تبلیغات

تبلیغات

رابطه دامیننس تتر و قیمت بیت کوین چیست؟

daminancetether

یکی از مواردی که هر فرد آشنا به بازار ارزهای دیجیتال به آن توجه می‌کند، دامیننس تتر است. رابطه دامیننس تتر و بیت کوین به صورت معکوس است. یعنی هر چه دامیننس تتر بالاتر رود و افزایش پیدا کند، قیمت بیت کوین و تقریباً باقی ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می‌کند.

در این مطلب قصد داریم در خصوص دامیننس تتر، رابطه دامیننس تتر و بیت کوین و دلیل اهمیت آن نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید تا با این موارد آشنایی پیدا کنید و بهتر بتوانید قیمت ارز دیجیتال بیت کوین را در آینده پیش بینی کنید.

رابطه دامیننس تتر

دامیننس تتر چیست؟

معنی کلمه دامیننس، تسلط است. دامیننس هر کوینی مانند دامیننس بیت کوین یا دامیننس تتر، به معنی میزان و سهم تسلط آن کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. دامیننس تتر را باید یکی از تأثیرگذارترین و مهم ‌ترین چارت‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال دانست. زیرا به دلیل این که قیمت تتر ثابت و معادل 1 دلار است، بسیاری افراد برای معاملات خود در این بازار از تتر استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که معمولاً دامیننس کوین‌های دیگر کاربرد خاصی ندارد و دامیننس تتر و بیت کوین به دلیل این که می‌توان توسط آن شاخص‌های بازار را بررسی کرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. دامیننس هر کوین را با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌کنند.

ارزش کل بازار / (تعداد کوین‌های موجود در بازار * قیمت لحظه‌ ای آن  کوین)

پس از این که ارزش هر کوین را با ضرب تعداد کوین‌های آن نماد در قیمت لحظه ای آن، محاسبه کردید، با تقسیم آن بر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانید میزان دامیننس آن را متوجه شوید. البته راه ساده تری هم برای محاسبه دامیننس تتر یا بیت کوین وجود دارد و آن هم استفاده از ابزارهای متفاوت موجود در سایت‌ها، نرم افزارها و اپلیکیشن‌های متفاوت است.

با استفاده از این موارد دیگر لازم نیست محاسبات متفاوتی را برای به دست آوردن میزان دامیننس تتر انجام دهید. در برنامه تریدینگ ویو که باید آن را یکی از بهترین برنامه‌ها برای اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به همراه دامیننس‌های متفاوت مانند دامیننس بیت کوین و تتر دانست، دامیننس تتر با حروف اختصاری (USDT.D) مشخص شده است.

رابطه دامیننس تتر

چرا باید به دامیننس تتر به عنوان یک شاخص مهم توجه کرد؟

حال که با دامیننس تتر آشنا شدید باید در خصوص اهمیت آن نیز نکاتی را بیان کنیم. همان طور که گفتیم، دامیننس تتر نشان دهنده ارزش تتر به نسبت کل بازار کریپتوکارنسی است. افزایش دامیننس تتر نشان می‌دهد که افراد در حال تبدیل ارزهای دیجیتال متفاوت خود مانند بیت کوین به تتر هستند.

زمانی که این اتفاق می‌افتد، معمولاً قیمت بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. بر عکس این مورد نیز صادق است. کاهش دامیننس تتر به این معنی است که افراد با فروش تتر خود، کوین‌های متفاوت را خریداری می‌کنند و خرید کوین‌ها در نهایت به افزایش قیمت آن‌ها منجر خواهد شد.

با توجه به این که قیمت ارز تتر تقریباً همیشه یک دلار است، در زمان ریزش بازار، تبدیل کوین‌های متفاوت به تتر باعث خواهد شد تا افراد پول خود را از دست ندهند. به همین دلیل است که دامیننس تتر بسیار مهم است و توجه به آن می‌تواند در خصوص آینده و روند بازار اطلاعات بسیار جذاب و مناسبی به افراد بدهد.

رابطه دامیننس تتر و قیمت بیت کوین

حال که با نکاتی در خصوص دامیننس تتر آشنا شدید زمان آن رسیده که در خصوص رابطه دامیننس تتر و بیت کوین نیز نکاتی را بیان کنیم. همان طور که گفتیم افزایش دامیننس تتر به معنی کاهش قیمت بسیاری از کوین‌های موجود در بازار است. با توجه به این که بیت کوین را باید شاه ارزهای دیجیتال دانست، حرکت صعودی یا نزولی آن روی سایر کوین‌ها که به آن‌ها آلت کوین گفته می‌شود، تأثیرگذار است.

به همین دلیل با بررسی دامیننس تتر و چارت بیت کوین می‌توان در خصوص حرکت آینده بازار به صورت کلی پیش بینی‌هایی انجام داد.

رابطه دامیننس تتر

البته باید توجه داشته باشید نمی‌توان گفت که همیشه کاهش قیمت بیت کوین سبب افزایش دامیننس تتر می‌شود. ممکن است بسیاری از افرادی که بیت کوین خود را می‌فروشند، آن را به صورت تتر نگهداری نکنند و در همان لحظه تعدادی از کوین‌های دیگر موجود در بازار را خریداری کنند. همین امر سبب می‌شود با این که قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده است، اما دامیننس تتر افزایش پیدا نکند.

باید بدانید همانطوری که با ابزارهای مختلف می‌توان متوجه شد روند بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال صعودی یا نزولی است، می‌توان روند کلی دامیننس تتر را نیز پیدا کرد. با استفاده از همین نکته و رابطه دامیننس تتر و بیت کوین می‌توانید آینده بازار را تا حدودی پیش بینی کنید.

اما همان طور که چند بار در این مطلب به آن اشاره کردیم، برای پیش بینی روند بازار باید از چندین روش و ابزار متفاوت استفاده کنید تا متضرر نشوید. همچنین می‌توانید با استفاده از خدمات صرافی اکسکوینو در خصوص مواردی مانند قیمت ارز دیجیتال تتر، قیمت لحظه ای بیتکوین و بسیاری موارد مشابه دیگر اطلاعات کسب کنید و به راحتی آن‌ها را خریداری کنید و یا به فروش برسانید.

رابطه دامیننس تتر

جمع بندی

  • رابطه ای معکوس میان دامیننس تتر و نرخ بیت کوین وجود دارد. یعنی هر چه میزان دامیننس تتر افزایش پیدا کند، قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.
  • برای تعریف دامیننس تتر باید بگوییم که به میزان و سهم تسلط تتر در بازار ارزهای دیجیتال، دامیننس تتر می‌گویند.
  • برای محاسبه دستی دامیننس باید تعداد کوین‌های موجود در بازار را در قیمت آن ضرب کرد. با تقسیم عدد به دست آمده در ارزش کل بازار دامیننس آن کوین به دست خواهد آمد.
  • برای اطلاع از قیمت لحظه ای تتر، قیمت لحظه ای بیت کوین، قیمت اتریوم و بسیاری از کوین‌های دیگر بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید از خدمات صرافی اکسکوینو استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *