تبلیغات

تبلیغات

همه چیز درباره نرم‌افزار حسابداری موبایل! 12 ویژگی و مزایا

best-mobile-software

امروزه با پیشرفت علم اقتصاد و پیدایش حسابداری نوین، بهتر است جهت دقت بیشتر و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه، برخی فناوری‌ها را به‌کار گرفت. البته استفاده از نرم افزارها، احتیاج به دقت بالایی دارد که طی گذراندن یک دورهٔ چندساعته، قطعاً کار با آن‌ها را فرا خواهید گرفت. در ادامه جهت بررسی بهترین نرم افزارهای حسابداری موبایل، با ما همراه باشید.

 نرم‌افزار حسابداری

نرمافزار حسابداری فروشگاهی چیست؟

نرم‌افزار حسابداری ابزار نوینی است که کسب‌و‎‌کارها با وجود کمک این نرم‌افزار میتوانند امور مالی و مدیریتی خود را ساماندهی کنند و با سرعت و دقت بیشتری به کار های حسابداری خود برسند. این نرم‌افزارها با توجه به نیاز کاربر و هدف آن طراحی شده اند و شامل انواعی مانند: فروشگاهی، رستوران، کافی‌شاپ، پوشاک و … هستند. با توجه به کسب‌و‌کار خود و امکانات و روش استفاده، شما میتوانید از نسخه های مختلف آن استفاده کنید. نسخه هایی که امکان اتصال به صندوق فروشگاهی و یا حتی در تلفن همراه شما را دارد. بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی همواره مورد توجه و محبوبیت کاربران بوده اند و طیف گسترده ای از صاحبان مشاغل از آن استفاده می‌کنند. نرم‌افزار حسابداری موبایل که نسخه دیگری از این نرم‌افزارها است، چند وقتی است که مورد توجه و استفاده زیادی قرار گرفته است.

نرم افزار حسابداری موبایل چیست و چه فوایدی دارد؟

نرم افزار حسابداری موبایل درواقع یک برنامه است که پس از نصب و راه‌اندازی، این امکان را به شما می‌دهد که به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کرده و در صورت نیاز، پردازش‌های لازم را در پیش گیرید. در این حالت شما با هر وسیله‌ای که به اینترنت متصل است، می‌توانید به اپ‌ها و داده‌ها دسترسی داشته و کارکردهایی مانند انتقال مالی، پرداخت‌ها و حتی محاسبات مالیاتی را انجام دهید.

 برخی از فواید نرم ‌افزار حسابداری موبایل عبارت‌اند از:

  1. استفادهٔ آسان چند کاربر

امروزه به دلیل وجود اینترنت و دسترسی آسان به آن، افراد می‌توانند به نرم‌افزارهای حسابداری یکسان دسترسی داشته و از آن‌ها استفاده کنند. این نوع نرم افزارها محدودیتی ندارند و دارای قابلیت ارائه خدمات به کلیهٔ کاربران خود بدون وجود کوچک‌ترین مشکل هستند.

  1. به اشتراکگذاری راحت فایلها

نرم افزار حسابداری موبایل قابلیت ذخیرهٔ فایل‌ها را در فضایی به اسم فضای ابری دارد که می‌تواند آن‌ها را در دفعات مختلف ادیت کرده و همچنین دفعات بالا به‌راحتی به اشتراک بگذارد.

  1. به دستگاه صدمه نمیزند

نرم افزارهای حسابداری، داده‌ها را بر روی دستگاه ذخیره می‌کنند. بنابراین هیچ‌گاه نگران از بین رفتن فایل‌ها از طریق تصادف نخواهید بود. زیرا در این حالت تنها با داشتن نسخهٔ پشتیبان، می‌توان کلیهٔ اطلاعات خود را به‌صورت رایگان به‌دست آورد.

  1. اپها میتوانند بهخوبی باهم کار کنند

با وجود نرم افزارحسابداری موبایل، ارتباط بین اپ‌های مختلف آسان شد، به این ترتیب تنها با اتصال به اینترنت، به‌راحتی می‌توان اطلاعات بین اپ‌ها را به‌صورت اتوماتیک انتقال داد تا اطلاعات صحیح و جدید برای عملیات حسابداری حفظ شوند.

همچنین بخوانید  انواع لامپ ال ای دی

نرم‌افزار حسابداری

ویژگیهای نرم افزارهای حسابداری موبایل

نرم افزارهای موبایل درواقع برای مدیریت دقیق‌تر بر روی درآمد، هزینه‌ها، مالیات و فاکتورها کارایی دارند. با توجه به این‌که افراد زیادی از موبایل استفاده می‌کنند، هر کس به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری موبایل موجود میگردد که به سادگی،  همیشه و همه‌جا، به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند. چند ویژگی و مزیت مهم استفاده از نرم افزار حسابداری موبایل عبارتند از:

  1. ردیابی هزینهها و درآمدها

از اصلی‌ترین مزیت‌های استفاده از نرم افزارهای حسابداری موبایل، ردیابی هزینه‌ها و درآمدها به‌صورت دقیق و لحظه‌به‌لحظه است. در این حالت افراد می توانند همیشه و در هرحال، نگاهی به وضعیت مالی خود داشته و آن را مدیریت کنند.

  1. مدیریت فاکتورها و صورتحسابها

نرم افزارهای حسابداری موبایل این امکان را فراهم می‌کنند که فاکتورها و صورت‌حساب‌ها را به آسانی مدیریت کرده و افراد با دسترسی به اطلاعات مالی خود در هر زمان، برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنند. همچنین با استفاده از نرم افزارهای حسابداری موبایل، این اطمینان وجود دارد که اطلاعات مالی به‌خوبی محافظت می‌شوند، زیرا این نرم افزارها با پیروی از تکنولوژی‌های رمزنگاری پیشرفته، اطلاعات افراد را در برابر هرگونه نفوذ و آسیب غیرمجاز محافظت خواهند کرد.

  1. اتصال به حسابهای بانکی

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین نرم افزار حسابداری موبایل، قابلیت اتصال به حساب‌های بانکی است. در این حالت افراد از کلیهٔ تراکنش‌ها و وضعیت حساب‌های بانکی خود آگاه هستند و احتمال بروز خطا وجود نخواهد داشت. همچنین می‌توان با دسترسی به اطلاعات مالی، به آسانی و در هر بازهٔ زمانی و مکانی، از ویژگی‌های نرم افزارهای حسابداری برخوردار شد و علاوه‌بر مدیریت همیشگی حساب‌ها، تصمیم بهتری برای امور خود گرفت.


نرم‌افزار حسابداری

  1. گزارشها و آمارهای دقیق

ارائه گزارش و آمارهای لحظه‌ای از عملکرد مالی، یکی دیگر از ویژگی‌های نرم‌افزارهای حسابداری موبایل است که با استفاده از آن، می‌توان الگوها و روندهای مالی را شناسایی کرد و طبق این آمارها، برنامه‌های دقیق‌تری در پیش گرفت.

  1. قابلیت اتصال به اپلیکیشنهای دیگر

این نرم افزارها به شما امکان اتصال به سایر اپلیکیشن‌ها را می‌دهند تا به راحتی اطلاعات مالی خود را با سیستم‌های دیگری که در دسترس دارید، همگام کرده و همچنین از اطلاعات به روزرسانی شده بهره‌مند شوید.

  1. پشتیبانی از ارزهای مختلف

نرم افزار حسابداری موبایل معمولاً از ارزهای مختلف نیز پشتیبانی کرده و این امکان را به کاربر می‌دهد که به‌راحتی تراکنش‌ها و معاملات خود را با توجه به ارزهایی که با آن‌ها کار می‌کند، انجام دهد.

  1. ایجاد و مدیریت بودجه

با نرم افزارهای حسابداری بر روی موبایل، فرد توان مدیریت بودجهٔ خود را داشته و هدف‌های مالی خود را ردیابی خواهد کرد که آیا به آن رسیده‌ است یا خیر. در این حالت قطعاً امکان مدیریت بودجه، بهتر صورت می‌گیرد.

  1. ارسال فاکتورها به مشتریان

با استفاده از نرم افزار حسابداری موبایل، نه تنها صاحب حساب به‌راحتی می‌تواند به‌صورت آنلاین فاکتورها و پرداخت‌های خود را بررسی و از وضعیت آن‌‌ها آگاه شود، بلکه با ارسال به طرف مقابل، او را نیز از امور حسابداری خود آگاه سازد.

همچنین بخوانید  5 نکته برای افزایش فروش آنلاین با سئو

بهترین نرم افزار حسابداری موبایل برای اندروید و IOS

بستر اجرای حسابداری و محاسبات مالی دائماً در حال تغییر است. نرم افزارهای حسابداری متنوعی به‌وجود آمده‌اند که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند و مناسب افرادی هستند که می‌خواهند به‌طور منظم از وضعیت حساب دخل و درآمد، حساب‌های بانکی و مطالبات خود آگاه شوند.  در ادامه معبتر‌ترین و بهترین نرم افزار حسابداری موبایل برای IOS و اندروید را بررسی خواهیم کرد:

نرم افزار حسابداری هوفر برای اندروید

این نرم افزار از نسل اولین نرم افزارهای حسابداری است که در ایران توسعه یافته و برای شرکت‌های بزرگ تا کسب‌وکارهای نوپا طراحی شده‌است و قابلیت اتصال به CRM، فروشگاه‌های اینترنتی و حساب‌های بانکی را دارد. نسخهٔ این نرم افزار در گوگل‌پلی و کافه بازار در دسترس است که بر سیستم عامل اندروید قابل نصب بوده و امکان اتصال به پوز بانکی و ترازوی دیجیتال را نیز فراهم کرده‌است.

نرم افزار حسابداری کسبه برای اندروید

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای حسابداری موبایل که مختص سیستم عامل اندروید است، نرم افزار پرقدرت کسبه است که برای مدیریت حساب‌های مالی و حسابداری از طریق گوشی موبایل طراحی شده‌است. با استفاده از سیستم عامل کسبه، افراد به‌راحتی به امور مالی و فروشگاهی خود دست یافته و به تبادل اطلاعات می‌پردازند. این نرم افزار قابلیت چاپ، اشتراک‌گذاری فاکتورها و گزارش صورت‌حساب را نیز دارد.

نرم افزار حسابداری هلو برای اندروید

یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارین نرم افزارهای اندروید، نرم افزار هلو است که محبوبیت بسیار زیادی دارد و دارای امکانات بی‌نظیری مانند صدور انواع فاکتورهای مالی و حسابداری است. این نرم افزار برای کسبه مختلف طراحی و تولید شده‌است و کار با آن به آسانی امکان‌پذیر است.

نرم افزار حسابداری محک برای IOS 

این نرم افزار درواقع یک راه‌حل ساده برای مدیریت کردن امور مالی افرد است و امکانات ویژه‌ای مانند ثبت و تراکنش‌های بانکی، ثبت درآمدها و هزینه‌ها، ابزار بودجه‌بندی و ثبت و مدیریت اقساط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نرم افزار محک قابلیت گزارش‌گیری کامل از تراکنش‌ها را داشته و در انجام محاسبات دقت بالایی دارد.

نرم افزار حسابداری پارمیس برای IOS 

این نرم افزار یک پلتفرم بسیار قدرتمند برای مدیریت مالی بر روی تلفن همراه است که قابلیت‌های بی‌شماری دارد. برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  • ثبت هزینه‌ها و درآمدها
  • ثبت تمامی دریافت‌ها
  • ثبت تمامی پرداخت‌ها
  • مدیریت کارت‌های اعتباری
  • سیستم هشدار برای قبض‌های آتی
  • مدیریت اهداف مالی

نرم افزار حسابداری دنگیپ برای IOS

این نرم افزار یک پلتفرم ساده برای حسابداری شخصی و مدیریت دخل و خرج است که بسیار پرقدرت بوده و مختص آیفون است. نرم افزار حسابداری دنگیپ قابلیت مدیریت مالی را بر روی تلفن همراه داشته و با استفاده از آن، می‌توان به‌راحتی از میزان هزینه‌های خود به‌صورت ماهانه و سالانه آگاهی پیدا کرد.

همچنین بخوانید  آی‌سی موبایل چیست؟ با انواع آی‌سی گوشی آشنا شوید

سخن پایانی

  نرم افزارهای حسابداری برای موبایل فقط مختص کسب‌وکارها نیست، بلکه همهٔ افراد می‌توانند برای برنامه‌ریزی و انجام کارهای خود، از آن‌ها کمک بگیرند. در این مقاله سعی بر آن بود که ضمن آگاهی افراد از آسان‌تر شدن امور حسابداری توسط نرم افزار حسابداری موبایل، به معرفی بهترین نرم‌افزارهای حسابداری و ویژگی هریک بپردازیم تا شرکت‌ها، کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ و افراد مختلف، در هنگام نیاز، از این مطالب بهره بگیرند.

بهترین نرمافزار های حسابداری موبایل(برای اندروید و IOS) عبارتند از:

  • نرم‌افزار حسابداری هوفر برای اندروید
  • نرم‌افزار حسابداری کسبه برای اندروید
  • نرم‌افزار حسابداری هلو برای اندروید
  • نرم‌افزار حسابداری محک برای IOS
  • نرم‌افزار حسابداری پارمیس برای IOS
  • نرم‌افزار حسابداری دنگیپ برای IOS

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *