بررسی دوربین

آخرین مدل های دوربین عکاسی کانن که تا امروز معرفی شده

اصلا عجیب نیست که در هنگام خرید دوربین کانن به این فکر کنید که جدیدترین دوربین هایی که شرکت کانن تولید کرده چه هستند و احتمالا بخواهید از بین دوربین‌های جدید کانن خرید خودرا نهایی کنید. خریدن دوربین‌های جدید مزایای ویژه‌ای دارد و فرقی هم نمی‌کند که از چه محدوده قیمتی خرید می‌کنید، دوربین هایی که جدید‌تر تولید می‌شوند از تکنولوژی های بروز‌تر، امکانات بیشتر و کاربری روان‌تری بهره‌مند هستند.

برای همین است که مطالعه این مقاله را حتما به شما پیشنهاد میکنم، در ادامه با من همراه باشید تا سری بزنیم به آخرین مدل دوربین عکاسی کانن که تا به امروز در رده‌های مختلف قیمتی تولید شده‌اند:

آخرین تولیدات کانن که به تازگی معرفی شده اند

در ادامه دوربین‌هایی که در چند سال گذشته معرفی شده‌اند و از قابلیت های بروز یک دوربین عکس‌برداری بهره‌مند هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

برسی دوربین دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل EOS R6

 

عکس های گرفته شده در نور خورشید واضح به نظر می‌رسند. و در مقایسه با EOS 6D Mark II، عملکرد بهتری را در شرایط مشابه ارائه می‌دهد، کیفیت تصویر همچنان بسیار خوب است و عکاسی با EOS R6 تجربه عالی را به کاربر ارائه می دهد.

طراحی ارگونومیک آن باعث می شود تا استفاده در تمام طول روز و مداوم راحت باشد. می توانید با استفاده از سرعت شاتر تا 2 ثانیه به صورت دستی عکاسی کنید و همچنان تصاویر واضح بگیرید. البته بستگی به این دارد که آیا همچنان در حین ثبت تصویر دستان خود را ثابت نگه می‌دارید یا خیر.

هنگام فیلمبرداری با وضوح 4k محدودیت هایی دارید. البته، کانن به وضوح اعلام کرده است که EOS R6 یک دوربین برای عکسبرداری است.

R6 می تواند با سرعت 12 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. شاتر الکترونیکی آن می‌تواند با سرعت پیوسته 20 فریم در ثانیه عکاسی کند که با دوربین‌های DSLR مطابقت دارد. برای عکس های حیات‌وحش یا ورزشی می توانید از قاب‌های دیگر استفاده کنید. به طور پیش فرض، این دوربین به استفاده از شاتر برقی متکی است. اما کاربر می‌تواند در هر زمان از شاتر مکانیکی یا الکترونیکی دوربین استفاده کند.

به طور کلی، EOS R6 پیشرفت بزرگی نسبت به EOS 6D Mark II برای کانن است. چنین عملکرد چشمگیری ارزان نیست، زیرا مدل‌های بدون آینه فول‌فریم با وضوح بالاتر با قیمت مشابه در دسترس هستند. این دوربین اکنون با قیمت 2499 دلار به فروش می رسد.

ویژگی ها و مشخصات EOS R6

  • سنسور 20.1 مگاپیکسلی فول فریم CMOS
  • سیستم IBIS با قدرت تصحیح 8EV
  • تکنیک AF با تشخیص سر و چشم برای تصاویر حیوانات در عکاسی حیات وحش

دوربین بدون آینه کانن EOS R100

 

دوربین کانن  R100یکی از جدیدترین دوربین های ساخته شده توسط کانن است در اردیبهشت ماه سال 1402 به بازار جهانی عرضه شد و چند ماه بعد، به بازار ایران وارد شد و مورد استقبال هم قرار گرفت، این دوربین کانن یکی از گزینه های اقتصادی و مقرون به صرفه است، شاید مناسب‌ترین گزینه برای افرادی که به دنبال یادگیری عکاسی حرفه‌ای هستند و به دنبال خرید یک گزینه اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه.

Canon EOS R100 جایگزینی مناسب و اقتصادی از سری محصولات دوربین‌ بدون آینه کانن برای دوربین‌های DSLR اقتصادی مانند 250D و 2000D است. اگرچه این دوربین عمدتاً برای خریدارانی طراحی و تولید شده که برای اولین بار دوربین می‌خرند ، اما می‌تواند کاربران با تجربه تر را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

فقدان صفحه نمایش لمسی ممکن است کسانی‌را که برای عکاسی از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند از خرید این دوربین منصرف کند. اما با نگاهی دقیق به این دوربین، ویژگی‌های جالب آن از جمله سنسور 24.1 مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار قدرتمند و دسترسی به انواع لنزها مشخص خواهد شد و احتمالا عکاسی را به گوشی هوشمند ترجیح خواهیم‌داد. علاوه بر این قیمت مقرون به صرفه این دوربین این امکان را برای دانشجویان رشته عکاسی و علاقه مندان به عکاسی فراهم کرده است که بدون صرف هزینه زیاد، اولین دوربین خود را تهیه کنند.

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS R5 C

 

در این اینجا به یکی از قهرمانان دنیای دوربین‌های هیبریدی می‌پردازیم: دوربین Canon EOS R5 C که نه تنها یک دوربین حرفه ای بدون آینه فول فریم است که به کاربر اجازه می دهد تصاویر سینمایی8K  را در 30 فریم ثبت کند، این دوربین با این امکانات فقط 680 گرم وزن دارد و یک ارتقا بی‌نظیر نسبت به Canon EOS R5 به حساب می‌آید.

با دوربین Canon EOS R5 C و لنز مناسب از هر چیزی عکس بگیرید. حتی می‌توانید به ژانرهایی فکر کنید که به دوربین‌های خاصی نیاز دارند: به عنوان مثال، عکاسی از حیات‌وحش یا عکاسی ورزشی که باید دارای وضوح بالا، سیستم‌های تثبیت‌کننده داخلی، فوکوس خودکار هوشمند و سرعت عکسبرداری مداوم برای ثبت زیباترین لحظات ممکن باشد.

قابلیت های این دوربین به قدری زیاد است که اگر بودجه شما اجازه دهد قطعا آن را خواهید گرفت و تیم عکاسی حرفه‌ای شما برای مدت طولانی مجهز خواهند بود.

ویژگی های دوربین سینمای بدون آینه Canon EOS R5 C

اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند، حرف قرمز C و شاتر قرمز است. ابعاد این دوربین بدون آینه تقریباً 142*101*111 میلی متر است. دوربین Canon EOS R5 C با باتری و دو کارت حافظه معادل 770 گرم خواهد‌شد.

فیلمبرداری با کیفیت بالا در Canon EOS R5 C

بهتر است با این ویژگی مخصوص Canon EOS R5 C شروع کنیم. دوربینی که به این معنی است که می‌توان از آن برای ساخت فیلم استفاده کرد و به همین دلیل پسوند C را در ابتدای حرف Cinema اضافه کرده‌اند.

کاربر می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8k با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. نکته قابل توجه این است که اگر آنرا به جای استفاده از باتری به منبع تغذیه وصل کنید، می توانید با سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید. با فیلمبرداری 4k و سرعت 120 فریم بر ثانیه می‌توانید با این دستگاه اسلوموشن جالبی را ضبط کنید که توجه همگان را به خود جلب کند.

همه اینها زمانی که با قابلیت ضبط 8k DCI RAW با شاخص رنگ 12 بیتی و استفاده از سنسور فول‌فریم ترکیب شود، نتیجه این ویژگی که در تصاویر سینمایی بکر امروزی می‌بینیم، حاصل می‌شود، ویژگی‌های فراوانی را نیز برای تیم‌های ویرایش فراهم می‌کند.

قالب بندی برای فیلمبرداران مهم است. این دوربین هیبریدی کانن از طیف گسترده‌ای از فرمت های ویدئویی پشتیبانی می‌کند. از جمله می‌توان به انواع Cinema RAW، CF-AVC و MP4 اشاره کرد. طیف وسیعی از حرکت را با Log 3، PQ و HLG تجربه کنید.

جمع بندی

در این مقاله نگاهی به سه دوربین جدید کانن انداختیم که به تازگی به بازار معرفی شدند و در سراسر دنیا هم استقبال خوبی از آنها شده، مطالعه این مقاله و ویژگی دوربین هایی که معرفی شد می‌تواند چراغ راهی باشد برای شما تا بهترین دوربین را از بین محصولات جدید و بروز کانن برای خود انتخاب کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به پاسخ پرسش های خود دست یافته باشید، با تشکر از همراهی شما با من در این مقاله 😊

حمید نوری

وبمستر حرفه ای ، علاقه مند به سئو و نویسندگی ، عاشق قهوه و موسس سایت هوم کافی

سرویس Antimalware Service Executable چیست ؟ آیا باید آن را غیرفعال کرد؟

Antimalware Service Executable در واقع فرایندی است که در برنامه Task Manager ویندوز های 10 و…

5 ساعت

فروش و خدمات سرویس آیفون تصویری commax کره

شرکت آیفون تصویری commax از کره جنوبی با تکنولوژی بی نهایت مدرن و قطعاتی باکیفیت با…

8 ساعت

تفاوت پیام رسان Google Messages و Samsung Messages ، بهترین گزینه برای شما کدام است؟

در دنیای گوشی های هوشمند، انتخاب برنامه پیام رسان مناسب می تواند تجربه کاربری شما…

1 روز

بررسی سامسونگ گلکسی A55 : یک گوشی میان رده با عملکرد بالا

سامسونگ، بالاخره یکی از بهترین گوشی های میان رده خود را با نام گلکسی A55…

2 روز

مقایسه قفل برقی یوتاب با کاویان

امنیت محل سکونت همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی افراد بوده است. از طرفی با شلوغ‌تر…

2 روز

چگونه با همکاری در فروش به یک بازاریاب حرفه‌ای تبدیل شویم؟ ( 100 % تضمینی )

فروش، یکی از مهم‌ترین عناصر موفقیت هر کسب و کار است. در عصری که رقابت…

2 روز