تبلیغات

تبلیغات

طراحی پوستر با هوش مصنوعی- ابزارها و نکات

desiner-tarahi2

هوش مصنوعی (AI) محبوب‌ترین و سریع‌ترین فناوری مبتنی بر داده و در حال تغییر دادن جهان است. هوش مصنوعی از الکسا و سیری گرفته تا وسایل نقلیه خودران، چندین راه حل نوآورانه را معرفی کرده است.

یکی از محبوب ترین صنایعی که هوش مصنوعی در حال تغییر آن است، صنعت بازاریابی دیجیتال است. وقتی صحبت از این صنایع می‌شود، طراحی گرافیک و وب یکی از حیاتی ترین بخش‌های بازاریابی و تبلیغات است.

ابزار طراحی هوش مصنوعی چیست؟

ابزار طراحی هوش مصنوعی، پلتفرم یا برنامه‌ای است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای کمک به طراحان در ایجاد، بهبود، بهینه‌سازی و بررسی طرح‌هایشان استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی در صنعت طراحی، فرآیندها را بهینه و خودکار می‌کند، ترجیحات مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کند و دارایی‌های خلاقانه را افزایش می‌دهد.

همچنین برخی از ابزارهای طراحی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین (ML) برای تجزیه و تحلیل بازخورد و داده‌های کاربر استفاده می‌کنند و به طور مداوم فرآیندهای طراحی را بهبود می‌بخشند تا نیازهای کاربر را برآورده ‌کنند.

 

ابزار طراحی هوش مصنوعی برای طراحان گرافیک چه مزایایی دارد؟

  • کار دستی را به حداقل می‌رساند: ابزارهای طراحی هوش مصنوعی با حذف کارهای دستی اضافی و کاهش بار کاری طراح، به فرایند طراحی پوستر سرعت می‌دهند.

  • تحلیل داده را ارائه می‌دهد: ابزارهای طراحی هوش مصنوعی می‌توانند به راحتی داده‌ها را از چندین منبع از جمله ترجیحات کاربر، بازخورد، آزمایش محصول، طراحی‌ها با بهترین تبدیل و آخرین روندهای بازار برای بهینه سازی فرآیند طراحی، تحلیل کنند. این بینش‌ها به طراحان کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد بهبود تعامل با کاربر بگیرند و نیازها و انتظارات آنها را بهتر برآورده کنند.

  • چندین طرح را به صورت خودکار ایجاد می‌کند: ایجاد چندین ایده طراحی خلاقانه یکی از برجسته ترین چالش‌هایی است که امروزه طراحان و بازاریابان با آن روبرو هستند. ابزارهای طراحی هوش مصنوعی به ایجاد خودکار چندین طرح منحصربه‌فرد و جایگزین بر اساس ترجیحات شما کمک می‌کنند.

  • دقت را افزایش می‌دهد:ابزارهای طراحی هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌هایی با دقت به تحلیل و پیش بینی نتایج مورد نظر می‌پردازند و دقت طراحی را افزایش می‌دهند.

  • مقرون به صرفه است: از آنجایی که ابزارهای طراحی هوش مصنوعی، کار دستی، نیاز به منابع انسانی و احتمال اشتباهات و شکست‌های طراحی را به حداقل می‌رسانند، باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی طراح می‌شود.

در ادامه به برخی از بهترین ابزارهای طراحی هوش مصنوعی برای طراحی پوستر نگاهی می‌اندازیم.

مایکروسافت دیزاینر(Microsoft Designer)

پوستر با هوش مصنوعی

 

ابزار طراحی هوش مصنوعی برای ایجاد طرح‌های منحصر به فرد با توجه به ورودی و دستورالعمل‌های شما است.

  • اول یک توضیح اولیه کوتاه یا ایده‌ای در مورد طرح مدنظرتان را وارد ابزار کنید.

  • طرح را با توجه به نیازهای خاص خودتان، از جمله کاراکتر، رنگ، پس‌زمینه و عناصری که از خروجی نهایی انتظار دارید، توصیف کنید.

  • طراحی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را با افزودن یا حذف عناصری مانند متن، سبک‌ها و تصاویر از طریق رابط ویرایشگر کشیدن و رها کردن ابزار ویرایش کنید.

همچنین بخوانید  آموزش افزایش تعداد Undo در فتوشاپ

بعلاوه، می‌توانید مستقیماً طرح‌ها را به سرعت در پلتفرم اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

کانوا(Canva)

ابزار Canva Magic Design رایگان و قابل تنظیم است که امکان استفاده از الگوهای اصلاح شده و تجسم طرح‌ها و تولید خروجی‌های دلخواه را آسان تر می‌کند. با کمک این ابزار، تصاویر یا متن را در چند ثانیه به طرح‌های شخصی سازی شده زیبا تبدیل کنید.

در اینجا چند ویژگی جادویی این ابزار طراحی هوش مصنوعی آورده شده است:

  • تصویر یا مدیا را آپلود کنید و از بین الگوهای تولید شده، طرح مدنظرتان را ویرایش کنید.

  • تولید خودکار تصویر را تضمین می‌کند.

  • هزاران قالب سفارشی رایگان را ارائه می‌دهد.

  • همکاری بی‌درنگ را فعال می‌کند و حضور هر یک از اعضای تیم طراحی را در یک صفحه آسان‌تر می‌کند.

  • ویرایش طراحی را از طریق ابزارهای ویرایش عکس با هوش مصنوعی، بهبود می‌بخشد.

  • می‌توانید طرح‌های سازگار با دستگاه‌های مختلف از تلفن‌های همراه تا رایانه‌های رومیزی را تهیه کنید.

کانوا مناسب کاربری شخصی و حرفه‌ای برای طراحی پوستر خلاقانه، بنر شبکه‌های اجتماعی، اینفوگرافیک، کارت تبریک سفارشی و غیره است.

Adobe Firefly

Adobe Firefly از خانواده مدل‌های خلاقانه و مولد هوش مصنوعی محصولات ادوبی است که به شما امکان تهیه طیفی از طرح‌های تخیلی، خارق‌العاده و نامحدود را می‌دهد

ادوبی به روش‌های زیر قادر به کاهش تلاش‌های طراحی شما است:

  • تولید تصویر بافت آگاه (context-aware) برای فعال کردن امکان آزمایش و انتخاب سریع از بین گزینه‌های خلاقانه و نامحدود است.

  • از بلوک‌های سازنده خلاق و فوری مانند وکتورها، تصاویر، بافت‌ها و براش‌ها برای ایجاد طرح‌های سفارشی استفاده کنید.

  • محتوای متمایز بنرها، پوسترها یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی آماده را فقط با یک پیام متنی ایجاد کنید.

هدف بعدی Adobe Firefly ترکیب مدل‌سازی سه‌بعدی و تبدیل ترکیب‌بندی‌های سه بعدی به تصاویر و طرح‌های واقعی با سبک‌ها و تغییرات نوآورانه است.

لوکا(Looka)

لوکا ابزار طراحی هوش مصنوعی قدرتمند برای طراحی پوستر است.

می‌توانید از بین بیش از 300 قالب، یکی را انتخاب کنید تا به بهترین شکل هویت و الزامات برند شما را نشان دهد. می‌توانید از این الگوها برای سفارشی‌سازی کارت‌های ویزیت، امضاهای ایمیل و پوسترهای برندتان استفاده کنید.

Deep Art Effects

نرم افزاری قابل دانلود روی دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه برای ویرایش خلاقانه و آسان طراحی‌های برند است.

 

پوستر با هوش مصنوعی

این ابزار دارای قابلیت‌های زیر است:

  • مقیاس بندی هوشمند تصاویر با بزرگنمایی 4 برابری با استفاده از هوش مصنوعی

  • تصاویر سیاه و سفید را به صورت خودکار رنگ آمیزی کنید.

  • امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند، زیرا تمام تصاویر را به صورت محلی تولید و پردازش می‌کند.

  • می‌توانید این ابزار را در هر دو سیستم ویندوز و مک نصب کنید.

همچنین بخوانید  چگونه مه و گرد و غبار را در عکس هایمان حذف کنیم؟

Galileo AI

این ابزار طراحی با هوش مصنوعی، هم توضیحات متنی ساده را به طرح‌های برجسته تبدیل کرده و هم برنامه‌های وب را بدون دانش کدنویسی می‌سازد و اجرا می‌کند. این برنامه روی هزاران طرح آموزش دیده و به سرعت طرح‌های با کیفیت بالا را از روی زبان طبیعی می‌سازد.

کروما(Khroma)

اگر عاشق بازی با پالت های رنگی مختلف برای تهیه طرح های زیبا و منحصر به فرد هستید، باید ابزار طراحی Khroma AI را امتحان کنید.

کروما از هوش مصنوعی برای آموختن ترجیحات رنگی شما استفاده می‌کند تا پالت های رنگی نامحدود و الهام بخش تولید کند. علاوه بر این، ترکیب‌های پالت عالی با گرادیان‌های مختلف، تایپوگرافی و تصاویر سفارشی تولید می‌کند و از روی هزاران پالت ساخته شده توسط انسان یاد می‌گیرد. همچنین دارای ویژگی جستجو برای جستجوی طرح بر اساس رنگ، ته رنگ و مقادیر RCB است.

فوتور(Fotor)

تصویر ساز هوش مصنوعی فوتور امکان تولید دارایی‌های گرافیکی حرفه‌ای و منحصر به فرد و محصولات دیجیتالی، از جمله پوسترها، لوگو‌ها، پس زمینه‌ها، آواتارهای هوش مصنوعی، شخصیت‌های انیمیشنی و پرتره‌های سه بعدی را فراهم می‌کند.

 

پوستر با هوش مصنوعی

بدون دانش فنی یا مهارت‌های طراحی هم می‌توانید طرح‌های خلاقانه‌ای را با وارد کردن توضیحات متنی با جزئیات مورد نیاز ایجاد کنید.

هنگامی‌که متن یا درخواست‌ها را در کادر وارد کردید، می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض را دستکاری کنید، سبک طراحی مانند انیمه، عکاسی یا نقاشی رنگ روغن را انتخاب کنید و پارامترهایی مانند جلوه‌های نور، جزئیات و نسبت‌ها را در کادر سمت چپ تنظیم کنید.

پس از وارد کردن توضیحات متن و اجرای تنظیمات، روی Generate کلیک کنید تا طراح Fotor AI در کمترین زمان طرح‌های غنی تولید کند.

نتیجه گیری

هوش مصنوعی، صنعت طراحی پوستر را با خودکارسازی و ساده‌سازی فرآیندها و بهبود کارایی طراحان، متحول می‌کند. طراحان گرافیک با استفاده از ابزارهای طراحی هوش مصنوعی می‌توانند طرح‌های خلاقانه و سفارشی را‌ برای پلتفرم‌های متعدد تولید کنند تا فرآیند طراحی خودتان را سریعتر و کارآمدتر کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *