تبلیغات

تبلیغات

۱۰ تکنیک برای گیمرهای مبتدی فری فایر2023

freeefiree

بازی فری فایر، از محبوب ترین بازی های بتل رویال است که از سراسر دنیا، بازیکنان هر روزه در مسابقات این بازی پرطرفدار شرکت می کنند. بنابراین گیمر ها جهت موفقیت در این بازی نیاز به مهارت و آگاهی از میدان نبرد و شرایط بازی دارند و با اشتباهی کوچک از بازی در عرض یک ثانیه حذف می شوند. همه کاربران به خصوص بازیکنان مبتدی علاوه بر خرید جم فری فایر که کمک شایانی به آن ها می کند، لازم است برای پیشرفت و موفقیت در این بازی، تکنیک ها و ترفندهایی را آموزش ببینند.

فری فایر2023

معرفی ۱۰ تکنیک مهم برای بازیکنان مبتدی فری فایر

در این بخش به آموزش چند ترفند و تکنیک بسیار ساده جهت موفقیت در بازی فری فایر می پردازیم:

1.     منطقه بازی

از ویژگی های مشترک منطقه بازی در انواع نبردهای رویال مانند فری فایر، کوچکتر شدن منطقه بازی می باشد. مدت مسابقه فری فایر، تقریبا ده دقیقه است. شما باید با ماندن در لبه منطقه بازی سعی کنید فاصله خود را حفظ کرده تا بتوانید شرایط را کنترل نمایید. اگر خلاف این عمل کنید، کار شما سخت تر شده و جان شما زودتر کم می شود.

 

2.     استفاده درست از نارنجک‌ های گلو وال

از موارد مهمی که به زنده ماندن بازیکن در نبرد فری فایر نقش دارد، استفاده به موقع و صحیح از نارنجک های گلو وال Gloo Wall می باشد. این دیوار علاوه بر کمک به بازیکن جهت دفاع از خود در نبرد ها، زمان مناسب را جهت عکس العمل درست و بررسی اوضاع به بازیکن می دهد. البته باید گفت که گلو وال  سد موقتی بوده و با گلوله تخریب می شود. بنابراین هدف از استفاده از دیوار گلو وال خریدن زمان جهت فکر کردن قبل از هر اقدامی می باشد. کاربرد دیگر گلو وال پرت نمودن حواس انمی ها است، زیرا بازیکنان حریف به تخریب دیوار مشغول شده و گیمر می تواند از آن منطقه با احتیاط و به سرعت فرار کرده و زنده بماند.

فری فایر2023

3.     شلیک کردن با قرمز شدن هدف

 در مراحل ابتدایی بازی مشاهده می کنید که دید شما در زمان هدف گرفتن دشمن، قرمز شده و هدف قرمز رنگ می گردد که این تغییر رنگ زمان کوتاهی دارد. در نتیجه اگر زمان قرمز شدن هدف شلیک نمایید، به احتمال زیاد انمی را از بین می برید. کاربرد مهم این تکنیک بازی زمانی است که در حال شلیک به هدف متحرک هستید.

 

4.     استفاده از اسلحه و اسکوپ

از موضوعات مهم در بازی فری فایر، کمپ کردن و استفاده کردن از اسکوپ می باشد و شلیک کردن بدون اسکوپ دشوار است. شاید برخی از اسلحه ها به طور اتوماتیک به اسکوپ وصل شوند ولی بعضی از آن ها به اسلات اضافی نیاز دارند. به علت بزرگی نقشه های فری فایر، اگر از اسکوپ اضافی استفاده کنید، بهتر است.

همچنین بخوانید  DLC چیست ؟ کاربرد DLC در بازی ها چیست ؟

پایین آمدن گلوله در این بازی وجود نداشته و باید سرعت آن را در نظر بگیرید. با نشانه گرفتن هر قسمت، گلوله به آنجا برخورد می کند و ترفند مهم این است که زمان سفر گلوله را در نظر داشته باشید. برخلاف سلاح SR که در هر بردی از آن استفاده می شود و سلاح های AR  که در هر محدوده ای کاربرد دارند، تاثیر بقیه سلاح ها مثل شاتگان تنها در محدوده میان برد است.

 

5.     انجام لوت در زمان مناسب

با خرج کردن جم در بازی، آیتم های گوناگون را می خرید که بهتر است این کار را از طریق خرید جم فری فایر با آیدی انجام دهید. زیرا جم ها سریعتر به حساب کاربری شما واریز شده و تعداد آن ها بیشتر و گاهی دو برابر است. دقت کنید که برداشتن این آیتم ها یا لوت کردن اصلا نباید در معرض دید دشمن انجام شود، زیرا پس از لوت کردن، شما در مقابل انمی آسیب پذیر می شوید و این احتمال در فضای باز بیشتر است. گاهی انمی ها منتظرند تا بازیکن به بیرون و فضای باز برسند و زمان لوت کردن آنها را نابود کنند. پس در زمان مناسب لوت کنید تا در تیررس دشمن نبوده و در دام نیفتید.

 

6.     عدم استفاده از کنترل چهار انگشتی Claw Control

گاهی برخی افراد کنترل چهار انگشتی را برای فری فایر پیشنهاد می دهند که این کنترل مناسب مبتدیان نبوده و بازی را برای آن ها مشکل می کند. افراد مبتدی با جای گذاری انگشتان به این صورت در کنار تمرکز حساس روی بازی، دچار چالش بزرگی شده و توصیه می شود از دو انگشت شصت برای کنترل بازی استفاده شود.  با این کار شما سریعتر مهارت کافی را بدست آورده و تسلط روی انگشتان خواهید داشت.

 

7.     واکنش صحیح به تیراندازی

واکنش درست به تیراندازی از ترفند های دیگر بازی است. زمان شلیک به سمت شما، باید واکنش سریع داشته و موقعیت دشمن در مینی مپ را شناسایی کرده و در جایی امن عقب نشینی نمایید. ترفند دیگر بازی این است که زمان عقب نشینی به طور تصادفی بدوید، بپرید یا خم شوید که با این کار دشمن قادر به نشانه گیری شما نمی باشد.

 

8.     پیدا کردن سلاح

از دیگر تکنیک های مهم بازی دانستن مکان امکانات و سلاح ها و یافتن آن ها می باشد. چنانچه تمایلی به جنگ زودهنگام ندارید در گوشه نقشه فرود آیید ولی اگر دنبال جنگ هستید، در مکانی فرود آیید که برای خود سریع سلاح بردارید. جعبه های پرتاب شده از هواپیما یا همان ایر دراپ ها، دارای امکانات سطح بالا و سلاح های کمیاب هستند. زمان برداشتن این اسلحه ها، آماده جنگ باشید، زیرا گاهی بازیکنان دیگر در کمین شما هستند.

همچنین بخوانید  ضرر 50 میلیون دلاری گوگل به دلیل عرضه نشدن فورتنایت روی پلی استور

 

 

9.     انتخاب آگاهانه کاراکتر

مهم ترین ترفند بازی فری فایر، انتخاب کاراکتر مناسب است. برخی از این کاراکترها تنها با خرید جم فری فایر به دست می آیند. زمان شروع بازی باید میان دو کاراکتر پیش فرض به نام های ایو و آدام یکی را انتخاب کنید. توانایی و مهارت‌ دیگر کاراکترهای غیر رایگان متفاوت و متنوع است. خرج کردن معقول و آگاهانه جم فری فایر و خرید کاراکتر ها بر مبنای مهارت و توانایی‌ آن‌ها در پیشرفت بازی نقش مهمی دارد.

فری فایر2023

10.  جمع آوری فراوان EP

EP  به خلاصه کلمه  Energy Point می گویند که در بازی برای بازیکنان بسیار کاربردی می باشد. از تکنیک های مهم بازی تلاش برای بدست آوردن EP  می باشد. در هنگام شروع بازی در ذخایر خود اصلا EP  ندارید ولی در طول بازی می توانید از گوشه و کنار نقشه آن را جمع کنید. دلیل حیاتی بودن EP کمک به زنده بودن شما در مبارزات می کند و پس از آسیب فراوان به HP تبدیل می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *