اخبار تکنولوژی

مقایسه کیف پول ارز دیجیتال نانو ایکس و کیف پول نانو اس پلاس

کیف پول لجر نانو (Ledger Nano) اگر بهترین و پیشرفته‌ترین ولت سخت‌افزاری موجود در بازار نباشد، بدون شک یکی از بهترین‌ها است. کیف پول ledger مدل‌های مختلفی از کیف پول‌های سخت‌افزاری نانو را به بازار ارائه داده و مناسب برای کسانی است که می‌خواهند در عین این که از امکانات ولت‌های نرم‌افزاری استفاده می‌کنند دارایی خود را در جایی فوق امن نگهداری کننداما از آنجا که مدل های کیف پول نانو متنوع و مختلف است، در این مقاله ما قصد داریم تا با مقایسه کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو و کیف پول لجر نانو اس پلاس، که جدیدترین نسخه های این برند است و بررسی ویژگی‌های این دو، کار شما را برای انتخاب ساده‌تر کنیم.

معرفی مدل های کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو x و کیف پول لجر نانو اس پلاس

برند کیف پول سخت‌افزاری نانو توسط شرکت Ledger در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و محصولات آن به دلیل امنیت، سهولت استفاده و طراحی اصولی، محبوب بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال هستندبه طور کلی، مدل‌های نانو اس پلاس و نانو ایکس، دو نمونه از پرفروش‌ترین ولت‌های این برند به‌شمار می‌روند که امکانات آن‌ها نیاز هر کاربری را پوشش می‌دهد.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس پلاس

کیف پول سخت‌افزاری ledger nano s plus نسخه به‌روزرسانی شده ولت لجر نانو اس است که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شدلجر این ولت را یک بستر مناسب برای فعالیت‌های وب۳ معرفی کرده استاین کیف پول با تراشه امنیتی پیشرفته، کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می کند و از آن‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کندصفحه نمایش بزرگتر و دکمه‌های جانبی آن در مقایسه با مدل نانو اس، استفاده از آن را آسان‌تر کرده و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به کامپیوتر تراکنش‌ها را ارسال و دریافت کنید.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

نانو ایکس نسخه پیشرفته تر نانو اس پلاس با ویژگی های بیشتر استاین کیف پول با ظاهری شیک و بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ، از تراشه امنیتی قدرتمندی برای محافظت از کلیدهای خصوصی شما در برابر هکرها و بدافزارها استفاده می‌کند.

نانو ایکس از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند شما متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به رایانه، به راحتی تراکنش‌ها را ارسال و دریافت کنیدصفحه نمایش لمسی بزرگ این کیف پول، ناوبری آسان در منو و مشاهده اطلاعات تراکنش ها را فراهم می‌کند.

برای خرید ledger nano x و سایر مدل‌های کیف پول سخت‌افزاری لجر در ایران شما می‌توانید به سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت مراجعه کنید و قیمت این ولت‌ها را به تومان بررسی کنید.

مقایسه کیف پول NANO S plus و NANO X

نانو اس پلاس و نانو ایکس، هردو کیف‌پول‌های سخت‌افزاری هستند که ذخیره امن کلیدهای خصوصی و دارایی‌های کریپتو را به صورت آفلاین تسهیل می‌کننداین دو همچنین جزو بهترین کیف پول‌های بیت کوین نیز به‌شمار می‌روند.

در هر دوی این کیف پول‌ها، کاربران به برنامه موبایلی Ledger Live دسترسی دارنداپلیکشن لجر لایو جایی است که به قابلیت‌های ولت نرم افزاری را به کیف پول سخت‌افزاری شما می‌افزاید و می توانید به کمک آن تراکنش‌های آنلاین انجام دهید و مانده دارایی‌های خود را بررسی کنیدکاربران Nano S Plus و Nano X می‌توانند از طریق رابط‌های Windows، Linux، MacOS و Android به Ledger Live دسترسی داشته باشندعلاوه بر این پلتفرم‌ها، Nano X از دستگاه‌های iOS نیز پشتیبانی می کند.

اما فارغ از شباهت‌هایی که این دو دارند تفاوت‌های چشمگیری که در قیمت آن‌ها وجود دارد ممکن است سرمایه‌گذاران را برای خرید به شک بیاندازدپس بیاید تا با یک نگاه کلی، مقایسه کیف پول ارز دیجیتال نانو اکس و کیف پول لجر نانو اس پلاس را انجام دهیم.

ویژگی ها

کیف پول‌های نانو اس پلاس و نانو ایکس از لحاظ ویژگی‌های ظاهری کاملا متفاوت هستنددر حالی که نانو اس پلاس دارای ابعاد 62.39 x 17.40 x 8.24 میلی متر و وزن 21 گرم است، نانو ایکس دارای ابعاد 72 x 18.6 x 11.75 میلی متر و وزن 34 گرم است.

علاوه بر این، نانو ایکس دارای باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می‌تواند چندین روز بدون شارژ مجدد دوام بیاوردالبته لازم به ذکر است که عمر باتری نانو ایکس ۵ سال است و بعد از آن امکان تعویض باتری وجود ندارد.

پشتیبانی ارزهای دیجیتال

هردو کیف پول لجر نانو اس پلاس و نانو ایکس از ۵۵۰۰ دارایی دیجیتال پشتیبانی می‌کنندشما می‌توانید (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، کاردانو (ADA)، Stellar (XLM)، Dogecoin (DOGE و هزاران ارز دیجیتال دیگر را در این ولت‌ها نگهداری کنید.

استاندارد توکن‌هایی که در کیف پول‌های نانو پشتیانی‌ می‌شوند عبارتند از:

  • ERC20

  • ERC721

  • TRC20

  • TRC10

  • BEP2

  • SOL

قیمت

یکی از بزرگترین تفاوت‌های لجر نانو اس پلاس و نانو ایکس قیمت آن است. Nano S Plus ۷۹ دلار قیمت دارد و با کابل micro USB-B عرضه می‌شودالبته برای اتصال Nano S Plus خود به گوشی هوشمند اندرویدی باید یک کیت OTG به قیمت ۱۷.۹۹ دلار خریداری کنیددر همین حال، مدل Nano X ۱۴۹ دلار قیمت دارد و با کابل USB-C عرضه می‌شود.

 

سهولت استفاده

به طور کلی، استفاده از ولت‌های نانو کار ساده‌ای است و اغلب کاربران می‌توانند بدون مشکل از خدمات آن استفاده کنندهر دوی این سخت‌افزارها دارای یک دستگاه USB هستند که دو دکمه و یک صفحه نمایش دارندالبته صفحه لجر نانو ایکس لمسی نیست و شما تنها می‌توانید با استفاده از دکمه‌ها در آن پیمایش کنید.

بلوتوث

یکی از ویژگی‌های برجسته لجر نانو ایکس، پشتیبانی از اتصال بلوتوث استاین امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه را به صورت بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های خود متصل کننداین ویژگی استفاده از کیف پول را برای مدیریت ارزهای دیجیتال در حال حرکت و بدون نیاز به کابل USB آسان‌تر می‌کندلجر نانو اس پلاس فاقد قابلیت بلوتوث استاین دستگاه تنها از طریق کابل USB به کامپیوتر یا گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوداین موضوع ممکن است برای برخی کاربران که نیاز به اتصالات بی‌سیم دارند، یک محدودیت باشد.

شباهت کیف پول لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس

کیف پول‌های لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس، هردو از تراشه امنیتی مشابهی برای محافظت از ارزهای دیجیتال شما در برابر دسترسی‌های غیرمجاز استفاده می‌کننداین تراشه‌ها به عنوان یک سپر سخت‌افزاری عمل می‌کنند و کلیدهای خصوصی شما را حتی زمانی که به رایانه متصل باشد در محیطی ایزوله ذخیره می‌کنند.

علاوه بر این، هر دو کیف پول از طراحی ساده و رابط کاربری آسانی برخوردار هستند که استفاده از آن‌ها را برای افراد در هر سطحی از دانش فنی آسان می‌کندمی‌توانید به راحتی تراکنش‌ها را ارسال و دریافت کنید، موجودی خود را مدیریت کنید و تنظیمات امنیتی را با استفاده از دکمه‌ها و نمایشگرهای موجود در خود دستگاه انجام دهید.

کلام آخر

کمپانی لجر یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین برندهای کیف پول سخت‌افزاری است که توانسته با ارائه ویژگی‌های ولت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به طور همزمان کاربران میلیونی را در سراسر جهان به دست آورده استدر این میان، دو مدل لجر نانو اس پلاس و لجر نانو ایکس، جزو محبوب‌ترین ولت‌های این برند هستند که ذخیره امن بیش از ۵۰۰۰ دارایی دیجیتال را ارائه می‌دهنددر این مقاله به بررسی و مقایسه کیف پول ارز دیجیتال لجر نانو x ,و کیف پول لجر نانو اس پلاس پرداختیم.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

2 روز

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

3 روز

تفاوت گوشی گوگل پیکسل 8a و وان پلاس 12R ، کدام می تواند خرید مناسبی باشد

در دنیای پر رقابت و گسترده تلفن های هوشمند انتخاب یک گوشی مناسب می تواند…

3 روز

چرا خرید کابل اصلی سامسونگ اهمیت دارد؟

در دنیای امروز که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به…

3 روز

آموزشگاه زبان، کلید دروازه‌های آلمان!

آزمون TestDaF و دوره‌های آموزش زبان کودکان، دو گام مهم در مسیر یادگیری زبان آلمانی و گشایش…

3 روز

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در رشد کسب و کار شما

بهره‌گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای رشد و موفقیت کسب و کارها امری ضروری است.…

4 روز