کنسول و بازی

بهترین گان های تاریخ فورتنایت – بهترین اسلحه ها را بشناسید

تاریخچه فورتنایت تا به امروز پر از قسمت ها و فصل ها مختلف شامل میشود که هرکدام مپ،گان،مکانیک و گیم پلی های مختلفی در خودی جای داده اند،اگر نگاهی به تاریخچه این بازی کنیم متوجه میشیم که طی این سال ها اپیک گیمز بین همه بازی های بتل رویال بیشترین تنوع گیم پلی و محصولات فورتنایت با اپدیت های متنوع در اختیار ما گذاشته.

این تنوع زیاد در گان ها و اسلحه ها هم دیده میشود که دائما در حین سیزن ها و یا با تغییر انها لوت های در دسترس بازی نیز تغییر میکند،به طور مثال در برخی سیزن ها با توجه به تم سیزن اسلحه هایی به بازی اضافه میشود مثل سیزن ۳ از چپتر ۵ که اسلحه خدایان یونان و روم به بازی اضافه شد.

در ادامه این مقاله بهترین اسلحه های فورتنایت که در طی این سال ها با تغییر فصل ها با توجه به محبوبیت،قدرت و عملکرد معرفی شده به طور کامل شرح دهیم.

 

بهترین گان های تاریخ فورتنایت

شماره ۱۰:راکت لانچر

راکت لانچر یک اسلحه انفجاری که برگرفته از RPG میباشد است،این اسلحه یا بهتره پرتاب کننده خطاب کنیم،یکی از نماد های بازی فورتنایت از قدیم بود،در تیزر های معرفی اولیه فورتنایت در سال ۲۰۱۷ و… این گان حضور داشت،در داخل چپتر ۱ و ۲ راکت لانچر جزو لوت های بازیکنان قرار داشت و البته دمیج بالا و قدرت تخریب سازه ها از قابلیت های اصلی این اسلحه بود.
بعد ها نسخه های دیگر راکت لانچر مثل کواد لانچر معرفی شد ولی هیچکدام به قدرت و محبوبیت این نوع نبود.
راکت لانچر قدرت تخریب و دمیج ۱۳۰ اچ‌پی دارد که یعنی بیشتر از ۵۰ درصد کل دمیج یک بازیکان با شیلد کامل هرچند سرعت ریلود و حرکت این اسلحه بسیار پایین است.

شماره ۹:رپید اس ام جی

اس ام جی و یا ساب ماشین گان به اسلحه های دستی و سبک وزنی گفته میشود که رنج و دمیج پایینی دارند اما سرعت پرتاب تیر بسیار بالا میباشد،روپید اس ام جی در سیزن ۲ از چپتر ۲ وارد بازی شد و با ۶ کمیابی مختلف حداکثر میزان خشاب ۲۶ تیر در نسخه میتیک داشت،این اس ام جی یک هیولای به تمام معنا بود،با فایر ریت بالا هیچ دشمنی شانسی در مقابل شما نداشت البته قدرت تخریب سازه بسیار پایینی داشت هرچند از یک اس ام جی نباید توقع تخریب سازه داشت و ریکویل این اس ام جی در مقابل باقی مقداری بیشتر بود که یعنی نیاز به مهارت بیشتری برای کنترل ایم نیاز بود.

شماره ۸:استرایکر رایفل

چپتر ۳ فورتنایت نقطه اوج خلاقیت فورتنایت برای عرضه اسلحه های جدید بود که striker burst rifle یکی از انها بود،معمولا این اسلحه ۳ تیر هم صدا میکردند چون در هر بار کلیک شما برای شلیک ۳ تیر پشت سر هم شلیک میشد،رایفل داری برد بالای پرتاب تیر است ولی سرعت ریلود و فایر ریت پایین تری نسبت به اس ام جی دارد.
ریکویل استرایکر رایفل بعد هر بار شلیک به قسمت اولیه برمیگشت و بسیار معقول بود و نسخه اسکوپ دار این اسلحه هم بعد ها معرفی شد.

 

خفن ترین گان های فورتنایت

شماره ۷:تاندر اس ام جی

یکی از جدیدترین اسلحه های فورتنایت که در چپتر ۵ معرفی شده همین اس ام جی است،تاندر باست اس ام جی میتوان به عنوان نسخه اس ام جی اسلحه استرایکر رایفل معرفی کرد.
مکانیک تیر اندازی به همان شیوه ۳ تیر در هر شلیک است ولی سریع تر با برد کمتر و خشاب کمتر و البته مانند باقی اس ام جی ها ریکویل بالاتر.
این اسلحه حتی میتوان بهترین اسلحه چپتر ۵ تا به الان معرفی کرد به دلایل مختلفی مثل پتانسیل دمیج بالا که یعنی در نسخه معمولی هر بار شلیک ۷۰ دمیج به دشمن میدهد و همچین به عنوان یک اس ام فایر ریت و یا برد پرتاب مناسبی دارد همچنین برای تخریب سازه های چوبی توانایی خوب و بالایی دارد که داخل باکس فایت و بیلد فایت میتواند عصای دست شما باشد.

شماره ۶:کامبت شاتگان

اگر فیلم جان ویک نگاه کرده باشید این شاتگان برای شما چیز تازه ایی نیست.
کامبت شاتگان سیزن ۹ از چپتر یک با ایونت جان ویک وارد بازی شد که جایگزین پامپ شاتگان باشد ولی از نظر دمیج هر تیر از ضعیف تر بود.
فایر ریت این اسلحه به عنوان یک شاتگان بسیار بالا بود همچنین سرعت شلیک و داون تایم بسیار پایینی داشت خشاب ۸ تایی این شاتگان نسبت به خشاب ۵ تایی پامپ هم یک مزیت بزرگ بود و البته این شاتگان تا رنج ۱۵ الی ۲۰ متری قابلیت دمیج دادن به دشمن داشت!

شماره ۵:هووی اسنایپر

هووی اسنایپر یا heavy sniper یکی از اسلحه های عجیب و غریب فورتنایت بود که البته رکورد بیشتر دمیج میان تمامی اسنایپر های فورتنایت تا به امروز دارد،هووی اسنایپر یک هیولای به تمام معنای برای تیر اندازی های دور برد بود که با یک هدشات دشمن از پا در میاورد.
البته هووی اسنایپر فقط یک اسنایپر نبود و حتی به عنوان یک دستگاه تخریب استفاده میشد چون قابلیت تخریب هر دیواری فقط با یک تیر داشت و البته صدای ترسناک این اسنایپر توی کل بازی میپیچید.
تنها نقطه ضعف این اسنایپر سرعت بسیار پایین ریلود و اماده سازی مجدد بود.

 

شماره ۴:ریپر اسنایپر

اسنایپر رایفل ها داخل فورتنایت چندین و چند بار معرفی شدند اما هیچکدام به قدرت ریپر نبودند،این اسلحه قطعا یکی از انتخاب های اسلحه بازیکنان در داخل سیزن ۱ از چپتر ۵ بود،برد پرتاب بالا،دمیج زیاد،خشاب ۳ تایی و ریلود پایین از این اسلحه یک هیولا میساخت.
ریپر اسنایپر رایفل در واقع نسخه پیشرفته اسنایپر با اصالت و افسانه ایی فورتنایت یعنی بولت اکشن بود،خشاب ۳ تایی ریپر اسنایپر یک مزیت فوق العاده بود چون همه اسنایپر ها دارای خشاب تکی هستند که به همین علت به انها تک تیر میگونید ولی ریپر این قانون همیشگی نقض کرده بوده همچنین با یک هدشات دشمن به طور کامل از پا در میاورد!

شماره ۳:درام گان

درام گان یکی از اسلحه های پرطرفدار مافیا های ایتالیا میباشد و داخل فورتنایت هم برای خود طرفداران زیادی داشت.
درام گان یک رایفل محسوب میشود که البته خشاب ۵۰ تایی دارد!
درام گان ریکویل بالایی دارد و فقط نسخه ان کامن و ریر این اسلحه داخل بازی موجود بود،هرچند برای مدت محدودی در سیزن ۲ چپتر ۲ نسخه میتیک این اسلحه برای باس فایت مایداس درون بتل پس فورتنایت بود.
در واقع درام گان یک اسلحه بین ال ام جی و اس ام جی به حساب می اید
فایر ریت متوسط،خشاب زیاد و سرعت پرتاب زیاد که همین ۳ دلیل علت محبوبیت این اسلحه توجیح میکند.

شماره ۲:پامپ شاتگان

پامپ شاتگان معرفی کننده و نماینده فورتنایت بوده و هست،از روز اول که فورتنایت عرضه شد این اسلحه پایه ثابت تمامی فصل و ها و چپتر ها بوده هرچند دوران اوج این اسلحه برای چپتر ۱ و ۲ بود و بعد ها با تغیرات بسیار زیادی کمرنگ شد ولی در دوران اوج خود بازی بدون این شاتگان محال بود.
نسخه لجندری پامپ شاتگان ۱۲۸ دمیج میداد و یا با یک هدشات دشمن کامل از پا درمیاورد.
پامپ شاتگان در طی اپدیت های و تغیرات فصلی فورتنایت دچار نسخه های زیادی شد و در نهایت به علت قدرت بسیار زیاد نرف شد که منجر به از دست دادن محبوبیت خود شد.
اگر از بازیکنان قدیمی فورتنایت باشید قطعا خاطراتی خوبی از این شاتگان دارید.

شماره ۱:اسکار رایفل

اسالت رایفل قطعا نماد فورتنایت میباشد،این اسلحه خوش رنگ و خوش صدای فورتنایت بهترین و متعادل ترین اسلحه فورتنایت بود،قطعا لیست بهترین اسلحه های ما بدون این اسلحه ناقص میموند!
اسالت رایفل که نسخه های اپیک و لجندری ‌ان به عنوان اسکار شناخته میشد دارای خشاب ۳۰ تایی بود و هر تیر ۳۰ دمیج داشت که در نسخه های اپیک و لجندرب به بالای ۳۵ تبدیل میشد.
این اسلحه به قدری محبوب بود که پیدا کردن ان برای هر بازیکن داخل بازی ارزو بود.
از عجایب این اسالت رایفل نسخه لجندری دمیج ۹۸ تایی هدشات بود!
یعنی با ۲ تیر هدشات تقریبا دشمن به طور کامل نابود میشد.

 

بهترین اسحله فورتنایت

جمع بندی

و‌ نهایت هرکدام از این ۱۰ اسلحه قدرت و توانایی های خاص خود را دارند و البته به خاطر تفاوت نوع و کارایی انها نمیتوان دقیقا گفت کدام بهتر است‌ و البته این حجم تنوع داخل همه قسمت ها مثل کروپک فورتنایت،گان های فورتنایت،مپ های فورتنایت و… انتخاب برای همه ما سخت کرده.
البته که سبک بازی شما بسیار بر روی استفاده شما از هر اسلحه تاثیر گذار است برخی اسنایپر ترجیح میدهند و برخی تهاجمی تر بازی میکنند که تفنگ های کوتاه برد بیشتر مورد استفاده قرارمیدهند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا