بررسی لپ تاپ و کامپیوتر

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024 : کدام یک برای شما مناسب تر است ؟

اگر یک گیمر معمولی هستید که تنها به دنبال کسب تجربه است و یا یک بازیکن رقابتی که قصد دارد عملکرد عالی را از گیمپلی خود داشته باشد، لپ تاپ های گیمینگ زیادی با طراحی زیبا، مقرون به صرفه، قدرتمند و دارای عملکرد عالی هستند که می توانند شما را در اجرای بازی های رایانه ای به بهترین شکل ممکن کمک کنند. ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024 را مورد بررسی قرار دهیم.

لپ تاپ Razer Blade 16 (2024)

Razer Blade 16 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024 در لیست اولیه ما قرار می گیرد. دستگاهی که در سال جاری (2024) در خط تولید شرکت قرار گرفته است و یک تفاوت استثنایی را رقم می زند. صفحه نمایشی با رزولوشن، 3840×2400 به همراه نرخ تازه سازی 120، یا صفحه نمایشی با رزولوشن 1920×1200 و نرخ تازه سازی 240. این ویژگی ها می توانند به صورت نرم افزاری تغییر پیدا کنند.

در مورد اولی باید بگوییم، برای زمانی است که قصد دارید یک ویدیو، تصویر و یا گیم پلی بازی را اجرا کنید که از ویژگی 4K پشتیبانی می کند، و شما قصد دارید بهترین کیفیت را ببینید. اما دومی، می تواند زمانی باشد که می خواهید یک بازی شوتر، ماشینی و یا به اجرای گیمپلی بپردازید که در واقع نمایش تصاویر برای شما مهم است و از دست دادن حتی یک فریم می تواند در تجربه بازی شما تاثیر گذار باشد.

علاوه بر این موارد، لپ تاپ Razer Blade 16 (2024) دارای برخی از سخت افزار هایی چون، 64 گیگابایت رم، کارت گرافیک سری RTX 4090 و پردازنده ای از نسل چهاردهم شرکت اینتل از نوع i9 14900 HX است.

لپ تاپ ASUS TUF Gaming A15 (2023)

اگر به دنبال خرید یک لپ تاپ مقرون به صرفه هستید، لپ تاپ ASUS TUF Gaming A15 (2023) قطعا یکی از آنها است. دستگاهی که در کنار صفحه نمایش 15.6 اینچی از نوع IPS، کیفیت 1080p و نرخ تازه سازی 140 هرتز، مواردی چون کارت گرافیک RTX 4060 با قابلیت توربو، پردازنده مرکزی AMD Ryzen 7 نسل هفتم و 16 گیگابایت رم از نوع DDR5، که به کاربران این امکان را می دهد تا هر نوع گیم پلیی از بازی های روز را با عملکردی تحسین برانگیز اجرا کند.

لپ تاپ MSI Katana 15

MSI Katana 15 یکی از معدود دستگاه هایی است که در کنار عملکرد مناسب آن، قیمتی مقرون به صرفه را نیز ارائه می دهد. این لپ تاپ، از پردازنده I7 نسل 13ام، حافظه رم 16 گیگابایتی، کارت گرافیک RTX 4050 با حجم 6 گیگابایت از نوع DDR6 و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع NVMe بهره می برد که می تواند با توجه به محدودی قیمتی 1,000 دلاری آن، سخت افزار مناسبی را ارائه دهد.

لپ تاپ MSI Katana 15 یک دستگاه گیمینگ در سطح ابتدایی محسوب می شود که گیمپلی مناسبی را ارائه می دهد. بنابراین، اگر در ابتدای راه برای اجرای بازی های رایانه ای هستید، این نوع دستگاه می تواند برای شما مناسب باشد.

لپ تاپ MSI Titan 18 HX

در بین موارد معرفی شده لپ تاپ MSI Titan 18 HX قطعا بهترین عملکرد را در اجرای بازی های رایانه ای خواهد داشت. تصورش را بکنید، 128 گیگابایت رم از نوع DDR5، کارت گرافیک NVIDIA RTX 4090، پردازنده مرکزی اینتل از نوع i9-14900HX و 4 ترابایت حافظه داخلی از نوع SSD که در واقع می تواند تجربه بازی را برای هر گیمری بهبود ببخشد.

تمامی این موارد در کنار یک صفحه نمایش 18 اینچی با کیفیت 4K و نرخ تازه سازی 120 میتواند تجربه گیم پلی بهتری را برای شما فراهم کند.

در نهایت باید گفت که لپ تاپ MSI Titan 18 HX، به قدری قدرتمند است که می تواند جای راینه های دسکتاپ را بگیرد. البته که با توجه به قیمتی که دارد، این موضوع نیز قابل درک خواهد بود. هزینه این نوع دستگاه چیزی در محدوده 5,400 دلار است که می تواند برای بسیاری از کاربران غیر قابل دسترس، در عین حال یک دستگاه همه فن حریف باشد.

لپ تاپ Lenovo Legion Slim 5

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ و در عین حال قابل حمل فکر می کنید. Lenovo Legion Slim 5 می تواند برای شما مناسب باشد. دستگاهی با صفحه نمایشی 14.5 اینچی OLED، فریم 2.13 سانتی متری و در نهایت وزن تقریبی 1.7 کیلوگرم که در واقع بین لپ تاپ های گیمینگ بسیار سبک تر محسوب می شود.

در کنار ویژگی قابل حمل بودن، این دستگاه از پردازنده Ryzen 7 مدل 7840HS، حافظه رم 16 گیگابایتی، کارت گرافیک RTX 4060 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD که انتظار می رود بازی ها را بدون افت فریم و با کیفیت مطلوب اجرا کند. این دستگاه با قیمیتی برابر با 1250 دلار عرضه می شود که انتظار غیر از آن را نیز نداشتیم.

بهترین لپ تاپ را انتخاب کنید

به طور کلی لپ تاپ های گیمینگ، گزینه های زیادی را برای گیمر ها ارائه می دهد، و شما کافی است با در نظر گرفتن بودجه، عملکرد دستگاه و ویژگی هایی که برای شما مهم هستند، می توانید جستجوی خود را محدود کرده و لپ تاپ مناسبی را برای بهبود تجربه بازی خود انتخاب کنید. بنابراین، لپ تاپ هایی که در مقاله اشاره کرده ایم را مورد بررسی قرار داده و سپس برای خرید هر کدام، آنها با فاکتور های مورد نظر خود تطبیق دهید.

عماد

نحوه تغییر نام دسته ای چندین فایل در ویندوز 11 با استفاده از 2 روش ساده

تغییر نام چندین فایل به صورت جداگانه می تواند کاری خسته کننده و وقت گیر…

17 ساعت

Windows Recall چیست ؟ هر آنچه که باید درمورد این ویژگی جدید ویندوز بدانید

مایکروسافت، قابلیتی را با نام Windows Recall (ویندوز ریکال) در نسخه 24H2 ویندوز 11 معرفی…

2 روز

تفاوت گوشی گوگل پیکسل 8a و وان پلاس 12R ، کدام می تواند خرید مناسبی باشد

در دنیای پر رقابت و گسترده تلفن های هوشمند انتخاب یک گوشی مناسب می تواند…

2 روز

چرا خرید کابل اصلی سامسونگ اهمیت دارد؟

در دنیای امروز که استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به…

2 روز

آموزشگاه زبان، کلید دروازه‌های آلمان!

آزمون TestDaF و دوره‌های آموزش زبان کودکان، دو گام مهم در مسیر یادگیری زبان آلمانی و گشایش…

2 روز

بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن در رشد کسب و کار شما

بهره‌گیری از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای رشد و موفقیت کسب و کارها امری ضروری است.…

3 روز