تبلیغات

تبلیغات

هوشمند سازی هتل در بندرعباس، بهترین شهر هرمزگان

4c44238a-1726-4959-a55e-17e8ceb66627

هوشمند سازی هتل در بندرعباس

صنعت هتلداری در حال تغییر است. با ظهور فناوری‌های جدید، هتل‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه مهمانان و افزایش بهره‌وری هستند. یکی از راه‌هایی که برای رزرو هتل بندرعباس استفاده شده، هوشمندسازی است. در این مقاله به هوشمند سازی هتل در بندرعباس می‌پردازیم.

هتل‌های هوشمند از فناوری‌های پیشرفته مانند اینترنت اشیا (IoT) و هوش مصنوعی (AI) برای ارائه تجربه‌ای خاص و راحت‌تر به مهمانان استفاده می‌کنند. برای مثال، مهمانان در یک هتل هوشمند می‌توانند با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، اتاق خود را رزرو کنند، ورود و خروج کنند، نور و دما را کنترل کرده و حتی غذا سفارش دهند.

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی هتل در بندرعباس از جدیدترین اقدامات با هدف بهبود خدمات رسانی به افراد در بالاترین سطح است. در این راستا از آخرین تکنولوژی‌ موجود استفاده می‌شود. هتل‌ها از اماکن اصلی جهت خدمت رسانی به مسافران در شهرهای گوناگون هستند.

مسافران در هتل هوشمند از حداکثر رفاه ممکن جهت رزرو، دریافت و تحویل اتاق بهره‌مند می‌شوند. هوشمند سازی هتل در بندرعباس با استفاده از سیستم‌های یکپارچه به هماهنگی پرسنل کمک کرده و در نتیجه خدمات، متناسب با نیاز افراد خواهد شد.

هزینه هوشمند سازی هتل

هتل ها از جمله مراکز بسیار مهم در گردشگری به شمار می‌آیند. کیفیت خدمت رسانی هتل‌ها به عوامل متعددی نظیر میزان مجهز بودن آنان به انواع تکنولوژی‌ها و تجهیزات هوشمند است. هوشمند سازی هتل در بندرعباس برای بهبود و تسریع خدمت رسانی از بهترین راه حل‌ها می‌باشد. توجه داشته باشید که هزینه هوشمند سازی هتل در بندرعباس کاملا بر پایه نوع و تعداد تجهیزات مورد استفاده، متناسب با اندازه و سطح امکانات رفاهی هتل، تعیین می‌گردد.

هزینه هوشمند سازی هتل

امکانات هتل هوشمند

هوشمند سازی هتل در بندرعباس باتوجه به سطح و کیفیت هتل، توسط تجهیزات مختلف با کارایی‌های متنوع صورت می‌پذیرد. در ادامه انواع امکاناتی که هتل هوشمند در بندرعباس به واسطه تجهیزات نصب شده از آن برخوردار است مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هوشمند سازی هتل و روشنایی

در هوشمند سازی هتل در بندرعباسبرای مدیریت سیستم روشنایی از کلیدهای لمسی و هوشمند استفاده می‌شود. قابلیت تعریف سناریوهای گوناگون، متناسب با نور محیط، خلق خوی مهمانان و شرایط جوی توسط انواع سیستم‌های هوشمند نظیر تلفن همراه، ریموت کنترل و غیره، از جمله ویژگی‌های هوشمند سازی هتل در بندرعباس است.

هوشمند سازی هتل و پذیرش

هوشمند سازی هتل در بندرعباس باعث تسریع بخشیدن فرایند رزرو، پذیرش و اسکان مهمان‌ها می‌شود. اطلاعات ورود و خروج افراد در این سیستم‌ها، در مدت زمان اسکان ثبت شده است. به همین خاطر بررسی شرایط اسکان میهمانان به راحتی انجام می‌شود.

همچنین بخوانید  مسیر کسب درآمد میلیاردی را چطور هموار کردم

اطلاعات مرتبط با مراکز گردشگری و چگونگی مراجعه بر روی مانیتورهای لمسی در فضای لابی و یا اتاق‌های هتل هوشمند براساس زبان مهمان‌ها ارائه خواهد شد. به عبارتی باید گفت که با هوشمند سازی هتل دیگر افراد برای برقراری ارتباط نگرانی آنچنانی ندارند. زیرا امکان ثبت انواع درخواست‌ها و مشکلات احتمالی در زبان‌های گوناگون وجود دارد.

با استفاده از انواع کلیدهای هوشمند مخصوص در اتاق‌ها درخواست‌های مختلف مهمان برای پذیرش هتل ارسال می‌شود. پاسخگویی به این درخواست در این حالت در کم ترین زمان امکان پذیر است. علاوه بر موارد ذکر شده، در هوشمند سازی هتل در بندرعباس قابلیت فعال سازی حالت‌های متعددی و کاربردی نظیر حالت اضطراری، مزاحم نشوید و … وجود دارد. اگر حالت اضطراری فعال شود، چراغ‌های جلوی درب اتاق، شروع به هشدار دادن کرده و پرسنل با سیستم یکپارچه از بروز حادثه خبردار خواهند شد. چنانچه حالت مزاحم نشوید، فعال شود، چراغ مخصوص زنگ درب فعال شده و جازه رفت و آمد پرسنل به درون اتاق داده نخواهد شد.

هوشمند سازی هتل و پذیرش

هوشمند سازی هتل و سطوح دسترسی

هوشمند سازی هتل در بندرعباس سه نوع سطح دسترسی توسط کارت‌های پذیرش جهت باز شدن درب اتاق‌ها در هتل هوشمند صادر می‌شود:

  1. کارت هر میهمان جهت ورود و خروج به اتاق
  2. کارت پرسنل جهت رسیدگی به درخواست میهمان مثل نظافت و یا خشکشویی
  3. کارت اورژانسی جهت باز کردن درب اتاق باتوجه به شرایط اضطراری موجود

شایان ذکر است که تاریخچه باز شدن هر اتاق توسط هر یک از کارت‌ها طی هوشمند سازی هتل ثبت خواهد شد. تاریخچه ثبت شده، جهت بررسی ترددهای صورت گرفته قابل بازیابی می‌باشند.

هوشمند سازی هتل و مصرف

انواع سیستم‌های کنترلی هوشمند سازی هتل، به مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی کمک می‌کند. به عبارتی این سیستم اتلاف انرژی و در نتیجه هزینه‌های ایجاد شده توسط آن را تا حد زیادی کم خواهد کرد.

مزایای هوشمند سازی هتل

به طور کلی می‌توان اذعان داشت، قابلیت‌های مختلف قابل دستیابی با هوشمند سازی هتل، دارای مزایای برتری در مقایسه با سیستم‌های سنتی پیشین هستند. از جمله این موارد عبارتند از:

  • سیستم تماما دیجیتال با قابلیت تعریف و اجرای انواع مختلف سناریوها با هدف کنترل پرده‌ها، روشنایی، سیستم کنترل دما و ..
  • ارتباط راحت، آنلاین و بدون اتلاف وقت مهمانان با کادر هتل آن هم توسط فشار یک دکمه
  • ارائه خدمات رفاهی کاملا هوشمند به مهمانان با هدف بالا بردن سطح رضایت آن‌ها
  • ارائه گزارش کامل با جزئیات از مصرف انرژی در قسمت‌های مختلف، به مدیر هتل برای بررسی دقیق‌تر
  • برخورداری از سیستم هشدار هوشمند، برای اطفاء هوشمند حریق و یا قطع اتوماتیک برق و گاز در زمان احساس خطر
  • کنترل شدن هوشمند کلیه اجزا و امکانات داخلی هتل
  • شخصی‌سازی تجربه مهمان توسط اطلاعات به‌دست آمده از سفرهای قبلی او
  • سیستم امنیتی کاملا مجهز جهت حفاظت از اتاق‌ها و بخش‌های دیگر هتل
  • مدیریت هوشمند و دقیق مصرف انرژی براساس ساعات اوج مصرف
  • در مجموع، هوشمندسازی می‌تواند مزایای زیادی برای هتل‌ها و مهمانان داشته باشد. با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که هتل‌های هوشمند در آینده رایج‌تر شوند.
همچنین بخوانید  6 دلیل خرید ایکس باکس سری ایکس و اس برای ایرانی‌ها

مزایای هوشمند سازی هتل

چرا باید هتل خود را هوشمند کنیم؟

هدف هر هتل آن است که رضایت مهمانان را جلب کرده، آن‌ها را به مشتریان ثابت خود تبدیل کند تا در نتیجه به سودآوری بیشتر ختم شود. هتل هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد.

تا قبل از هتل‌های هوشمند، افرادی که به زبان محلی آشنا نبودند، در رزرو و دریافت سرویس به مشکل برمی‌خوردند. در بعضی از هتل‌ها مشکلات امنیتی نظیر سرقت وسایل وجود داشت. همچنین در زمان عدم حضور مهمانان در اتاق انرژی بسیار زیادی هدر می‌رفت.

با پیشرفت و ظهور هتل‌های هوشمند، هتل‌ها شخصی‌سازی شده‌اند. در واقع هر شخص با هر ملیتی که به هتل وارد شود، این امکان را دارد تا به راحتی به رزرو اتاق با زبان محلی خود اقدام نماید. حتی زمان ورود، پیام خوشامدگویی به زبان خود شخص برای او ارسال خواهد شد. هتل هوشمند توانسته اکثر چالش‌هایی که هتلداران و مهمانان در یک هتل غیر هوشمند با آن مواجه هستند رفع نماید.

جمع‌بندی

هوشمند سازی هتل در بندرعباس می‌تواند به هتل‌ها کمک کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. برای مثال، هتل‌های هوشمند می‌توانند با استفاده از سنسورها، مصرف انرژی را در ساختمان خود ردیابی کنند و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد نمایند. این امر منجر به صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌های انرژی می‌شود. در مجموع، هوشمندسازی می‌تواند مزایای زیادی برای هتل‌ها و مهمانان داشته باشد. برای مهمانان، هوشمندسازی هتل تجربه‌ای راحت‌تر و ایده‌آل‌تری را ارائه می‌دهد. در مجموع، هوشمندسازی مزایای زیادی برای هتل‌ها و مهمانان دارد. با پیشرفت فناوری، انتظار می‌رود که هتل‌های هوشمند در آینده رایج‌تر شوند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *