تبلیغات

تبلیغات

چگونه در کمترین زمان مخاطب را میخکوب کنیم؟ 6 ترفند طلایی برای تبلیغات ویدیویی

tablighat-video

در دنیایی زندگی می‌کنیم که آدم‌هایش بیش از هر زمان دیگر در بی‌حوصلگی به سر می‌برند؛ اگر از چیزی در همان چند ثانیۀ اول خوششان نیاید، احتمالاً سراغ گزینه‌های بعدی خود می‌روند. در این بین وقتی صحبت از تبلیغات آنلاین می‌شود، تأثیرات این نوع رفتار کاربران دوچندان خواهد شد؛ چون رفتار معمول بسیاری از کاربران در قبال تبلیغات، نادیده‌گرفتن آن است. چه‌بسا اگر آن تبلیغ بی‎‌کیفیت هم باشد و نتواند تأثیری روی مخاطب بگذارد، آن کمپینِ تبلیغاتی با شکست کامل روبه‌رو خواهد شد.

یکی از انواع تبلیغاتی که در آن تأثیرگذاری در زمان کم بسیار حیاتی است، تبلیغات ویدیویی است. در این نوع تبلیغات شما باید در کمترین زمان و احتمالاً در مزاحم‌ترین مکان و زمان ممکن روی مخاطب تأثیر بگذارید. همین موضوع باعث شده تبلیغات ویدئویی در کنار تأثیرگذاری بالایی که دارند، مانند تیغ دولبه نیز باشند. در ادامه 7 نکته‌ای را که به ما در ساختن یک تبلیغ ویدئویی مؤثر کمک می‌کند، بررسی می‌کنیم.

تبلیغات ویدیویی

 

1) استفادۀ حداکثری از چند ثانیۀ ابتدایی

جلب توجه مشتریان هر روز کار سخت‌تری می‌شود. زندگی‌های سخت در کنار حجم بالای محتوایی که ثانیه به ثانیه تولید و منتشر می‌شود، در سخت‌شدن جلب توجه بسیار تأثیرگذار بوده است. طبق آخرین تحقیق‌ها، دامنۀ توجه افراد به 8 ثانیه رسیده است؛ یعنی کمتر از مدت‌زمان حافظۀ یک ماهی قرمز! به همین خاطر است که باید به‌سرعت توجه مخاطب خود را در همین ثانیه‌های ابتدایی ویدئو جلب کنید. مثلاً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک مشکل مطرح و راه‌حلی برای آن ارائه کنید.
  • سورپرایزشان کنید.
  • داستانی را تعریف کنید.
  • سؤالی بپرسید.

2) کوتاه اما جذاب؛ راه‌حل اصلی

کوتاه و دقیق بودن تبلیغ ویدئویی بسیار مهم است. اما این نظر ما نیست و آمار آن را تأیید می‌کند. طبق تحقیقات انجام‌شده در پایان سال 2019، متوسط زمان 66% از تبلیغات ویدیویی حدود 30 ثانیه یا کمتر بوده است. 46% از شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی اعلام کردند که طبق نظر آن‌ها مدت بهینۀ یک تبلیغ ویدئویی کمتر 15 ثانیه است! پس توجه داشته باشید که تبلیغتان بیشتر از 30 ثانیه نشود.

3) به مخاطب کمک کنید، نه اینکه چیزی به او بفروشید

بهترین راه جلب اعتماد یک فرد این است که به او کمک کنید. پس به‌جای اینکه محصول خود را در چشم او فرو کنید، روی کمک‌کردن به او تمرکز کنید؛ یعنی به سمتی بروید که مشکلی مطرح شود و در ادامه از محصول یا خدمت خود به‌عنوان راه‌حل یاد کنید. علاوه‌براین، افراد در اینترنت برای مشکلات خود دنبال راه‌حل می‌گردند و این‌گونه شما نشان می‌دهید که برایشان راه‌حلی دارید.

همچنین بخوانید  5 مورد از بدترین برنامه ها برای حریم خصوصی شما

4) داستانی تعریف کنید

روی در و دیوار و در هر صفحۀ وب و استوری‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی مملو از تبلیغات شده است و در دوران اشباع تبلیغاتی به سر می‌بریم. به همین دلیل است که بسیاری از کسب‌وکارها سراغ تبلیغات مبتنی بر داستان رفته‌اند. طبق یک نظرسنجی مشخص شد که محبوب‌ترین تبلیغِ بیش از 71% کسب‌وکارها، تبلیغات داستان‌محورشان بوده است. برای اینکه بتوانید در مدت‌زمان کوتاه تبلیغ، به‌خوبی داستان‌سرایی کنید: از تصور خود بهره ببرید و آن را پویا و در راستای احساسات تماشاگران جلوه دهید.

5) روی نقاط قوت برندتان تأکید کنید

یکی از مهم‌ترین هدف‌های شما در تبلیغات ویدئویی باید نمایش نقاط قوتتان باشد. برای این منظور:

  • از خودتان بپرسید چرا کاربران باید به شما علاقه نشان دهند و آن را برجسته کنید.
  • تأکید کنید که چرا برند شما از رقبا بهتر است.
  • هر دستاوردی را که داشته‌اید به اشتراک بگذارید.

6) طناز باشید

خنداندن یکی از بهترین راه‌ها برای جلب توجه افراد است که در تبلیغات نیز بسیار می‌توان از آن استفاده کرد؛ البته تا جایی که به‌سمت لودگی و مسخرگی نرود. احتمالاً هم برایتان پیش آمده که یک تبلیغ خنده‌دار دیده باشید و آن را برای مدت‌ها به یاد می‌آورده‌اید و تبلیغی که به یاد افراد بماند، چه به ارمغان می‌آورد؟ فروش!

مارک تواین دربارۀ شوخ‌طبعی می‌گوید: «شوخ‌طبعی بزرگ‌ترین نعمت بشریت است.»

7) حتماً در انتها شامل یک CTA باشد

درنهایت باید به یا داشته باشید که ویدئوی شما در انتها حتماً شامل یک فراخوان به اقدام باشد؛ یعنی باید مخاطب را دعوت به انجام کاری کنید. این کار بسیار مهم است و در صورت انجام‌ندادن ممکن است تمام کمپین شما را به چالش بکشد. تصور کنید پس از داستان‌سرایی و طرح مسئله و ارائۀ راه‌حل، در انتها مشخص نکنید که مخاطب چگونه می‌تواند مثلاً آن محصول را بخرد یا درباره‌اش مشاوره بگیرد یا مشخصات بیشتری از آن مطالعه کند.

هدف اصلی تبلیغات ویدئویی این است که مخاطب متناسب با پیام تبلیغ شما، اقدامی انجام دهد. پس داشتن یک CTA ضروری است!

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *