اخبار

بورسیه دانشگاه پادوا ایتالیا 2024

دانشگاه پادوا به‌عنوان دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا، انتخاب بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در ایتالیاست. این دانشگاه همانطور که از نامش مشخص است، در شهر پادوا قرار دارد. در این شهر دو دانشگاه معتبر دیگر نیز وجود دارد که به سبب حضور این دانشگاه‌ها، پادوا به یکی از قطب‌های اقتصادی و علمی ایتالیا تبدیل شده است. در ادامه این مقاله به معرفی دانشگاه پادوا در ایتالیا و نحوه دریافت بورسیه برای این دانشگاه می‌پردازیم؛ بنابراین، اگر قصد آشنایی با این دانشگاه را دارید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

 

بررسی تاریخچه دانشگاه پادوا

همان‌طور که اشاره کردیم، دانشگاه پادوا در شهر پادوا ایتالیا قرار دارد. تاریخ تاسیس آن به سال ۱۲۲۲ میلادی برمی‌گردد و به تازگی 802 سالگی تاسیس خود را جشن گرفته ‌است. دانشگاه پادوا ایتالیا، اولین بار برای تدریس حقوق تاسیس شد و به‌عنوان یکی از نشانه‌های اروپای مدرن، مادر رنسانس نام گرفت. در این سال‌ها نیز مدتی به مرکزیت طب در اروپا تبدیل شده بود.

اکنون نیز به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در ایتالیا شناخته می‌شود؛ به‌صورتی‌که در رتبه‌بندی یواس نیوز اند ورلد ریپورت (U.S. News & World Report) در سال ۲۰۲۳، رتبه ۱۱۵ را در میان دانشگاه‌های جهان کسب کرده است.

بسیاری از دانشجویان جهان قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند؛ زیرا به‌عنوان یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در جهان شناخته می‌شود؛ به‌صورتی‌که سالانه حدود ۶۰۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند. هزینه زندگی و تحصیل بسیار پایین در شهر پادوا، خود دلیلی بر این موضوع است.

آشنایی با دانشگاه پادوا

پادوا جزو دانشگاه‌های معتبر در رتبه‌بندی‌های جهانی برای تحصیل در ایتالیاست. در حال‌حاضر نیز به‌عنوان موسسه پژوهشی فعال است. این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی چند رشته‌‌ای است که بیش از 197 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. همچنین از نظر زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی، جایگاه مناسبی در میان دیگر مراکز آموزشی کشور ایتالیا کسب کرده است.

رشته‌های موجود در این دانشگاه به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی تدریس می‌شوند؛ به‌صورتی که از ۱۹۷ برنامه آموزشی موجود در آن، 45 مورد آن به‌طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. بیشتر ساختمان‌های این دانشگاه در شهر پادوا در مرکز شهر پراکنده شده است. امکانات دانشگاه همانند کتابخانه‌ها، غذاخوری‌ها، اتاق مطالعه و … در کنار ساختمان اصلی دانشگاه در دسترس هستند.

دانشگاه پادوا ۸ دانشکده و ۳۲ دپارتمان دارد. دانشکده‌ها شامل دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده مهندسی، دانشکده علوم‌پایه، دانشکده روان‌شناسی، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه علوم کشاورزی و دامپزشکی هستند. اگر به‌دنبال دانشگاهی با تنوع رشته و دانشکده برای تحصیل در کشور ایتالیا هستید، دانشگاه پادوا می‌تواند گزینه‌ای مناسبی باشد.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه پادوا به نوع رشته انتخابی دانشجو و امکانات مورد نیاز او بستگی دارد. با دریافت بورسیه استانی در ایتالیا، می‌توان به‌صورت رایگان در این دانشگاه به تحصیل در ایتالیا پرداخت. برای آشنایی با هزینه‌های تقریبی تحصیل در این دانشگاه به موارد زیر توجه کنید:

  • هزینه تقریبی برای تحصیل در دانشگاه بین ۶۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو

  • هزینه اقامت برای یک اتاق یک نفره بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو

  • هزینه اقامت برای یک اتاق دو نفره، هر نفر ۲۰۰ تا ۳۵۰ یورو

  • هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی، حدود ۲۵۳۳ یورو

  • هزینه تحصیل در رشته‌های علوم‌پایه، ۲۶۲۶ یورو

  • هزینه تحصیل در تربیت مدرس، ۲۹۴۸ یورو

 

شرایط بهره‌مندی از بورسیه دانشگاه پادوا

دانشگاه پادوا دارای چندین نوع بورس تحصیلی برای دانشجویانی است که خواستار تحصیل در ایتالیا هستند. این بورس‌ها شامل بورسیه تحصیلی برای تمامی رشته‌ها، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با نیازهای ویژه، بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و بورسیه تحصیلی کشورهای دارای شراکت با دانشگاه است. هرکدام از این بورسیه‌ها، شرایط متفاوتی دارند.

بورسیه تحصیلی این دانشگاه برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شامل 8000 یورو ناخالص به‌عنوان هزینه زندگی و تحصیل در پادوا، به‌علاوه معافیت از پرداخت شهریه دانشگاه است. دانشجویان ممتازی که این بورسیه را دریافت می‌کنند، باید شرایط خاصی را دارا باشند. در ادامه بخشی از این شرایط را بررسی می‌کنیم:

  • دارا بودن مدرک دیپلم از دبیرستانی غیر ایتالیایی برای متقاضیان بورس مقطع کارشناسی و دارا بودن مدرک کارشناسی ایتالیایی از دانشگاهی غیر ایتالیایی برای متقاضیان بورس مقطع کارشناسی ارشد

  • نداشتن اقامت در ایتالیا

  • نداشتن تابعیت ایتالیا

این بورس در دو قسط 4000 یورویی به‌صورت سالانه پرداخت خواهد شد.

دریافت بورس تحصیلی برای تحصیل در پادوا

دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در ایتالیا در دانشگاه پادوا یا دانشگاه‌های دیگر اروپایی، نیاز به برخورداری از برخی شرایط دارد. برای کسب این شرایط، دانشجویان بهتر است یک راهنمای باتجربه را در کنار خود داشته باشند. این راهنما، می‌تواند یک موسسه باسابقه ‌و موفق باشد.

بهتر است به موسسه‌ای مراجعه کنید که به‌عنوان مرجعی معتبر و باتجربه بتواند شما را در این مسیر یاری کرده و موانع راه را تسهیل کند. کمک گرفتن از یک موسسه معتبر می‌تواند شما را برای تحصیل در ایتالیا، آلمان، هلند، انگلستان، فرانسه و کانادا آماده سازد. پکیج‌های بورسیه تحصیلی که در این موسسات ارائه می‌شود، می‌تواند شرایط دریافت بورسیه در دانشگاه پادوا در ایتالیا و دیگر دانشگاه‌های مطرح خارجی را برای دانشجویان فراهم کند.

سخن پایانی

تحصیل در دانشگاه پادوا در ایتالیا می‌تواند یکی از اهداف و آرزو‌ی هر دانشجویی باشد. دریافت بورس تحصیلی از دانشگاه‌های مطرح جهان نیز یک موفقیت بی‌نظیر محسوب می‌شود. دریافت این بورس تحصیلی، نیازمند اخذ برخی شرایط است.

موسسه‌ سیم آخر https://simeakhar.org/  برای تحصیل در خارج از کشور، شرایط لازم را فراهم می‌آورد. ازجمله خدمات ارائه‌شده در این موسسه، پکیج‌های آموزش زبان فشرده و آمادگی برای آزمون‌هایی همچون IMAT، GRE یا GMAT است. از موفقیت‌های موسسه سیم آخر می‌توان به 3000 ویزای دریافت شده توسط دانشجویان آن اشاره کرد که اکنون در دانشگاه‌های موردنظر خود در خارج از کشور، مشغول به تحصیل هستند.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

5 ساعت

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

8 ساعت

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

1 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

2 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

2 روز

چگونه با همکاری در فروش به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شویم؟ ( 100 % تضمینی )

فروش، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت هر کسب و کار است. در عصری که رقابت…

2 روز