کنسول و بازی

نکات منفی نینتندو سوییچ – شش دلیل اصلی که نیابد سمت نینتندو رفت

در سال ۲۰۲۰ زمانی که گیم دستی نینتندو سوییچ را خریم، آنقدر ذوق زده بودم که هر هفته یک بازی جدید را از آن خریداری می کردم. اما حالا واقعیت آن است که چهار سال از همان موقع گذشته است و شاید دیگر از اجرای این بازی ها خسته شده ام. متاسفانه کنسول را نیز در قفسه ای قرار داده ام که شاید هر از چند ماهی هم به آن سر نمی زنم.

نمی دانم چرا، شاید دیگر بازی ها برایم آنقدر جذابیت نداشته باشند. و یا استفاده از یک رایانه گیمینگ بیشتر حال و هوای آن بازی را به من می دهد. هر چه که باشد، در این مقاله سعی کرده ام، به شش مورد از نکات منفی که نینتندو سوییچ دارد را مورد بررسی قرار دهد. امیدوارم برای شما مفید باشد. بیایید آنها را بررسی کنیم.

بازی های نینتندو سوییچ تکراری هستند

کنسول نینتندو سوییچ که در در دستان یک فرد قرار دارد

احتمالا با کنسول های Wii و نینتندو (میکرو یا سگا) آشنایی داشته باشید. من با این دستگاه های گیمینگ بزرگ شدم و بسیاری از بازی های قدیمی همچون Animal Crossing، Mario و Zelda را بازی کردم. اما در نینتندو سوییچ مجددا Animal Crossing: New Horizons، Super Mario Bros و Wonder در کنسول تکرار شده اند و مانند یک کپی پیست عمل می کنند. درواقع شاید اندک مواردی از عناوین که آن هم شاید ارزش پرداخت ۶۰ – ۷۰ دلاری را نخواهند داشت. چیزی که دیگر حذابیت زیادی را برای من ندارد.

مشکلات فنی و دوام

یکی از مشکلات رایج نینتندو سوییچ، مشکلات فنی است. بسیاری از مشکلاتی مانند دریفت جوی‌کان‌ها (حرکت ناخواسته‌ی دسته‌ها) و دوام پایین باتری که در بسیاری از موارد هزینه زیادی را برای من در پی داشت که در یک مورد نیز به دلیل معیوب بودن یک قطعه مجبور به خرید مجدد کنسول شدم. اگرچه الان که به آن زمان فکر می کنم، اصلا ارزش چنین تغییری را نداشت.

می توان همان بازی ها را در دیگر پلتفرم ها بازی کرد

یکی از دیگر ویژگی هایی که از خرید نینتندو سوییچ پشیمان شدم، تعداد بازی های انحصاری بود که امروزه در سایر پلتفرم ها مانند استیم، اپیک گیمز و پلی استیشن دیده می شود. بازی Stardew Valley یک یک گیم پلی جذاب را نیز دارد، می توانید از سرویس استیم تهیه کنید. این در مورد بازی های Zelda و یا Mario نیز صدق می کند و می توانید آنها را از سایر پلتفرم های رایانه ای تهیه کنید.

همچنین بخوانید  نحوه رفع عدم اجرای Battle.net در ویندوز 10/11

از طرفی، فروشگاهی چون اپیک گیمز و یا استیم هر از چند گاهی بازی ها را با تخفیف و یا رایگان در اختیار من می گذارند که این دلیل دیگری بر این است که توصیه می کنم شما نیز از کنسول نینتندو استفاده نکنید.

عملکرد ضعیف سخت افزاری

زمانی که می خواستم بازی های چند نفره مثل فورتنایت را در کنسول نینتندو سوییچ خود اجرا کنم، میدان دید به قدری کوچک بود که اجرای بازی را تقریبا غیر ممکن می کرد. حتی در مواردی آنقدر حیت تیر اندازی به اصطلاح یخ می زد که دوست داشتم بازی سریعا تمام شود. از طرفی Joy-Con ها انقدر ضعیف عمل می کردند که نمی توانستم در حیت بازی به درستی کار کنم.

این تنها کنسول دستی نیست

کنسول استیم دک مشکی که در دستان یک مرد است

آن زمان که کنسول دستی نینتندو سوییچ را خریم، درواقه جزو اولین پلتفرم های دستیی بود که توسط یک شرکت معتبر ایجاد شده بود و می توانست بازی های اینچنینی را اجرا کند. اما حالا، کنسول هایی چون Steam Deck، Asus ROG Ally و Logitech G Cloud وجود دارند که می توانند مانند یک رایانه همراه باشند و تمامی بازی ها را اجرا کنند.

فضای ذخیره‌سازی محدود

نینتندو سوییچ تنها با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود که بخش زیادی از آن توسط سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای پیش‌فرض اشغال شده است. این موضوع برای من  که دوست داشتم بازی‌های بیشتری را در دستگاه نصب کنم، باعث می شد یک کارت‌های حافظه اضافی خریداری کنم که هزینه‌های اضافی را به همراه دارد.

در خرید کنسول بازی به این نکات توجه کنید

با وجود تمام نکات مثبتی که نینتندو سوییچ به عنوان یک کنسول بازی دارد، این نکات منفی ممکن است باعث پشیمانی از خرید آن شود. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید این کنسول، لازم است که به دقت به این موارد توجه کنید و بررسی کنید که آیا نینتندو سوییچ با نیازها و انتظارات شما سازگار است یا خیر. در نهایت، تجربه‌ی هر فرد از این کنسول می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به اولویت‌ها و توقعات شخصی دارد.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا