تبلیغات

تبلیغات

لوازم یدکی کیا سراتو در بازار ایران

cerato

در این مطلب وضعیت قطعات و لوازم یدکی کیا سراتو در بازار ایران را بررسی کرده ایم، با ما همراه باشید.

سراتو از محبوب ترین خودروهای کیا در بازار ایران است. سدانی در سگمنت C که ابتدا به شکل وارداتی به بازار کشورمان رسید و سرانجام با تأخیر طولانی، مونتاژ آن توسط سایپا آغاز شد.

با وجود این که در سال های اخیر، خطوط تولید خودروسازان ایرانی با محصولات چینی اشباع شده است، اما در این میان، گاه پای خودروهایی از برندهای مطرح جهانی نیز به این خطوط باز شده است و برای مدتی، هر چند کوتاه، ایرانیان توانسته اند محصولاتی باکیفیت را در میان سبد خودروهای مونتاژی خود داشته باشند.

سراتو یکی از همین مونتاژی های مرغوب صنعت خودرو ایران است که در تیراژی قابل توجه از سوی سایپا روانه بازار شد و موفقیت بالایی به دست آورد.

سراتوهای مونتاژی در چهار تیپ مختلف به دست مشتریان رسیدند. ۱.۶ لیتری دنده ای لو آپشن، ۱.۶ لیتری دنده‌ای آپشنال، ۲.۰ لیتری اتوماتیک لو آپشن و ۲.۰ لیتری اتوماتیک آپشنال. هر چند از نظر فنی و تجهیزاتی، تفاوت های زیادی میان این تیپ ها وجود دارد، اما اکثر قطعات آن ها با یکدیگر و حتا با نمونه های وارداتی مشترک است. البته معمولاً قطعات مدل های ۲.۰ لیتری به دلیل تیراژ تولید بالاتر، راحت تر در بازار یافت می شود.

این گزارش قطعاً افزون بر مالکان سراتوهای مونتاژی، به درد صاحبان سراتوهای وارداتی هم می خورد.

در صورتیکه به تعویض و یا خرید لوازم یدکی خودرو های کیا نیاز دارید میتوانید از طریق وبسایت اتوموبی قطعات مورد نظرتان را مشاهده و بررسی کنید و در صورت تمایل سفارش خودتان را به صورت آنلاین در نمایندگی لوازم یدکی کیا ثبت کنید.

لوازم یدکی فنی کیا سراتو

شُلگیرهای زیر گِلگیرهای جلوی سراتو ساخت چین هستند و به قیمتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان برای هر گلگیر عرضه می شوند. شلگیرهای سراتو از نوع کره ای هم در بازار موجودند و البته قیمتی تقریباً دو برابر نمونه چینی دارند.

کمک فنرهای سراتو در عقب را برند جنیون کره جنوبی می سازد و تعویض هر کمک فنر این خودرو برای شما نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آب می خورد.

کمک فنرهای جلوی این خودرو توسط یک شرکت چینی – کره ای به نام اویمکس تولید می شوند و در هر سمت چپ یا راست، با بودجه ۱ میلیون تومانی قابل تعویض هستند. اگر برای لنت ترمزهای جلوی سراتو بخواهید از جنس کره ای استفاده کنید، دو برند جنیون و موبیس را در بازار پیش رو دارید.

همچنین بخوانید  لگو اورجینال فقط در فروشگاه نوید

لنت موبیس حدود ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد، حال آن که محصول جنیون تقریباً ۱۰۰ هزار تومان گران تر است. لنت ترمزهای عقب این خودرو به مراتب ارزان تر هستند و با بودجه زیر ۱ میلیون تومان می توان بهترین جنس کره ای را برای لنت عقب تهیه کرد. رام موتور کیا سراتو ساخت تایوان است و به صورت وارداتی به ایران می آید. این قطعه قیمت بالایی دارد و گاه تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم به فروش می رسد.

بلبرینگ چرخ های سراتو از نوع وارداتی کره ای، نسبتاً گران قیمت اند و هر یک عدد از آن ها بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان قیمت داده می شوند.

بهتر است که در صورت روشن شدن چراغ بنزین کیا سراتو، چندان مسافت طولانی با این خودرو رانندگی نکنید!

چراکه پمپ بنزین آن، که ساخت شرکت جنیون است، قیمت بالایی دارد و تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم فی می خورد.

مخزن شیشه شوی کیا سراتو را جنیون می سازد و در بازار ایران بیش از ۵۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

سینی رادیاتور کیا سراتو نیز، مانند بسیاری دیگر از قطعاتش، توسط جنیون ساخته می شود و فراتر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می ارزد. در حالی که، سینی فن رادیاتور سراتو با همین مارک تا ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان مشتری دارد. سینی زیر موتور سراتو نیز برای مدل ۲۰۰۰ سی سی، کم تر از ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد که البته این قطعه را ایران می سازد.

همین سینی زیر موتور برای سراتو ۱۶۰۰ سی سی که آن هم ساخت ایران است، زیر ۵۵۰ هزار تومان یافت می شود. دسته موتور گیربکس سراتو با برند جنیون، حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. سگدست های جلوی سراتو از نوع کره ای، در هر سمت چپ یا راست، بین ۲ میلیون و ۳۰۰ تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری می شوند.

مجموعه اتوموبی با چندین سال سابقه در حوزه واردات قطعات با کیفیت و اورجینال لوازم این خودروی محبوب را ارائه می دهد، برای خرید لوازم یدکی کیا سراتو با بهترین قیمت و تضمین کیفیت می توانید به فروشگاه آنلاین اتوموبی مراجعه کنید.

دیاق سپر جلوی سراتو ساخت تایوان است و ۹۰۰ هزار تومان می ارزد، اما دیاق سپر عقب سراتو را که ایران می سازد، با بودجه ۹۵۰ هزار تومانی قابل خریداری است. درِ مخزن شیشه شوی سراتو ساخت سایپاست و تنها ۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین بخوانید  حمل بار به شهرستان: چگونه بهینه‌ترین راه را انتخاب کنیم

سیبک فرمان سراتو در سمت راست از نوع کره ای، کم تر از ۳۰۰ هزار تومان و همین سیبک فرمان با ظاهر متفاوت در سمت چپ، نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان می ارزد. بوش طبق کیا سراتو از نوع اصلی ساخت کره، حدود ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد. تیغه برف پاک کن های سراتو از نوع کره ای قیمت بالایی دارند و هر تیغه قیمتی فراتر از نیم میلیون تومان را به خود می بیند. کندانسور کولر کیا سراتو از نوع مارک دوون کره، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بها دارد. کمپرسور کولر کیا سراتو بدون شک، یکی از گران بها ترین قطعات فنی این اتومبیل است و اگر از نوع وارداتی کره ای باشد، مبالغ بیش از ۷ میلیون تومان هم برای تهیه آن باید پرداخت. توپی سرکمک های جلوی سراتو به شکل وارداتی موجود است و تقریباً ۶۰۰ هزار تومان بها دارد. تعویض فیلتر روغن یا همان صافی روغن کیا سراتو با مارک جنیون، ۹۰ هزار تومان فی می خورد. کیا سراتوهای مونتاژی فقط در محورهای جلو مجهز به ترمز دیسکی هستند. دیسک چرخ جلو سراتو را برند KHF تأمین می کند که اصالتاً ترکیه ای است. این دیسک نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. 

لوازم یدکی بدنه کیا سراتو

 

لوازم یدکی کیا سراتو

پوسته سپر جلو سراتو از نوع چینی در بازار قابل خریداری است و بین ۹۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان قیمت دارد. سپر عقب سراتو را به شکل وارداتی و ساخت تایوان می توان با قیمتی بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تهیه کرد. فلاپ یا دیفیوزر سپر عقب این خودرو هم از نوع تایوانی به صورت جداگانه به قیمت ۸۰۰ هزار و اندی تومان فروخته می شود. درِ کاپوت سراتو در دو نوع ساخت تایوان و کره یافت می گردد. جنس تایوانی کم تر از ۳ میلیون تومان است، حال آن که، جنس کره ای گران تر است و تا ۶ میلیون تومان هم قیمت داده می شود. پروژکتورهای جلوی سراتو با دو جنس کره ای یا چینی در ایران موجودند. پروژکتور چینی سراتو در هر سمت، کم تر از ۶۰۰ هزار تومان می ارزد. در حالی که، همین پروژکتور اگر ساخت کره و اصلی باشد، فراتر از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بها دارد. جلوپنجره کیا سراتو اگر ساخت شرکت کره ای موبیس باشد، نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. همین جلوپنجره با مارک جنیون، تا فراتر از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم عرضه می شود.

همچنین بخوانید  بادام درب های ثروت و خوشبختی را به رویم گشود!

فضای داخلی و اتاق کیا سراتو

لوازم یدکی کیا سراتو

 

چراغ های سراتو هم در جنس های مختلف به بازار آمده اند. چراغ های اصلی که از سوی جنیون کره تأمین می گردند، در هر طرف، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند. چراغ های عقب سراتو از دو تکه اصلی تشکیل می یابند؛ تکه روی گلگیر، بیش از ۲ میلیون تومان است، اما تکه روی درِ صندوق ۸۰۰ هزار تومان می ارزد. البته این قیمت ها برای جنس ساخت تایوان است و اگر به دنبال تهیه چراغ های کره ای باشید، باید مبالغ بیش تری هزینه کنید. آینه های کناری سراتو را هم تایوان تولید می کند و در هر طرف، این آینه ها بیش از ۲ میلیون تومان قیمت دارند. فلاپ های رنگی آینه های سراتو هم به شکل جداگانه باید نصب گردند که تقریباً ۳۰۰ هزار تومان فی می خورند، یعنی چیزی معادل با آینه کناری کامل یک خودروی ایرانی.

شما می توانید لوازم یدکی کیا سراتو را در بازار آنلاین لوازم یدکی اتوموبی بطور کامل با یکدیگر مقایسه کرده و پس از بررسی دقیق جزئیات و نتایج قطعه مناسب با خودروی خود را تهیه کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *