تبلیغات

تبلیغات

خطای MSVCP140_1.dll چیست ؟ چگونه آن را رفع کنیم

What-is-MSVCP140_1.dll-error-how-to-fix-it

خطای MSVCP140_1.dll مربوط به یک فایل کتابخانه ای محسوب می شود که بخشی از Microsoft Visual C++ به عنوان یک بخش ضروری توسط بسیاری از برنامه و بازی ها برای اطمینان از عملکرد مناسب آن استفاده می شود.

پیغام خطایی که با عناوین MSVCP140_1.dll missing یا not found نمایش داده می شود، نشان دهنده این است که چنین فایلی معیوب یا گم شده است. این زمانی برای شما اهمیت پیدا می کند که برنامه ای که می خواهید اجرا کنید به فایل و عملکرد صحیح آن نیاز دارد. به این ترتیب، اگر شما نیز با این مشکل در رایانه خود مواجه شده اید، توصیه می کنیم، راه حل های ارائه شده در مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

دلیل بروز خطای MSVCP140_1.dll چیست؟

دلایل بسیاری همچون DLL معیوب یا خراب، نرم افزار قدیمی و ناسازگار، بد افزار، خطا های رجیستری و یا مشکلات سخت افزاری برای ایجاد این اخطار وجود داشته باشد. با این حال، جای نگرانی نیست. زیرا به راحتی امکان تعمیر آن وجود دارد.

اگر فایل MSVCP140_1.dll معیوب یا گم شده باشد با خطا های زیر مواجه خواهید شد:

  • MSVCP140_1.dll missing.
  • MSVCP140_1.dll not Found.

هر یک از موارد بیانگر این موضوع است که فایل مورد نظر، در رایانه گم شده است و می تواند با نصب مجدد برنامه رفع شود. با این حال، موارد دیگری نیز تاثیر دارند که در ادامه مقاله به آنها اشاره شده است.

از یک ابزار اختصاصی در تعمیر DLL استفاده کنید

بهترین و مهم ترین مورد در رفع خطاهای DLL استفاده از ابزارهای تعمیر ویندوز است. این برنامه ها به کاربران خود امکان می دهند تا داده ها و فایل های DLL را همانند روز اول در رایانه تعمیر و یا جایگذاری کنند. اگر با چنین ابزارهایی آشنایی ندارید، توصیه ما به شما استفاده از برنامه Advanced PC Cleanup، CCleaner و Advanced System Optimizer است. زیرا در کنار کارایی بالای خود، از یک صفحه ساده و کابر پسند استفاده می کنند.

ابزار Microsoft Visual C ++ را مجددا نصب کنید

ثبت نام برنامه مایکروسافت ویژوال سی پلاس پلاس

یکی دیگر ار خطا های مربوط به MSVCP140_1.dll، ممکن است به دلیل خطا های ایجاد شده در Microsoft Visual C ++ باشد. از این رو، برنامه را مجددا نصب و مشکل پیش آمده را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • به وب سایت رسمی Visual C++ Redistributable بروید.
  • زبان مورد نیاز خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه Download کلیک کنید.
  • گزینه vc_redist.X64.exe را انتخاب و Next را بزنید.
  • پس از دانلود، فایل EXE را اجرا و در نهایت مراحل نصب را طی کنید.
همچنین بخوانید  نحوه رفع خطای This Device Cannot Start (Code 10) در ویندوز

اکنون رایانه خود را مجددا راه اندازی کرده و به اجرای برنامه معیوب بپردازید. اگر همچنان با آن مشکل مواجه بودید، می بایست ادامه مراحل ارائه شده در مقاله را مورد بررسی قرار دهید.

برنامه را حذف و مجددا نصب کنید

حذف برنامه فتوشاپ

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، داده ها و فایل های مربوط به برنامه نیز ممکن است دلیلی در بروز مشکل MSVCP140_1.dll باشند. برای اطمینان از این موضوع برنامه را با استفاده از مراحل زیر، حذف و مجددا نصب کنید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + R کادر محاوره ای Run را باز کنید.
  • عبارت appwiz.cpl را در نوارد مربوطه تایپ و سپس بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
  • برنامه ای که باعث بروز خطا شده را انتخاب و سپس گزینه Uninstall را انتخاب کنید.
  • برای تایید فرایند حذف بر روی گزینه Yes کلیک کرده و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

پس از اتمام، رایانه خود را ریستارت و برنامه را مجددا نصب کنید. در این مرحله بهتر است جدید ترین نسخه از برنامه را جستجو و از یک وب سایت معتبر دریافت نمایید.

فایل DLL را به صورت دستی ثبت کنید

ثبت فایل دی ال ال در رابط خط فرمان ویندوز 11

اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، بهتر است با استفاده از ابزار داخلی ویندوز “CMD” فایل مربوطه را مجددا در رایانه ثبت کنید. برای انجام این فرایند، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابزار Command Prompt را با حقوق سرپرست اجرا کنید.
  • دستور regsvr32 msvcp140_1.dll را تایپ و سپس کلید Enter را بفشارید.
  • در نهایت برای ذخیره تغییرات رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.

رایانه خود را ویروس یابی کنید

آسکن آنتی ویروس ویندوز 11

اگر از آخرین ویروس یابی رایانه تان زمان زیادی می گذرد، اکنون وقت آن رسیده است که کل حافظه ذخیره ساز خود را با استفاده از ابزار داخلی یا شخص ثالث خود از وجود هر گونه تهدید بالقوه ای اسکن کنید. در ادامه مقاله نحوه انجام این کار آورده دشه است:

  • بر روی ابزار Windows Security در نوار وظیفه کلیک کنید.
  • با اجرای برنامه به مسیر Virus & threat protection > Scan options بروید.
  • Full scan را انتخاب و در نهایت بر روی گزینه Scan now کلیک کنید.

فرایند اسکن ممکن است زمان بر باشد، اما این اطمینان را می دهد تا تهدیدات ویندوز به طور کامل حذف و اجرای برنامه همانند روز های اول بازگردد.

خطای MSVCP140_1.dll در ویندوز را رفع کنید

اگر هیچ یک از موارد بالا، مشکل شما در خطای MSVCP140_1.dll را برطرف نکرد، این امکان وجود دارد که ویندوز دارای برخی از خطا های زمینه ای باشد. به این ترتیب، بهتر است سیستم عامل خود را تعمیر و یا مجددا بازنشانی کنید. این فرایند به شما اطمینان می دهد تا داده های اساسی آن جایگذاری و برنامه مورد نظر همانند روز اول بدون هیچ مشکلی اجرا شود.

همچنین بخوانید  آموزش کلی و بهینه سازی سیستم با نرم افزار CCleaner

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *