اخبار تکنولوژی

چگونه خانه هوشمند رویایی خود را بسازیم؟

هر سال ابزارها و دستگاه های خلاقانه تری برای ساده کردن زندگی تولید می شوند. از زنگ در و ترموستات گرفته تا جاروبرقی و دوربین، فناوری خانه های هوشمند در همه جا وجود دارد و خانه ها به سرعت از همیشه «هوشمندتر» می شوند. با تنوع امکانات هوشمند و راه‌های بی‌پایان برای شخصی‌سازی تجربه، هیچ دو خانه هوشمندی شبیه به هم نیستند.

جذابیت های یک خانه هوشمند

اگر خانه ای دارای امکانات دیجیتال باشد که به دستیار هوشمند Alexa یا Google Home متصل باشد، هوشمند محسوب می شود. با ایجاد شبکه‌ای هوشمند از دستگاه‌های متصل در داخل و خارج از خانه، می‌توانید کارهای روزمره خود را خودکار و سریع تر انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید. البته که فقط بحث صرفه جویی مطرح نیست. فناوری خانه هوشمند می تواند ذهن شما را از امور کم اهمیت تر خلاص کند. مثلا سیستم‌ آبیاری هوشمند به شما این قدرت را می‌دهد که برنامه آبیاری باغچه خود را سفارشی کنید و به کمک آب پاش هوشمند هم در مصرف آب صرفه جویی کنید و هم بتوانید وقت خود را صرف کارهای مهم تر نمایید. نکته جالب اینجاست که این فناوری می تواند حتی به سلامت گیاهان شما کمک کند. به واسطه سنسورهای تعبیه شده در خاک، کنترلر آبپاش هوشمند فقط در صورت نیاز به باغچه شما آب می دهد. البته اگر آب دادن به گل و گیاه از لذت های زندگیتان نباشد! این امکانات جذاب را به حمام و سایر بخش های خانه بسط دهید.

 

حمام هوشمند

شیر دوش حمام هوشمند تنها یک نمونه از امکانات هوشمند است که برای افزایش آرامش شما در حمام طراحی شده. شیر حمام هوشمند به شما این امکان را می دهد که آن را با موبایل یا کنترل دیجیتال تنظیم کنید. بنابراین، می توانید دمای دقیق آبی که می خواهید موقع باز کردن شیر به آن دسترسی داشته باشید را از هر نقطه از خانه تعیین کنید. همچنین به کمک سفارشی‌سازی، می‌توانید تجربه خود را شخصی سازی کنید تا هر بار با انتخاب پروفایل منحصر به فرد خود از دوش گرفتن کمال لذت را ببرید. البته شیرآلات حمام هوشمند نیز کارکرد انواع شیر حمام، یعنی فراهم آوردن آب، را دارند اما تجربه متفاوتی برای شما رقم می زنند.

 

شیرآلات هوشمند

یکی دیگر از تجهیزات خانه که می تونید قابلیت هوشمندی را به آن اضافه کنید شیرآلات است. تهیه یک شیر آب هوشمند با کنترل صوتی راه آسان دیگری برای ادغام فناوری هوشمند با خانه شما است. شیر هوشمند یک شیر آشپزخانه الکترونیکی یا دارای باتری است که می‌توانید آن را با یک اپلیکیشن و یا حتی صدایتان کنترل کنید. شیرآلات هوشمند تمام ویژگی‌های شیرهای آشپزخانه رایج، مانند دستگیره‌ها و اسپری شاوری و… را دارند، اما ویژگی های جذابی به آن ها اضافه شده است. مثلاً هنگامی که در حال آشپزی هستید، یک شیر آب هوشمند با امکان اندازه گیری و کنترل دقیق دمای آب کار شما را آسان تر می کند. حتی می‌توانید از برنامه (اپلیکیشن) سیستم آب هوشمند مربوطه برای ایجاد تنظیمات سفارشی برای ساده کردن تمام کارهای روزمره‌تان، مانند پر کردن ظرف قهوه استفاده کنید.

 

سیستم امنیتی در مقابل نشتی آب

با توجه به اینکه بسیاری از خانوارها دردسر نشتی و یا چکه آب را تجربه کرده اند، نظارت بر آب و امنیت خانه در مقابل نشتی از اولویت های رو به رشد است. با شبکه آب هوشمند می توانید چنین آسیب هایی را به حداقل برسانید و با اپلیکیشن می‌توانید به‌طور یکپارچه سیستم آب خانه‌تان را مانند کف دستتان چک کنید!

نمایشگر و خاموش کننده آب هوشمند به طور مداوم سرعت جریان، فشار و دمای آب خانه شما را حین نظارت بر نشتی ردیابی می کند. اگر نشتی یا ناهنجاری تشخیص داده شود، در لحظه به شما هشدار می دهد تا بتوانید مشکل را برطرف کنید و حتی آب را به طور خودکار قطع می کند تا از خانه در برابر آسیب های فاجعه بار نشتی محافظت کند. نمایشگر و خاموش کننده هوشمند آب همچنین به شما کمک می کند با ردیابی میزان مصرف آب و تعیین اهداف مصرف بهینه، در قبض آب خود صرفه جویی کنید.

در نهایت نیز مانیتور پمپ هوشمند می تواند با تبدیل پمپ فعلی به یک سیستم هوشمند، لایه دیگری از محافظت را به خانه شما اضافه کند و عملکرد و نشتی پمپ را به صورت 24 ساعته ردیابی  می نماید. اگر مانیتور نشت یا رطوبت شدید را تشخیص دهد، هشدارهایی دریافت خواهید کرد تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

در این مقاله به چند نمونه از جذابیت های خانه هوشمند مانند حمام، شیرآلات و سیستم آب هوشمند اشاره شد. تبدیل خانه شما به یک خانه هوشمند نیازی به تغییر کامل یا حتی سرمایه گذاری بزرگ ندارد. شروع با چیزی ساده مانند نشت یاب هوشمند یا شیرآلات هوشمند راه آسانی برای تجربه کردن خانه هوشمند است. این امکانات علاوه بر این که کارهای روزمره شما را راحت‌تر می‌کند و آرامش شما را بالا می‌برد، از خانه در برابر نشت آب نیز محافظت می‌کند و حتی مصرف آب را بهینه می سازد. شرکت شیرآلات کاویان هم افزا یکی از تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی در ایران است که به مساله مصرف بهینه آب توجه بالایی نشان می دهد و به صورت پیوسته به بررسی و به کار بستن راه حل هایی جهت بهبود وضعیت حفظ آب می پردازد.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

2 روز

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

3 روز

تفاوت گوشی گوگل پیکسل 8a و وان پلاس 12R ، کدام می تواند خرید مناسبی باشد

در دنیای پر رقابت و گسترده تلفن های هوشمند انتخاب یک گوشی مناسب می تواند…

3 روز

چرا خرید کابل اصلی سامسونگ اهمیت دارد؟

در دنیای امروز که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به…

3 روز

آموزشگاه زبان، کلید دروازه‌های آلمان!

آزمون TestDaF و دوره‌های آموزش زبان کودکان، دو گام مهم در مسیر یادگیری زبان آلمانی و گشایش…

3 روز

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در رشد کسب و کار شما

بهره‌گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای رشد و موفقیت کسب و کارها امری ضروری است.…

4 روز