رپورتاژ آگهی

چاپ لیبل محصولات در تهران پرینت

چاپ لیبل یک فرایند مهم در صنعت تولید و بسته‌بندی محصولات است. لیبل علاوه بر شناسایی محصول در تبلیغ کالا نیز نقش گسترده‌ای دارد. بنابراین چاپ لیبل در کارخانجات و واحدهای تولیدی و بسته‌بندی یک نیاز اولیه به شمار می‌رود. طراحی لیبل‌ به صورت شیک و حرفه‌ای در معرفی و فروش محصول تأثیر فراوانی دارد. با توجه به اهمیت این آیتم در عرصه تولید و بسته‌بندی، آشنایی با اصول چاپ برچسب و لیبل محصول ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه این بحث به کاربردها و مزایای چاپ برچسب خواهیم پرداخت.

چاپ لیبل محصولات

اصول طراحی و چاپ لیبل

لیبل یا برچسب چیست؟

لیبل بسته بندی یا برچسب یک قطعه کاغذی یا پلاستیکی است که بر روی محصول چسبانده می‌شود. اطلاعاتی از قبیل نام و بارکد محصول، ترکیبات، تاریخ انقضا، پروانه بهداشتی و اطلاعاتی از این دست بر روی لیبل چاپ می‌شود. وجود این اطلاعات بر روی محصول به مصرف‌کنندگان جهت خرید اطمینان بیشتری می‌دهد. بنابراین چاپ برچسب برای تولیدکنندگان و فعالان در حوزه بسته‌بندی محصول یک امر ضروری به حساب می‌آید. لیبل با توجه به نیاز کاربران در اندازه و انواع مختلف تولید می‌شود. اصول طراحی لیبل از دیگر مواردی است که در جذب و ترغیب مشتری برای خرید محصول تأثیر زیادی دارد. با مراجعه به برترین مراکز چاپ و طراحی لیبل می‌توانید تمامی نیازها و علایق خود را در مورد بسته‌بندی محصول پوشش دهید.

لیبل برای چه کسب و کارهایی مفید است؟

چاپ لیبل عموماً کاربردهای گسترده‌ای دارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کارخانجات تولید و بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم بهداشتی و آرایشی برای درج اطلاعات محصول اقدام به چاپ برچسب می‌نمایند. علاوه بر آن در صنعت خودرو، لوازم الکترونیکی، تولید مواد شیمیایی، صنعت مد و لباس و… شاهد استفاده از لیبل و برچسب هستیم.

اهمیت چاپ لیبل در دنیای صنعت و تجارت

امروزه در دنیای صنعت و تجارت، بسته‌بندی محصول در افزایش فروش، حرف اول را می‌زند. پوشش‌هایی از قبیل جعبه و شیشه هر چقدر هم که ظاهری شیک و جذاب داشته باشند بدون لیبل، یک بسته‌بندی کامل به حساب نمی‌آیند. علاوه بر آن لازم است که شما محتویات داخل بسته را معرفی کنید و ویژگی‌های کلی آن را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهید. عموماً هر یک از ما از خرید محصول بدون برچسب و لیبل خودداری می‌کنیم. همه ما هنگام خرید هر محصولی از مواد غذایی گرفته تا کالاهایی نظیر لوازم خانگی و… پیش از هر چیز به برچسب آن توجه می‌کنیم. در بسیاری از موارد نیز شناسایی محصول در انبارها از روی لیبل ممکن می‌شود. وجود بارکد بر روی لیبل امکان خرید و فروش محصول را در فروشگاه‌های بزرگ راحت‌تر می‌کند و موجب صرفه جویی در وقت می‌شود.

همچنین بخوانید  بررسی و معرفی ماینر واتس ماینر WhatsMiner M50 120Th

چاپ لیبل محصولات

برندسازی و مزایای استفاده از چاپ لیبل

کاربردهای لیبل یا برچسب محصولات چیست؟

هر کسب و کاری که به تولید محصول و بسته‌بندی کالا مشغول است به چاپ لیبل نیاز دارد. از جمله کاربردها و وظایف برچسب کالا عبارتند از:

  • شناسایی اقلام و محتویات داخل بسته‌بندی: با استفاده از این آیتم می‌توان محتویات مربوط به هر بسته‌بندی را شناسایی و اقلام متعلق به یک برند را از یکدیگر تفکیک کرد.

  • برندسازی محصول: استفاده از لیبل و برچسب در برندینگ محصول نقش بسزایی دارد. همچنین جذابیت طراحی لیبل بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد.

  • ارائه اطلاعات محصول: از مهمترین کاربردهای برچسب و لیبل، درج اطلاعات مربوط به محصول مانند تاریخ تولید، میزان ماندگاری، ترکیبات، روش مصرف و… بر روی آن می‌باشد.

انواع لیبل و برچسب

چاپ لیبل با توجه به نوع محصول و کاربری مورد نظر در انواع مختلف تولید می‌شود. در یک تقسیم‌بندی کلی لیبل‌ها را می‌توان در دو نوع پشت چسب‌دار و بدون چسب دسته‌بندی کرد. در ادامه به برخی از انواع لیبل و برچسب محصول اشاره می‌کنیم:

  • لیبل حرارتی: برای چاپ این دسته از لیبل‌ها از فرایند گرما و حرارت استفاده می‌شود. لیبل‌هایی که از این طریق چاپ می‌شوند هزینه کمتری دارند؛ اما به مرور زمان کم‌رنگ می‌شوند.

  • لیبل شیشه‌ای یا شفاف: این لیبل‌ها زمینه شیشه‌ای و بی‌رنگ دارند و اطلاعات چاپ شده بر روی آن از دو طرف قابل مشاهده است. لیبل شیشه‌ای در اغلب موارد برای بسته‌بندی‌های شیشه‌ای و شفاف مانند بطری‌های آب‌ معدنی به کار می‌رود.

  • لیبل کاغذی: از انواع لیبل‌های پرکاربرد در بازار می‌توان به لیبل‌های کاغذی اشاره کرد. از این لیبل‌ها بیشتر در صنایع بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و… استفاده می‌شود. لیبل کاغذی در طرح‌ و رنگ‌بندی متنوع چاپ شده و به جذابیت و چشمگیر شدن محصول می‌افزاید.

  • لیبل متال: برای ساخت این لیبل‌ها از نوعی آلیاژ فلزی استفاده می‌شود. به همین دلیل این لیبل‌ها بسیار مقاوم و ماندگارند. این لیبل‌ها طیف رنگی متنوعی ندارند و بیشتر در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی ساخته می‌شوند. از لیبل متال بیشتر برای موارد خاصی از جمله لوازم خانگی، صنعتی و خودرو استفاده می‌شود.

  • لیبل پی وی سی: این برچسب‌ها از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و مقاومت و ماندگاری خوبی دارند. این لیبل‌ها بیشتر در بخش لوازم صنعتی و خانگی کاربرد دارند.

چاپ لیبل محصولات

تهران پرینت؛ بهترین مجموعه چاپ لیبل

مزایای چاپ لیبل

چاپ لیبل از آیتم‌های مهم در صنعت تولید و بسته‌بندی است. اطلاعات کلی در مورد محصول را می‌توان از روی لیبل به دست آورد. چاپ برچسب و لیبل محصول برای کاربران و صاحبان کسب و کارها مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می‌شود:

  • معرفی محصول: لیبل حاوی اطلاعات دقیقی از محصول است و به شما در انتخاب کالای مورد نظر کمک می‌کند.

  • تنوع در طرح و رنگ: برچسب‌ها عموماً در طرح‌ها و انواع مختلف تولید می‌شوند. استفاده از طرح و رنگ‌بندی مناسب تأثیر فراوانی در برندینگ و جذب مشتری دارد.

  • کارکردهای متفاوت: برچسب‌ها کارکردهای وسیعی دارند و در انواع محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • مدیریت زمان و صرفه‌جویی در وقت: استفاده از لیبل‌های پشت ‌چسب‌دار، سریع و آسان است و به راحتی می‌توان آن را بر روی محصول و کالای مورد نظر چسباند. همچنین وجود بارکد محصول بر روی لیبل موجب سرعت بخشیدن به فرایند خرید و فروش در فروشگاه‌های بزرگ و شلوغ می‌شود.

همچنین بخوانید  مزایا و معایب اشتراک اسپاتیفای پرمیوم: آیا ارزش هزینه را دارد؟

کلام آخر

چاپ لیبل در عرصه تولید و بسته‌بندی محصول یک فرایند مهم به شمار می‌آید. برچسب و لیبل محصول همچنین جنبه تبلیغاتی داشته و با برندسازی و جلب اعتماد مشتری ارتباط مستقیمی دارد. رعایت اصول طراحی و استانداردهای لازم برای چاپ لیبل از مهمترین عواملی است که نباید از آن غافل شد. چاپخانه تهران پرینت با حضور نیروهای متخصص یک مجموعه فعال و حرفه‌ای در زمینه چاپ و طراحی می‌باشد. در این مجموعه کلیه خدمات چاپ و طراحی اعم از چاپ لیبل، چاپ تراکت، کاتالوگ، بروشور، چاپ سرنسخه و… با بهترین کیفیت و تضمین قیمت صورت می‌گیرد.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو، تکنولوژی، نویسندگی، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی و تک تیپ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا