تبلیغات

تبلیغات

فریم ورک ‌های جاوا اسکریپت + بهترین فریم ورک‌ های JavaScript

a741d312-9aac-47c3-ac6c-ff5819991c32

فریم ورک ‌های جاوا اسکریپت + بهترین فریم ورک‌ های JavaScript

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب است. با این حال، نوشتن کدهای جاوا اسکریپت از ابتدا می تواند زمان بر و طاقت فرسا باشد. فریم ورک جاوا اسکریپت ابزاری است که به شما کمک می کند تا برنامه های وب را سریعتر و آسان تر بسازید. فریم ورک ها با ارائه مجموعه ای از ابزارها و توابع از پیش نوشته شده، نیاز به نوشتن کدهای زیادی را از بین می برند.

امروز قصد داریم در مورد فریمورک های جاوا اسکریپت صحبت کنیم، باید بدانیم بهترین کدام است و هر یک چه کاربردی دارد.

انواع فریم ‌ورک‌های جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت به طور معمول از 20 فریم ورک برخوردار است که در ادامه سعی میکنیم به کاربردی ترین فریم ورک ها بپردازیم.

فریم ورک های جاوا اسکریپت

Angular

انگولار یک فریمورک متن‌باز و رایگان برای توسعه وب است که توسط گوگل و جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان رهبری می‌شود. این فریمورک بر پایه زبان تایپ‌اسکریپت ساخته شده و به طور خاص برای ساخت اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای (SPA) قدرتمند و مقیاس‌پذیر طراحی شده است.

اما SPA چیست؟ اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای، بر خلاف وب‌سایت‌های سنتی که برای هر تعامل صفحه را مجددا بارگذاری می‌کنند، با یک بار بارگذاری اولیه، امکان مرور و تعامل کاربر را بدون نیاز به بارگذاری مجدد کل صفحه فراهم می‌کنند. این امر باعث ایجاد تجربه‌ای کاربرپسندانه‌تر و شبیه‌تر به اپلیکیشن‌های موبایل می‌شود.

React js

ری اکت یکی از فریم ورک یا کتابخانه های جاوا اسکریپت است که برای طراحی رابط کاربری وب سایت ها کاربرد دارد، در واقع با استفاده از ری اکت میتوانید صفحات وبی ایجاد کنید که وقتی با آن ها تعامل دارید محتوا و عناصرشان بدون نیاز به بارگذاری مجدد تغییر کنند.

ری اکت به دلیل سادگی و سهولت یادگیری، به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای برنامه‌نویسان، خصوصاً افراد مبتدی تبدیل شده است. اگر قصد دارید برنامه‌نویسی را شروع کنید، ری اکت می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

همچنین ری اکت به دلیل سادگی، محبوبیت و بازار کار خوب در ایران، به انتخابی عالی برای یادگیری و کسب درآمد تبدیل شده است. ، برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی ری اکت بنده راست چین آکادمی را پیشنهاد میکنم اما ممکن است بپرسید چرا دوره ری اکت راست چین آکادمی؟

ویژگی‌ دوره ری اکت راست چین آکادمی

چرا باید دوره ری اکت راست چین آکادمی را تهیه کنیم؟

  • آموزش کامل از مبتدی تا پیشرفته
  • پروژه‌های عملی واقعی
  • تدریس توسط فروشنده حرفه ای و با سابقه راست چین
  • پشتیبانی توسط خود مدرس در تیکت و تلگرام
  • پرداخت هزینه دوره به صورت اقساطی
همچنین بخوانید  مهاجرت

مجموعه راست چین آکادمی در حال حاضر ارائه دهنده بیش از 15 دوره آنلاین و غیر حضوری است که نمونه ای دیگر از دوره های این مجموعه دوره هوش مصنوعی است که به تازگی منتشر شده و بازخورد بسیار بالایی نیز داشته است.

اگر قصدتان از یادگیری یک مدل برنامه نویسی، کسب درآمد است بنده برنامه نویسی وردپرس را هم پیشنهاد میکنم.

زبان برنامه نویسی وردپرس یکی از محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی تحت وب برای طراحی سایت‌های پویا است که عموما برای توسعه وب سایت استفاده می‌شود.

Ember JS

Ember JS یک فریم ورک رایگان سمت کاربر است که با هدف توسعه وب اپلیکیشن به کار گرفته شده است. اگر بخواهیم برخی از سایت هایی که با Ember JS توسعه داده شده اند را نام ببریم باید به مواردی همچون LinkedIn، Netflix، Nordstrom اشاره کنیم.

همچنین بهتر است بدانید. این فریم‌ورک‌ توسط Yehuda Katz توسعه یافت و برای اولین بار در ۲۰۱۱ منتشر شد.

Nuxt.JS

Nuxt.js یک فریمورک متن‌باز و رایگان جاوا اسکریپت است که از Next.js الهام گرفته شده است. Next.js نیز فریمورکی مشابه با Nuxt.js است، با این تفاوت که بر پایه React.js ساخته شده است.

اگر به دنبال راه‌حلی برای ساخت وب‌سایت‌های مدرن و کارآمد هستید، Nuxt.js می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

Vue.js

Vue.js فریمورکی محبوب و در حال رشد است که به دلیل سادگی و سهولت یادگیری شناخته شده است. این فریمورک توسط Evan You در سال 2014 ایجاد شد و از آن زمان تاکنون به یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های جاوا اسکریپت تبدیل شده است.

برخی از مزیت های Vue.js

  • یادگیری آسان: Vue.js از منحنی یادگیری آسانی برخوردار است و حتی برای مبتدیان نیز مناسب است.
  • عملکرد بالا: Vue.js از عملکرد بالایی برخوردار است و می‌تواند وب‌سایت‌های سریع و روان را ارائه دهد.
  • جامعه بزرگ و فعال: Vue.js از جامعه‌ای بزرگ و فعال از توسعه‌دهندگان برخوردار است که به شما در حل مشکلات و یافتن پاسخ سوالاتتان کمک می‌کنند.
  • سازگاری با کتابخانه‌های دیگر: Vue.js با بسیاری از کتابخانه‌ها و ابزارهای دیگر جاوا اسکریپت سازگار است.

مزیت استفاده از جاوا اسکریپت چیست؟

همانطور که گفته شد جاوا اسکریپت بهترین زبان برنامه نویسی وب است، باید بدانیم دلیل محبوبیت جاوا اسکریپت چیست و چرا چرا باید از چارچوب‌های ‌جاوا اسکریپت استفاده کرد؟

مزیت استفاده از جاوا اسکریپت

راه‌اندازی سریع

برای اینکه محصول خود را سریعتر به بازار عرضه کنید، باید از چارچوب‌های جاوا اسکریپت استفاده کنید. چارچوب‌ها به شما کمک می‌کنند تا از اشتباهات رایج جلوگیری و سریع‌تر برنامه‌نویسی کنید.

در نتیجه، استفاده از چارچوب‌های جاوا اسکریپت می‌تواند زمان توسعه محصول شما را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

همچنین بخوانید  خرید تشک های خوشخواب، طبی و فنری در فروشگاه مهدتشک

آسان و قابل درک

یکی دیگر از دلایل محبوبیت فریم ورک ها این است که درک آنان بسیار آسان است و کاربران به دلیل ساختار ساده میتوانند به راحتی از آن ها در پروژه های خود استفاده کنند.

انعطاف‌پذیری

فریمورک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که قالب خود را به روش‌های مختلفی بنویسید. می‌توانید از فایل‌های HTML، فایل‌های جاوا اسکریپت و حتی فایل‌های جاوا اسکریپت ساده استفاده کنید. این انعطاف‌پذیری باعث می‌شود تا یادگیری فریمورک‌های جاوا اسکریپت مانند React.js، Angular.js و سایر چارچوب‌ها آسان‌تر شود.

سرعت:

چارچوب‌ها با ارائه کدهای از پیش نوشته شده، به کاربران این امکان را میدهند تا برنامه‌های وب را سریع‌تر بسازند. به جای نوشتن کدهای تکراری، می‌توانند از توابع و ابزارهای موجود در چارچوب‌ها استفاده کنند.

. قابلیت استفاده مجدد:

چارچوب‌ها به شما کمک می‌کنند تا از کدهای خود در پروژه‌های مختلف استفاده مجدد کنید. چارچوب‌ها معمولاً شامل کتابخانه‌های بزرگی از کدهای از پیش نوشته شده هستند. که می‌توانید از این کدها در پروژه‌های مختلف خود استفاده و از نوشتن کدهای تکراری خودداری کنید.

در نتیجه

در این مقاله در رابطه با موضوع بهترین فریم ورک جاوا اسکریپت در جنبه‌های مختلفی توضیحاتی ارائه شد، جاوا اسکریپت نزدیک به 20 فریم ورک دارد که سعی کردیم به 5 مورد بسیار محبوب اشاره کنیم.

همچنین سعی شد به صورت کامل هر یک را بررسی و مزیت‌های هر کدام بپردازیم. از این که تا اینجا همراه ما بودید ممنونیم.

سوالات متداول

چند فریم ورک برای جاوا اسکریپت وجود دارد؟

طبق آمار به دست آمده بیش از 20 فریم ورک برای جاوا اسکریپت وجود دارد که توسط جامعه توسعه دهندگان از آن ها استفاده میشود.

تفاوت بین چارچوب جاوا اسکریپت و کتابخانه جاوا اسکریپت چیست؟

چارچوب به یک برنامه کمک میکند تا از 0 طراحی شود، ولی کتابخانه جاوا اسکریپت نوعی تابع ارائه می‌دهد که این تابع برای اجرای وظایف درون برنامه مفید است.

در واقع فریم ورک یا چارچوب به طراحی کلی برنامه مربوط می‌شود ولی کتابخانه جاوا اسکریپت بیشتر به جزئیات می‌پردازد.

محبوب‌ترین فریم ورک جاوا اسکریپت کدام است؟

همانطور که گقته شد جاوا اسکریپت تاز 20 فریم ورک برخودار است؛ محبوب ترین آنان عبارت اند از:

  • نود جی اس
  • انگولار
  • ری اکت
  • Ext JS
  • Vue.js

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *