تبلیغات

تبلیغات

ابزار و لوازم مورد نیاز تعمیرات موبایل چیست؟[لیست کامل ابزار تعمیرات موبایل]

tamirlaptop1

تاریخچه تعمیرات موبایل

گوشی های هوشمند یکی از تکنولوژی های برتر جهان هست که از اصلی ترین نیاز های انسان در تاریخ امروز شناخته شده است. گوشی های هوشمند دارای قابلیت های فراوانی از جمله برقراری ارتباط میان انسان ها در سراسر جهان می باشد که این قابلیت در میان مردم بسیار محبوب واقع شده است.

به دلیل وضعیت اقتصادی نابسامان کشور ، قیمت گوشی های موبایل روزانه درحال تغییر هست و قیمت های گرانی را به خود اختصاص می دهند. به همین دلیل مردم  در نگهداری و مراقبت از گوشی های موبایل خود کوشا هستند ، اما زمانی که مشکلی برای گوشی موبایلشان پیش می آید ، دیگر به فکر خرید موبایل جدید نمی افتند بلکه به مراکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه می کنند تا با هزینه کمی بتوانند گوشی موبایل خود را به روز اول درآورده و از آن استفاده کنند.

بازار شغل تعمیرات موبایل یکی از بازار های پویا و فعال جامعه امروزی ما هست که تعمیرکاران و فروشنده ها در این بازار درآمد بسیار خوبی را می توانند کسب کنند. افرادی که علاقه دارند در این زمینه فعالیت کنند ابتدا باید برای آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه های معتبر اقدام کنند و سپس برای شروع کار خود ، به ابزار و تجهیزات تعمیرات موبایل نیاز پیدا خواهند کرد.

در ادامه این مقاله قصد داریم ، لیستی کامل از ابزار تعمیرات موبایل لازم تعمیرکاران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا به راحتی با آنها آشنا شوید ، با ما همراه باشید.

لیست کامل از ابزار و تجهیزات مورد نیاز در تعمیرات موبایل

بیش از هزاران ابزار تعمیرات موبایل در بازار امروزه موجود است ، اما شما هنگام خرید باید دقت کنید که لوازم و ابزاری که خریداری می کنید باکیفیت و برند باشد تا بتوانید به راحتی با ابزارها کار کنید. در ادامه لیستی از ابزار و تجهیزات لازم برای تعمیرات موبایل نوشته شده است:

1-لوپ

لوپ یکی از ابزارهایی است که در چندین شغل مانند پزشکی ، تعمیرات موبایل ، تعمیرات ساعت و تعمیرات قطعات الکترونیکی و … که با قطعات ریزی سر و کار دارند استفاده می شود. برند ها و شرکت های مختلفی در تولید و ساخت لوپ فعالیت دارند که برجسته ترین برند آن ، ریلایف و یاکسون می باشد.

لوپ ها انواع مختلفی دارند که لوپ سه چشم و لوپ آنالوگ و لوپ آنالوگ دیجیتال از بهترین نوع لوپ هایی است که در تعمیرات موبایل استفاده می شوند. در واقع از لوپ تعمیرات موبایل برای بزرگنمایی استفاده می شود که تشخیص ایرادات برد و آی سی ها را راحت تر می کند.

همچنین بخوانید  حقایقی که باید در مورد نمایشگر OLED در لپ تاپ ها بدانید!

تعمیرات موبایل

 

2-دستگاه هیتر

هیتر بدون شک دست راست تعمیرکاران سخت افزاری در برداشتن و پایه سازی آی سی می باشد. هیتر با باد گرمی که تولید می کند ، در کندن چسب آی سی هایی که از قبل بر روی برد کار شده است استفاده می شود.

دستگاه های هیتر در بازار به دو نوع آنالوگ و دیجیتال موجود هستند. کاربرد اصلی هیتر ، حرارت دادن به قطعات است که می توانید میزان باد و دما را به دلخواه تنظیم کنید.

3-دستگاه هویه

دستگاه هویه از قطعات مهم در تعمیرات موبایل به حساب می آیند که در بازار امروز گاهی هیتر و هویه باهم در یک دستگاه و گاهی هم به صورت جداگانه به فروش می رسد. این ابزار در لحیم کاری استفاده می شود.

برای خرید دستگاه هویه باید توجه داشته باشید که هویه های قلمی از نظر ساختار و قدرت الکتریکی مناسب کار تعمیرات موبایل نیستند و نباید استفاده شود.

تعمیرات موبایل

 

4-منبع تغذیه DC

از این ابزار برای تامین جریان گوشی موبایل استفاده می شود. از دیگر کاربرد های منبع تغذیه DC شوک دادن به باتری است.

5-مولتی متر یا اهم متر

مولتی متر یا اهم متر یکی از ابتدایی ترین ابزار هایی است که کارآموزان در ابتدای کار خود با آن آشنا می شوند. مولتی متر یا اهم متر نیز از قطعات اصلی در تعمیر موبایل می باشد. مولتی متر نیز مانند دستگاه هیتر در دو نوع آنالوگ و دیجیتال در بازار به فروش می رسد.

6-سپراتور

از سپراتور برای تعویض گلس ال سی دی انواع گوشی موبایل و تبلت استفاده می شود. این دستگاه نیز مانند هیتر برای حرارت دادن به کار می رود ولی با این تفاوت که با دمای کمتری قطعات را حرارت می دهد تا گوشی موبایل آسیب نبیند.

7-دوربین حرارتی موبایل

خرید دوربین حرارتی برای تعمیرکاران یکی از واجبات است ، زیرا در تشخیص مشکلات سخت افزاری گوشی موبایل کمک بزرگی به تعمیرکاران می کند. درواقع می توان گفت که دوربین های حرارتی یک وسیله گرماسنج هستند.

زمانی که گوشی دچار ایرادات سخت افزاری می شود ، بعضی از قطعات میزان گرمای بیشتری را نسبت به قطعات دیگر ایجاد می کنند. در این هنگام با استفاده از دوربین های حرارتی به راحتی می توان تشخیص داد که کدام قطعه دچار مشکل شده است و باید تعمیر شود.

8-پیچ گوشتی

پیچ گوشی یکی از پر کاربردی ترین ابزار آلات تعمیرات موبایل می باشد. از این محصول برای باز کردن و بستن پیچ هایی که روی گوشی موبایل هست استفاده می شود. پیچ گوشتی هایی که در قطعات موبایل به کار رفته اشکال مختلفی دارد ، بنابراین باید تمامی انواع پیچ گوشی را تهیه کنید.

همچنین بخوانید  معرفی بهترین وبسایت­ های خرید لپ­ تاپ استوک

پیچ گوشتی یکی از مهم ترین ابزارهایی است که باید روی میز تمامی تعمیرکاران وجود داشته باشد.

9-انواع پنس

پنس ها برای برداشتن قطعات ریز در تعمیرات موبایل استفاده می شوند. پنس ها دارای دو نوع سر صاف و سر کج هستند که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. پنس نیز از ابزارآلاتی هست که می توانید بر روی میز کار هر تعمیرکاری نیز مشاهده کنید.

10-گیره برد یا فیکسچر

کاربرد اصلی این ابزار فیکس کردن برد گوشی موبایل و آی سی ها در زیر لوپ می باشد که با استفاده از آن در کمتر کردن میزان خطا در تعمیرات موبایل موثر خواهد بود.

11-اسپاتول یا قاب بازکن

از اسپاتول یا قاب باز کن برای برداشتن مادربرد و آزاد کردن کانکتور های موبایل استفاده می شود.

12-انواع پد

پد در دو حالت پد مغناطیسی و پد نسوز در بازار موجود می باشد. پد ها دارای بخش های مختلف برای نگهداری قطعات هستند.

13-انواع چسب

یکی از وسایل کاربردی در تعمیرات موبایل انواع چسب است. از چسب ها برای چسباندن ال سی دی ، قاب پشت گوشی و سایر قطعات دیگر در تعمیرات گوشی موبایل استفاده می شود.

14-سیم جامپر

سیم جامپر ها از ابزار های تعمیرات موبایلی هستند که به دو صورت با روکش و بدون روکش به فروش می رسد. از سیم جامپر برای جامپر زدن در تعمیر گوشی استفاده می شود.

15-خمیر فلکس

خمیر فلکس یا روغن فلکس ابزاری است که کار تعمیرات موبایل را برای تعمیرکاران آسان تر میکند. کار خمیر فلکس پخش یکنواخت حرارت در سطح کار می باشد ، تا تعمیرکاران با کمترین میزان خطا کار خود را انجام دهند.

16-خمیر لحیم یا خمیرقلع

خمیر لحیم یا خمیرقلع استفاده بسیار زیادی در اتصال قطعات بر روی برد دارد. با توجه به مواد اولیه ای که در ساخت خمیر قلع استفاده شده است ، در دماهای مختلف عملکرد متفاوتی دارد.

17-لامپ UV

از لامپ UV برای چسباندن ال سی دی گوشی موبایل استفاده می شود. کاربرد این لامپ ، خشک کردن چسب UV می باشد. کیفیت چراغ UV در کارایی آن بسیار تاثیر دارد ، به دلیل اینکه اگر لامپ از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد نمی تواند چسب UV را به راحتی خشک کند و موجب خرابکاری در کار می شود.

18-دستگاه پری هیتر

کاربرد دستگاه پری هیتر جدا کردن فریم ال سی دی گوشی موبایل می باشد. باتوجه به اینکه کارایی دستگاه پری هیتر با ابزار های دیگر مانند سپراتور و هیتر مشترک است ، ضرروتی برای تهیه این ابزار در هنگام شروع کارتان نیست.

همچنین بخوانید  تراشه امنیتی "T2" اپل چیست و در مک چه کاری انجام می دهد؟

تعمیرات موبایل

 

جمع بندی

ابزارآلات تعمیرات موبایل دارای تنوع بسیار زیادی هستند که روزانه با پیشرفت تکنولوژی ، ابزار و تجهیزاتی با مدل های جدید وارد بازار می شود. هر تعمیرکاری باید بداند که از چه ابزارآلاتی در چه مواقعی استفاده کند تا از آسیب ها و خسارت های احتمالی جلوگیری کند. در این مقاله سعی کردیم تا ابزارهای تعمیرات موبایل مورد نیاز تعمیرکاران را به شما عزیزان معرفی کنیم. جهت اطلاعات بیشتر از ابزارآلات تعمیرات موبایل با پشتیبانان سایت آسان شاپ در تماس باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *