تبلیغات

تبلیغات

ساخت کیو آر کد در سایت کیوآرگرافی

qrcode

قبل از آموزش ساخت qr code ، به توضیح مختصری در مورد پیدایش qr code، انواع و کاربرد های آن می پردازیم. بطور کلی qr-codeها بارکدهایی دوبعدی شامل الگوهای مشخصی از پیکسل ها هستند که با اطلاعاتی که در خود ذخیره می کنند می توان آن ها را اسکن و اطلاعات آن ها را مشاهده کرد.

 

 

آموزش سایت کیوآرگرافی

تاریخچه کیو آر کد

qr code در سال 1994 توسط یک شرکت ژاپنی به نام دنسو(Denso) که زیر مجموعه شرکت خودروسازی تویوتا هست، توسعه داده شد. این شرکت برای ردیابی قطعات خودرو در طول فرآیند مونتاژ، از کیوآرکد استفاده کرد. آن ها شکل مربع را برای این کد انتخاب کردند زیرا به راحتی قابل تشخیص بود.

انواع کیو آر کد از منظر عملکرد

استاتیک یا ایستا

کیو آر کد استاتیک (Static QR-code)، یک فرمت کد ماتریسی است که اطلاعات را در خود ذخیره می‌کند و برخلاف کیوآرکد داینامیک، همیشه ثابت می‌ماند. این نوع کدها پس از ایجاد و تولید، قابل ویرایش نیستند. از طریق کیو آر کد های استاتیک، می‌توان انواع اطلاعات متنی را مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، لینک‌های وب، اطلاعات تماس و بسیاری دیگر ذخیره و به اشتراک گذاشت.

کیو آر کد استاتیک دارای ویژگی‌های زیر است:

• قادر به ذخیره و نمایش اطلاعات محدود و غیرقابل تغییر است، مانند آدرس وبسایت، محتوای کارت ویزیت، شماره پیامک و…

• قابلیت استفاده آفلاین.

• نمی‌تواند قابلیت رصد و گزارش‌گیری را پشتیبانی کند.

• ابعاد بالای پیکسل‌ها، که ممکن است زمان زیادی برای اسکن نیاز داشته باشد و همچنین نیاز به چاپ در ابعاد بزرگتر را ایجاد کند.

 

اسکن کیو آر کد با گوشی

داینامیک یا Dynamic

این نوع qr code امکان این را دارد که اطلاعات ذخیره شده در آن را بروزرسانی و ویرایش کنید که مناسب اهداف بازاریابی و بسیاری از کسب وکار ها است. در این نوع از qr code، ابتدا محتوای تولیدشده توسط شما بر روی یک لینک ذخیره می‌شود. سپس این لینک به کد QR متصل می‌شود. با این روش، شما می‌توانید به‌روزرسانی‌ها و تغییرات لازم را در محتوای کد QR اعمال کنید تا همیشه اطلاعات به‌روز و کاربردی در اختیار کاربران قرار داشته باشد. همچنین، این نوع کیوآرکد دارای حجم کمتری است که آن‌ را به راحتی می‌توان چاپ و ذخیره کرد.

qr code داینامیک کارایی بیشتر و انعطاف پذیری بالاتری نسبت به qr code استاتیک دارد.

ویژگی های qr code داینامیک:

• قابل آمارگیری، رصد و گزارش گیری

• ارائه دیتای نامحدود و با قالب های رسانه ای مختلف مانند اطلاعات تماس، متن، عکس، فیلم و…

همچنین بخوانید  مانتو فرم اداری

• قابلیت تغییر اطلاعات ذخیره شده با مراجعه به داشبورد

اینتراکتیو یا Interactive

qr code اینتراکتیو، جدیدترین نوع qr code است که امکانات بیشتری را نسبت به qr code داینامیک دارد. کد اینتراکتیو (Interactive) اجازه می‌دهد که علاوه بر امکان دریافت و به‌روزرسانی محتوا، کاربران همچنین قادر به آپلود اطلاعات خود درون آن باشند.

qr code اینتراکتیو امکانات دوسویه‌ای را فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با مالک qr code تعامل برقرار کنند و اطلاعات را به آن ها ارسال کنند. به عنوان مثال، با اسکن یک qr code اینتراکتیو، کاربران می‌توانند به فرم‌های نظرسنجی، باشگاه مشتریان و موارد دیگر دسترسی پیدا کنند و حتی می‌توانند اطلاعاتی را در قالب پرسشنامه یا فرم آپلود کنند.

انواع محتوای کیو آر کد

 

نمونه محتوای داینامیک کیو آر کد

1.لینک:

با وارد کردن لینک در این قسمت، کاربر می‌تواند با اسکن کردن qr code، به صورت مستقیم به وبسایت شما منتقل شود.  این روش، بسیار ساده و کارآمد است و کاربران را قادر می‌سازد به‌راحتی و با یک اسکن، به محتوا و خدمات وبسایت شما دسترسی پیدا کنند.

2.کارت ویزیت:

کیو آر کد کارت ویزیت قادر است اطلاعاتی مانند شماره تماس، لوگو یا عکس پروفایل و سایر اطلاعات متنی را بارگذاری کند. با فشردن دکمه ذخیره به عنوان مخاطب، شما قادر خواهید بود اطلاعات تماس را در دفترچه تلفن خود ذخیره کنید.

3.چند منظوره:

اگر شما علاقه‌مند هستید تا به جز اطلاعات تماس و متن، از چندین رسانه مختلف مانند تصاویر اسلایدی، ویدئو، صوت، شبکه‌های اجتماعی، لینک و دانلود فایل نیز بهره ببرید، می‌توانید از این نوع qr code استفاده کنید.

4.فایل:

اگه مایل هستید فایل پی دی اف کاتالوگ، رزومه یا راهنمای محصول در اختیار مخاطب قرار بگیرد، این نوع qr code مناسب شماست.

5.متنی:

در این نوع qr code فقط می توانید فایل متنی خود را به همراه عنوان و عکس دلخواه به اشتراک بگذارید.

6.صوتی:

با این نوع qr-code می توانید فایل صوتی را به منظور راهنمای محصول ، پیام تبریک صوتی روی باکس گل و هدایا، پخش موزیک و صدا و غیره را به اشتراک بگذارید.

7.ویدئو:

می‌توانید با این نوع qr code، ویدئو دلخواه خود را برای انتشار آسان کارت تبریک، ویدئوهای آموزشی، راهنمای محصول و سایر موارد استفاده کنید. همچنین، می‌توانید آن ها را به عنوان مکمل محتوایی و جایگزین برای CD در کتاب‌های آموزشی، مجلات، کاتالوگ‌ها و غیره استفاده کنید.

8.دانلود اپلیکیشن:

برای دسترسی آسان و دانلود مستقیم اپلیکیشن دلخواهتان، می‌توانید از این نوع qr code استفاده کنید. همچنین، امکان ارائه لینک های مختلف برای دانلود اپ از فروشگاه‌های مختلف مانند اپ استور، گوگل پلی، کافه بازار و غیره را نیز فراهم می‌کند. همچنین، می‌توانید یک دکمه دانلود مستقیم برای دانلود مستقیم فایل نصبی اپلیکیشن نیز ایجاد کنید.

همچنین بخوانید  فاکتورهای یک اقامت جذاب در هتل ارغوان مشهد

انواع ظاهری کیو آر کد

 

نواع طراحی کیو آر کد شامل ساده، گرافیکی، شفاف، هوش مصنوعی

1.کیو آر کد ساده:

طرح ساده سیاه و سفید، نمونه اولیه‌ای از نوع qr code که سرآغاز تمام ماجرا و توسعه‌هایی است که در این حوزه رخ داده است. این نوع qr codeها در حال منسوخ شدن هستند و جای خود را به نمونه‌های گرافیکی و رنگی داده‌اند.

2.کیو آر کد گرافیکی:

این نوع از qr codeها دارای طراحی های زیبا و جذابی هستند که به صورت منحصربفرد و شخصی‌سازی طراحی شده‌اند. همچنین، qr code های گرافیکی در ارتباط با برندها و کمپانی‌ها باعث ایجاد هویت بصری و تشخیص آسان می‌شوند. آمار اسکن این qr code ها 5 برابر بیشتر qr code های ساده است.

3.کیو آر کد شفاف:

دارای طراحی ترنسپرنت و شفاف هستند که بصورت محوشده در تصویر زمینه قرار میگیرد که با این روش طرح اصلی بدون آسیب و بطور کامل دیده می شود و اختلالی در طراحی پوستر و بنر های تبلیغاتی بوجود نمی آورند.

با این توضیحاتی که برای کیوآرگرافی دادیم شما می توانید با توجه به نیازی که دارید از هر نوع qr code با هر محتوایی که نیاز دارید، qr code منحصر به فرد خود را بسازید.

4.کیو آر کد طراحی شده با هوش مصنوعی:

این نوع کیو آر کد با دادن توصیف متنی به هوش مصنوعی تولید می شود و ترکیبی از یک تصویر یا منظره با کیو آر کد است به طوری که گویا کیو آر کد با کنار هم قرار گرفتن المان های تصویر در کنار هم خلق شده است.

برای ساخت کیو آر کد در سایت کیوآرگرافی کافیست مراحل زیر را انجام دهید

1. ابتدا وارد سایت https://qrgraphy.com شوید، گزینه “ورود و ثبت نام” را بزنید و وارد شوید.

2. دکمه “ساخت کیوآرگرافی” را بزنید و با توجه به نیاز خود نوع محتوا رو انتخاب کنید.

3. بعد از وارد کردن اطلاعات، کیوآرگرافی شما ساخته می شود.

4. می توانید در این مرحله “ویرایش طراحی” را بزنید و نوع طراحی خود که با لوگو طراحی شود یا ترنسپرنت باشد را انتخاب کنید و کیو آر کد اختصاصی خود را طراحی کنید.

ساخت کیو آر کد با کیوآرگرافی سریع تر، راحت تر و کامل تر از هر ابزاری.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *