بررسی گجت ها

مقایسه ۵ مورد از پرکاربردترین هندزفری‌های بی‌سیم و سیمی بازار ایران

این روزها بازار خرید هندزفری بدون سیم بسیار داغ شده است. طوری که بیشتر افراد مدل‌های بی‌سیم را ترجیح می‌دهند. بهتر است ابتدا نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید را بشناسید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

مدل هندزفری سیمی

مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید

بسیاری از افراد در هنگام انتخاب هندزفری مناسب، صرفاً به ظاهر و نحوه طراحی آن توجه می‌کنند و از سایر نکات کلیدی مربوط به آن غافل می‌شوند.

برای دانستن نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، بهتر است با مدل هندزفری شروع کنید. هندزفری‌ها از نظر شکل و نحوه طراحی متفاوت هستند، از این رو می‌توانند متناسب با نوع سلیقه، نیاز و انتظارات شما انتخاب شوند.

مدل هندزفری

اگر به دنبال هندزفری وایرلس هستید، یعنی مدل بلوتوثی را پسندیده‌اید. این مدل اکنون به رایج‌ترین مدل هندزفری تبدیل شده است. با این حال تنوع بسیاری دارد و شما می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

  • هندزفری حلزونی: یکی از هندزفری‌های بدون سیم است که از طریق بلوتوث به دیگر دستگاه‌ها مانند لپ‌تاپ و موبایل متصل می‌شود. این مدل هندزفری، داخل گوش قرار می‌گیرد، وزن کمی دارد، به راحتی حمل شده و با شارژر یا کابل سیمی شارژ می‌شود.
  • هندزفری تک گوش: یکی دیگر از مدل‌های هندزفری بی‌سیم است. این مدل‌ برای افرادی که دائماً در حال صحبت با تلفن هستند، کاربرد دارد، زیرا با یک گوشی، اسپیکر و میکروفون ساخته شده است.
  • هندزفری گردنی: این مدل هندزفری از ایستایی خوبی برخوردار است و در 2 مدل بلوتوثی و سیمی تولید می‌شود. در مدل بلوتوثی آن تنها بین دو گوشی هندزفری می‌توان یک سیم رابط مشاهده کرد. ضمن اینکه اتصال به گوشی با بلوتوث انجام می‌شود، اما در مدل‌های سیمی اتصال به گوشی با سیم انجام می‌گیرد و سیم پشت گردن خواهد بود.

 

هندزفری گردنی

  • ایرپادز: یکی از مدل‌های خاص هندزفری است که با کیفیت بالا و قابلیت‌های متفاوت مانند نویز کانسلینگ روانه بازار می‌شود. ضمن اینکه آن‌ها به راحتی با هر نوع دستگاه از طریق بلوتوث ارتباط می‌گیرند، چون سازگاری بالایی از نظر بلوتوثی دارند.
  • هندزفری سیمی گیمینگ فاکس ایکس: به عنوان یکی از مدل‌های هندزفری سیمی معرفی می‌شود. البته مدل‌های سیمی هنوز در بیشتر برندهای معروف مانند سامسونگ و شیائومی عرضه می‌شوند. این مدل هندزفری به شکل مستقیم به گوشی یا لپ‌تاپ متصل شده و برای گیمینگ استفاده می‌شود.

درایور هندزفری

درایورهایی که در ساختار هندزفری استفاده شده‌اند، می‌توانند در بهبود کیفیت صدا تاثیر داشته باشند. این قطعات سخت‌افزاری به کمک دیافراگم و سیم‌پیچ تولید شده‌اند و کیفیت صدای آن از طریق دیافراگم تشخیص داده می‌شود. به طور مثال اگر در هندزفری‌ها از درایورهای 40 میلی‌متر استفاده شود، تجربه شنیدن صدای با کیفیت‌تری خواهید داشت.

یکی از نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، نوع درایور استفاده شده در آن است. هندزفری‌هایی با درایور مکانیکی انرژی کمی مصرف می‌کنند، اما با بیشتر شدن صدای پخش، دچار نویز می‌شوند و وضوح صدا را از دست می‌دهند. هندزفری‌هایی با درایور مغناطیسی هم نویز بسیار کمی‌ دارند و هم از کیفیت بالایی برخوردار هستند، با این حال قیمت بیشتری را نیز به خود اختصاص می‌دهند.

کیفیت و وضوح صدا

یکی از نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، میزان کیفیت صدای آن است. این موضوع نشان می‌دهد که هندزفری با کیفیتی خریداری کرده‌اید. منظور از کیفیت صدا، دریافت صدایی واضح و بدون نویز است که این موضوع به Audio Codec مربوط می‌شود. کدک همان رمزگذاری صدا بر روی یک دستگاه و رمزگشایی آن بر روی یک دستگاه دیگر است که برای پخش با کیفیت صدا استفاده می‌شود.

ظرفیت باتری

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، میزان ظرفیت باتری است. به طور کلی میزان ظرفیت باتری هندزفری بلوتوثی بین 8 تا 18 ساعت متغیر خواهد بود. البته این ظرفیت برای مدل‌های گردنی بیشتر است. به همین خاطر آن‌ها از شارژدهی مطلوبی برخوردار هستند.

طراحی ارگونومیک

نحوه طراحی و شکل ظاهری هندزفری می‌تواند جزو نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، باشد. طراحی استاندارد هندزفری به شما کمک می‌کند تا در هنگام استفاده از آن‌ها راحت باشید، چرا که به گوش شما فشار وارد نخواهد کرد و باعث ایجاد درد گوش نمی‌شود.

ضد آب بودن

اگر تصمیم دارید هندزفری را برای مکان‌های مختلف استفاده کنید، بهتر است به ضدآب بودن آن هم توجه کنید. یک هندزفری ضد آب می‌تواند در زیر باران، در زمان تعریق و… استفاده شود. ضمن اینکه برخی از مدل‌های هندزفری بلوتوثی قابلیت استفاده در استخر را هم دارند.

امپدانس

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید هندزفری بی ‌سیم باید توجه کنید، امپدانس است. این موضوع مستقیماً به پخش صدای هندزفری در محیط شلوغ اشاره دارد. در واقع امپدانس استاندارد و مناسب می‌تواند پخش صدای با کیفیت در محیط شلوغ را تضمین کند. در حالت کلی امپدانس نرمال بین 16 تا 32 اهم تخمین زده می‌شود. با این حال اکنون هندزفری و هدفون‌هایی با امپدانس بیشتر از 300 اهم نیز عرضه می‌شوند. این نوع امپدانس طبیعتاً باعث خالی شدن سریع شارژ هندزفری خواهد شد، زیرا انرژی بسیاری مصرف می‌کند. همین موضوع باعث شده که امپدانس پایین برای استفاده‌های معمولی کاربردی‌تر باشد.

دامنه فرکانس

پیش از خرید هندزفری بهتر است به دامنه فرکانسی آن هم توجه کنید. منظور از دامنه فرکانسی همان حداقل و حداکثر صدای تعریف شده برای هندزفری است. طبیعتاً هر چه یک هندزفری صدای بیشتری تولید کند، با کیفیت‌تر خواهد بود.

نویز کانسلینگ

از دیگر نکاتی که برای خرید هندزفری بی‌سیم باید توجه کنید، نویز کانسلینگ است. این قابلیت بدین صورت است که در هنگام پخش صدا یا صحبت با هندزفری صدای محیط بیرون حذف می‌شود. همین موضوع به شما کمک می‌کند تا تسلط و تمرکز بیشتری بر روی مکالمه، تماس یا پخش آهنگ داشته باشید.

 

ایرپاد

جمع‌بندی

نکاتی که برای خرید هندزفری بی‌سیم باید توجه کنید، شامل مواردی مانند نوع درایور، مدل هندزفری، بی‌سیم یا سیمی بودن هندزفری، کیفیت صدا، ظرفیت بالا، شکل طراحی و… می‌شود. ضمن اینکه یک هندزفری با کیفیت و استاندارد دارای قابلیت‌هایی مانند نویز کانسلینگ، کدک صدا و… است.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

معرفی بهترین مانیتور های خمیده 2024 – پیشنهاد 4 نمایشگر برتر برند های مطرح

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین مانیتور های خمیده 2024…

6 ساعت

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

1 روز

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

1 روز

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

2 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

3 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

3 روز