تبلیغات

تبلیغات

هارد اکسترنال مناسب عکاسی چه ویژگی هایی دارد؟

c6d8f3c1-c9bd-4707-8504-20dc9796756c

هیچ کس به اندازه یک فیلمبردار، عکاس و فتوگرافر نیاز به ذخیره سازی رسانه ندارد. ذخیره سازی عکس ها بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد. بنابراین هارد دیسک ها ابزار مهم و ضروری در عکاسی هستند، که با فضای زیاد و سرعت خواندن و نوشتن مناسب باید در نظر گرفته شوند.

چرا هارد اکسترنال؟

عکاس ها برای ثبت لحضات زیبا باید در موقعیت های سخت عکاسی کنند. در نتیجه نیاز به یک فضای ایمن برای تصاویر خود دارند. هارد های اکسترنال مکانی امن برای پشتیبان گیری از اطلاعات شما است. جایی برای نگهداری از عکس‌ها، ویدیوها، پروژه‌های موسیقی مهم شما یا هر فایلی که می‌خواهید ایمن نگه دارید.

هارد های اکسترنال قابل حمل استاندارد، در بین عکاسان بسیار محبوب هستند. آنها در کیف کیت شما قرار می گیرند، همچنین فضای ذخیره سازی زیادی ارائه می دهند و قیمت مناسبی هم دارند.

ما در ادامه مقاله ویژگی های هارد اکسترنال مناسب عکاسی را برای شما شرح میدهیم، لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

هارد اکسترنال مناسب عکاسی چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب هارد اکسترنال مناسب عکاسی یکسری نکات کلیدی و معیار هایی وجود دارد که شما برای خرید هارد اکسترنال باید به آنها توجه کنید. ما 6 تا از نکات قابل توجه را برای شما در پایین قرار دادیم.

1. ظرفیت بالا

طبیعتا مهم ترین ویژگی که برای انتخاب هادر اکسترنال مناسب عکاسی وجود دارد گنجایش و ظرفیت آن است. اگر که شما هارد اکسترنالی را خریداری کنید که امکانات عالی داشته باشد اما اگر که فضای کمی داشته باشد فایده ای ندارد.

هارد اکسترنال مناسب عکاسی باید بیشتر از 2 ترابایت فضا داشته باشد. چون احتمالا 1 ترابایت بعد از چند ماه کافی نیست.

2. سرعت انتقال

سرعت انتقال اطلاعات در هارد های اکسترنال نیز بسیار مهم است. بزرگترین هارد های اکسترنال اگر سرعت انتقال خوبی ندارند هارد اکسترنال مناسب عکاسی برای شما نیستند. معمولاً دو نوع 7200 و 5400 بیشتر رایج هستند و 7200 PRM بیشترین سرعتی است که در دنیای حافظه‌ های خارجی وجود دارد و میتواند در کوتاه ترین زمانی اطلاعات را پردازش و منتقل کند.

3. طراحی مستحکم

عکاسان در موقعیت های مختلف عکاسی می کنند. در نتیجه باید هارد اکسترنالی با بدنه ای مقاوم یعنی ضد ضربه و ضد شوک داشته باشند. تا اگر به طور اتفاقی هارد به چیزی برخورد کرد یا افتاد، همه عکس ها اطلاعات از بین نرود.

حتما به این مورد هم توجه کنید که بهتر است اندازه هادر اکسترنال بیشتر از 2.5 اینچ نباشد و حد معمول هم 2.5 اینچ هست.

همچنین بخوانید  لوازم جانبی موبایل

برای کسانی که جا به جایی زیادی دارند و مقاوم بودن بدنه برایشان مهم است، هارد های SSD ریسک کمتری دارند.

4. درگاه USB

یکی دیگر از عامل هایی که در انتخاب هارد اکسترنال مناسب عکاسی تاثیر دارد درگاه و اتصالات آن است. امروزه اکثر درایوها از رابط USB استفاده می کنند، اما نسل های اخیر تفاوت های مشخصی دارند – به ویژه در سرعت انتقال.

توجه داشته باشید که USB 2.0 یک استاندارد قدیمی است و هاردی که میخرید بهتر است USB 3.0 به بالا باشد. همچنین هارد شما باید به طور پیش فرض از دیوایس های مختلف پشتیبانی کنه یعنی به ویندوز ، موبایل و مخصوصا به دوربین وصل بشه.

5. SSD یا HDD

این دو واژه برای اشاره کردن به تکنولوژی ذخیره سازی انواع حافظه های استفاده می شود. هارد های اکسترنال به دو دسته تقسیم می شوند: هارد دیسک (HDD) و درایوهای حالت جامد (SSD).

با مقایسه عملکرد و مشخصات کلی، SSD ها در بسیاری از موارد به طور قابل توجهی سریعتر از HDD هستند، اما بسیار گران هستند. هارد دیسک‌ها ارزان‌تر هستند، اما همچنین فضای بزرگ‌تر، کندتر هستند و راحت‌تر آسیب می‌بینند.

وبسایت الکترولیست نقل می‌کند که:

معمولا حافظه های SSD سرعت انتقال داده بالایی دارند به همین دلیل است که سریع هستند.

6. امکانات اضافی

در آخر به شما پیشنهاد میکنم که قبل از خرید نگاهی هم به ویژگی های اضافی بیندازید. یکی از ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید گارانتی طولانی مدت است. این می تواند در صورت عدم رضایت شما از هارد هزینه شما را برگرداند.

یکی دیگر از موارد این است که توجه کنید که همراه هارد شما کابل باشد تا دیگر نخواهید هزینه اضافی پرداخت کنید. خوب است که شما در انتخاب هارد اکسترنال مناسب عکاسی به این دو مورد هم توجه کنید.

معرفی 2 تا از بهترین هارد های اکسترنال برای عکاسان

خب دوست من حالا که تا اینجای مقاله با ما بودی باید بگم که در ادامه ما با توجه به تجربیات مان و توضیحات بالا که درباره ویژگی های هارد اکسترنال مناسب عکاسی گفته شد، سه تا از بهترین هارد های اکسترنال مناسب عکاسی برای شما معرفی کردیم.

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710

این هارد اکسترنال که میتواند سخت ترین شرایط را تحمل کند یکی از معروف ترین مدل های مقاوم در بازار است.

ظرفیت 1 تا 5 ترابایتی این هارد اکسترنال به شما امکان ذخیره انواع اطلاعات را میدهد و این درایو تضمین میکند که از فایل های مهم کاری شما، خاطرات ارزشمندتان و هر رسانه و محتوای دیگری که در هارد خود دارید در برابر شوک ها و پاشش آب و خطر های دیگر محافظت کند و داده های شما در امان بمانند.

همچنین بخوانید  دیزل ژنراتور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این هارد ترکیبی از دوام قوی، فضای کافی، طراحی منحصر به فرد و سازگاری خوب است که علاوه بر اینکه یک هارد اکسترنال مناسب عکاسی برای شماست، یک فضای ایمن برای ذخیره اطلاعات هر فرد خواهد بود.

مشخصات :

  • رابط USB 3.1
  • وزن 390 گرم
  • اتصال با سیم
  • رنگ های متنوع و طراحی زیبا
  • ظرفیت 4 ترابایت
  • ضد ضربه، ضد آب و ضد گرد و غبار
  • میزان مقاومت حرارت از 5°C تا 50°C

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

زیبایی هارد My Passport در سادگی آن است. طراحی اولیه و بدون هیجان دارد. پوشش بیرونی محکم و با دوام است. و ابعاد و وزن آن را به هارد دیسک قابل حمل کامل تبدیل کرده است.

My Passport هیچ رکوردی را برای سرعت انتقال نخواهد شکست. اما می تواند تعداد زیادی عکس فایل RAW را ذخیره کند و قابل اعتماد است. این مدل چند سالی است که در بازار عرضه شده است و به دلیل اعتبار شهرت دارد.

مشخصات :

  • رابط USB 3.0
  • اتصال با سیم
  • ظرفیت 2 ترابایت
  • سرعت انتقال 5 گیگابیت بر ثانیه
  • قابلیت Backup خودکار از طریق نرم افزار دارای رمز عبور برای پشتیبانی

یک نکته قبل از جمع بندی

هارد های اکسترنال در اندازه ها و مشخصات متفاوت در بازار موجود هستند. به عنوان یک عکاس که مدت ها است از انواع مختلفی از هارد اکسترنال استفاده می‌کند، یک نکته نهایی میماند که باید حتماً آن را بدانید:

هیچگاه هارد اکسترنال بدون گارانتی نخرید!

در مقاله راهنمای خرید بهترین هارد اکسترنال نیز به همین نکته + اهمیت دادن به ضد آب بودن هارد اکسترنال اشاره شده است.

جمع بندی

در این مقاله ما سعی کردیم که هر نکته ای که برای انتخاب کردن هارد اکسترنال مناسب عکاسی به شما کمک می کرد رو گفته باشیم. امیدواریم که شما با خواندن این مقاله بتوانید با توجه و نیاز و بوجه خودتان بهترین درایو هارد اکسترنال مناسب عکاسی را برای خود انتخاب کنید.

ممنون که تا انتهای مقاله مطالعه کردید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *