بررسی موبایل و تبلت

10 دلیل برای انتخابی آسان خرید گوشی

این روزها گوشی‌های هوشمند عضو جدایی‌ناپذیری از زندگی ما هستند و بسیاری از کارهای روزمره توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود. بنابراین باید در هنگام انتخاب آن‌ها دقت زیادی به خرج داد تا دستگاه انتخابی، امکانات لازم را در اختیارتان قرار دهد.

در حال حاضر برندهای بسیار زیادی چون اپل، سامسونگ، هوآووی و… هستند که مدل‌های متنوعی از گوشی موبایل را تولید می‌کنند. اما در نهایت این سلیقه و نیاز شماست که چه برند و مدلی را مد نظر قرار دهید. در این مطلب قصد داریم برخی از اطلاعات اصلی مورد نیاز برای خرید گوشی هوشمند را در اختیارتان بگذاریم تا در صورت نیاز بتوانید یک دستگاه خوب و کاربردی انتخاب کنید.

نکات مورد نیاز برای انتخاب بهترین گوشی‌های هوشمند

بدون شک در هنگام خرید گوشی با دنیایی از مدل‌ها و برندهای مختلف روبرو می‌شوید که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. اما اگر اطلاعات کافی را در مورد یک گوشی هوشمند خوب داشته باشید، قطعا می‌توانید براساس خواسته‌های خود بهترین مدل را انتخاب کنید.

 

شناخت کافی با انواع سیستم عامل

برای خرید یک گوشی هوشمند بیش از هرچیزی باید با انواع سیستم‌ عامل‌ها آشنا شوید. iOSو اندروید دو سیستم عامل بسیار پرطرفدار هستند که به طور قطع بارهای نام آن‌ها را شنیده‌اید. iOS مختص شرکت اپل طراحی شده و عملکردی بهینه و بدون نقص دارد. به طوری که حتی اگر یک آیفون قدیمی داشته باشید، همچنان می‌توانید برنامه‌ها و انواع بازی را روی آن اجرا کنید.

اندروید نیز نیازی به معرفی ندارد. یک سیستم عامل بسیار محبوب که در اکثر گوشی‌ها اجرا می‌شود. این سیستم عامل به گونه‌ی طراحی شده که هیچگونه محدودیتی در نصب و راه‌اندازی برنامه، دسترسی به حافظه ذخیره‌سازی و… وجود نداشته باشد.

توجه به طراحی و کیفیت ساخت

در هنگام خرید گوشی موبایل اپل، سامسونگ یا هر برند دیگری، بیش از هرچیزی باید به کیفیت ساخت دستگاه توجه کرد. اولین مورد سایز گوشی است که باید متناسب با نیاز شما انتخاب شود. اگر تنها برای بازی، تماشای فیلم و ویدئو و… به این دستگاه نیاز دارید، مدل‌های بزرگ انتخاب بهتری هستند.

کیفیت بدنه گوشی نیز مهم است و به نوعی طول عمر آن را مشخص می‌کند.پس مدلی را انتخاب کنید که از این لحاظ نیز کیفیت کافی را داشته باشد. در نهایت نیز محصول انتخابی شما باید استاندارهای جهانی IP را دریافت کند. اینکه در برابر ضربه، آب و… مقاوم باشد.

نوع نمایشگر

نمایشگر یکی از قسمت‌های اصلی گوشی است که باید از هر لحاظ باکیفیت باشد. تراکم پیکسلی، نوع پنل نمایشگر، میزان محافظت، رزولوشن و… مواردی هستند که می‌توانند کیفیت یک نمایشگر را تعیین کنند. هرچقدر این موارد به استاندارهای اصلی نزدیک‌تر باشند، تصاویر و اطلاعات با وضوح و شفافیت بیشتری نمایش داده می‌شوند.

کیفیت دوربین‌

کیفیت دوربین نیز یکی از مواردی است که می‌تواند روی انتخاب ما موثر باشد. به ویژه اگر کار شما مربوط به تولید محتواست و نیاز دارید که یک گوشی با دوربین حرفه‌ای‌تر داشته باشید. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند با دوربین‌ها قوی و حساس ساخته می‌شوند و می‌توانید تصاویر را با کیفیت واقعی آن‌ها ثبت کنید.

بررسی قطعات داخلی

قطعات داخلی یک گوشی شامل پردازنده مرکزی، حافظه ذخیره‌سازی، حافظه رم، پردازش گرافیکی و… است که کیفیت آن‌ها می‌تواند روی عملکرد گوشی موثر باشد. به عنوان مثال هسته پردازشی روی سرعت دستگاه تاثیرگذار است و هرچقدر تعداد آن بیشتر باشد، سرعت گوشی هوشمند نیز بالاتر می‌رود. یا حافظه ذخیره‌سازی که بدون آن گوشی عملا کاربردی ندارد. زیرا در این قسمت سیستم عامل، برنامه‌ها و سایر اطلاعات ذخیره می‌شود.

ظرفیت باتری

میزان دوام باتری گوشی‌های هوشمند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند روی طول عمر آن موثر باشد. در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند مجهز به باتری‌های قابل شارژ و قابل تعویض هستند و از این لحاظ نگرانی نخواهید داشت.

بهترین نوع باتری موجود در بازار لیتیوم پلیمر است که هم وزن سبکی دارد و هم به نسبت سایر باتری‌های قابل شارژ عمر آن طولانی‌تر است.

فروشگاه اینترنتی پیندو راهی مطمئن برای خرید گوشی هوشمند

 

خرید گوشی هوشمند از طریق فروشگاه پیندو امکان‌پذیر است. یک پلتفرم اینترنتی که هرنوع محصولی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هدف اصلی این مجموعه ایجاد یک مسیر امن و بدون محدودیت برای خرید و فروش کالاهای مختلف است تا هر فردی بتواند به آسانی خدمات مورد نیازش را دریافت کند. البته این مجموعه در قبال ارائه خدمات خود کارمزدی ندارد و شاید همین موضوع دلیل محبوبیت بیشتر آن است.

در پیندو تنها کالاهای نو به فروش می‌رسد و با خیال راحت می‌توانید گوشی مورد نظرتان را خریداری کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات فنی می‌توانید به مجله آنلاین پیندو مراجعه کنید تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهد. البته پشتیبانان مجموعه نیز به صورت شبانه‌روزی در اختیارتان هستند و از طریق چت و تماس تلفنی می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید

سخن پایانی

گوشی‌های هوشمند به عنوان یکی از ابزارهای ضروری زندگی ما باید با دقت زیادی انتخاب شوند تا هم کاربرد لازم را داشته باشند و هم تا سالیان طولاتی بتواند از آن‌ها استفاده کرد. برخلاف تصور بسیاری از افراد، برای داشتن یک گوشی هوشمند خوب نیاز به صرف هزینه‌های بالا نیست. بلکه با یک بودجه کاملا مناسب هم می‌توان یک گوشی خوب و کاربردی داشت. به شرطی که به موارد عنوان شده دقت کنید.

همانطور که گفته شد اگر قصد خرید آنلاین گوشی موبایل سامسونگ یا سایر برندها را دارید پیندو در خدمت شماست و می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها، فروشنده مورد اعتماد خود را پیدا کرده و خریدتان را نهایی کنید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

16 ساعت

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

16 ساعت

چگونه با همکاری در فروش به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شویم؟ ( 100 % تضمینی )

فروش، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت هر کسب و کار است. در عصری که رقابت…

16 ساعت

بررسی صداهای عجیب در یخچال های پارس

تعمیرات تخصصی یخچال های پارس قدیمی با مناسبترین قیمت ها. یخچال پارس یکی از برندهای…

17 ساعت

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

2 روز

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

3 روز