تبلیغات

تبلیغات

همه چیز درباره ی کارت شبکه سرور و انواع آن

cartshabake

انواع کارت شبکه سرور

انواع کارت شبکه سرور به دو دوسته بی‌سیم و کابلی تقسیم می‌شوند. با ما همراه باشید؛ در ادامه مقاله شما را با انواع کارت شبکه Fibr و Lan آشنا می‌سازیم.

کارت شبکه در فرایندهای پیاده سازی شبکه کامپیوتری نقش مهمی ایفا می‌کند. به شکلی که تمامی سیستم های رایانه‌ای تحت شبکه بایستی ارتباط کامپیوتر و محیط را از طریق یک کارت شبکه ایجاد کنند.

انواع شبکه‌ها عبارتند از:

WiFi .1

2. Network

.3 NIC

4. Adapter

5. Network Card

امروزه به دلیل برخورداری از اینترفیس شبکه‌ای onboard احتیاجی به کارت شبکه هنگام اتصال نیست.

کارت شبکه سرور

انواع کارت شبکه Fibr

کارت شبکهFibr جهت اتصال به شبکه‌های فیبر نوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌ها دارای پورت‌هایی هستند که با کابل‌های فیبر نوری به سوئیچ‌های مربوطه متصل می‌شوند. معمولاً در شبکه‌هایی که نیاز به پهنای باند بالا و سرعت انتقال داده‌های بالا وجود دارد، این کارت‌ها را به کار میگیرند.


برخی از انواع کارت شبکه Fibr شامل موارد زیر هستند؛
۱- کارت شبکه 10GbE Fibr

این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های فیبر نوری 10 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود و برای ارتباط با سرورهایی که نیاز به پهنای باند بالایی دارند گزینه ایده آلی به شمار می‌رود.


۲- کارت شبکه 40GbE Fibr

این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های فیبر نوری 40 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود و جهت ارتباط با سرورهایی که نیاز به پهنای باند بسیار بالایی دارند به کار می‌روند.


۳- کارت شبکه 100GbE Fibr

این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های فیبر نوری 100 گیگابیت بر ثانیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ارتباط با سرورهایی که نیاز به پهنای باند بسیار بالایی دارند به کار می‌رود.


۴- کارت شبکه 25GbE Fibr

کارت شبکه GBE25 برای اتصال به شبکه‌های فیبر نوری 25 گیگابیت بر ثانیه به کار برده می‌شود. این سیستم جهت ارتباط با سرورهایی که نیاز به پهنای باند بالایی دارند، بسیار مناسب است.

در نهایت می‌توان بیان داشت: انتخاب کارت شبکه Fibr بر اساس نیاز به پهنای باند و سرعت انتقال داده‌ها باید انتخاب گردد. قبل از خرید اطمینان حاصل فرمائید که کارت شبکه با دستگاه شما سازگاری دارد.

انواع کارت شبکه LAN

کارت شبکه LAN با نام Local Area Network نیز شناخته می‌شود. این کارت‌ها شامل پورت‌های RJ45 می‌باشند که با کابل شبکه به سوئیچ‌های مربوطه متصل می‌شوند. از این کارت‌ها برای شبکه‌های کوچک و متوسط استفاده می‌کنند.

انواع کارت شبکه LAN شامل:

۱- کارت شبکه 10/100 Mbps LAN

این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های LAN با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه به کار می‌رود. به صورت معمول در شبکه‌های کوچک و متوسط کاربرد دارد.

همچنین بخوانید  رمزارز په په، جدی‌ترین رقیب دوج کوین و شیبا را بیشتر بشناسید


۲- کارت شبکه 1000 Mbps LAN

دارای سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه می‌باشد و در محیط‌های کوچک و متوسط کاربرد دارد.

۳- کارت شبکه 10 Gbps LAN

کارت شبکه 10 Gbps LAN برای اتصال به شبکه‌های LAN با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌شود. این کارت‌ها معمولاً در شبکه‌های بزرگ، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴- کارت شبکه 40 Gbps LAN

کارت شبکه 40 Gbps LAN برای اتصال به شبکه‌های LAN با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌ها معمولاً در شبکه‌های بزرگ به کار برده می‌شوند.


۵- کارت شبکه 100 Gbps LAN

این کارت شبکه برای اتصال به شبکه‌های LAN با سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه طراحی شده‌اند که در شبکه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به صورت کلی؛ انتخاب کارت شبکه LAN بایستی بر اساس نیاز به پهنای باند و سرعت انتقال داده‌ها خریداری شود.

کارت شبکه سرور

از کجا می‌توانیم کارت شبکه سرور تهیه کنیم؟

شما می‌توانید کارت شبکه سرور را از فروشگاه‌های کامپیوتری و آنلاین خریداری فرمائید. برای خرید کارت شبکه سرور ابتد از فروشگاه‌هایی که در زمینه تجهیزات شبکه و سرور فعالیت دارند، اطلاعات کسب نمائید. همچنین شما قادرید از سایت‌هایی مانند تجهیزشبکه فیدار ،دوبرکا و.. خرید کنید. توجه داشته باشید قبل از خرید، مشخصات کارت شبکه سرور مورد نظر و نیازهایتان را با دقت بررسی کنید.

سخن پایانی:

به صورت کلی کارت شبکه‌های سرور باید برای انواع سرورها و بستر شبکه‌ای که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، انتخاب شوند. قبل از خرید کارت شبکه بهتر است با توجه به نیازهایتان نوع کارت شبکه را تعیین نمائید.

انواع کارت‌های شبکه شامل کارت‌های شبکه LAN و کارت‌های شبکه Fibr می‌باشند. کارت‌های شبکه LAN برای اتصال به شبکه‌های LAN و اینترنت از طریق کابل‌های RJ45 به کار می‌روند و به صورت 10/100 Mbps LAN،1000 Mbps LAN،10 Gbps LAN،40 Gbps LAN و 100 Gbps LAN در دسترس هستند.

کارت‌های شبکه Fibr جهت اتصال به شبکه‌های فیبر نوری استفاده می‌شوند و به صورت 10GbE Fibr،40GbE Fibr،100GbE Fibr و 25GbE Fibr در دسترس هستند. برای انتخاب بهترین کارت شبکه، باید نیازهای خود را مشخص کرده و به مشخصات هر کارت توجه کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه انواع کارت شبکه سرور به دست آورده باشید همچنین برای تهیه ی انواع کارت های شبکه و خرید عمده سرور hp می توانید به سایت تجهیزشبکه فیدار مراجعه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *