نرم افزار و اپلیکیشن

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. Google Messages و Samsung Messages دو تا از پرکاربرد ترین برنامه های پیام رسان در سیستم عامل های اندروید محسوب می شوند. اگرچه، هردوی آنها برای ارسال و دریافت پیام طراحی شده اند، اما ویژگی ها و عملکرد های متفاوتی را ارائه می دهند که می تواند با تجربه کاربر متفاوت باشد. در این مقاله، سعی کرده ایم به بررسی تفاوت این دو پیام رسان بپردازیم. بنابراین، اگر به استفاده از یکی از آنها دو به شک هستید، توصیه می کنیم، موارد زیر را دنبال کنید.

طراحی رابط کاربری

Google Messages که با نام Android Messages نیز شناخته می شود. دارای یک رابط کاربری مینیمالیستی است که تمرکز اصلی آن بر روی سادگی و کاربری آسان خواهد بود. صفحه اصلی، مکالمات را در قالب لیست نمایش می دهد، که هر مکالمه  با عکس مخاطب، نام و قطعه ای از آخرین پیام همراه است. طراحی بدون پیچیدگی، بر خوانایی و استفاده از برنامه تاکید دارد.

در بالای برنامه، نماد گوگل را می بینید. در ادامه عبارت Messages نمایش داده می شود. در سمت راست، یک نماد جستجو، وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به جستجوی شماره های ذخیره شده بپردازید، این نماد ابزار های دیگری را در خوی جای داده است، که به عنوان مثال، می توانید از آن برای پیام های خوانده نشده، ناشناس و یا حتی جدا کردن پیام های هر سیم کارت استفاده کنید. در نهایت یک نمایه کاربری با رنگ آبی وجود دارد که می توانید تمامی پیام ها و تنظیمات مربوط به اس ام اس را به جیمیل متصل کنید.

در مقابل، Samsung Messages دارای یک رابط پیچیده با امکانات بیشتر است. به این صورت که برخی از گزینه های اضافی مستقیما در صفحه اصلی قرار دارند.

این، شامل سه بخش اصلی خواهد بود. بالای صفحه، یک فضای خالی را می بینید که در صورتی که پیام خوانده نشده وجود داشته باشد، با عنوان “چند پیام خوانده نشده” را می بینید. دومی و شاید مهم ترین بخش آن لیستی از پیام ها خواهد بود و می توانید از آن برای خواندن اس ام اس ها اقدام کنید. در آخر نیز گزینه ای وجود دارد که می توانید مستقیما مخاطبین را بیاورید و برای ارسال پیام از آن استفاده کنید.

ویژگی های برنامه پیام

هر دو برنامه از ویژگی حالت تاریک بهره می برند. اما به نظر Google Messages می تواند آن را نسبت به Samsung Messages اجرا کند. فعال کردن حالت تاریک، باعث می شود تا در اولی، یک رنگ خاکستری تیره مواجه شوید، که طرح کلی خود را نیز حفظ کرده است. در عین حال، دومی، زمینه را کاملا با رنگ مشکی جایگزین می کند. طرحی که جالب به نظر نمی رسد و می تواند در خواندن پیام ها نیز با مشکل مواجه شود.

هر دو برنامه به شما امکان می دهد تا پیام های مهم خود را در برنامه پین کنید. این برای برنامه Google Messages حداکثر 10 پیام است، در حالی که سامسونگ می تواند حداکثر 20 مکالمه را در بالا نگه دارد.

Google Messages در شناسایی هرزنامه ها بسیار هوشمند تر عمل می کند. به این صورت که قبل از باز کردن باز کردن آن، به شما هشدار می دهد و یا در برخی از موارد، آنها را به صورت خودکار در بخش بلاک لیست می فرستد.

ابزار های برنامه پیام

هر دو برنامه به شما امکان می دهند تا بتوانید متن، تصویر، ویدیو، استیکر ضبط صدا و یا یک فایل گیف را برای دوستان خود بفرستید. در این بخش، سامسونگ شما را مجبور می کند از یک صفحه کلید اختصاصی به جای Gboard استفاده کنید. این شاید به دلیل استفاده از رابط کاربری یک دست باشد. از طرفی، می توانید مشخصات مخاطبین خود را ارسال کنید و یا زمان ارسال پیام ها را برنامه ریزی کنید.

Google Messages در مقابل Samsung Messages: کدام بهتر است؟

انتخاب یکی از پیام رسان های Google Messages یا Samsung Messages، کاملا به تنظیمات دستگاه و نیاز های شما بستگی دارد. Google Messages یک تجربه تمیز و بهبود یافته ای را ارائه می دهد، و آن را به عنوان انتخابی قوی برای کاربرانی تبدیل می کند که به رابط کاربری ساده (مینیمال) همراه با خدمات یکپارچه گوگل اهمیت می دهند. از طرفی، Samsung Messages تجربه ای یکپارچه با امکانات سفارشی‌سازی را برای کاربران فراهم می کند که با رابط کاربری گوشی های سامسونگ یکی می شود.

بنابراین، ویژگی های هر کدام را مورد بررسی قرار داده و با توجه به رابط کاربری که از آن استفاده می کنید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

عماد

چگونه اعلان های واتساپ را غیر فعال کنیم ؟ نحوه انجام آن در اندروید و آیفون

واتساپ، دارای برخی از تنظیمات داخلی است که به شما اجازه می دهد تا اعلان…

6 ساعت

معرفی بهترین مانیتور های خمیده 2024 – پیشنهاد 4 نمایشگر برتر برند های مطرح

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین مانیتور های خمیده 2024…

1 روز

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

2 روز

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

2 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

4 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

4 روز