تبلیغات

تبلیغات

دیتا سنتر چیست؟ خرید سرور مجازی از سرودیتا

datasenteer

اگر بخواهیم دیتاسنتر را به ساده‌ترین شکل تعریف کنیم، می‌توانیم به یک مرکز فیزیکی اشاره کنیم، که تعداد زیادی از برنامه‌ها و داده‌های مهم را در خود ذخیره می‌کند. در فضای دیتاسنترها سرور یا سرورهایی قرار می‌گیرند که هر کدام مسئول ذخیره‌ داده‌هایی خاص هستند. در این مکان، همه تجهیزات لازم برای دریافت، پردازش و ارسال اطلاعات فراهم است که از جمله آنها می‌توانیم به تجهیزات فنی، زیرساخت‌های نگهداری از سخت افرارها و نرم افزارها، سیستم‌های تهویه مناسب، مراکز تغذیه، اینترنت قوی، سیستم برق قوی و … اشاره کنیم. در این مطلب می‌خواهیم در مورد دیتاسنترها و سرورهای مجازی و مزایای آنها، صحبت کنیم.

انواع دیتا سنترهای رایج

چند نوع رایج از دیتاسنترها وجود دارند که با وجود ویژگی‌ و قابلیت‌هایشان شناخته می‌شوند:

Managed Services Providers Data Centers

این مدل برای شرکت‌های بزرگ مناسب است و مبلغ کمتری را باید برای دریافت آن پرداخت شود. در این دیتاسنترها نیاز به محیطی برای نگهداری از سرور نبوده و توسط فرد دیگری مدیریت می‌شود.

Multi-Tenant Data Centers/Colocation Data Centers

مخصوص شرکت‌های بزرگی است که تمایل دارند مرکز داده را خودشان مدیریت کنند. بنابراین تنها تجهیزات و فضا در اختیارشان قرار می‌گیرد.

Enterprise Data Centers

این پایگاه خصوصی و گران است. در این مدل، مرکز داده سازمانی به صورت سفارشی و متناسب با نیازهای آن کسب و کار ساخته می‎شود. همچنین مدیریت مرکز نیز به عهده خود شرکت خواهد بود.

Wholesale Data Centers

این دیتاسنتر بسیار بزرگ بوده و تجهیزات پیشرفته‌ای دارد. این گزینه مخصوص شرکت‌های بزرگ مانند یاهو یا گوگل است.

Edge/Micro Data Centers

این مرکز داده کوچگ است و برای تجزیه و تحلیل و پردازش بهترین گزینه است. همچنین سرعت بالا و تجربه کاربری خوبی دارد.

 

خدماتی که مراکز داده ارائه می دهد…

 

یک مرکز داده با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند خدمات متفاوتی را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در این میان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. اینترنت پر سرعت، اختصاصی و عمومی

  2. اجاره فضای کافی برای نگهداری از سرورها

  3. ارائه سرور مجازی، اختصاصی، ابری، کلود

  4. ارائه سرویس برنامه‌های کاربردی مانند CRM و ERP

  5. میزبانی سرور و هاستینگ

  6. ارائه سرویس‌های مورد نیاز برای وب سرورها یا پایگاه‌ها داده

  7. ارائه سرویس‌های پست الکترونیک

  8. ارائه سرویس‌های بازی در شبکه

انتخاب سرور مناسب از یک مرکز داده معتبر

 

دیتا سنتر چیست

همانطور که در بالا گفته شد، یک مرکز داده مدل‌های مختلفی از سرورها را ارائه می‌دهد. بنابراین هر کسب و کاری باید با توجه به روند کاری خود و نیازهایی که دارد، به دنبال بهترین در میان آنها باشد. آنچه که در زمان انتخاب یک سرور باید مورد توجه قرار گیرد، قابلیت‌های امنیتی، بازیابی داده‌ها و حفاظت از اطلاعات است. همچنین خدمات، ابزارها و نرم‌افزارهایی که روی سرور اجرا می‌کنید نیز می‌تواند در انتخابتان موثر باشد. یکی از گزینه‌های پیش روی شما سرورهای مجازی است که اینروزها افراد زیادی آن را انتخاب می‌کنند. در ادامه در مورد این سرورها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تعریف سرور مجازی و انواع آن

سرور مجازی بخشی از یک سرور است که به چند قسمت مختلف تقسیم شده و هر کدام با هدفی خاص مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل است که مبلغ پرداخت شده برای آن بسیار کمتر از دیگر انواع سرور است. انواع مختلفی از سرورهای مجازی وجود دارد که بر اساس سیستم عامل، مدل مجازی سازی و تکلنولوژی‌هایشان در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند.

  • سرور مجازی لینوکس: قابلیت نصب روی تمام سیستم‌ عامل‌های لینوکس

  • سرور مجازی ویندوز: قابلیت نصب روی سیستم عامل‌های ویندوز سرور

  • سرور مجازی اختصاصی: دارای منابع کاملا اختصاصی از قبیلCPU ،RAM و …

  • سرور مجازی اشتراکی به همراه منابع سخت افزاری اشتراکی

  • سرور مجازی ابری به منظور بالا رفتن سطح کارایی، پایداری، امنیت و …

کاربردهای سرور مجازی

ممکن است سرور مجازی در ابتدا چندان مناسب به نظر نرسد، چرا که تنها بخشی از یک سرور است. اما در دنیای وب از آن به میزان زیادی استفاده می‌شود. یک سرور مجازی می‌تواند میزبانی برای سایت‌هایی باشد که کاربران زیادی به آن وارد می‌شوند. همچنین افراد زیادی از آن برای وب سرویس‌ها مانند میل سرور یا دیتابیس سرور استفاده می‌کنند.

کاربرد دیگر این سرور در کنترل و بهبود عملکرد سیستم‌هاست و در مواقعی برای رمزگذاری اطلاعات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر خدمات سایتی در ایران تحریم باشد، با استفاده از سرور مجازی می‌توان آن را راه‌اندازی کرد. در نهایت نیز برای کلیه فعالیت‌هایی که نیاز به اینترنت پرسرعت با ترافیک بالا دارند، سرور مجازی انتخاب خوبی است.

سرور مجازی سرودیتا، انتخابی مناسب برای شما

در سرودیتا، سرور مجازی از بهترین‌ دیتاسنتر‌های خارجی گرفته شده و مدیریت آن بسیار آسان است. برای استفاده از این سرور نیازی به نصب و انجام فرایندهای پیچیده نخواهید داشت، چرا که همه چیز به صورت کاملا اتومات و خودکار انجام شده و در کوتاهترین زمان ممکن می‌توانید سایت ‌خود را راه‌اندازی کنید. به علاوه به واسطه وجود پرتال کاربری که در دسترس شما قرار دارد، می‌توانید به راحتی مدیریت سرور انتخابی خود را به دست بگیرید.

همچنین سرو دیتا به منظور راحت‌تر شدن کاربرانش، در حال تکمیل ربات تلگرامی خود است که با استفاده از آن بتوانید کلیه فعالیت‌های خود را تنها با ارسال یک دستور به طور اتومات انجام دهید.



سرودیتا اولین شرکتی است که در ایران سرور مجازی کوتاه مدت را راه‌اندازی و در اختیار کاربرانش قرار داده است. این شرکت برای اطمینان خاطر بیشتر کاربران پلن‌هایی را به صورت ساعتی، روزانه و هفتگی نیز ایجاد کرده تا هر کسب و کاری بسته به نیاز خود آنها را انتخاب کند.

خرید پلن‌های سرور مجازی از سایت سرودیتا

 

دیتا سنتر چیست

در سایت این شرکت چند پلن مختلف پیش رویتان است. این پلن‌ها بر اساس رم، پردازنده، هارد، رم و… و با قیمت‌هایی متفاوت مشخص شده‌اند. هرچه مقدار این آیتم‌ها بالاتر و بازه زمانی بیشتر باشد، مسلما باید هزینه بیشتری را برای دریافت آن بپردازید. کافی است گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید و در سریعترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. اگر شما هم از خدمات شرکت سرودیتا استفاده کرده‌اید، حتما نظرات خود را در مورد نحوه پشتیبانی و سرورهای مجازی آنها با ما به اشتراک بگذارید.

برای خرید سرور مجازی سرودیتا می‌توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید.

/sarvdata.com/vps

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *