آشنایی با 14 مورد از انواع ویزای کانادا

برای دریافت یا اخذ ویزای کانادا، ابتدا باید با انواع ویزای کانادا آشنا شوید. برای مهاجرت به کانادا از انواع روش های تحصیلی، سرمایه گذاری، توریستی، تولد فرزند، کاری، اکسپرس اینتری، پناهندگی، اهدای عضو و … امکان پذیر است. دریافت یا اخذ ویزای کانادا یکی از مهمترین اقدامات برای ورود به یکی از زیباترین و بهترین کشورهای دنیا می باشد. سالانه افراد زیادی برای گردشگری، مهاجرت و اقامت به این کشور ثروتمند، اقدام می کنند. ویزای کانادا مجوز ورود به این کشور می باشد که برای دریافت آن، باید شرایط مورد نظر را دارا بوده و مراحل تعیین شده به دقت طی شود.

انواع ویزای کانادا

یکی از پر طرفدارترین حوزه ها در ارائه خدمات ویزا، اخذ ویزای کانادا است. این ویزا، به طور کلی به صورت ویزای اقامت موقت و ویزای اقامت دائم است.

اخذ ویزای کانادا با انواع ویزای اقامت موقت

با اخذ ویزای کانادا به صورت موقت، می توان به مدت حداکثر 6 ماه در این کشور اقامت داشت. دارندگان ویزای موقت پس از اتمام مدت ویزا، باید خاک کانادا را ترک کرده و یا برای تمدید دوباره اقدام کنند. در ادامه انواع ویزای موقت کانادا به اختصار توضیح داده شده است.

 

ویزای توریستی

ویزای توریستی یکی از انواع ویزای کانادا به قصد گردشگری، دیدن اعضای خانواده، دوستان، شرکت در همایش و کنفرانس و اهداف دیگر می باشد. با دریافت این ویزا، فرد می تواند به مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشد. برای اقامت طولانی تر می توانید این ویزا را تمدید کرده و یا از کانادا خارج شده و دوباره وارد شوید. ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزا از انواع مختلف ویزای توریستی هستند.

ویزای سینگل: این ویزا از انواع ویزای کانادا می باشد که تنها یکبار می توانید آن را دریافت کنید. پس از خروج از کانادا و برای ورود مجدد باید دوباره این ویزا را دریافت کنید.

ویزای مولتیپل: این ویزا از انواع ویزای کانادا است که با دریافت آن می توانید در مدت 5 سال به صورت نامحدود به کانادا ورود و خروج داشته باشید، اما در هر بار ورود باید به مدت 6 ماه در کانادا بمانید.

سوپرویزا: افرادی که والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ آنها ویزای اقامت موقت را در اختیار دارند، می توانند با دریافت این ویزا مدتی را در کنار آنها بمانند. سوپر ویزا می تواند اعتبار 10 ساله نیز داشته باشد.

ویزای تحصیلی از انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا از طریق دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا، ویزای تحصیلی نام دارد. ویزای دانش آموزی برای تحصیل در مدارس و ویزای دانشجویی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا ارائه می شود. اعتبار ویزای تحصیلی کانادا تا پایان مدت تحصیل می باشد.

ویزای دیپلماتیک و رسمی

اخذ ویزای کانادا برای دیپلمات ها و مقامات رسمی یک کشور، از طریق دریافت ویزای دیپلماتیک مهیا می شود. افراد برای انجام ماموریت های رسمی و اهداف و وظایف دولتی در خاک کانادا، باید این ویزا را دریافت کنند. اعتبار این ویزا حداکثر تا 3 ماه می باشد.

ویزای تسهیلات از انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا برای شهروندان کانادایی که دارای پاسپورت یک کشور دیگر هستند، به کمک ویزای تسهیلات امکان پذیر است. اعتبار این ویزا از چند ماه تا چند سال می باشد، اما فرد اجازه دارد در هر بار ورود حداکثر 6 ماه در کانادا بماند.

 

ویزای کسب و کار یا نمایندگی

اخذ ویزای کانادا با ویزای کسب و کار و یا نمایندگی، برای افرادی است که می خواهند با هدف کسب و کار و مذاکرات تجاری وارد کانادا شوند. این ویزا معمولا 6 ماه اعتبار دارد اما سفارت می تواند با توجه به شرایط متقاضی یک اعتبار 3 تا 10 ساله به فرد بدهد.

اخذ ویزای کانادا به منظور فرزندآوری

اخذ ویزای کانادا برای فرزند آوری مناسب افرادی است که توانایی دریافت اقامت موقت این کشور را دارند و قصد دارند فرزند خود را در کانادا به دنیا بیاورند. این ویزا به مدت 6 ماه اعتبار دارد.

ویزای اهدای عضو

اخذ ویزای کانادا با اهدای عضو به شهروندان کانادایی امکان پذیر می باشد. اعتبار این ویزا نیز حداکثر 6 ماهه بوده، اما افراد اهدا کننده می توانند تا پایان بهبودی و درمان در کانادا بمانند.

ویزای کار از انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا به کمک این ویزا، مناسب افرادی است که در کانادا پیشنهاد شغلی داشته و می توانند به صورت موقت در این کشور مشغول به کار شوند. این ویزا نیز یک ویزای 6 ماهه بوده و فرد می تواند این اعتبار را تا 4 سال نیز افزایش دهد.

اخذ ویزای کانادا با انواع ویزاهای اقامت دائم

انواع ویزای اقامت دائم کانادا، به دارندگان ویزا اجازه اقامت دائم را می دهند. انواع مختلف این ویزا در ادامه به اختصار ارائه شده است.

اکسپرس اینتری

اخذ اقامت کانادا با این ویزا، مناسب متقاضیان با مهارت های کاری خاص می باشد. در این روش متقاضیان طبق معیارهای خاصی امتیاز بندی می شوند.

برنامه استانی کانادا از انواع ویزای کانادا

اخذ ویزای کانادا با برنامه استانی برای جذب مهاجران با مهارت های تخصصی مختلف و برای استان های مختلف طراحی شده است.

برنامه اسپانسرشیپی خانواده

اخذ ویزای کانادا با این روش، مناسب فرزندان و همسران افرادی است که توانسته اند اقامت دائم و یا شهروندی کانادا را دریافت کنند.

 

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اخذ ویزای کانادا با روش سرمایه گذاری یکی از روش های دریافت اقامت دائم کانادا است. دریافت اقامت با این روش دارای برنامه های متعددی می باشد که در ادامه ذکر شده اند.

سرمایه گذاری استانی: استان های مختلف کانادا برنامه های مختلف سرمایه گذاری با شرایط گوناگونی را ارائه می دهند. این استان ها با جذب متقاضیان مورد نیاز به رشد اقتصاد خود کمک خواهند کرد.

استارتاپ: اخذ ویزای کانادا با این روش مناسب صاحبان کسب و کار با ایده های نو می باشد.

ثبت شرکت: اخذ ویزای کانادا با این روش مناسب افرادی است که می خواهند کسب و کار و یا شرکت خود را در کانادا ثبت کرده و مدیریت آن را به عهده بگیرند.

خرید بیزینس: در این روش اخذ ویزای کانادا، فرد با خرید یک کسب و کار و یا شرکت در کانادا، ویزای دائم این کشور را دریافت می کند.

خوداشتغالی: اخذ اقامت کانادا با این روش سرمایه گذاری، مناسب ورزشکاران و هنرمندانی است که متقاضی دریافت ویزای خوداشتغالی هستند.

کارآفرینی: اخذ ویزای کانادا از طریق کارآفرینی و ایجاد شغل، یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت دائم می باشد.

برنامه پرستار خانگی یا پرستار کودک

اخذ ویزای کانادا با این روش مناسب افرادی است که توانایی مراقبت از معلولان، کهنسالان و کودکان در کانادا را دارند.

پناهجویان

اخذ ویزای کانادا از طریق پناهجویی، یک روش دریافت اقامت دائم برای افرادی است که با برگشت به کشور خود با محاکمه ناعادلانه و یا خطرات جانی روبرو خواهند شد.

نتیجه گیری

اخذ ویزای کانادا یک روش پیچیده و پر چالش برای مهاجرت می باشد که برای سهولت در این روند و آشنایی با انواع روش ها، باید از بهترین موسسات و وکلا کمک بگیرید. با اخذ ویزای کانادا در اصفهان می توانید با بهره گیری از بهترین مشاوران و وکلا در ویزایکصد، دفتر مهاجرتی در اصفهان، مسیر مهاجرت و ورود به کانادا را سرعت ببخشید.

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

معرفی بهترین مانیتور های خمیده 2024 – پیشنهاد 4 نمایشگر برتر برند های مطرح

در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین مانیتور های خمیده 2024…

4 ساعت

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

1 روز

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

1 روز

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

2 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

3 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

3 روز