بررسی لپ تاپ و کامپیوتر

معرفی انواع سرفیس بر اساس کارایی و قیمت

لپ‌تاپ‌های مایکروسافت همواره مورد تایید بسیاری از کاربران بوده و از خرید این دسته از محصولات بسیار راضی هستند. لپ‌تاپ سرفیس نوع جدیدی است که در سال‌های اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

شرکت مایکروسافت بیشتر از هر چیز در طراحی و توسعه سیستم عامل ویندوز به شهرت رسیده است؛ اما نقش آن در تولید محصولاتی مانند کنسول و لپ‌تاپ را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر به‌دنبال یک لپ‌تاپ خوب هستید، در این مطلب می‌خواهیم لپ‌تاپ‌های سرفیس را براساس کارایی و قیمت بسنجیم؛ همچنین نگاهی به هزینه تعمیر سرفیس خواهیم داشت.

 

بررسی انواع سرفیس

از آنجایی که تا به‌حال لپ‌تاپ‌های سرفیس زیادی عرضه شده است، شاید انتخاب یکی از آن‌ها تا حدودی دشوار باشد. نامگذاری این محصولات نیز تا حدی شبیه به‌هم است و کاربران زیادی این مدل‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند. در این مقاله به بررسی انواع سرفیس مایکروسافت پرداختیم.

برای نمونه، سرفیس گو نمونه‌های کوچک و نسبتا ارزان‌تر را شامل می‌شود و سرفیس پرو را از مدل‌های اصلی و بسیار پرکاربرد می‌دانیم که شرکت مایکروسافت توجه فراوانی به طراحی و توسعه آن در طی سال‌ها داشته است. بعید نیست در آینده موارد بیشتری را در قالب لپ‌تاپ یا تبلت سرفیس شاهد باشیم تا نیاز مشتریان بیش از پیش برطرف شود. ازجمله مهم‌ترین این محصولات، موارد زیر را می‌توانیم نام ببریم:

1- سرفیس پرو (Surface Pro)

نخست بد نیست با لپ‌تاپ سرفیس پرو آغاز کنیم که سیستم عامل آن در بسیاری از مواقع عالی عمل می‌کند. این ویژگی توانسته اعتماد خریداران زیادی را جلب کند. سرفیس پرو می‌تواند انتخابی جذاب برای سردبیران سایت‌ها، مجلات و به‌طور کلی افرادی باشد که کسب‌وکاری اینترنتی دارند. بسیاری آن را بهترین تبلت ویندوزی می‌دانند.

این محصول درواقع تبلتی 13 اینچی با نمایشگر لمسی است که از آن می‌توان به تنهایی یا همراه با کیبورد جدا شونده استفاده کرد. وجود یک پایه ترکیب شده به همراه لولای قابل تنظیم، سبب استفاده راحت از آن شده است. لازم به ذکر است این لولا را می‌توان حتی تا 165 درجه هم چرخاند. از مشخصات و مزایای دیگر سرفیس پرو، این موارد را نباید از یاد برد:

  • فناوری دوربین هوشمند

  • ماندگاری بالای شارژ تا ساعت‌ها

  • نمایشگر لمسی

  • کیبورد جدا شونده به‌صورت اختیاری

  • وزن سبک و قابلیت حمل راحت

  • امکان انتخاب میان پردازنده مایکروسافت SQ و اینتل کور

  • یک سرفیس مناسب برای گرافیست‌ ها و دارندگان کسب‌وکار آنلاین

2- سرفیس گو (Surface Go)

بررسی خانواده سرفیس را با لپ‌تاپ‌های سرفیس گو ادامه می‌دهیم که با فرمی کوچک‌تر و قیمتی پایین‌تر نسبت‌به مورد قبلی، در دسترس قرار گرفته است. اکنون از این لپ‌تاپ به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین تبلت‌های ویندوزی یاد می‌کنند که مدلی اقتصادی از محصولات سرفیس را به نام خود ثبت کرده است.

نمایشگر کوچک و قدرت کم پردازنده سبب شده، آن را سرفیس مناسب دانشجویان به‌حساب آورند. همچنین قابلیت حمل ساده، این لپ‌تاپ را به سرفیس مناسب دانش آموزان هم تبدیل کرده است. ویژگی‌های کلی این نوع عبارتند از:

  • هزینه تعمیر سرفیس مناسب

  • بسیار سبک، کوچک و قابل حمل

  • با نمایشگر لمسی

  • دوربین جلو و پشت برای ثبت تصاویر و ویدیوهای نسبتا باکیفیت

  • مناسب برای اینترنت‌گردی، ایمیل و پردازش متن

  • همراه با کیبورد اختیاری برای استفاده

 

3- سرفیس لپ تاپ (Surface Laptop)

سرفیس‌های لپ‌تاپ دقیقا برای افرادی است که به‌دنبال یک لپ‌تاپ باکیفیت و ماندگار هستند. طراحی این لپ‌تاپ‌ها در نوع خود جذاب بوده و در حال حاضر پنجمین نسل آن به بازار آمده است. هزینه تعمیر سرفیس مناسب، از مزایای این محصول به‌شمار می‌رود.

این محصول دو صفحه نمایشگر 13.5 و 15 اینچی دارد و مانند سایر محصولات سرفیس، چند رنگ مختلف را شامل می‌شود. قیمت سرفیس در این کالا شاید تا حدودی زیاد باشد؛ اما از آن به‌عنوان سرفیس مناسب برای گرافیست ‌ها یاد می‌کنند. همچنین در میان این مدل‌ها، سرفیس مناسب مهندسان عمران هم یافت می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، موارد زیر هستند:

  • نمایشگر لمسی با قدرت بالا

  • کیبورد کاور شده با پارچه برای دوام و ماندگاری بیشتر در دراز مدت

  • پوشش باکیفیت از جنس منیزیم

  • پردازنده قدرتمند کور i5 یا i7 بسته‌به نیاز مشتری

  • یکی از بهترین گزینه‌ها برای ویرایش تصاویر و ویدیوها

4- سرفیس بوک (Surface Book)

در نهایت به یکی دیگر از محصولات مهم سرفیس، یعنی سرفیس بوک می‌رسیم که قدرت پردازش چشمگیری را با طراحی جداشونده در دسترس مخاطب قرار داده است. البته این سرفیس‌ها بهتر است در دسته هیبرید لپ‌تاپ – تبلت‌ها دسته‌بندی شوند. این دسته از محصولات بیشتر برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها ساخته شده و آن را سرفیس مناسب برای ترید هم می‌دانند.

پردازنده گرافیکی انویدیا به‌کاررفته در این لپ‌تاپ باعث شده، بتوان اغلب برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کرد. همچنین یک لولای مکانیکی برای قفل شدن در آن دیده می‌شود که توسط آن می‌توان نمایشگر را از پایه کیبورد جدا کرد. سرفیس بوک نیز درست مانند مدل قبلی از این خانواده، دو نمایشگر 13.5 و 15 اینچی داشته که آن قدر هم تفاوتی میانشان مشاهده نمی‌شود.

قیمت نسل جدید این محصولات تا حدودی بالاست و حتی شاید بالاتر از سایر گزینه‌های ذکر شده باشد؛ بنابراین، این لپ‌تاپ مناسب کاربرانی است که از عهده هزینه زیاد آن برمی‌آیند و قصد دارند تا سال‌ها خود را از خرید لپ‌تاپ‌های دیگر و هزینه تعمیر سرفیس بی‌نیاز کنند. برخی خصوصیات اصلی سرفیس بوک‌ها را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • وجود یک کیبورد قابل تفکیک برای استفاده و همچنین حمل ساده‌تر

  • مناسب برای طراحی گرافیکی سنگین، ترید و مشاغل این چنینی

  • امکان انتخاب کارت گرافیکی مانند انویدیو جی فورس

  • رزولوشن بالاتر نسبت‌به مدل‌های دیگر سرفیس‌ها

افراد زیادی این سوال را دارند که بهترین سرفیس موجود از میان این مدل‌ها کدام است که حقیقتا نمی‌توان پاسخ دقیقی به آن داد. این موضوع به نیازها، اولویت‌ها و نوع استفاده شما برمی‌گردد. این یعنی باتوجه‌به پروژه‌ها و کارهای گوناگون خود، باید ببینید کدام سرفیس بیشترین ارزش خرید را خواهد داشت.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی و معرفی مدل‌های مختلفی از سرفیس‌ها پرداختیم و امیدواریم بعد از مطالعه توانایی تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. به‌خاطر تنوع از نظر پیکربندی و اندازه، شاید این انتخاب در وهله اول دشوار به نظر برسد. شاید کاربران زیادی نگران هزینه تعمیر سرفیس باشند که باید گفت، تعیین این هزینه به مدل و نوع دقیق آن بستگی دارد. امیدواریم مطالب ارائه‌شده برایتان مفید بوده باشد.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

17 ساعت

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

2 روز

تفاوت گوشی گوگل پیکسل 8a و وان پلاس 12R ، کدام می تواند خرید مناسبی باشد

در دنیای پر رقابت و گسترده تلفن های هوشمند انتخاب یک گوشی مناسب می تواند…

2 روز

چرا خرید کابل اصلی سامسونگ اهمیت دارد؟

در دنیای امروز که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به…

2 روز

آموزشگاه زبان، کلید دروازه‌های آلمان!

آزمون TestDaF و دوره‌های آموزش زبان کودکان، دو گام مهم در مسیر یادگیری زبان آلمانی و گشایش…

2 روز

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در رشد کسب و کار شما

بهره‌گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای رشد و موفقیت کسب و کارها امری ضروری است.…

3 روز