آموزش ویندوز

تفاوت ویندوز ریکال و سرچ ویندوز ۱۱

با آمدن نسخه ۲۴H2 ویندوز ۱۱، ویژگی جدیدی را نیز به صورت انحصاری در رایانه های شخصی که دارای کوپایلوت پلاس هستند شروع می شود و قابلیت جستجوی جدیدی را اضافه می کند. در این شرایط شاید از خود بپرسید، مگر ویندوز ۱۱ قابلیت سرچ ندارد؟ این دو چه تفاوت هایی دارند؟. در این مقاله سعی کرده ایم تا علاوه بر تفاوت ویندوز ریکال و سرچ باکس به برخی از ویژگی های آنها نیر بپردازیم.

تفاوت ویندوز ریکال و سرچ ویندوز

منوی استارت ویندوز 11 در کنار برنامه ویندوز ریکال

Windows Ricall یک ویژگی جدید ویندوز ۱۱ است که از نسخه ۲۴H2 در تمامی سیستم های سازگار کوپایلوت پلاس مورد استفاده قرار می گیرد. این به شما کمک می کند تمامی چیز هایی که در رایانه خود دیده اید را با زبان طبیعی خود به جستجو بپردازید. مثلا، یک کیف مردانه را در اینترنت دیده اید که تنها رنگ قرمز آن یادتان است. اگر این گزینه فعال باشد، می توانید با استفاده از ویندوز ریکال تنها با اسم بردن از کیف و رنگ آن، بتوانید به چیزی که می خواهید دسترسی داشته باشید.

شاید شما نیز با شنیدن چنین خبری تعجب کرده باشید، اما ویندوز ریکال این فرایند را با عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر شروع می کند و با کمک هوش مصنوعی کوپایلوت برای تحلیل و درک محتوا در این زمینه استفاده و ذخیره می کند.

زمانی که باید یک ویدیو، عکس، سند، پیام و یا هر فعالیتی که در رایانه خود انجام داده اید ببینید تنها کافی است به برنامه Recall بروید و سپس با استفاده از کادر جستجوی برنامه و یا نوار لغزنده به عقب برگردید تا تمامی کارهایی که در گذشته انجام داده اید را مشاهده کنید.

با این حال، بدی ویندوز ریکال این است کهتنها زمانی می تواند مفید واقع شود که آنچه شما به دنبال آن هستید را در رایانه دیده باشید. به این معنا که اگر در رایانه خود تا به حال به یک صفحه اینترنتی بخصوص نرفته اید، ویندوز ریکال نیز از چنین وب سایتی بی خبر خواهد بود. پس نباید انتظار بیش از حد را از این برنامه داشته باشید.

همچنین ویندوز ریکال به طور پیشفرض این ویژگی را دارد که تنها فضایی که به آن اختصاص داده اید را به خاطر بسپارد. این به صورت پیشفرض بر روی ۲۵ گلگابایت تنظیم شده است که در واقع می توان گفتن تا حداقل ۳ ماه حجم آن پر خواهد شد.

پس از پر شدن فضای ذخیره سازی، داده های قدیمی تر حذف می شوند تا فضایی برای عکس های جدید ایجاد شود. البته می توانید فضای ذخیره سازی را برای انجام این فرایند افزایش دهید، اما مطمئنن برای کار خود فضا کم می آورید.

همچنین بخوانید  نحوه رفع خطای File or Directory is Corrupted and Unreadable در ویندوز 10

در طرف مقابل، منوی جستجو قابلیتی است که سال ها به صورت مجازی در ویندوز وجود داشته است. ویژگی خاصی که به شما امکان می دهد که فایل ها، تنظیمات، ایمیل ها و سایر برنامه های نصب شده در سیستم عامل را با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی اجرا کنید. (این ویژگی همچنین به شما امکان می دهد تا به جستجوی نتایج وب نیز دسترسی داشته باشید.

برخلاف ویندوز ریکال، برنامه جستجوی ویندوز، ایندکس را همیشه نگه می دارد. به این معنی که می توانید فایلی که دیروز ویرایش کرده اید و یا سندی را که پنج سال پیش ایجاد کرده اید بیابید.

اما آخرین و مهم ترین تفاوتی که این دو برنامه و هوش مصنوعی دارند این است که ویندوز ریکال این امکان را به شما می دهد که مراحل و یا کارهایی را که انجام داده اید را ببینید، اما سرچ ویندوز به شما امکان می دهد که برنامه های داخلی سیستم عامل را اجرا کنید. بنابراین، ریکال جایگزینی برای ویندوز سرچ نخواهد بود و یک ویژگی مکمل است که می تواند بهره وری کار شما را در رایانه بالا ببرد.

آیا از دو ویژگی ویندوز ۱۱ استفاده می کنید ؟

ویندوز ریکال و سرچ ویندوز ۱۱ هر دو ویژگی‌های بسیار مفیدی هستند که تجربه کاربری ویندوز ۱۱ را بهبود می‌بخشند. هر یک از این ویژگی‌ها دارای مزایا و کاربردهای خاص خود هستند و با توجه به نیازهای کاربران، می‌توانند به طور مکمل یکدیگر عمل کنند. ویندوز ریکال برای دسترسی سریع به آیتم‌های اخیرا استفاده شده بسیار مناسب است، در حالی که سرچ ویندوز ۱۱ یک ابزار جامع برای جستجوی هر نوع فایل، برنامه یا تنظیمات در سیستم‌عامل است.

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا