اخبار موبایل و تبلت

۷ ویژگی که نشان می دهد سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش خرید را دارد

سامسونگ با معرفی گوشی‌های هوشمند تاشوی خود، دنیای تلفن‌های همراه را به سطح جدیدی برده است. یکی از جدیدترین اعضای این خانواده، گلکسی زد فلیپ ۶ است. این گوشی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود، توانسته توجه بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کند. در این مقاله به بررسی ۷ ویژگی اصلی این گوشی می‌پردازیم که نشان می‌دهند چرا گلکسی زد فلیپ ۶ ارزش خرید دارد.

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳

دو عدد سامسونگ گلکسی فلیپ که در حالت خمیده بر روی میز قرار گرفته اند

اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۴ هستید که بتوانید در قبال هزینه ای که می پردازید عملکرد مناسبی را از نظر سخت افزاری ارائه دهد، سامسونگ زد فلیپ ۶ می تواند در این زمینه تحسین برانگیز باشد. این دستگاه، همانند سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است کوالکام است. طبق ادعای کوالکام این پردازنده ۳۰ درصد نسب نسل دوم آن و ۲۵ درصد نسبت به گرافیک آن بهبود داشته است.

ویژگی های Galaxy AI

چهار عدد گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 که در میز قرار گرفته اند

Galaxy Z Flip 6 دارای یکی از بهترین ویژگی های هوش مصنوعی گلکسی است که در کنار سری گلکسی اس ۲۴ معرفی شده است. با این حال، سری گوشی های تاشو چند تفاوت کلیدی دارد. یکی از این ویژگی ها Photo Ambient است. قابلیتی ا که به شما امکان می دهد تصاویر پس زمینه مبتنی بر هوش مصنوعی را با توجه به زمان و آب و هوا تغیییر کنند.

یکی دیگر از این قابلیت ها Interpreter نام دارد که دستگاه شما را به یک مترجم تبدیل می کند. این می تواند یک فناوری نسبتا جدید باشد که وقتی با کسی در حال مکالمه هستید، به صورت بی درنگ ترجمه ها را در صفحه نمایش به اشتراک می گذارد.

در نهایت سامسونگ ویژگی Sketch to Image را به فلیپ ۶ خود اضافه کرده است که باعث می شود از طرح ها و یا نقاشی های ساده شما یک تصویر واقعی ایجاد کند. این می تواند در زمانی که یک اسکچ یا طراحی ساده از یک پروژه ای را دارید، بسیار مفید واقع شود.

پشتیبانی از ۱۲ گیگابایت حافظه رم

با توجه به اینکه گوشی های پیشرفته امروزی دارای بیش از ۱۲ گیگابایت رم هستند، خوشحالیم که سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ دارای یک استاندارد ۱۲ گیگابایتی است. این چه در نوع حافظه ۲۵۶ و یا ۵۱۲ گیگابایتی یکسان است و همین مقدار رم را دریافت می کنید. تصور کنید این را همراه با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دریافت می کنید که می تواند قدرت تلفن هوشمند را به حداکثر برساند.

همچنین بخوانید  ال جی V60 ThinQ نسخه 5G با دو صفحه نمایش جذاب رونمایی شد

استفاده از باتری ۴,۰۰۰ میلی آمپری

یک عدد گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6 که نشان می دهد باتری آن 4 هزار میلی آنپر ساعتی است

با وجود اینکه گلکسی زد فلیپ ۶ دارای ابعادی مشابه نسل قبلی خود است، اما این بار از یک باتری با حجم ۴,۰۰۰ میلی آمپر استفاده می کند. همچنین از آنجایی که پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ چیزی در حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد نسبت به نسل قبلی کارآمد تر است، می توان این انتظار را داشت که گوشی یک روز کامل را در استفاده های معمولی دوام بی آورد. امیدواریم این چیزی باشد که از آن انتظار داریم.

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

کیفیت دوربین، همواره یکی از اصلی ترین نقاط ضعف تلفن های هوشمند تاشو بوده است. با این حال، خوشبختانه سامسونگ آن را در گلکسی زد فلیپ ۶ برطرف کرده است. یک لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض که در گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ نیز استفاده شده است.

از طرفی یکی دیگر از ویژگی های هوش مصنوعی معناداری که این گوشی دریافت می کند، مربوط به دوربین این دستگاه می شود. با زوم خودکار FlexCam که می تواند به طور خودکار موضوع یک تصویر را تشخیص دهد و با بزرگنمایی و بزرگنمایی بهترین فریم را بیابد. از طرفی گلکسی زد فلیپ ۶ از موتور ProVisual استفاده می کند که باعث می شود در شرایط نوری کم بتواند تصاویر بهتری را ثبت کند.

پشتیبانی از فناوری IP48 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب

سامسونگ گلکسی زد فلیپ طلایی بر روی میز قرار گرفته است

در حالی که پشتیبانی از فناوری IP48 در گوشی های امروزی غیر معمول نیست، اما به ندرت در تلفن های تاشوی هوشمند با آن مواجه هستیم. این بار گلکسی زد فلیپ ۶ با فناوری IP48 این مانع را می شکند. به این معنی که نه تنها در برابر آب مقاوم است، بلکه می تواند درجاتی از مقاومت در برابر گرد و غبار را نیز ارائه کند. فناوری نسبتا جدید که می تواند برگ تازه ای در تلفن های هوشمند باشد.

به روزرسانی نرم افزار برای هفت سال

در سال ۲۰۲۴، سامسونگ از گوگل پیروی کرد و به روزرسانی نرم افزاری سیستم عامل خود را به مدت ۷ سال افزایش داد. در نتیجه مانند گلکسی اس ۲۴، سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ نیز هفت سال ارتقاء اساسی اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت خواهد کرد. بنابراین، اگر تمایل دارید تلفن های خود را برای مدت طولانی نگه دارید، گلکسی زد فلیپ ۶ می تواند با مراقبت مناسب تا سال ۲۰۳۱ برای شما دوام بیاورد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا