تبلیغات

تبلیغات

لامپ های ال ای دی با کیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

lampled

امروزه نمی توان فردی را پیدا کرد، که نام لامپ های ال ای دی را نشنیده باشد. این لامپ ها در زندگی روزمره ی ما بسیار پرکاربرد هستند. انواع مختلفی از لامپ های ال ای دی با برندهای متفاوت در بازار وجود دارد. به همین دلیل ممکن است افراد برای خرید لامپ دچار سردرگمی شوند که کدام برند با کیفیت است؟ یا چه نوع لامپی نیاز آن ها را برطرف می کند؟ اگر شما نیز به دنبال خرید لامپ های ال ای دی با کیفیت هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

لامپ های ال ای دی چیست؟

لامپ ‌های ال ای دی (LED) یک نوع لامپ الکتریکی هستند که با استفاده از دیودهای الکترولومینسانت  (LED)  به جای فیلامنت‌های مستعمل در لامپ‌های قدیمی، نور تولید می‌کنند. این نوع لامپ با کاهش مصرف انرژی و بالاترین عمر مفید نسبت به لامپ‌های فلورسنت و لامپ‌های الکتریکی سنتی شناخته می‌شوند. به دلیل مزایای اقتصادی و محیطی آن‌ها، لامپ‌های ال ای دی به شدت در بازار جایگزین شده‌اند و در بسیاری از محیط‌های کاری و خانگی استفاده می‌شوند.

در ادامه به معرفی برخی از لامپ های ال ای دی همچون لامپ LED شمعی ، اشکی، حبابی و … می پردازیم.

چند نوع لامپ LED در بازار وجود دارد؟

در بازار انواع لامپ های ال ای دی موجود است. در ادامه به معرفی مختصری از آن ها می پردازیم تا با توجه به نیاز خود بتوانید راحت تر خرید کنید.

·       لامپ LED شمعی

لامپ LED شمعی یک نوع لامپ الکتریکی ال ای دی است که شکل ظاهری آن شبیه به لامپ شمعی است. این لامپ‌ها اغلب برای استفاده در چراغ‌های کریستالی و لوسترها کاربرد دارند و با توجه به شکل زیبا و جذاب آن‌ها، علاوه بر ایجاد نور، فضای زیبایی نیز به وجود می‌آورند.

لامپ ال ای دی شمعی به دلیل مصرف انرژی پایین و عمر طولانی، محبوبیت زیادی در مقایسه با لامپ‌های سنتی دارند. همچنین، این لامپ‌ها قابلیت کنترل درخشندگی و رنگ را نیز دارند، بنابراین می‌توانید روشنایی را به صورت دلخواه خود تنظیم کنید. به دلیل مزایای اقتصادی و بهره وری بالا، استفاده از لامپ ال ای دی شمعی به طور گسترده‌ای در داخل خانه‌ها، ادارات، هتل‌ها، رستوران‌ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لامپ های led شمعی

·       لامپ LED اشکی

شکل ظاهری لامپ های اشکی ال ای دی شبیه به قطره ‌آب یا اشک است. این لامپ‌ها از جمله لامپ‌های ال ای دی دکوراتیو هستند و به دلیل شکل ظاهری زیبا و جذاب، اغلب برای استفاده در چراغ‌های کریستالی و لوسترها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید  مدیریت اینستاگرام برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام

لامپ ال ای دی اشکی از مزایایی مانند مصرف انرژی کم، عمر طولانی و دوام بالا برخوردار است و همچنین دارای قابلیت کنترل درخشندگی و رنگ است. به همین دلیل، این لامپ‌ها در بسیاری از اماکن از جمله خانه‌ها، ادارات، هتل‌ها، رستوران‌ها، فضاهای تجاری و… به کار می‌روند.

·       لامپ LED حبابی

لامپ های حبابی، یا همان Bubble LED، نوعی لامپ ال ای دی است که در طراحی آن از یک پوسته شفاف با شکل حباب استفاده شده است. این لامپ ها در اندازه ها و شکل های مختلفی قابل تهیه هستند و با توجه به طرح ظاهری خود معمولاً به عنوان یک لامپ دکوراتیو استفاده می شوند.

با وجود ظاهری جذاب، لامپ های ال ای دی حبابی نیز مانند سایر لامپ های ال ای دی، به دلیل مصرف کمتر انرژی نسبت به لامپ های معمولی، بیشتر مورد استفاده در منازل و محیط های کاری قرار می گیرند. همچنین، به دلیل عمر بیشتر و کیفیت نوری بهتر نسبت به لامپ های فلورسنت و ال ای دی های معمولی، توصیه می شود که در خرید لامپ ها، به لامپ های ال ای دی حبابی نیز توجه شود.

دو نوع دیگر از لامپ های ال ای دی نیز در سایت زینولایت وجود دارند، به نام های لامپ ال ای دی تخم مرغی و لامپ ال ای دی قابل دیمر.

خرید لامپ LED

تشخیص لامپ های باکیفیت ال ای دی

برای تشخیص لامپ ال ای دی باکیفیت، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. نوع چیپ : یکی از موارد مهم در انتخاب لامپ ال ای دی، نوع چیپ لامپ است. چیپ‌های LED با نام تجاری مشهور مثل Samsung، Cree و  Philips، با کیفیت بیشتری تولید می‌شوند. بنابراین، بهتر است از لامپ‌هایی این نوع چیپ استفاده کنید.
  2. روشنایی: روشنایی لامپ باید در محدوده مناسب باشد و نباید زیاد یا کم باشد. همچنین، باید به توان واتی لامپ نیز توجه کنید. هر چه توان واتی لامپ بیشتر باشد، میزان روشنایی آن نیز بیشتر خواهد بود.
  3. دمای رنگ: دمای رنگ لامپ، اثر مستقیمی بر ظاهر و راحتی چشم دارد. برای مطالعه، لامپ‌ با دمای رنگ 2700K تا 3000K  مناسب است. اگر از لامپ برای روشنایی فضاهای کاری یا کارخانه‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است از دمای رنگ بالاتر یعنی 4000K  تا 5000K  استفاده کنید.
  4. عمر مفید: عمر مفید لامپ ال ای دی باید حداقل 15000 ساعت باشد. باید از شرکت‌های معتبر و با سابقه خرید کرده و گواهینامه‌های استاندارد لازم را برای آن‌ها بررسی کنید.
  5. گارانتی: برای اطمینان از کیفیت لامپ ال ای دی، بهتر است از لامپ‌هایی با گارانتی معتبر استفاده کنید. همچنین، بهتر است که از فروشندگان معتبر و قابل اعتماد همچون زینولایت خرید کنید.
همچنین بخوانید  با انواع گلس موبایل (محافظ صفحه نمایش) آشنا شوید

خرید لامپ ال ای دی

برای خرید انواع لامپ ها و لوازم روشنایی مانند، لامپ های هالوژن، لامپ های رشد گیاه، لامپ های کم مصرف، نوار چسب برق و …. می توانید از طریق فروشگاه زینولایت که نزدیک نیم قرن تجربه در زمینه فروش لوازم روشنایی دارد، اقدام کنید. شما می توانید اجناس متنوع را با بهترین قیمت و کیفیت از زینولایت خریداری کرده و مشتری همیشگی آن شوید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *