تبلیغات

تبلیغات

انواع سرمایه گذاری در کار؛ معرفی ۵ روش سرمایه گذاری در ایران

invest

سرمایه گذاری در کار یا خرید دارایی‌های ارزشمند برای حفظ ارزش پول؟ این سوال بسیاری از افرادی است که سرمایه‌ای ریالی در اختیار دارند و می‌خواهند از افت ارزش آن در گذر زمان پیشگیری کنند. هیچکس نمی‌تواند به صورت قطعی به این سوال که بهترین روش سرمایه گذاری در ایران چیست و کدام روش سود بیشتری به شما می‌دهد. سرمایه‌گذاری مثل جاده‌ای تاریک است که تا وقتی در آن پیش نرفته باشید، نمی‌دانید در گام‌های بعدی چه چیزی انتظارتان را می‌کشد.

اما اگر جوانب مختلف انواع روش‌های سرمایه گذاری را بررسی کنید، مثل این است که یک چراغ دور برد به دست گرفته باشید و بتوانید حداقل تا چند قدم جلوتر را ببینید. در این مقاله انواع روش‌ها را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چطور می‌توان کسب و کارهایی که به دنبال جذب سرمایه گذار هستند را پیدا کرد.

 

انواع سرمایه گذاری در ایران

انواع سرمایه گذاری در ایران به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کار یا دارایی‌های ارزشمند را نام می‌بریم و توضیحاتی درباره هرکدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم.

انواع سرمایه گذاری در کار

 

سرمایه گذاری در کار

بسیاری از کسب و کارها برای تأمین منابع مورد نیازشان، برای جذب سرمایه گذار اقدام می‌کنند و در ازای دارایی که سرمایه گذاران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، سهام شرکت را به نامشان می‌زنند. این شرکت‌ها معمولا ایده‌های خلاقانه‌ای دارند که با تأمین منابع مالی، می‌توانند به درآمد خوبی برسند. به همین دلیل با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار می‌کنند تا هم سرمایه آن‌ها را افزایش بدهند و هم ایده خودشان را تجاری سازی کنند.

اگر کسب و کاری را پیدا کنید که نیازهای روز بخشی از جامعه را به شیوه‌ای مدرن برآورده می‌کند، می‌تواند به فروش بالایی برسد؛ در نتیجه سرمایه گذاران هم سود خوبی به دست می‌آورند. در قسمت‌های بعدی توضیحات بیشتری درباره پیدا کردن بهترین کسب و کارها برای سرمایه گذاری در کار ارائه می‌دهیم.

 

راه‌اندازی کسب و کار شخصی

بعضی از افراد با سرمایه‌ای که دارند، یک کسب و کار کوچک یا متوسط راه‌اندازی می‌کنند و به مرور زمان آن را رشد می‌دهند. این روش برای افرادی که خودشان شاغل نیستند یا فرد قابل اعتمادی را می‌شناسند که می‌تواند کسب و کار جدیدشان را مدیریت کند، انتخاب مناسبی است. اگر این شرایط را ندارید، بهتر است روی کسب و کارهای نوپای دیگر سرمایه گذاری کنید تا با کارآفرین‌های جوان مشارکت داشته باشید و خودتان درگیر فرایندهای مدیریت کسب و کار نشوید.

 

سپرده‌گذاری در بانک و دریافت سود ماهانه یا سالانه

با وجود اینکه بسیاری از افراد این روش را انتخاب می‌کنند، اما سپرده‌ کردن پول در بانک، معیارهای یک سرمایه گذاری موفق را ندارد. زیرا درصد سودی که بانک در ازای سپرده می‌دهد، ثابت است. این سود ثابت نمی‌تواند افزایش چند ده درصدی تورم را جبران کند؛ در نتیجه ارزش سرمایه‌ به مرور زمان کم می‌شود. البته اگه می‌خواهید ماهانه مبلغ سود ثابتی داشته باشید و به عنوان بخشی از درآمدتان به آن نگاه کنید، این روش می‌تواند مناسب باشد.

همچنین بخوانید  بال های ثروت مرا به پرواز در آورد

 

فعالیت در بازارهای مالی

بازار بورس داخل، بازار بورس خارج و بازار ارزهای دیجیتال سه مورد از مهم‌ترین بازارهای مالی برای ترید هستند. برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی سه روش پیش روی شما وجود دارد:

 

انواع سرمایه گذاری در کار

  • خودتان کار با این بازارها را یاد بگیرید و ترید کنید.
  • سرمایه‌تان را در اختیار فرد متخصص در زمینه بازارهای مالی قرار بدهید تا ترید کند و در پایان، درصدی از سود خود را به او بپردازید.
  • یک سهام یا ارز ارزشمند بخرید و نگه دارید تا در بلند مدت با افزایش قیمت آن، سود کنید.

 

خرید دارایی‌های ارزشمند

بسیاری از افراد با خرید فلزهای گرانبهایی چون طلا یا پلاتین، خرید املاک و مستغلات یا حتی خرید خودرو سرمایه گذاری می‌کنند. این روش به نوعی مانند سومین راه سودآوری از بازارهای مالی است؛ بخرید و منتظر بمانید تا قیمت آن در بلند مدت افزایش پیدا کند!

 

مهم‌ترین نکاتی که پیش از سرمایه گذاری باید بدانید

تحقیق و بررسی یکی از لازمه‌های سرمایه گذاری در کار است. پیش از سرمایه گذاری باید اطلاعات کافی از حوزه مورد نظرتان به دست آورید، اما مراقب باشید که درگیر وسواس و کمال‌گرایی نشوید. هرکدام از روش‌های سرمایه گذاری که در قسمت قبل توضیح دادیم، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید در این باره بدانید، اشاره می‌کنیم:

  • سرمایه گذاری یک کار بلند مدت است، پس پولی را به این کار اختصاص بدهید که می‌دانید حداقل تا شش ماه آینده به آن نیاز ندارید.
  • در سرمایه گذاری صبور باشید و میزان سودآوری سرمایه‌تان را با ضررهای کوچک و کوتاه مدت نسنجید.
  • هرچقدر سود بیشتری بخواهید، باید ریسک‌های بزرگ‌تری انجام بدهید.
  • اگر سرمایه قابل توجهی دارید،‌ آن را به چند بخش تقسیم کنید و از روش‌های مختلف سرمایه گذاری در کار استفاده کنید. به عبارت دیگر، تمام تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نچینید.
  • اگر در زمینه سرمایه‌ای که می‌خواهید بخرید، تخصص ندارید، حتما از افراد متخصص مشاوره بگیرید.
  • تبلیغات جذب سرمایه گذار، برای معرفی روش‌های سرمایه گذاری مناسب هستند، اما بعد از آشنایی با هر روش، باید تحقیقات کافی انجام بدهید. به اطلاعاتی که در تبلیغات ارائه شده اکتفا نکنید و خودتان هم بررسی‌های لازم را انجام بدهید.

 

چطور بهترین روش سرمایه گذاری را پیدا کنیم؟

ابتدا بیایید بررسی کنیم که یک سرمایه سودآور چیست. در کشور ما نرخ تورم بالایی وجود دارد. تورم ارزش پول را کاهش می‌دهد. سرمایه گذاری در وهله اول، ارزش پول را حفظ می‌کند و در اولویت‌های بعدی سودآوری خواهد داشت. پس یک سرمایه گذاری زمانی خوب است که درصد سود سالانه آن بیشتر از درصد تورم سالانه باشد.

همچنین بخوانید  شیوه خرید فالوور اینستاگرام از سایت هایپرفالو

به عنوان مثال تصور کنید ما یک سرمایه ۱۰۰ میلیون تومانی در اختیار داریم. اگر نرخ تورم سالانه ۴۰ درصد باشد، باید پولمان را در جایی سرمایه گذاری کنیم که بیشتر از ۴۰ درصد به ما سود بدهد تا در پایان سال حداقل ۱۴۰ میلیون پول داشته باشیم. تنها در این صورت است که با گذشت زمان، چیزی از ارزش دارایی‌هایمان کم نشده است. اگر به دنبال سودآوری باشیم، باید روشی را پیدا کنیم که ارزش داراییمان را بعد از یک سال به بیشتر از ۱۴۰ میلیون تومان می‌رساند.

 

کدام روش‌ها می‌توانند تا این اندازه سود داشته باشند؟

اگر تریدر حرفه‌ای باشید، با فعالیت در بازارهای مالی مختلف می‌توانید سود خوبی به دست آورید. اما نگهداری یک دارایی ارزشمند و انتظار برای رشد قیمت آن، ممکن است همگام با افزایش تورم پیش نرود.

سرمایه گذاری در کار، یکی از روش‌های پویاست و سود آن به عملکرد کسب و کاری که در آن سرمایه گذاری می‌کنید، بستگی دارد. اگر کسب و کارهایی را پیدا کنید که آینده روشنی دارند و به دنبال جذب سرمایه گذار هستند، می‌توانید تضمین کنید که با سپردن دارایی‌هایتان به آن‌ها، سود خواهید برد.

 

چطور در کسب و کارها سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در کار یکی از بهترین روش‌هاست، زیرا هم به رشد و رونق بازار و اقتصاد کمک می‌کند و هم سودآور است. دارایی‌هایی که به طلا، ملک یا خودرو تبدیل می‌شوند، هیچ ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کنند. به یاد داشته باشید که حیات اقتصاد یک کشور به گردش مالی که در رگ‌های بازار جریان دارد، وابسته است.

چطور در کسب و کارها سرمایه گذاری کنیم

برای سرمایه گذاری در کار هم می‌توانید به صورت مستقیم یک کسب و کار راه‌اندازی کنید و هم می‌توانید سرمایه‌تان را در اختیار کارآفرین‌های جوان قرار بدهید و به عنوان سهامدار در شرکت‌های نوپا باشید. در روش اول تمام مسئولیت‌ها برعهده خودتان است، اما همه سود حاصل از کار هم متعلق به خودتان خواهد بود. در روش دوم، شما یک سهامدار هستید و مسئولیتی در قبال فرایندهای کسب و کار ندارید و می‌توانید به امور روزمره خودتان بپردازید، اما سود حاصل از درآمد کسب و کار، بین شما و بنیانگذاران تقسیم خواهد شد.

جذب سرمایه گذار برای استارتاپ‌ها

کسب و کارهای جدیدی که خدمات یا محصولات مبتنی بر تکنولوژی ارائه می‌دهند، به عنوان «استارتاپ» شناخته می‌شوند. این کسب و کارها معمولا به دنبال جذب سرمایه گذار هستند. بسیاری از آن‌ها ایده‌های خلاقانه‌ای ارائه می‌دهند و در صورت تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ، بسیار سودآور خواهند بود. سرمایه گذاری در استارتاپ از آن روش‌هایی است که ریسک بالایی دارد، اما در صورت موفقیت، سود خیلی زیادی هم خواهد داشت.

همچنین بخوانید  با تمرکز بر روی لحظات لذت بخش ثروت را وارد زندگیم کردم

چطور بهترین استارتاپ‌ها برای سرمایه گذاری را پیدا کنیم؟

در این گزارش، انواع روش‌های سرمایه گذاری در کار یا دارایی‌های ارزشمند را معرفی کردیم. خوشبختانه اکوسیستم استارتاپی ایران، فعالیت رو به رشدی دارد. در سال‌های اخیر تعداد زیادی کسب و کار جدید مبتنی بر تکنولوژی کارشان را آغاز کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها به موفقیت رسیده‌اند. جذب سرمایه گذار برای این استارتاپ‌ها هم برای این افراد سود دارد و هم به رشد اقتصاد کمک می‌کند.

رشد استارتاپ‌ها باعث شده توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران و حتی سرمایه‌داران فرشته نیز به این اکوسیستم جلب شود. البته برقراری ارتباط با این سرمایه‌گذارها برای کارآفرین‌های تازه‌وارد ساده نیست. اگر ایده‌ای دارید که می‌تواند به یک کسب و کار سودآور تبدیل شود، اما تاکنون بخاطر مشکلات سرمایه گذاری در کار، استارتاپتان را راه‌اندازی نکرده‌اید، می‌توانید از خدمات شتابدهی پیشگامان استفاده کنید. این مجموعه از استارتاپ‌ها حمایت می‌کند، خدمات تجاری سازی را به آن‌ها ارائه می‌دهد و آن‌ها را با سرمایه‌گذاران آشنا می‌کند. برای برقراری ارتباط با پیشگامان، روی لینک سایت کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *