تبلیغات

شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا

borsieostaniitaly

اگر تمایل دارید در یک کشور اروپایی تحصیلات خود را ادامه دهید، کشور ایتالیا می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد؛ زیرا تحصیل در این کشور مزایای فراوانی دارد. یکی از این مزایا بورسیه استانی ایتالیااست که توسط شهری که دانشجو در آن تحصیل می‌کند، تأمین می‌شود. در این مطلب قصد داریم این بورسیه، مزایای آن و مراحل درخواست و دریافت آن را با هم بررسی کنیم تا در صورت نیاز به این بورسیه بتوانید به راحت‌ترین شکل برای دریافت آن اقدام نمایید.

 

بورسیه استانی ایتالیا

شرایط دریافت بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا برای کمک به دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه خود را ندارند، در نظر گرفته شده است. با دریافت این بورسیه دانشجویان می‌توانند برای تحصیل در ایتالیا در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی ارشد یا دکتری در بهترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا اقدام نمایند. این پول توسط شهری که دانشگاه مدنظر شما قرار گرفته شده است، پرداخت می‌شود.

ایتالیا با 61 دانشگاه دولتی، 30 دانشگاه خصوصی و 11 سازمان تحقیقاتی به یک انتخاب مناسب برای تحصیل تبدیل شده است، این موضوع با دریافت بورسیه تحصیلی استانی نیز تکمیل‌تر می‌شود. دانشجو با دریافت این بورسیه ماهانه 900 یورو دریافت خواهد کرد که مبلغ قابل توجهی است. در ادامه شرایط دریافت این بورسیه را باهم برررسی خواهیم کرد:

انتخاب مقطع تحصیلی مناسب

بورسیه استانی ایتالیا تنها به دانشجویان مقاطع لیسانس، ارشد و دکتری پرداخت می‌شود؛ بنابراین نمی‌توان از این بورسیه برای تحصیل در دورۀ متوسطه استفاده کرد.

دورۀ آموزشی ارائه شده باید توسط وزارت دانشگاه و تحقیق ایتالیا مورد تأیید باشد تا بتوان برای تحصیل در این دوره از بورسیه تحصیلی استانی استفاده کرد.

مدت زمان دوره

مدت زمانی که شما بورسیه استانی را دریافت می‌کنید به مدت زمان دوره‌ای بستگی دارد که در آن پذیرش شده‌اید؛ بنابراین این بورسیه می‌تواند سه، شش یا نه ماه به دانشجو پرداخت شود.

دانشجویان واجد شرایط برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا

برای آن که بورسیه استانی به شما تعلق بگیرد، لازم است شرایط خاصی داشته باشید؛ بنابراین می‌توان گفت تمامی افراد کاندیدهای مناسبی برای اخذ این بورسیه نیستند و نمی‌توانند آن را دریافت نمایند. اما برای بررسی این شرایط می‌توان این گونه توضیح داد:

تسلط به زبان

یکی از معیارهای سنجش برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا تسلط به زبان ایتالیایی یا انگلیسی است. شما باید به یکی از این دو زبان مسلط باشید تا بتوانید در ایتالیا به تحصیل بپردازید. داشتن نمره آیلتس 6 یا تافل 78 برای اخذ این بورسیه الزامی است. همچنین با نمره b2 زبان ایتالیایی نیز می‌توانید این بورسیه را دریافت نمایید.

سن دانشجو نیز اهمیت دارد

اگر به دنبال اخذ بورسیه استانی ایتالیا برای مقطع کارشناسی هستید، حتماً باید زیر 28 سال سن داشته باشید. به افرادی که بالاتر از این سن داشته باشند و بخواهند در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند، این نوع بورسیه تعلق نگرفته و پرداخت نمی‌شود، مگر آن که بخواهند برای تمدید دریافت بورسیه خود اقدام نمایند. برای دریافت این بورسیه برای مقطع تحصیلی ارشد باید کم‌تر از 30 و برای مقطع دکتری باید کم‌تر از 40 سال سن داشت تا بتوان از این کمک هزینه تحصیلی بهره‌مند شد.

همچنین بخوانید  بهترین هدایایی که می توانید از استانبول برای عزیزان خود بخرید?

دانشجوی بومی یا بین المللی

جالب است بدانید که کشور ایتالیا بورسیه استانی ایتالیا را تنها برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است و این بورسیه به دانشجویان ایتالیایی بومی این کشور داده نمی‌شود.

 

 بورسیه استانی ایتالیا

نامه پذیرش از دانشگاه

در حقیقت برای آن که بتوان از این بورس تحصیلی استفاده کرد باید نامۀ پذیرش خودتان را از یک دانشگاه معتبر ایتالیا ارائه دهید. اگر شما موفق به پذیرش در دوره‌‌ای شده‌اید که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، لازم به داشتن تسلط به زبان ایتالیایی نیست. اما اگر شما قصد دارید در دوره‌های زبان و فرهنگ ایتالیا شرکت کنید و از بورسیه استفاده کنید، باید به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشید.

سوابق تحصیلی

اگر در برنامۀ خود بر روی دریافت بورسیه استانی ایتالیا برنامه ریزی کرده‌اید، بهتر است ابتدا سوابق تحصیلی خود را بررسی نمایید. در واقع دولت ایتالیا این بورسیه تحصیلی را به تمام دانشجویان پرداخت نکرده و به همین دلیل است که تنها به دانشجویانی که سوابق تحصیلی درخشانی دارند این بورسه تعلق می‌گیرئد.

شما در هنگام ثبت درخواست خود برای دریافت این بورسیه باید مدارک تحصیلی دورۀ قبلی خود را ارائه دهید تا دولت ایتالیا بتواند سوابق تحصیلی شما را با دقت بررسی کرده و شایستگی شما برای دریافت این بورسیه را بسنجد.

مزایای دریافت بورسیه استانی ایتالیا

  • اگر دولت این کشور شما را مجاز به دریافت این بورسیه بداند، کمک هزینه‌ای معادل 900 یورو به صورت ماهانه به شما پرداخت خواهد شد.

  • این بورسیه بیمه درمانی شما را به طور کامل در زمان اقامتتان در این کشور پوشش می‌دهد.

  • با دریافت این بورسیه دانشجویان باید در دوره‌های فراگیری زبان ایتالیایی نیز شرکت کنند. این دوره‌های زبان ایتالیایی هزینه‌ای برای فرد نداشته و کاملاً رایگان است. اما در نظر داشته باشید که شرکت در این دوره‌ها از طرف دولت این کشور برای دانشجویان اجباری شده است.

مراحل ثبت نام برای دریافت بورسیه استانی

شما برای دریافت بورسیه استانی یا سایر بورسیه‌ها باید ثبت نام کرده و مدارک خود را به طور کامل بارگذاری کنید. برای ثبت نام لازم است به سایت مورد نظر مراجعه کرده، فرم‌های درخواست بورسیه را با دقت فراوان تکمیل کرده و تمامی مدارک مورد نیاز دیگر را نیز تهیه فرمایید. اگر شما هم با روش کار آشنایی ندارید، بهتر است به موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی اطمینان کرده و انجام تمامی مراحل دریافت بورسیه تحصیلی استانی خود را به مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای ما بسپارید.

کلام پایانی

دریافت بورسیه یکی از بهترین روش‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند هزینه‌های زندگی و مخارج تحصیل خود را مدیریت کنند. در واقع در قالب بورسیه تحصیلی مبالغی به طور ماهانه به حساب ایتالیایی دانشجویان بین‌المللی واریز می‌شود که می‌توانند از آن برای گذران اوقات خود و پرداخت شهریه دانشگاه استفاده کنند. بورسیه استانی ایتالیا، بورسیه‌ای است که توسط دولت این کشور تنها برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است. قبل از اقدام برای دریافت این بورسیه شما باید در دانشگاه و رشته مورد نظر خود پذیرش شده باشید و سپس قبل از شروع دوره‌های تحصیلی برای دریافت این بورسیه اقدام نمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *