تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع روش‌های ترید در بازار ارزهای دیجیتال

raveshhayetrade

دنیای امروز دنیای تکنولوژی است و با پیشرفت روزافزون آن می‌بینیم که ارزهای دیجیتال چگونه روی زندگی جهانیان اثر گذاشته‌اند. می‌توان گفت اثر ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهانی کاملاً مشهود است و بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. روزانه به تعداد کاربرانی که در بازار کریپتوکارنسی مشغول ترید ارز دیجیتال هستند اضافه می‌شود و این بازار گسترش بیشتری می‌یابد. افراد زیادی در سراسر دنیا مشغول تحلیل و بررسی آیندهٔ ارزها هستند تا بتوانند بهتر روی دارایی‌های خود در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. افرادی که می‌خواهند به بازار ورود پیدا کنند، باید کاملاً با مفاهیم پایه و اساسی آشنا باشند. در این صورت است که می‌توانند با صرف زمان و کسب تجربه در این بازار به سودآوری برسند. درصورتی‌که بدون آگاهی و اطلاعات کافی وارد این بازار شوند، خود را در معرض ریسک‌های پرخطری قرار می‌دهند.

 

روش‌های ترید

ترید و یا معامله چیست؟

برای این‌که با روش های ترید یا همان معامله آشنا شوید، ابتدا مروری روی ماهیت آن داشته باشیم تا بتوانیم به‌درستی تحلیل کنیم. به معامله ارزهای دیجیتال، ترید ارز دیجیتال می‌گویند که هدف از انجام آن، به دست آوردن سود در برهه‌های زمانی متفاوت است. ارزهای دیجیتال زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارند که امکان خریدوفروش آن‌ها به‌راحتی فراهم است و هر کاربر می‌تواند با یکی از آن‌ها شروع به انجام معامله کند. به معامله ارز دیجیتال، ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) گفته می‌شود و هدف از آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است. انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش دارد که هر فرد می­‌تواند به دلخواه، با یکی از آن­ها شروع به معامله کند.

بیشتر کتب و مقالاتی که در حوزهٔ ارز دیجیتال موجود است، تفاوت بین استخراج و معامله را بررسی نمی‌کنند. درحالی‌که هدف چیز دیگری است. باید بگوییم که هدف اصلی از انجام سرمایه‌گذاری در این بازار، کسب سود در مدت‌زمان طولانی توسط خرید و نگه‌داری انواع دارای مانند سهام، دلار، طلا و غیره است. دقیقاً منظور از معامله یعنی انجام مکرر خریدوفروش در بازارهای مالی برای به‌دست آوردن سود بیشتر. هرچند سرمایه‌گذاری و معامله یک هدف مشترک دارند و آن‌هم رسیدن هردو به سود بیشتر است، اما هرکدام شیوهٔ خود را برای رسیدن به هدف دارند.

 

روش‌های ترید

روش‌های معامله ارز دیجیتال

یک تریدر ارز دیجیتال باید قبل از هر چیز دانش تحلیلی برای بررسی بازار را بدست آورد. تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی دو روش رایج برای تحلیل بازار کریپتوکارنسی است. یادگیری هر دو روش به تریدر کمک خواهد کرد تا بتواند در زمان مناسب تصمیمات سریع و هوشمندانه اتخاذ کند که او را به سود برساند. ترید ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی روش‌های متفاوتی دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم:

  • اسکالپینگ یا معامله فوری ارز دیجیتال

هنگامی‌که معاملهٔ ارز دیجیتال در مدت‌زمان کوتاهی در حد چند ثانیه یا چند دقیقه صورت می‌گیرد، به آن اسکالپینگ گفته می‌شود. این کار به‌منظور کسب سود سریع انجام می‌شود و روش تحلیلی خاص خود را دارد. این روش بر پایهٔ استفاده از یک‌سری ربات معامله‌گر انجام می‌شود و در کنار آن پلتفرم‌های معاملاتی خودکار و تحلیل‌های تکنیکال نیز استفاده می‌شود.

  • خریدوفروش‌های روزانهٔ ارز دیجیتال یا Day Trading

تریدهای روزانه جزو معاملات کوتاه‌مدت به‌حساب می‌آیند و برای نگه‌داری روزانهٔ دارایی استفاده می‌شوند. هنگام انجام این روش، معامله‌گر قبل از این‌که روز پایان بیابد، دارایی‌های خود را می‌فروشد و هدفش از این کار کسب سود سریع اما کم است. روش تحلیلی که در انجام این نوع معاملات به‌کار می‌رود، روش تحلیل تکنیکال است.

  • خریدوفروش همراه با نوسان

Swing trading یا ترید نوسانی به خریدوفروش به روش نوسانی گفته می‌شود که در بازهٔ زمانی میان‌مدت انجام می‌شود. برخلاف معاملات روزانه که برای کسب سود کم انجام می‌شود و روش آن خریدوفروش‌های روزانه است، در این روش متفاوت عمل می‌شود. معامله‌گران در این روش از تحلیل‌های تکنیکال استفاده می‌کنند و یک‌سری موقعیت مناسب برای سرمایه‌گذاری به‌دست می‌آورند. این موقعیت‌ها در بازهٔ زمانی بین 2 الی 3 هفته قرار دارد که سبب می‌شود فرد سود بیشتری را بتواند کسب کند.

همچنین بخوانید  بیشترین کلماتی که در سال 2019 در گوگل سرچ کرده اید !

هنگام انجام این روش موقعیت در کف قیمت در نظر گرفته می‌شود و هنگامی‌که به سقف قیمت می‌رسد که ممکن است یکپارچه یا تدریجی اتفاق بیفتد، ارز دیجیتال به فروش می‌رسد. معاملات سوینگ جزو خریدوفروش‌های بسیار محبوب بین معامله‌گران ارز دیجیتال است، زیرا در شرایط متفاوت سودآوری خوبی به همراه دارد. به‌عنوان مثال، قیمت بیت‌کوین یا سایر ارزها ممکن است در طی یک هفته نوسانات شدیدی را تجربه کند. در این صورت معامله‌گران سوینگ سود خوبی را کسب خواهند کرد. البته باید بگوییم این اتفاق در صورتی می‌افتد که معامله‌گر نقطهٔ ورود و خروج مناسب از بازار را بتواند تشخیص دهد.

  • معامله به روش Position Trading یا موقعیت‌گیری

ترید ارز دیجیتال با روش پوزیشن تریدینگ، در مدت‌زمان طولانی انجام می‌پذیرد و روش‌های تحلیل آن فاندامنتال و تکنیکال است. هنگام انجام این روش با استفاده از دو تحلیل نامبرده، موقعیتی برای 3 الی 12 ماه برای یک دارایی در نظر گرفته می‌شود. هنگام خرید این دارایی متغیرهای کلیدی وجود دارند که باید بررسی شوند ازجمله ارزش بازار، مؤسسان ارز دیجیتال و تعداد آن ارز. به نظر می‌رسد که انجام معامله به روش موقعیت‌گیری آسان است؛ اما باید بگوییم که قواعد خاص خود را دارد و افراد باید با آن‌ها آشنایی کافی را داشته باشند.

  • Copy Trading یا معاملات رونویسی

روش آخری که بررسی می‌کنیم، کپی تریدینگ است که در آن کاربر به‌جای این‌که خودش معاملات را انجام دهد، یک معامله‌گر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند. کاربر دقیقاً کاری را انجام می‌دهد که آن معامله‌گر در بازار انجام می‌دهد. درون برخی پلتفرم‌ها این امکان وجود دارد که کاربران با بررسی پروفایل معامله‌گران حرفه‌ای، شخص موردنظرشان را انتخاب کنند. سپس می‌توانند روش خودکار کپی تریدینگ را انتخاب کرده و از روی فرد انتخابی اقدامات لازم را به‌طور خودکار انجام دهند.

روش‌های ترید

 

معامله‌گر چه ویژگی‌هایی دارد؟

فرد تریدر یا معامله‌گر فعالیت ترید ارز دیجیتال را به‌منظور کسب سود از طریق خریدوفروش ارزها انجام می‌دهد و دارای ویژگی‌های زیر است:

  • به دنبال کسب دانش و اطلاعات به‌روز است و توانایی یادگیری و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها را دارد.

  • قدرت تفکر خوبی دارد و می‌تواند به تمام جوانب یک موضوع با دقت بیندیشد.

  • دارای صبر و انضباط است.

  • توانایی استخراج داده از انواع نمودارهای قیمتی را دارد.

  • فعال است و به‌صورت پویا در بازار حضور دارد.

  • می‌تواند جهات درست را درون بازار تشخیص بدهد.

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا نگاهی به مفهوم معامله انداختیم و با انواع روش های ترید ارز دیجیتال نیز آشنا شدیم. سپس ویژگی‌های یک معامله‌گر را نیز بررسی کردیم. افرادی که قصد دارند وارد بازارهای مالی دیجیتالی شوند، باید توانایی یادگیری اطلاعات به‌روز را داشته باشند. البته در قدم اول باید مفاهیم پایه و اساسی را بیاموزند تا درک خوبی نسبت‌به بازار پیدا کنند. با داشتن اطلاعات کافی و صرف زمان می‌توانید در این بازار کسب تجربه کنید و در ادامه به سودآوری خوبی برسید.

همچنین بخوانید  احتمال ساخت دسته های PS5 با دستیار صوتی : که در بازی کمک خواهند کرد

منابع :

https://www.investopedia.com/terms/t/trade.asp

https://wallex.ir/blog/ترید-ارز-دیجیتال-چیست/

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *