدد ، ویندوز باید درایور جدید بی سیم را مجدداً نصب کند .

6- بررسی نرم افزارهای مخرب و آنتی ویروس

اگر به این مرحله رسیدید ، ارزش دارد که اسکن بدافزار را روی سیستم خود اجرا کنید. ویروس ها و دیگر برنامه های مخرب گاهی اوقات می توانند تنظیمات اینترنت شما را مشکل دار کنند تا از ورود به اینترنت جلوگیری کنند . اگرچه ممکن است منجر به ارور ” doesn’t have a valid IP configuration ” شود ، هنوز هم ارزش امتحان کردن دارد.

همچنین بخوانید  تفاوت بین اینترنت 5G و وای فای 5 گیگاهرتز (5GHz) چیست؟

اسکن را با Windows Defender یا آنتی ویروس دیگری که روی سیستم خود نصب کرده اید اجرا کنید. به عنوان یک مرحله عیب یابی دیگر ، آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید و دوباره سعی کنید آنلاین شوید. برخی از برنامه های آنتی ویروس می توانند در عملکرد عادی شبکه تداخل داشته و اتصال شبکه شما را مسدود کنند.

7- تعداد کاربران مودم را افزایش دهید

بیشتر مودم ها محدودیت پیش فرض در تعداد دستگاههایی دارند که می توانند به مودم متصل شوند . اگر در خانه خود دستگاه های زیادی دارید که از به وای فای مودم متصل می شوند ، این احتمال وجود دارد که شما به این مشکل ” valid IP configuration ” برخوردید ،که وقتی رایانه شما می خواهد یک آدرس آی پی دریافت کند.

برای رفع این مشکل باید به تنظیمات مودم خود وارد شوید ، تنظیمات DHCP را پیدا کنید و محدودیت خود را افزایش دهید . نحوه انجام این کار به مودم شما بستگی دارد ، بنابراین ما نمی توانیم دستورالعمل دقیقی ارائه دهیم. برای شروع ، به اصول ورود به سیستم در مودم مراجعه کنید از دفترچه راهنمای مودم کمک بگیرید .

8- تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

در این مرحله ، شما اصلاحات اصلی را امتحان کرده اید. اکنون باید تنظیمات شبکه ویندوز خود را مجدداً تنظیم مجدد کنید ، زیرا ممکن است یک مسئله عمیق وجود داشته باشد . مراحل زیر را دنبال کنید :

به تنظیمات ویندوز بروید ،
بخش شبکه و اینترنت ” Network & Internet ” را پیدا کنید .
قسمت ” Status ” مراجعه کرده .
و روی تنظیم مجدد شبکه ” Network reset ” در انتهای صفحه کلیک کنید .

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید

به این اخطار توجه داشته باشید که با انجام این کار ، تمام آداپتورهای شبکه شما از بین می رود و همه چیز را به حالت پیش فرض بازنشانی می کنید. اگر مشکلی ندارید ، اکنون گزینه بازنشانی ” Reset now ” را کلیک کنید . این فرآیند کامپیوتر شما را مجدداً راه اندازی می کند .

خطاهای IP Configuration بیشتر نیست

امیدوارم نیازی به تنظیم مجدد کلیه تنظیمات شبکه خود برای رفع پیام ” Wi-Fi doesn’t have a valid IP configuration ” نباشد . این خطا معمولاً یک جلوه موقت است که با یکی از مراحل اولیه از بین می رود .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *