تبلیغات

تبلیغات

چگونه آدرس کامل سایت را در مرورگر گوگل کروم مشاهده کنیم؟

Show-Full-URLs-in-Google-Chrome

گوگل کروم عبارت “https://” و “www” را در نوارد آدرس پنهان می کند. در بخش آدرس بار روی آدرس هر سایت دو بار در کلیک کنید آدرس کامل سایت نمایش داده می شود. اگر ترجیح می دهید آدرس کامل سایت (URL) کامل را ببینید ، می توانید با فعال کردن یک ویژگی پنهان اضافه شده در گوگل کروم نسخه 83 آدرس کامل سایت را در مرورگر مشاهده کنید.

به جای آدرس “TechTip.ir” شما آدرس “https://www.Techtip.ir” را مشاهده می کنید. این گزینه نیاز به فعال کردن ویژگی پنهان در گوگل کروم دارد. برای یافتن آن ، عبارت زیر را در نوار آدرس کروم کپی و وارد کنید و Enter را فشار دهید:

chrome://flags/#omnibox-context-menu-show-full-urls

پیشنهادی:

چگونه یک سایت در گوگل کروم بلاک کنیم؟

در سمت راست گزینه [منوی متن نمایش URL های کامل یا Context menu show full URLs ] در صفحه پرچم ها ، روی کادر کلیک کرده و گزینه [فعال شده یا Enabled] را انتخاب کنید.

مشاهده آدرس کامل سایت را در مرورگر گوگل کروم

برای راه اندازی مجدد مرورگر ، روی گزینه [راه اندازی مجدد کروم یا Relaunch Chrome] کلیک کنید. حتماً قبل از کلیک بر روی این دکمه ، سایت های موجود در صفحات وب را ذخیره کنید ، کروم همه برگه های شما را مجدداً باز می کند ، اما ممکن است مثلاً اطلاعاتی را که در سایت ها تایپ کرده اید در صفحات وب از دست دهید.

نحوه مشاهده آدرس کامل سایت را در مرورگر گوگل کروم

اکنون ، در نوار آدرس گوگل کروم راست کلیک کنید و گزینه [Always show full URLs] را انتخاب کنید تا گوگل کروم آدرس سایت های اینترنتی را کامل نشان دهد.

بیشتر بدانید:

آموزش گروه بندی تب های گوگل کروم

برای غیرفعال کردن این ویژگی ، دوباره در نوار آدرس کلیک راست کرده و تیک گزینه [Always show full URLs] را بردارید.

دیدن آدرس کامل سایت در گوگل کروم

طبق معمول با ویژگی های (flag) گوگل کروم ، این ویژگی پنهان آزمایشی است و می تواند در هر زمان در آینده حذف یا تغییر کند.

ما انتظار داریم گوگل روزی این ویژگی را حذف کرده و گزینه [Always show full URLs] را در نوار آدرس برای همه قرار دهد. هر کس می تواند آدرس های وب کامل را با چند کلیک بدون ایجاد پیام با پرچم ها تغییر دهد.

چگونه آدرس کامل سایت را در مرورگر کروم مشاهده کنیم؟
همچنین بخوانید  WPS چیست ؟ آموزش خاموش کردن WPS برای امنیت بیشتر

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *