تبلیغات

نکاتی که باید برای شست و شوی مانتو خود بدانید!

shoshtosho

می‌توان گفت مانتو پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین لباس بیرونی خانم‌های ایرانی است. شما ساعات طولانی از روز را در محل کار، دانشگاه، بیرون، خرید و مهمانی با مانتو سپری می‌کنید. همین باعث می‌شود که مانتو شما زود به زود کثیف شده و نیاز به شست و شو داشته باشد اما آیا به نظر شما همه مانتوها با هر جنس و مدلی به یک روش شسته می‌شوند؟ طبعیتا خیر! شما باید مانتو خود را بسته به نوع و جنس پارچه آن و همچنین مدل آن به روش خاص و مواد شوینده مناسب خود بشورید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا روش شست و شوی مناسب مانتوهای مختلف را بررسی کنیم تا شما پس از خرید مانتو مورد نظر خود را روش شست و شوی مناسب، طول عمر مانتو خود را طولانی کرده و بافت و رنگ آن را سالم نگه دارید.

 

شست و شوی مانتو

نحوه صحیح شست و شوی مانتو

مانتوهای مختلف به علت داشتن مدل، جنس پارچه متنفاوت و کاربرد مانتو، روش شست و شو و ماده شوینده مورد نیاز خود را دارد. به طور مثال مانتوهایی مثل مانتو مجلسی معمولا دارای کارشدگی‌هایی از جنس سنگ کاری یا جواهردوزی هستند، به همین دلیل شست و شوی این  مدل مانتو باید با دقت و ظرافت خاصی انجام بگیرد تا آسیب نبیند. همچنین مانتوهایی مثل مانتو دانشجویی و اسپرت به علت پوشیدن مکرر و شست و شوی زیاد، نیاز به استفاده از آب با دمای مناسب و مواد شوینده مناسب دارد تا در اثر این شست و شوی مکرر، بافت آن آسیب نبیند. در ادامه با روش شست و شوی چند مدل مانتوآشنا خواهید.

 

شست و شوی مانتو

روش صحیح شست و شوی مانتو مجلسی

مانتو مجلسی در بین سایر مدل‌های مانتو زنانه، جنس پارچه و مدل و طراحی خاص‌تری دارد. به همین علت شست و شوی آن احتیاج به دقت و ظرافت بیشتری دارد. جنس پارچه مانتو مجلسی معمولا از پارچه‌های حساس و ظریف‌تر از دیگر مانتوها است و همچنین دارای کارشدگی‌های مانند سنگ دوزی و جواهردوزی بر روی خود است. پس باید در هنگام شست و شوی مانتو مجلسی دقت بیشتری به کار ببرید. اگر لباس مجلسی شما لکه شده است، در ابتدا اقدام به لکه گیری آن کنید. برای این کار می‌توانید با یک دستمال آغشته به شامپو و آب ولرم، آن را به آرامی تمیز کنید. بهتر است لباس مجلسی خود را در ماشین لباس شویی نیاندازید. زیرا فشار آب شدید ماشین لباش شویی ممکن است به بافت و فرم لباس مجلسی شما آسیب برساند. حتی الامکان سعی کنید برای شست و شوی مانتو مجلسی خود، آن را به خشک شویی ببرید. اما اگر امکان آن فراهم نیست، مانتو مجلسی خود را با دست بشورید. برای شستن مانتو مجلسی خود از شوینده‌های قوی استفاده نکنید. می‌توانید مقداری شامپو را در آب سرد حل کرده و لباس مجلسی خود را برای چند دقیقه در آن قرار دهید تا خوب تمیز شود. سپس آن را آب کشی کرده و در جایی دور از تابش مستقیم نور آفتاب آن را خشک کنید. به هیچ عنوان از خشک کن برای خشک کردن مانتو مجلسی خود استفاده نکنید. برای اتو کردن مانتو مجلسی خود، برای جلوگیری از آسیب به پارچه آن، یک پارچه تمیز روی آن انداخته و از روی آن مانتو مجلسی خود را اتو کنید. اگر امکان شست و شوی مانتو مجلسی خود را با دست ندارید، آن را در کیسه قرار داده و سپس آویزان کنید تا خشک شود. از انداختن مانتو مجلسی دارای سنگ دوزی یا مشابه آن در ماشین لباس شویی خودداری کنید.

همچنین بخوانید  کنسول یا pc؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت

شست و شوی مانتو

 

نکاتی برای شست و شوی مانتو مجلسی

  1. اگر مانتو مجلسی شما از جنس مخمل است، برای شست و شو ابتدا آن را برعکس کرده و سپس آن را در آب سرد و شوینده ملایم قرار داده و به آرامی بشویید و سپس آبکشی کنید.
  2. اگر مانتو مجلسی شما از جنس حریر یا توری است، آن را در ترکیب الکل و سرکه قرار داده و آن را آبکشی کنید. از چنگ زدن به لباس حریر و توری خود در حین شست و شو جدا خودداری کنید.
  3. اگر مانتو مجلسی شما از جنس ساتن است، آن را به مدت 15 دقیقه در محلول شوینده و آب سرد قرار داده و سپس آن را با آب سرد آبکشی کنید.
  4. اگر مانتو مجلسی شما از جنس ابریشم است، برای شست و شوی آن، مانتو مجلسی خود را در محلول شوینده و ملایم و آب سرد قرار داده و سپس آبکشی کنید.
  5. اگر مانتو مجلسی شما از جنس گیپور است، با آب ولرم و محلول شوینده آن را سست و شو داده و پس از آبکشی و آن را به صورت صاف آویزان کنید.
  6. مانتو مجلسی پولک دوزی شده یا سنگ دوزی شده خود را برای شست و شو در ماشین لباس شویی نیاندازید.
  7. برای شست و شوی مانتو مجلسی خود از از آب داغ استفاده نکنید.
  8. ترجیحا مانتو مجلسی خود را پشت و رو کرده و سپس بشویید.     

روش صحیح شست و شوی مانتو اداری

مانتو اداری از جمله مانتوهایی است که شما آن را به صورت متناوب و در ساعات طولانی خواهید پوشید. بنابراین بدیهی است که این مانتو زود به زود کثیف شده و نیاز به شست و شوی مکرر خواهد داشت. به همین علت کیفیت روش شست و شو و همچنین مواد شوینده استفاده شده در شست و شوی این مدل مانتو، اهمیت بسیار زیادی دارد. مانتو اداری به علت داشتن طراحی خاص ، طوری دوخته شده است که در بدن شما به درستی بنشیند و فرم زیبایی در بدن شما داشته باشد. شست و شوی نامناسب و همچنین استفاده از مواد شوینده غلط موجب آسیب رسیدن به بافت و رنگ پارچه مانتو و همچنین از بین رفتن مدل و فرم خاص مانتو اداری شما خواهد شد. بنابراین نیاز است نکاتی را در هنگام شست و شوی مانتو اداری خود رعایت کنید تا مانتو شما مدت زمان زیادی زیبایی و فرم خود را حفظ کند. به طور مثال بهتر است مانتو اداری خود را با ماشین لباس شویی نشویید و اگر هم می‌شویید از خشک کن آن استفاده نکنید. بهتر است برای شست و شوی مانتو خود از پودر ماشین لباس شویی استفاده نکنید و همینطور استفاده از آب بسیار داغ و شست و شوی طولانی مدت مانتو اداری، باعث آسیب جدی به بافت و مدل مانتو اداری شما خواهد شد. بهتر است مانتو اداری خود را با آب سرد بشویید و قبل از شستن، آن را پشت و رو کنید.

همچنین بخوانید  بهترین ساعت هوشمند شیائومی (2023)

نکاتی برای شست و شوی مانتو اداری

  1. برای شست و شوی مانتو اداری خود از آب داغ استفاده نکنید. بهتر است از آب سرد استفاده کنید.
  2. برای شست و شوی مانتو اداری خود حتی الامکان از پودر ماشین لباس شویی استفاده نکنید.
  3. مانتو اداری خود را پشت و رو کنید و سپس آن را بشویید.
  4. بهتر است مانتو اداری خود را در یک کیسه قرار داده و سپس آن را به داخل ماشین لباس شویی بیاندازید.
  5. قبل از شست و شوی مانتو اداری تفکیک رنگ لباس‌ها فراموش نشود تا پس از شست و شو رنگ پارچه آن آسیب نبیند.
  6. مانتو اداری خود را قبل از شست و شو لکه گیری کنید.
  7. برای شستن مانتو اداری تیره رنگ، برای جلوگیری از آسیب به رنگ آن، محلولی از سرکه سفید، آب ولرم و شامپو درست کرده و مانتو اداری خود را در آن قرار دهید. سپس آن را آبکشی کرده و به دور از نور مستقیم آفتاب آویزان کرده تا خشک شود.
  8. اگر می‌خواهید مانتو اداری شما عمر طولانی داشته باشد، برای شست و شوی آن به خشک شویی مراجعه کنید.
  9. برای شست و شوی مانتو اداری خود با ماشین لباس شویی، از آب داغ و مدت زمان شست و شوی طولانی استفاده نکنید.
  10. برای جلوگیری از آسیب به پارچه مانتو اداری و برق افتادگی آن، مانتو اداری خود را پشت و رو کرده و سپس آن را اتو کنید.

 

جایگاه کیفیت مانتو در حفظ آن پس از شست و شو

در این که باید برای شست و شوی مانتو خود از اصول و قوانین خاصی پیروی کنیم تا بافت و رنگ پارچه ما آسیب نبیند، شکی نیست. اما به هر حال نمی‎‌توان نقش داشتن کیفیت خوب پارچه را در ایجاد آسیب پس از شست و شو نادیده گرفت. گاها با رعایت تمام اصول شست و شو نیز باز هم بافت و مدل مانتو ما آسیب می‌بیند. پس لازم است در هنگام خرید انواع مدل‌های مانتو مانند خرید مانتو مزونی، مانتو مجلسی، خرید مانتو اداری، خرید مانتو اسپرت و یا انواع دیگر مدل‌های مانتو، توجه لازم را به جنس و کیفیت پارچه آن داشته باشیم. مخصوصا در مدل‌هایی همچون مانتو مجلسی، این توجه دو چندان خواهد شد چون مانتو مجلسی به علت جنس خاص پارچه، طراحی و کار شدگی‌های روی خود، از حساسیت بالایی در شست و شو برخوردار است. همچنین مانتوهایی مثل مانتو اداری نیز به علت پوشیدن و شست و شوی مکرر، باید جنس مرغوب و خوبی داشته باشد تا به مرور آسیب نبیند. اگر به دنبال داشتن یک خرید خوب و ایده آل از یک فروشگاه فروش مانتو معتبر هستید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی مانتو امین است. این فروشگاه اینترنتی انواع مدل‌های مانتو را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این فروشگاه به آدرس mantoamin.com ، مانتو مورد نظر خود را خریداری کنید!

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *