کنسول و بازی

۸ مزایا و معایب خرید بازی های اینترنتی

صنعت بازی در دهه گذشته شاهد تغییر قابل توجهی به سمت توزیع دیجیتال بوده است. بازی های دیجیتال که مستقیماً از پلتفرم های آنلاین دانلود می شوند، به طور فزاینده ای در بین گیمرها محبوب شده اند. با این حال، مانند هر تصمیم خرید دیگری، خرید بازی های دیجیتال دارای مزایا و معایب خاص خود است. در این مقاله، ۹ مزیت و معایب خرید بازی های دیجیتال را بررسی می کنیم تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کنیم.

مزایای خرید بازی های دیجیتال

نماد استیم بر روی تعداد زیادی از بازی ها

برای گیمر هایی که به راحتی و در دسترس بودن اهمیت می دهند خرید بازیهای دیجیتال، از مزیت های بالایی برخوردار است. اکنون بیایید به آنها نگاهی بی اندازیم.

خرید و ذخیره بازی های آنلاین آسان است

یکی از مزایای اصلی داشتن بازی های دیجیتال، راحتی خرید آنها است. نیازی نیست که به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه کنید و یا حتی منتظر بمانید تا سفارش بازی خود را دریافت کنید. این حتی می تواند برای دریافت یک بازی قدیمی نیز سخت تر باشد. اما زمانی که به صورت دیجیتالی خرید بازی را انجام می دهید، خیالتان از وجود هرگونه مشکل اینچنین راحت خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده ازبازی های دیجیتال، این است که شما دیگر نیازی به ذخیره نسخه فیزیکی ندارید. به این معنا که هیچ فضایی از میز شما را اشغال نمی کند و حتی دیگر نگران خراب شدن دی وی دی های خود نخواهید بود. اما نسخه دیجیتال، همواره و در همه جا در دسترس است و تنها کافی است نام کاربری و پسوورد خود را به خاطر داشته باشید.

جا به جایی بین بازی های دیجیتال آسان است

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که طی وقت آزاد خود می خواهید بازی های آنلاین زیادی را انجام دهید، نسخه های دیجیتال می تواند این ویژگی را برای شما فراهم کند. به این صورت که این نوع گیم ها در یک سرویس (مانند استیم، اپیک گیمز و یا اورجین)  به خصوص قابل اجرا هستند و شما می توانید تنها با خارج شدن از یک بازی به اجرای بازی دیگر بپردازید.

همچنین بخوانید  آموزش گرفتن جت پک کالاف دیوتی موبایل (بدون سی پی، بدون درد و خونریزی!!)

تجربه یکپارچه به روزرسانی خودکار

در اکثر دستگاه ها و یا سرویس های گیمینگ، بازی ها اغلب در دوره های مختلف با به روزرسانی همراه هستند. این اگرچه، شاید چندان مهم به نظر نرسد، اما بدان معنا است که می تواند بازی ها را علاوه بر به روزنگه داشتن ویژگی های داخلی آن مشکلات نرم افزاری در برخی از دستگاه ها را برطرف کند. یعنی اگر برای مدتی در اجرای بازی به مشکل برخورده باشید، می توان امیدوار بود تا به زودی برطرف شود.

کنسول های دیجیتال ارزان هستند

یکی دیگر از مزیت های بازی های دیجیتال این است که تنها کنسول های دیجیتال، تسبت به دستگاه هایی که نسخه فیزیکی آن را ارائه می دهند ارزان تر خواهد بود. این می تواند برای زمانی که تصمیم به ارتقاء کنسول گرفته اید مناسب باشد.

معایب خرید بازی های دیجیتال

بازی دستی استیم دک

در حالی که خرید نسخه های دیجیتالی از بازی ها ممکن است در این مرحله بیهوده به نظر برسد، اما نکات منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

بازی های دیجیتال فضای ذخیره سازی را پر می کنند

درحالی که بازی های دیجیتال، نیاز به نگهداری از نسخه فیزیکی را از بین می برد. می توانند فضای ذخیره سازی کنسول یا دستگاه شما را پر کنند. این مخصوصا برای بازی های مدرنی است که حجم آنها حداقل به ۵۰ گیگابایت می رسد. بنابراین، شاید به به دنبال راه حلی باشید که فضای بیشتری از رایانه و یا کنسول را خالی کنید و یا لازم باشد هر از چند گاهی خارجی اضافه کنید.

اشتراک گذاری آنها سخت خواهد بود

اشتراک‌گذاری بازی‌های دیجیتال با دوستان به سادگی اشتراک‌گذاری بازی‌های فیزیکی نیست، زیرا اغلب نیاز به نام و پسوورد حسابتان است. این می تواند یک خطر امنیتی باشد و به طور بالقوه منجر به تغییرات غیرمجاز در تنظیمات حساب شما شود. اگرچه، در این زمینه سعی شده است تنها بازی ها را با خانواده خویش به اشتراک بگذارید.

مالک بازی دیجیتال نیستید

وقتی یک بازی دیجیتال را می خرید، از نظر فنی، خود بازی را نمی خرید، بلکه مجوزی از بازی را در اختیار دارید. برخلاف نسخه فیزیکی که اثبات مالکیت آن ساده تر است و نسخه های دیجیتال اغلب با محدودیت هایی همراه هستند. به عنوان مثال، ممکن است بازی همیشه در دسترس نباشد. و ناشر و ارائه دهنده بازی مجوز را برای شما لغو کند.

آسیب پذیری حساب کاربری شما

امنیت حساب کاربری شما به اجرای بازی های دیجیتال پیوند خورده است. زمانی که حساب کاربریتان هک می شود، دیگر به بازی ها دسترسی نخواهید داشت. اگرچه، برای جلوگیری از این امر اقدامات امنیتی اضافی نیز مانند احراز دو مرحله ای و استفاده از رمز های قوی وجود دارد، اما هیچکدام به طور ۱۰۰ درصد تضمین نمی کنند که بتوانید یک حساب امن داشته باشید.

همچنین بخوانید  چگونه از سیو بازی در PS4 بک آپ بگیریم + نحوه بازیابی سیو بازی در PS4

عماد نوری

نویسنده و مدیر وب سایت بایت 360. به زبان ساده، پیچیدگی‌های تکنولوژی به خصوص سیستم عامل ویندوز رو توضیح میدم. همواره به دنبال نوآوری و ارائه محتوای به‌روز در دنیای فناوری هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا