تبلیغات

تبلیغات

معرفی ویدئو پروژکتور خانگی و اداری

projectoredari1

سال‌های زیادی از استفاده پروژکتور‌ها در فضاهای کاری و اداری می‌گذرد اما همین موضوع هم با ورود این دستگاه‌ها به محیط خانه و فضاهای شخصی دچار تحولات بسیار زیادی شده است. بارها اشاره شده است که هدف از ساخت سیستم‌های نمایشی تحت عنوان دیتا پروژکتور، امکان نمایش محتوا برای تعداد افراد زیاد در محیط‌ها و فضاهای بزرگ بوده است. این در حالی است که ایده اولیه کاملا به چالش کشیده شده است و امروزه دستگاه‌های مورد نظر یک رقیب جدی برای تلویزیون‌های شخصی هستند.

ویژگی‌های پروژکتور‌های خانگی

دستگاه‌های پروژکتور خانگی، نمونه سیستم‌های نمایشی هستند که مبتنی بر انعکاس تصویر بر روی پرده نمایش در یک فضای محدود مانند خانه یا اتاق‌های شخصی خواهند بود. امروزه به دلیل توسعه صورت گرفته در زمینه چنین سیستم‌هایی، بسیاری از شرکت‌های معروف و پرطرفدار دنیا تلاش می‌کنند تا محصولات برجسته‌ای را در این حوزه تولید کنند. بنابراین در یک بررسی مختصر و سریع از بازار فروش این دستگاه‌‎ها، به خوبی می‌توان تنوع و تعدد سیستم‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های فنی خاص را مشاهده کرد. برای اینکه از میزان پیچیدگی‌های فنی برای خرید پروژکتور خانگی بکاهیم، اصلی‌ترین فاکتورهای حساس در ساخت و تولید این دستگاه‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد که شامل موارد زیر می‌باشند :

  1. رزولوشن : بهترین روش تعریف کیفیت برای یک تصویر، تعداد واحدهای پیکسلی است که آن را تشکیل می‌دهند. به صورت طبیعی هر چه این مقدار بیشتر باشد، قدرت دستگاه دیتا پروژکتور برای به تصویر کشیدن جزئیات بالاتر خواهد رفت. پروژکتورهای خانگی بیشترین مقادیر رزولوشن را به خود اختصاص داده‌اند و برندها با توجه به حساسیت‌های یک کاربر خانگی، همیشه تمامی توان فنی و مهندسی خود را برای توسعه این فاکتور مهم به کار می‌گیرند.
  2. میزان روشنایی : اتاق‌های تاریک و سالن‌های سینمایی بدون نور، احتمالا واضح‌ترین تصویر ذهنی شما از یک دستگاه پروژکتور باشد. این دید را کاملا کنار بگذارید و با مراجعه به بازار، مقادیر بی‌نظیر شدن روشنایی را مشاهده کنید که تقریبا تاثیر نور محیطی را از بین برده‌اند. ویدئو پروژکتورهای خانگی در مورد این آیتم هم به سطح بسیار ایده‌آلی دست یافته‌اند و محدودیت‌ها را از بین برده‌اند. البته از سویی باید به این نکته دقت کنیم که تاثیر شدت نور بر روی قیمت تمام شده بسیار زیاد است و حتما تلاش کنید که تعادل را در مورد این دو عامل به وجود آورید.قیمت ویدئو پروژکتور
  3. درگاه‌های اتصال : مفهوم پورت به عنوان یک امکان فیزیکی اتصال، تنها بخش کوچکی از قدرت ارتباط‌پذیری سیستم نمایشی پروژکتوری است. امروزه اغلب این دستگاه‌ها در برندهای مختلف، پورت‌های متنوع و متعدد بسیاری را در نسخه‌های به روز تعبیه کرده‌اند اما تفاوت اصلی به امکان اتصال غیرفیزیکی و بی‌سیم برمی‌گردد. در واقع کاربر باید بتواند از دستگاه مورد نظر به صورت آسان و بدون دردسرهای رایج استفاده کند. این موضوع سبب خواهد شد که رضایت مصرف کننده از عملکرد سیستم به بالاترین سطح ممکن برسد.
  4. فاصله طولی تا پرده : مفهوم پرتاب در پروژکتورها اشاره به فاصله طولی دریچه لنز سیستم تا پرده نمایش می‌باشد. هر چه این فاصله کمتر باشد، به این معنا است که کاربر نیاز به فضای زیادی برای راه‌اندازی و استفاده نخواهد داشت. انواع پروژکتور پرتاب کوتاه و حتی فوق کوتاه در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند که معمولا هم یا در کاربردهای خانگی مورد استفاده بوده‌اند و یا برای انواع پرتابل طراحی شده‌اند.
همچنین بخوانید  نکات مهم در انتخاب هولدر موبایل مناسب برای ماشین

 

دیتا پروژکتور اداری یا Business Projector

در حال حاضر در دفاتر اداری برای برقراری ارتباطات مناسب با حاضرین و مخاطبان از دیتا پروژکتور استفاده خواهد شد. این محصولات که آنها را با نام ویدیو پروژکتور اداری هم می‌شناسیم، می‌توانند تصاویر، ویدئوها و اسناد را باکیفیت بالایی دریافت کرده و بر روی صفحه‌های نمایش نشان بدهند. به طور کلی هر ویدئو پروژکتوری که تولید می‌شود، هدف مشخصی هم دارد؛ یکی از این اهداف هم به کار بردن projector در اداره‌ها، اتاق کنفرانس و جلسه است. با توجه به اهمیتی که این محصولات دارند، برندهای بزرگی به تولید ویدیو پروژکتور اداری پرداخته‌اند. اما دیتا پروژکتورهای اداری چه ویژگی‌هایی دارند؟ پروژکتورهای اداری چه وظایفی دارند و چرا باید از آنها استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوالا‌ت به متن زیر توجه کنید.

مزایای خرید پروژکتور سالن جلسه

ویدیو پروژکتورهای اداری این توانایی را دارند که جلسات کاری را با ارائه دادن محتواهای مناسب بر روی
صفحه نمایش‌های بزرگ به جلسه‌‌ای مؤثر و سودمند تبدیل کنند. با استفاده از این ویدیو پروژکتورها می‌توان اسنادی همچون PDF، نمودار و تصاویر مربوط به پروژه را با حضار به اشتراک گذاشت. این محصولات با کنتراست و رزولوشن‌های متفاوتی تولید می‌شوند؛ همچنین در ساخت آنها از تکنولوژی‌هایی همچون DLP یا LCD استفاده شده است‌. اما به طور کلی، این پروژکتورها از رزولوشن فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند؛ همچنین می‌توانند رنگ‌ها را با دقت بالایی پردازش کنند. به همین دلیل هم تصاویر نشان داده شده توسط با رنگ‌های طبیعی نشان داده می‌شوند. گستره رنگی دیتا پروژکتور سالن جلسه بالا بوده و نوسانات روشنایی در آنها به کمترین حد ممکن رسیده است. این ویدئو پروژکتور کنتراستی مابین 4000:1 الی 10000:1 دارند و روشنایی آنها هم به 500 – 10000 انسی‌لومن می‌رسد. همچنین در انواع و اقسام متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند؛ به عنوان مثال می‌توان این محصولات را از نظر نسبت پرتابی که دارند به سه گروه زیر دسته‌بندی کرد.

ویدیو پروژکتور اتاق جلسه

  • پروژکتور اداری با نسبت پرتاب معمولی
  • ویدئو پروژکتور با پرتاب کم یا Short Throw
  • دیتا پروژکتور پرتاب خیلی کوتاه یا Ultra Short Throw

چرا ویدیو پروژکتور بخریم؟

از آنجایی که ویدیو پروژکتورها اطلاعات را بر روی پرده‌های صفحه نمایش‌ بزرگ، با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارند، طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند؛ حتی این محصولات در مقایسه با تلویزیون‌های LED ارزان هستند. پس می‌توان گفت این محصولات در مقایسه با کاری که انجام می‌دهند، قیمت قابل قبولی دارند. از سایر مزایای خرید پروژکتور می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

 اندازه تصویر بزرگ: ویدئو پروژکتورها، در مقایسه با تلویزیون‌ها تصاویر را با ابعاد بزرگ‌تری نشان می‌دهند. این پروژکتورها متناسب با متراژ محلی که در آن قرار می‌گیرند، می‌توانند تصاویر را تا سایز 300 اینچ بزرگ کنند.

همچنین بخوانید  راهنمای خرید پرینتر و ماشین حساب

 زاویه‌ دید وسیع: دیتا پروژکتورهای می‌توانند از هر زاویه‌ای تصاویر را با وضوح بالایی نشان بدهند. بنابراین حتی افرادی که در خارج از محدوده دید این محصولات قرار گرفته باشند هم به خوبی می‌توانند تصاویر نشان داده شده را ببینند.

صرفه‌جویی کردن در فضا: این پروژکتورها بسیار انعطاف‌پذیر هستند و می‌توان آنها را به صورت سقفی هم نصب کرد. پس می‌توان گفت که ابعاد دیتا پروژکتور و صفحه نمایش آنها از تلویزیون هم کوچک‌تر است و در زمانی که به آن احتیاجی نباشد، می‌توان دستگاه را جمع کرد.

 

پروژکتور اداری و خانگی

بهترین قیمت ویدئو پروژکتور در پرو استور

دیتا پروژکتورهای اداری، بهترین گزینه برای قرارگیری در اتاق‌های جلسات هستند؛ زیرا به خاطر ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند اطلاعات را به خوبی نشان بدهند. در نتیجه با استفاده از این محصولات می‌توان به جلسه شور و انرژی داد؛ از طرفی قیمت ویدئو پروژکتور مناسب است و به چشمان مخاطبان آسیبی وارد نمی‌کند.

همچنین توصیه پرو استور به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز فروش محصولات در زمینه پروژکتورهای خانگی، استفاده از جذابیت‌های کم نظیر این سیستم برای زندگی عادی و شخصی شما می‌باشد. قرار گرفتن در مقابل چنین تصاویر بزرگ و با کیفیت می‌تواند نوع نگاه شما را نسبت به یک بازی ویدیویی یا یک فیلم هنری تغییر دهد. برای ثبت سفارش محصول و دریافت مشاوره با شماره 021-52472000 تماس بگیرید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *