تبلیغات

تبلیغات

روش‌ های اخاذی از رانندگان

bc279376-c9e1-4608-8d2f-e2bf43c9556c-1

متأسفانه، امروزه راه کسب درآمد برخی از افراد، گرفتن دیه و یا خسارت از رانندگان شده است و تنها با یک سرچ ساده می‌توانید خبر و یا فیلم‌های مبنی بر روش‌های اخاذی از رانندگان را مشاهده و یا مطالعه کنید، متأسفانه اغلب، سالمندان، رانندگان تازه‌کار، بانوان و یا افرادی که صاحب ماشین‌های گران‌قیمت هستند طعمه‌ی این افراد می‌شوند، این در حالی است که بر اساس گزارش‌های به دست رسیده در سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۳۰ پرونده تصادفات ساختگی تشکیل شده که نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۵ درصد افزایش یافته است. حال بیایید تا در ادامه این روش‌ها و راه خلاص شدن از این مشکل به کمک دوربین خودرویی را بررسی کنیم.

تصادف ساختگی با ماشین

متأسفانه، اخاذی از رانندگان به روش تصادف ساختگی با ماشین افزایش یافته است، در این روش افراد به طور عمدی با خودروی شما برخورد کرده و ادعای خسارت می‌کنند. این اتفاق اغلب در مکان‌های شلوغ مانند چهارراه‌ها و نظیر آن اتفاق می‌افتد، به طور مثال یکی از راه‌هایی که این افراد استفاده می‌کنند این است که سرعت خود را کم کرده تا شما با آن‌‌ها برخورد کنید و سپس ادعا می‌کنند که سرعت شما زیاد بوده است و در نهایت شما را مجبور به پرداخت خسارت می‌کنند.

لازم به ذکر است که اگر بتوانید ثابت کنید که تصادف، ساختگی بوده است، فرد مقابل مجرم شناخته شده؛ زیرا این کار کلاهبرداری محسوب می‌شود و فرد خاطی به حبس تعزیری درجه شش و پرداخت دوبرابر وجوه دریافتی، مجازات خواهد شد و تنها راه برای‌آنکه بتوانید بی‌گناهی‌تان را اثبات کنید نصب دوربین ثبت وقایع خودرو است.

احتمالاً این سؤال برایتان پیش‌آمده که دوربین ثبت وقایع ماشین چیست؟ این دوربین عملکردی مشابه دوربین مداربسته داشته و قادر است تا تمامی اتفاقات را ضبط کند و شما در چنین شرایطی به کمک فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین خودرویی می‌توانید ساختگی بودن تصادف را اثبات کنید.

برخورد عمدی افراد عابر پیاده با خودرو

باتوجه‌به بالارفتن قیمت دیه، از دیگر شگردهایی که افراد سودجو برای اخاذی از رانندگان استفاده می‌کنند، انداختن خود جلوی خودرو است.

حتی در برخی موارد مشاهده شده که سارقین خودرو از این راه برای سرقت خودرو استفاده می‌کنند که معمولاً هم در قالب گروه‌های چندنفره هستند، به این شکل که فردی خود را مقابل خودروی شما انداخته و وانمود می‌کند که آسیب دیده است، حال زمانی که شما برای بررسی از ماشینتان پیاده می‌شوید، فردی دیگر سوار خودروی شما شده و آن را به سرقت می‌برد. از همین رو نصب ردیاب خودرو نیز الزامی است، با ردیاب علاوه بر دسترسی به لوکیشن دقیق، می‌توانید از راه دور سوخت‌رسانی به خودرو را قطع کرده و از سرقت جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید بهترین هندزفری بلوتوثی شیائومی اصل

چرا باید دوربین خودرویی را از وبرا بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم تا روش‌های جدید اخاذی از رانندگان برای گرفتن دیه و یا خسارت و اهمیت دوربین خودرویی را بررسی کنیم، ناگفته نماند که نصب دوربین خودرویی و ردیاب در کنار هم می‌تواند به بهترین شکل امنیت خودروی شما را فراهم کند و ما در تلاشیم تا بهترین مدل‌های دوربین ثبت وقایع و جی‌پی‌اس خودرو را به شما مشتریان عزیز عرضه کنیم. پیشنهاد می‌شود همین حالا برای خرید به سایت وبرا بروید؛ زیرا می‌توانید با واردکردن کد techtip ده درصد تخفیف از ما دریافت کنید.

منبع: فروشگاه اینترنتی وبرا

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *